Skocz do zawartości

GhostTown 0.21 - generator miast!


adek

Rekomendowane odpowiedzi

GhostTown to kolejny niesamowity "skrypt" dla programu 3ds Max. Pisałem o generatorze budynków, GhostTown natomiast, jest to generator całych miast. Zachęcam do obejrzenia przykładowych filmów wideo.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1593

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Coś genialnego! :O Dlaczego nie jako aplikacja standalone albo bez obsługi majki.

 

W tym można wygenerować sobie całe miasto do gry ala GTA4 a potem zajmować się tylko dopieszczaniem wszystkiego kawałek po kawałku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie mnie to gila, bo pracuję poza branżą a grafiką jaram się hobbistycznie, ale co może powiedzieć student grafiki, który dukał kawałek miasta przez rok i jego praca okazuje się porównywalna z 5 minutami w skrypcie... z drugiej strony patrząc w ten sposób nie wyszlibyśmy z jaskiń :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Papa Pio - Student po roku dukania kawałka miasta ma pewnie o wiele bardziej różnorodny efekt. Mimo wszystko taki skrypt oferuje dosyć losowe efekty. Ale np do szybkiego stworzenia siatki ulic + budynków jako placeholderów wydaje się idealny.

 

@FOKUZ - ooficjalnego downloadu jeszcze nie ma, poza tym trzeba się zapisać jako chętny do pobrania i podać jakiś ciekawy powód zainteresowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

student grafiki, który dukał kawałek miasta przez rok
Tak samo można powiedzieć że kiedyś dinusia do parku jurajskiego się robiło ponad miesiąc a teraz byle ziomuś odpala zbrusha i robi takiego samego w 3 dni. No i kiedyś nie istniała żadna dynamika i spadające kuleczki się ręcznie animowało. Za to teksturki to trzeba było w 8 bitach malować i się napocić a teraz jakieś "wypalanie" wszystkiego jest.. ;)

 

Tym generatorem raczej nie da się zrobić miasta które mogłoby finalnie być na pierwszym planie w filmie tudzież jako ważna plansza do gry, i tak wszystko trzeba będzie poprawiać. Za to moment pracy "rozstaw losowo te tymczasowe budynki" staje się teraz dla grafika procesem kreatywnym a nie mechaniczną robotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja... pamiętam ze zanim postanowiłem spróbować grafiki to patrzyłem na gry typu Doom 3 i myślałem sobie... chłopie masz 20 lat - już za późno żebyś nauczył się robić takie rzeczy, za tym stoi sztab ludzi, pasjonatów od dziecka o ogromnej wiedzy i doświadczeniu... poziom jest już tak wysoki że już go nie dogonisz... i jak w ogóle można stworzyć takie potwory w 3D... i co się okazuje - są narzędzia, dzięki którym jest to zupełnie osiągalne - wystarczy chcieć... do czego zmierzam... laik i tak zawsze będzie uważał tworzenie grafiki 3D za coś co mogą robić tylko ludzie siedzący 16 godzin dziennie przed kompem i są wrośnięci w swój fotel... a tu cyk 10 minut + generator = miasto... i można iść nie wiem... na siłownię albo spacer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie widziałęm żeby w centrum miasta rosły rzędami jodły...

Juz to pisałem gdzieś kiedyś... zaden skrypt do generowania miast jeszcze długo nie wygeneruje czegoś co oszuka widza na bliskim planie... Chociazby dlatego, że taki skrypt nie bierze pod uwagę że miasta istniały przez tysiące lat i w zalezności od tego kto je podbił taką architekturę tworzono w schemacie orła itd ;). Zaden generator nie wexmie pod uwagę złożoności systemów miejskich razem ze złozonością ludzkiego życia. Nawet ścieżka na trawniku jest przejawem czegoś czego nie da się oskryptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norden: Nigdy nie mów nigdy. W końcu powstaną skrypty "hodujące pod kloszem" całe miasta, analizujące możliwe ścieżki, rozumiejące, że to jest wyjście główne z budynku mieszkalnego, to ważny przystanek a między nimi głupi trawnik i pewnie ktoś go zadepcze. Ludzie lubią wirtualizować siebie, chyba dla samej przyjemności patrzenia na to w jaki sposób dotarli do punktu w jakim się znajdują. Z resztą chyba były nawet kiedyś jakieś badania w tym kierunku (acz pamiętam, że były zastrzeżenia do metodologii, co je poniekąd podważało), że ludzie myślący o trudnościach jakie musieli pokonać ich poprzednicy, szczególnie przodkowie, pracują ze zwiększoną efektywnością. Patrzenie na nas samych w szerszej perspektywie jest dla nas w jakiś sposób budujące a co za tym idzie coraz bardziej skomplikowane skrypty, choćby dla gier strategicznych, np. udające rozwój jakiejś populacji były, są i będą rozwijane. Rozpisałem się, a chodziło mi tylko o to, że jeśli nie teraz, to już niedługo tę ścieżkę na trawniku będzie się dało oskryptować i nie będzie to dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden- Takie generatory-symulatory dałoby się napisać już teraz. Koszta pisania na tyle złożonego softu pochłonełyby kupe kasy wywalonej w błoto bo nikt nie potrzebuje czegoś takiego.

 

Z tego co mi wiadomo wielu architektów krajobrazu albo projektantów budynków korzysta z programowanych symulatorów żeby wiedzieć gdzie stawiać nowe chodniki i jak rozlokować pomieszczenia. Poszukaj o wykorzystaniu środowiska Processing w architekturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności