KoMic Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 (edytowane) Witac, No i sie zdecydowalem : ], hehe temat wiadomo musialbyc zwiazany z branza morska, a jakze by inaczej: ]. Sam pomysl wpadl mi od pierwszej chwili po przeczytaniu tematu bitwy. Ale w sumie do dzis nie mam w pelni skrystalizowanej wizji sceny. Znalazlem 2 ciekawe linki ktore dobrze zobrazuja skale problemu. 1 to link do blogu, nie pytalem sie o pozwolenie autora, ale mam nadzieje ze nikt nie ma nic przeciw. http://www.4mare.com/blog_pl/?p=717 napewno bede chcial w powazny sposob zobrazowac, tak naprawde bardzo powazny problem. Scene planuje w mrocznych klimatach. Poniewaz mam dostep do bardzo dokladnych planow, wiec z samym statkiem nie powinno byc problemu. Zastanawiam sie nad przedstawieniem ludzi. Organika nie jest moja silna strona wiec bede musial cos wymyslec. Ciagle zostaje otwarty problem z przerysowaniem. tzn czy postawic na wierne odwzorowanie, czy troche przerysowac, uwydatniajac cechy. Link z spora iloscia zdjec do inspiracji. napewno bede sie staral z tego sporo wyciagnac http://fiveprime.org/hivemind/Tags/shipbreaking Film z Youtuba http://www.youtube.com/watch?v=CxYPh2g5c-s&feature=related pozdr Edytowane 17 Styczeń 2011 przez KoMic
bolitic Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 O fajnie że wystartowałeś. Tylko nie czaje gdzie można znaleźć opis pomysłu - z tytułu wątku nie za bardzo można to wyczaić. Aha chyba zapomniałeś dać [Kryzys] przed nazwą wątku. Powodzenia!
KoMic Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 Dzieki za zwrocenie uwagi, poprawione, Opis i wyjasnienie w sumie zawiera sie w krociutkim artykuliku z 1 linku. nie chcialem go na zywca kopiowac, a do finalu pewnie sam cos naskrobie
cucsoniuss Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 ALANG - miejsce w Indiach gdzie "rozbierają" statki
KoMic Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 cucsoniuss, jest ich pelno, indie, bangladesz pakistan, chyba jeszcze kilka afrykanskich panstw. ogolnie sa to strefy skrajnego ubóstwa i armatorzy żeruja na tym. koszty utylizacji sa bardzo wysokie, w polaczeniu z kryzysem konsumenckim, spadlo zapotrzebowanie na transport, szczegolnie kontenerowce dostaly po dupie. tak wiec ogolnie zla kondycja armatorow, nie sprzyja kosztownej kasasji bo latwiej jest zepchnac zlom do krajow 3 swiata. OK koniec ideologii. mniej wiecej szkic i koncept przyszlych prac beda zmierzac w tym kierunku. hehe juz widze problem z pozbyciem sie efektu zabawki, no nic zobaczymy: ]
RaVirr Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 To ja już wiem, że to będzie dobra praca, obyś skończył, będę się bacznie przyglądać;)
Ania Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Efektu zabawki się pozbędziesz redukując DOF. Fajny pomysł i dobrze się zapowiada pierwszy obrazek. Chcesz robić ludzi w dużej skali? Bo w małej skali jak dotąd zawsze ci dobrze wychodzili, jeśli przy tym zostaniesz to bym się o nich nie martwiła.
mateusz_s Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 hehe, przyznaj - po prostu chcesz mieć pod nad swoim avatarem 3D | 3D | 3D ;)
KoMic Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 (edytowane) RaVirr, hehe tez chcialbym cos wkoncu skonczyc: ] Ania,. dziekuje, ludki pewnie beda male,,,,, zreszta jak juz sama sauwazylas: ] mateusz_s, hehehe. taaaak wlasnie rozgryzles mnie i moje prawdziwe zamiary: ] 2 pierwsze dni walki z konstrukcja. na pierwszy ogien poszla typowa rama srodokrecia, kolejny krok w glab aby zrobic grodz szczelna,,, a dalej poleci z groki: ] EDIT, aaa BTW, na obrazku jest biped 1,7m bez kapelusza: ] pozdr http://img822.imageshack.us/img822/4972/002bpq.jpg Edytowane 6 Styczeń 2011 przez KoMic
KoMic Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 szczelne grodzie zbiornikow ladunkowych gotowe, zostaja jeszcze zbiorniki balastowe, ehhh byloby latwiej gdybym mial jakies wyksztalcenie w tym kierunku, trace mnostwo czasu na rozkminki planow
kliment woroszyłow Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 ostatni obrazek wypisz wymaluj półka na CD :D będę zaglądał. Lubie twoje dłubanki. Powodzenia Piracie!
KoMic Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 Kliment hehe: ] Konstrukcja kadluba skonczona. mam 3 rozne ramy ktorych kompozycja bedzie udawac caly statek. do tego jeszcze wyposazenie i mozna sie brac za otexturowanie ram... lepiej teraz bo pozniej jak przyjdzie mi texowanie calego model to bedzie mozna sie zalamac
mateusz_s Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 co prawda nie znam się i nie mam pojęcia co to, ale mi się podoba :) jak zawsze, dużo pracy w detalu :)
KoMic Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 mateusz_s, no przeciez widac golym okiem ze to przekroj poprzeczy przez double skin tanker. 3 zbiorniki ladunkowe, 2 boczne i centralny oraz 2 zbiorniki balastowe ta taka obejma na zewnatrz. Oczywiscie wszytko jest bardzo mocno uproszczone, niemal wykastrowane do najwazniejszych elementow konstrukcyjnych, bez detalizacji. tak serjo serjo to jest to konstrukcja wewnetrzna 330m tankowca: ]
mateusz_s Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 @KoMic: aaa noo faktycznie, przecież identyczne stoi u mnie koło telewizora :P
pabulo Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 @KoMic: aaa noo faktycznie, przecież identyczne stoi u mnie koło telewizora :P Cwaniak. Ja musiałem upchnąć na balkonie. Ale rzeczywiście zgadza sie mniej więcej :) Troche razi brak podkładek pod nakrętki BFajny początek. Wyprodukuj nam to do końca tym razem
kliment woroszyłow Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Baaardzo zaawansowana półka na CD :D
KMiklas Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Efektu zabawki się pozbędziesz redukując DOF. i/lub stosując np. perspektywę powietrzną ;)
KoMic Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Napisano 8 Styczeń 2011 Kliment, hehe ciezko sie nie zgodzic: ] KMiklas, true. ja kozystam z zbufera imo najlepszy do tego. glownie za sprawa latwej kontroli z poziomu postpro Equ kadluba bedzie musialo poczekac, zajaralem sie materialami: ] po kilku h kombinacji mam gotowa wczesna wersje beta, pewnie sie jeszcze zmieni, ale glowny nurt powinien byc zachowany. Wyjasnienie takiej kolorystyki jest proste. Zbiorniki ladunkowe nigdy nie sa malowane, przewozona ropa jest najlepsza ochrona dla stali. zbiorniki balastowe sa malowane. keidys ciemna farba, obecnie stosuje sie jasna( beże biała).... wiadomo, nie zlomuje sie jednostek po kapitalnym remoncie tylko wraki, ktorych nie oplaca sie utrzymywac. Tak wiec zbiorniki balastowe cale sa przerdzewiale, dodatkowo w dolnej czesci gdzie najczesciej znajdowala sie woda, osad mulasto syfiasto solny w najnizszej dodatkowo jakies syfy glonopodobne pozdr
kliment woroszyłow Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Myślałem że ja mam joba, ale Ty to dopiero masz! :D Tylko sie nie złośc, to komplement był! ;)
KoMic Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Napisano 8 Styczeń 2011 hehehe, Kliment i kto to pisze. Zeby dogonic Twojego, musialbym robic spawy wokol kazdej wezlowki: ], Przy Twoim podejsciu do modelowania jestem tylko marnym ignorantem detalu: ] hehe kolejne 2 ramy otexowane, tak sobie myslalem myslalem i chyba zmienie plany wzgledem kolejnego kroku. zamiast bawic sie w robienie wyposazenia (rury balastowe ladunkowe, schody, drabinki, wsporniki, relingi) chyba zrobie zarys ogolnej bryly i dopiero potem zobacze ile tego chlamu trzeba bedzie zrobic, a ile nawet nie pojawi sie na renderze pozdr Ehhh. szkoda ze cgtexy maja tak male ograniczenie na free konto, musze mocno sie ograniczac: ]
Vega Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 @Komic: Jeśli potrzeba Tobie jakąś teksturę to napisz :) Pobiorę za Ciebie i wyślę Tobie. Tam jest chyba 15MB :)
max_1989 Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Model jak zawsze świetnie :), mam nadzieje, że Twoja robocizna nie zaginie przykryta teksturami.
mateusz_s Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 teraz trochę ten detal przepadł, przykryty teksturą, ale może to wina oświetlenia i na końcu wyjdzie lepiej, ja ze swojej strony bym zmniejszył kontrast tekstury i zmniejszył jej saturację, wydaje mi się, że jest zbyt duży kontrast pomiędzy mocną czernią na dole a nasyconym pomarańczem na górze...
pabulo Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 wg mnie to zdecydowanie za ciemno czrno kontrastowe sie zrobiło. kompletnie ginie sama forma. szczególnie w tak dużej skali w tej chwili lepiej wygladał model w całości bez textur niz z. ja bym to mocno uspokoił zresztą w ogóle moim zdaniem eksperta :) cała tekstura jest przeskalowana
KoMic Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 Dziekuje,. macie calkowita racje, przegialem i to ostro z tym kontrastem i ogolnym zestawieniem kolorow: ], materialy pojda do poprawki. Jedyna moja linia obrony to zdjecie na podstawie ktorego sie wzorowalem: ] http://www.summilux.net/cliches/2007/7/2007_7_9_1055_00001.jpg Dzis nie mialem zbyt wiele czasu na dlubanie, wiec chcialbym sie podzielic moja rozkminka na temat modelu 1 planu. wydaje mi sie ze takie pociecie kadluba jest w miare efektowne, a zarazem zblizone do realnego. Na bazie tego planu powstanie winalny ksztalt kadlubu i poszycia pozdr
polka dot Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 KoMic, Twoje wipy to jedne z najfajniejszych jakie przyszło mi oglądać na forum:rolleyes:
Ania Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Na zdjęciu to te elementy na tratwach? Dziwi mnię że nie toną. Krytyki za bardzo nie mam, oprócz już wspomnianego kontrastu. Wydaje mi się że na zdjęciu jest odrobina więcej szarego, ale to może być powodowane jakością zdjęcia.
pabulo Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 fajny ten schemat. Mi bardzo podchodzi. Ale tym bardziej widać że wchodzenie w detal tekstur i modelu powinieneś utrzymać pod kontrolą. Wg mnie atutem tutaj będzie wrażenie dużej skali.. stalowe kolosy itd :) Więc połowy rzeczy i tak nie będzie kompletnie widać. Lepiej poświęcić ten czas na dopracowywanie tego co sie okaże istotne po zaplanowaniu sceny w całości I pdpisuje sie pod opinia o fajności twoich wipów :) Ania dlaczego na tratwach. Przecież ta łódka ma sto pare metrów po przycięciu. Mogą spokojnie leżeć na brzegu albo w wodziep po kolana
KoMic Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Napisano 11 Styczeń 2011 (edytowane) polka dot, hehe dziekowac, ciesze sie ze pasuje forma : ] Ania, One nie tona, poniewaz te statki wplywaja na plaze wlasnymi silami. Tzn zaloga daje cala do przodu i sie ewakuluje z jednostki, a ta resztkami sil i wlasnym impetem wbija sie w plaze. reszte dopisal pabulo pabulo, Masz calkowita racje. dlatego postanowilem dokladnie zastanowic sie nad kadrowaniem calej bryly tak aby znalazlo sie wszytko co chce pokazac. w kilku probach doszedlem do czegos takiego. Planuje taki kard bryly statku i do tego textura poszycia zewnetrznego W rejonie sruby textura troche mi sie pociagnela, ale ciezko bedzie mi cos z tym zrobic, a fakt ze tego wogole nie bedzie widac dopelnia brak sensu stresowania sie tym elementem pozdr EDIT: mateusz_s, dziekowac, hehe tak to jest jak nie kozysta sie z jedynego slusznego wyboru czyli imageshack: ] Edytowane 11 Styczeń 2011 przez KoMic
mateusz_s Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 obrazki z ostatniego posta nie banglają :(
KoMic Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Napisano 12 Styczeń 2011 Ania, racja maska blendujaca 2 materialy nie tyle ze mirrorowana, ale blednie wykonana stad taki efekt. oczywiscie do posprzatania
KoMic Napisano 15 Styczeń 2011 Autor Napisano 15 Styczeń 2011 witac, maski na burcie nie poprawilem jeszcze, ale mam ja na uwadze. tak to wyglada na chwile obecna
mateusz_s Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 fajnie wychodzi póki co... potem mógłbyś wyrenderować całość z materiałem AO lub typu DIRT (bez świateł) i nałozyc na multiplayu, podkreslając niektóre detale...
pabulo Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 wg mnie przy takiej bryle mógłbys spokojnie przynajmniej wypróbować oświetlenie od frontu, zza kamery
michaiŁ Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 symetria, ład, szyk i porządek okraszone dirtem, dustem i rustem :D uwielbiam takie formy..НИ ПУХА, НИ ПЕРА! KoMicu :)
KoMic Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 (edytowane) mateusz_s, masz racje pokombinuje. niby mam AO w materialach, ale moze na osobnej masce bedzie lepiej. pabulo, szczerze mowiac nie chcialbym od frontu oswietlac. mimo ze detal ginie, to chcialbym zachowac, skompe oswietlenie. Ale jeszcze popatrze michaiŁ, hehe dzieki. Ostatnio malo mam czasu wiec i upy sa skromne. Dorobilem wyposazenie zbiornika centralnego. 80% nie widac z tej perspektywy, ale jak ogarne plany to w bocznych tez cos sie znajdzie i napewno przyda sie na pokladzie: ] Edytowane 18 Styczeń 2011 przez KoMic
pabulo Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Wg mnie to za bardzo sie upierasz przy tak wysokim kontraście i słabym oświetleniu. Zakładając powedzmy że byłaby to fotografia to ten statek biorąc pod uwage jego rozmiary musiałby być dość daleko żeby zmieścić sie w kadrze. Więc kontrast byłby osłabiony przez odległość. Jak w końcowej scenie dodasz jakieś bliższe plany, no a coś przecież bedzie musiało być to zachowanie tak wysokiego kontrastu na dalszym planie spłaszczy całość obrazka. A wymądrzam sie zupełnie jakbym ja nad tym siedział :)
KoMic Napisano 7 Marzec 2011 Autor Napisano 7 Marzec 2011 ehhhh, przyznam.... ze kryzys to ja mam sam ze soba. Ale skoro byly osoby ktore mimo wszytko postanowily dac mi kredyt zaufania, to go nie zmarnuje i doloze wszelkich staran aby jednak skonczyc ta prace. Troche czasu zostalo. od dzis zabieram sie do roboty pozdr
pabulo Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 kończ bo sie dobrze zapowiadało bez sensu teraz odłozyć
KoMic Napisano 23 Marzec 2011 Autor Napisano 23 Marzec 2011 niestety przeGRALEM swoja bitwe : \ max vs LoL
Karkosik Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Nie warto było grac w lola - ciekawy miałes zamysł - szkoda:( BTW. Sam grałem rok i wiem jak wciąga:D
Mortom Napisano 28 Marzec 2011 Napisano 28 Marzec 2011 Co to ten lol? mmorpg jakiś? czy co? Pozdr. P.S. Ja grałem w Lineage 2... pół roku z mojego życia do kosza... nigdy więcej mmo! MMO to zło! x_X
Rekomendowane odpowiedzi