Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim.

 

Mam zamiar wymodelować samochód Mitsubishi Lancer Evolution X pod render studyjny i do tego chce zrobić wnętrze i silnik, a właściwie to co pod maską jest widoczne.

 

Obecnie walczę z bryłą jako że to mój pierwszy samochód czasem trochę mi zejdzie zanim coś się uda.

 

Tak to wygląda na czas obecny.

 

clay1.jpg

 

clay2.jpg

Edytowane przez Oleksiak
  • Like 1
  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

uppsss ;)

 

Zapomniałem dodać że temat powstał żeby już dać do zrozumienia że nad tym pracuje. Wszystkie miejsca które wymieniłeś są niedokończone bo jeszcze nie chce ich wykańczać - cały czas coś gdzieś poprawiam żeby było jak najbliżej oryginału i im mniej do przesuwania tym lepiej.

 

Musze przyznać że jedynie linia lamp a miała już taka zostać ale teraz jak pokazałeś to ją jednak poprawie.

 

Wiem że brakuje sporo chamferów - zostaną dodane później jak już bryła będzie się zgadzać z oryginałem ;)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Zrobiłem sobie kilka próbnych renderów żeby zobaczyć co i jak... Tak to wygląda na ta chwile.

clay5.jpg

 

clay3.jpg

 

clay4.jpg

 

clay6.jpg

 

Drzwi to dopiero 1 podejście do bryły i już widzę że trzeba nad tymi liniami popracować.

 

A tu siatka jakby ktoś chciał. Miejscami jeszcze nie wiem jak zakończę edge więc zostawiam niech leży ;)

th_siatka5.jpg

 

th_siatka4.jpg

Napisano

Jak prowadzisz linię to prowadź ją do końca a nie w środku modelu przerywasz.

Przez to tworzysz 5-kąt ,który będzie widoczny na końcowym renderze.

Napisano (edytowane)

Berger, próg poprawie bo wiem wygląda fatalnie ;)

latos, Sebazx6r - dzięki w sumie nie wiem czemu w niektórych miejscach jak przód maski nie pociągłem tych edge do końca. Poprawie to.

Edytowane przez Oleksiak
Napisano

Dodałem trochę detali na drzwiach i kilka poprawek karoserii oraz zacząłem robić felgę dla urozmaicenia. Ciągle pracuje nad kształtami tylnych drzwi bo dziwnie to wygląda.

 

clay8.jpg

 

clay7.jpg

 

clay10.jpg

 

clay9.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Przód całkiem spoko, coś niedobrego dzieje się przy otworach na feldze, nadkole też wymaga poprawy kształtu i pojawił sie tam bug od strony drzwi.

Napisano

Update.

 

Felgę wymodelowałem praktycznie jeszcze raz a ta opona to moje pierwsze podejście. Odbiega od oryginału, wiem ;) Nie wiem tylko czy na tyle żeby modelować ją jeszcze raz ? Co sądzicie ?

 

Kilka pytań może ktoś pomoże:

 

1. załóżmy że chciałbym środek felgi wcisnąć trochę w głąb (to ze śrubami), jak to zrobić ? - testowałem soft selection i ffd cylinder ale nie rozumiem czemu po nałożeniu modyfikatora od razu przedmiot podlega lekkim zmianom no i przystosowanie siatki modyfikatora do obiektu to zbyt dużo zabawy.

 

2. czy 500k poly na oponę to dużo ?

 

th_clay12.jpg

 

th_clay11.jpg

 

Pozdrawiam i spadam spać.

Napisano

1. ja do takich rzeczy używam soft selection, zazwyczaj daje rade, popróbuj jeszcze

2. z 500k to składają się zazwyczaj całe moje modele z 4 kołami i średnio szczegółowym wnętrzem :p

Napisano

Z kołem możesz sobie zaoszczędzić poly w viewporcie ustawiając feldze i oponie wygładzanie w podczas renderu. W sensie iterations na 0 a niżej w render value ustawić więcej. Może wydłuża to czas renderu trochę ale dużo mniej poly w viewporcie = lepsza praca.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

 

Teraz tylko wytłumaczcie kilka rzeczy i robię tą oponę od nowa ;)

 

Czy jest coś złego z tym bieżnikiem jeśli chodzi o siatkę ?

Mój plan był taki: najpierw nałożyć turbo smootha, scalić i dopiero potem bendem traktować. Możliwe że za bardzo chce aby ta opona wyglądała dobrze z bliska ale planuje zrobić sobie render samego koło więc sam nie wiem ... chyba jakieś wygładzanie powinno być.

 

Mam nową lepszą fote bieżnika więc teraz będzie on poprawnie zrobiony.

 

Kilka pytań:

 

1.Ktoś wie jak zdobyć napisy które są na oponie dunlop sp sport 600 ?

 

2. Czy zawsze jest tak że opony w samochodzie są przechylone względem środka samochodu (tworzą coś na kształt litery V tylko odwróconej)

 

Pecet: dzięki, skoro się da to jeszcze raz do tego przysiądę. Swoją drogą jakim cudem z 500k masz cały model ? ;) Wrzuciłem siatkę felgi i wydaje mi się że bardziej uproszczona to ona raczej być nie może a żeby wyciąć dziury scaliłem całą felgę po wygładzaniu x2. Można inaczej ? mogę co najwyżej usunąć loopy wewnątrz felgi. Felga ma jakieś 100 k

 

M4rcus: chyba zrozumiałem ;)

Smoku: jak już pisałem wcześniej akurat felga i opona to obiekty scalone po wygładzaniu ;/

 

 

th_kolosiatka.jpg

 

th_kolosiatka2.jpg

 

th_kolosiatka4.jpg

 

th_kolosiatka3.jpg

Napisano

Jak chcesz robić osobne rendery koła, to może zostać te 500k, ale bez sensu taka ciężka siatka przy ujęciach całego samochodu. Ja bym wyciął te dziury na pierwszej siatce i tylko wrzucił jednego ms, a do zbliżeń msx2 jak będzie widać kanty.

A >tu jeden z moich modeli, 300k poly, z czterema kołami i prostym wnętrzem.

 

2. nie zawsze np. w maluchu i trabancie jest na odwrót ;) poza tym w normalnych autach te odchylenia są nie zauważalne.

Napisano

Dobra Pecet przekonałeś mnie z tą swobodą zmiany gęstości ;) Powiedz mi tylko jak zrobić dziurę pod wentyl na takiej siatce ;] bo te 5 dużych już wiem jak zrobić.

 

Jutro postaram się wrzucić oponę. Może drugie podejście będzie lepsze.

Mam jeszcze pytanie w sprawie opony: kiedy opłaca się zrobić mapkę disp dla bieżnika ?

 

up'ek:

Mam nadzieje że ten klocek da rade bo tak na oko było robione.

 

clay13.jpg

 

clay14.jpg

Napisano

Pecet dzięki za pomoc bo teraz o wiele lepiej się pracuje z takim modelem... ale ile się męczyłem żeby to cholerstwo zrobić.. i rzeczywiście soft selection idealnie się nadaje do manipulowania felgą, dzięki.

 

Felgasiatka.jpg

 

Kolosiatka2-1.jpg

 

oponasiatka.jpg

 

Właśnie renderuje mi się koło z nałożonymi moimi materiałami które są czystą improwizacją...

 

Póki co pokaże co wyszło kilka dni temu ze starą felą i starą oponą a na nowy render trzeba jeszcze chwilkę poczekać...

 

color.jpg

 

Mam bardzo ważne pytanie/prośbę: chciałbym zacząć powoli przyswajać informacje o poprawianiu renderów w Photoshopie. Znam go trochę bardziej niż czysty amator i będę się bawił z opcjami żeby uzyskać jakiś efekt ale pytanie - czy są jakieś elementy które można dodać do renderowania (vray shadows reflection....) których się używa do konkretnych celów. Często piszecie że zrobiliście poprawę kolorów w PS i BUM render wygląda często 2x lepiej.

 

Renderuje teraz chyba wszystkie elementy jakie można dodać do renderowania i chciałbym poznać jakieś smaczki z nimi związane, kombinacje itp. Pokaże później co uzyskałem przy próbie poprawy w PS renderu który zaraz się pojawi.

 

Pozdrawiam ludziska z 2011 roku :D

Napisano

Co do opony, to kurcze ile tam chamferów nawaliłeś, nie dziwne że tyle poly ;) Myślę że po jednym, ew. dwóch support edge na krawędziach by wystarczyło. Materiał felgi i tarczy mało ciekawy a studio daje brzydkie refleksy zwłaszcza w okolicy śrub.

Napisano (edytowane)

hey.... hola hola.. ;) Siatka wyżej to siatka nowej opony ;) nie daje na nią MS.

 

Dałem jedynie kilka grup wygładzania bo czysty smooth się nie spisywał i teraz opona ma 36 K jako że wcześniej posiadała 415 K to chyba jest lepiej ;] Felga ma teraz z MSx1 52K z MSx2 208K a miała 102 K bez możliwości wyboru ^^ Gdybym ją jeszcze raz robił (a nie będę! :) ) to nie byłoby tak gęsto przy otworach. Dodam jedynie że do tego samochodu będzie jeszcze inna felga bo ta jest oryginalna a mi bardziej pasuje coś takiego:

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/03/prototype-x_4_l.jpg

 

http://images.thecarconnection.com/lrg/2009-mitsubishi-lancer-evo-x-gsr-premium-006_100186371_l.jpg

 

Co o niej sądzicie ?

 

Dzięki za opinie Pecet. Nad studiem i materiałami przysiądę na poważnie gdy już skończę model bo takie 1-2h na studio i materiały to daje słabe rezultaty ;)

 

Skoro mówisz że można dać mniej chamferów - dałem tyle żeby mieć pewność że przy bliskich ujęciach (jak to teraz) nie będzie kanciasto - to możliwe że na koniec wrócę do tego ale czy warto walczyć o te nawet 15 K na oponę mniej ?

 

 

Poczekam jeszcze na Wasze opinie a w tym czasie dodam jakiś zacisk który powinien być przy krawędzi felgi i mapkę disp dla napisów i tu należy się podziękowanie dla cichysit za pomoc, więc jeszcze raz dzięki ;)

 

Pozdrawiam i znikam.

 

 

Edit: Czy bok opony mam zrobić za pomocą dispa ? czy modelować ? modeluje się to chociaż ? ;)

Edytowane przez Oleksiak
Napisano

pisałem u siebie w wątku ale wypada tu napisać:) bardzo dobra robota-co prawda nie mam doświadczenia z takimi siatkami ale wygląda to bardzo schludnie i cieszy oko:) ciekawi mnie Twój pomysł na scenę-poprostu studio czy moze cos innego? pozdro.

Napisano

maciek.m - ok zrobię... ;) hehe fajnie byłoby takie coś osiągnąć ;)

 

mikeeho - dzięki ;) render studyjny koła coś jak wcześniej pokazane i samochodu czyli nic "nadzwyczajnego" :)

 

Lorilay - wiem i wiem, wszystko będzie poprawiane gdy już skończę modelowanie

 

Mam pytanie czy taki halogen może być ? szkło ma shell'a i chyba tyle mi potrzeba żeby później uzyskać dobry efekt, nie ?

th_halogen.jpg

 

A tu taki Up:

 

Nie pokazuje jeszcze tyłu bo pracuje nad nim ;) ale skończyłem koło troche aa tutaj daje o sobie znać przy zoomach, zrobiłem chłodnice jakieś zaślepki i halogen z jego otoczeniem - co o tym sądzicie ?

 

clay18.jpg

 

clay17.jpg

 

clay16.jpg

 

Są to pierwsze rendery z wykorzystaniem LWF i większej zabawy kamerą niż wcześniej.

 

Piszcie... piszcie... gnójcie ;) bo nie wiem czy daje to rade.

Napisano

Potwierdzam dajesz rade. Tylko nie jestem pewien ale chyba jest nie dopasowany ten element grilla(?) na dole w miejscu gdzie łączy się z zderzakiem. Mogę zaznaczyć jak coś bo nie wiem czy zabrzmiało to jasno ;)

Napisano

fletcher zaznacz i sprawdzę ;) i dzięki.

 

Zapomniałem dopisać że napisy na oponie to zwykła mapka bump z jakieś stronki ostatecznie wymodeluje/namaluje napisy z opony Dunlop 600 sport coś tam ;)

Napisano

tak to wygląda normalnie

th_PICT0268.jpg

 

Jeżeli chodziło Ci o tą czarną prawie pionową kreskę w tamtym miejscu to udało Ci się znaleźć malutką lukę w modelu i wymiatasz :) tamto miejsce nie jest jeszcze dokończone bo ten czarny plastik podchodzi prawie do połowy tego wlotu z prawej ale zrobię to dopiero po msx1

 

Dzięki za pomoc ;)

Napisano (edytowane)

Wracam z Up'em:

clay20.jpg

 

clay19.jpg

 

clay21.jpg

 

 

i z błędami ;)

 

th_clay21blad.jpg

 

Light cache:

 

th_lightcache.jpg

 

Co jest grane ludziska ?

 

Pisałem w wątku LWF ale może w moim mi ktoś pomoże ;)

Czytałem już kilka sposób na ustawienie żeby można było pracować na LWF i już nie wiem czy czegoś skopanego nie mam i nie rozumiem niektórych zależności.

 

1. Ustawiamy Gamma/LUT Corretion na ON, materials and colors oba na ON, Input Gamma na 2,2 żeby dać znać że mapy są po zamianie gammy na 2,2 i Output na 1,0 bo w Vray w color mapping ustawiamy gamme na 2,2 (tak ? inaczej byłby efekt nakładania się )

 

2. "don't affect colors" mamy taką opcje w color mappingu i po co ? :) Póki co rozumiem tyle że nie będzie podnoszona gamma dla obrazka ale sample będą tak rozkładane jakby była (co rozumiem jest zaletą LWF) ale czy to znaczy że i tak MUSIMY włączyć później sRGB w frame bufferze ?

 

3. Podniesienie gammy wpływa również na mapy proceduralne i co teraz ? gradienty wychodzą jakieś dziwne - no chyba że tak ma być ;)

 

4. Wiem że jakbym ładował mapke do bumpa reflection/glossy dispa normal (o czymś zapomniałem ?) to trzeba użyć funkcji override i ustawić na 1.0 tylko zrobiłem sobie szybko gradient i podczas wczytywania wygląda on tak jak powinien bez tej funkcji. Nie rozumiem tego.

 

5. W kamerze mamy parametr ISO po co on jest skoro tylko zwiększenie tego parametru zmniejsza jakość obrazu (w realu), czy nie lepiej zostawić go na niskim poziomie (100 ? niżej ?)

 

6. Jako że LWF potrzebuje prawdziwych danych ustawiam światła w Watach, dobrze /źle ?

 

Jeżeli trzeba to podeśle ustawienia studia rendera i czego Wam potrzeba żeby tylko ogarnąć to cholerstwo.

 

Przyznam że liczę na Waszą pomoc bo ja już chyba stoję w miejscu z tym.

 

A tu macie jeszcze ze szkłem nie jestem pewien tylko czy to wypukłe na lampie wyjdzie poprawnie.

 

clay23.jpg

Edytowane przez Oleksiak
Napisano

Fajne byłoby jakby ktoś pomógł w wyżej wymienionych problemach i mam kilka nowych pytań ;)

 

Co sądzicie o tych światłach czy będą dawać rade w studyjnym renderze gdzie nie będzie na nich zoom'a ?

 

Czy dzielić karoserie teraz czy po MSx1 - kiedy lepiej ?

Napisano

Dzięki polka dot ;)

 

Najpierw myślałem że chodzi Ci o "force color clamping" a Tobie chodzi o "use colors level corretion" ? Wyłączałem sobie wszystkie opcje bo myślałem że są mi nie potrzebne.

 

Rzeczywiście po włączeniu tej opcji wszystko gra tylko czy mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego ?

Napisano

UP.

 

Tył prawie gotowy.

 

Po MS zrobię jeszcze dziury w zderzaku.

 

Trzeba rozkładać UVW na karoserii jak później będą dawane te kropki na lakierze jako mapa proceduralna ?

 

clay27.jpg

 

clay26.jpg

 

clay25.jpg

Napisano

Output na 1,0 bo w Vray w color mapping ustawiamy gamme na 2,2 (tak ? inaczej byłby efekt nakładania się )

3. Podniesienie gammy wpływa również na mapy proceduralne i co teraz ? gradienty wychodzą jakieś dziwne - no chyba że tak ma być ;)

z outputem i ustawianiem gammy w color correction jest tak że to zalezy czy uzywasz normalnego frame buffera maxowego czy vrayowego

A mapy proceduralne możesz sobie dopasować do zmienionej gammy na przykład pluginem COLORCORRECT (piękna rzecz). W kontekście gammy może słuzyć do tego samego co override przy ładowaniu bitmapy tyle że jest o tyle wygodniejszy że możesz w każdej chwili ustawić tam co chcesz bez przeładowywania mapy

Napisano (edytowane)

Dzięki pabulo. Czyli jak używam vray'owego frame buffera to w color correction ma być gamma na 2,2 ?

 

Jeżeli ładuje mapę proceduralną to w tym pluginie mam dać advanced >RGB gamma i dać na 0,454 wtedy 2,2x 0,454 = 1 i mamy liniowy rozkład, tak ?

 

A powiedz mi co sądzisz o modelu jakieś rażące błędy itp. ?

Edytowane przez Oleksiak
Napisano

Rewalacji raczej nie ma ;) Nie mogłem za cholerę ogarnąć kształtu tego żółtego odblasku w tylnica szybach więcej może wyglądać dziwnie.

 

Bok jeszcze będę prostował ;)

 

th_siatka1.jpg

 

th_siatka6.jpg

Napisano

dobrze Ci idzie, w zasadzie nie ma sie czego czepiac ? ciekawe jak bedzie wygladac z nalozonym lakieriem w bo clay'u nie widac dobrze ewentualnych nierownosci. Ale poki co to bardzo ladnie. Nie przygladadlem sie referka, ale czy ten srodkowy slupek w rzeczywistoci tez jest taki prosty czy powinnien byc bardziej wygiety ?

Napisano

Dzięki. Słupek nie był jeszcze ruszany to tylko tak dla zachowania proporcji. Jutro będę robił szyby i wszystko powinno być wtedy poprawnie. Ale racja że słupek ma być lekko wygięty - i będzie ;)

Napisano

Zanim zacząłem modelować ten samochód byłem w salonie i zrobiłem sobie z jakieś 400 fotek i taki próg w tym fotografowanym samochodzie jest.

 

th_PICT00732.jpg

 

Co do przedniego nadkola to chodzi Ci o to miejsce z plastikowym wlotem ?

Przetłoczenia to racja już poprawiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności