Jump to content

PzKpfw V Panther


Aves

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)

Jestem nowym użytkownikiem, tego forum.

 

Na wstępie chcę napisać, że podstawy z programu 3DS Max posiadam, przerobiłem bardzo wiele tutoriali zawartych na youtube,tutorialized.com i innych stronach.

Zakupiłem dodatkowo 2 tutoriale dotyczące podstaw 3DS Maxa ze strony http://www.eduweb.pl/

 

Dziś wrzucam model czołgu Pzkpfz V panther (a właściwie jego początki).

Oczekuję ostrej krytyki(o ile można to zrobić na podstawie tych kilku screenów), Ogólnie wszelkie pomoce mile widziane :).

Lubię bawić się ze szczegółami, i moje pytanie w związku z tym jest takie:

Ile tak w dużym przybliżeniu może zajmować, skończony model jakiegoś pojazdu/czołgu.

Mój modelik aktualnie posiada już ok. 310tys polygonów. (wrzucony modyfikator turbosmooth - Iterations 2/3)

 

Czekam na Wasze wypowiedzi,

Pozdrawiam.

Edited by Aves
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witaj na forum.

Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubić. Korzystaj ze zdjęć np (link) a i naucz się renderować w clayu(link)

Link to comment
Share on other sites

kilka uwag ode mnie.

Nie wiem jakie masz wyksztalcenie, ale dobrze miec swiadomosc co w jaki sposob powstaje. np te słitasne zaokraglenia na kadlubie i na pokrywach. moze wyglada to slodko, ale i bzdurnie. Nazisci uzywali do swoich czolgow dobrej furer walcowanej stali, z ktorej pozniej wycinali jakas technika palnikiem elementy. krawedzie przechodzily jakas tam obrobke wykonczeniowa, ale napewno nikt nie stal z pilnikiem i potem nie wygladzal tego aby pozniej mozna bylo zrobic takie slitasne renderki: ], 2 sprawa wlazy. jak cos jest robione z 2 elementow to sila rzeczy nie moze jedna plyta w druga przechodzic tak z slodko zaokraglona krawedzia (rendere nr 4)

ostatnia rada, to zdjecia, zdjecia i jeszcze raz zdjecia, nigdy nie wymodelujesz dobrego modelu tylko na podstawie zgrubnych planow. dopiero na zdjeciach masz dokladnie pokazany finalny produkt z finalnym wykonczeniem i ewentualnym montarzem.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Witaj na forum.

Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubićnaucz się renderować w clayu(link)

Robimy od ogółu do szczegółu. Render w clayu?

Owszem przydatna umiejętność ale lepiej dawaj screeny viewporta i siatki.

 

KoMic, u made my day! Sweeeetaśnie :D

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo Panowie za wasze uwagi, jeśli jeszcze jakieś macie to oczywiście czekam :).

 

To jest mój taki większy projekt, przygotowany jestem na to, że robota przy nim będzie długa i męcząca, ale mam nadzieję, że efekt końcowy mnie zadowoli :).

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kolejne screeny :

68339429.jpg

38629010.jpg

 

 

 

Prosiłbym o pomoc odnośnie turbo/mesh smootha;

-czy jest jakaś metoda aby ominąć te modyfikatory, wykonać dany element inną metodą, ale nie tracąc przy tym na jakości/wyglądzie?

 

Czekam na odpowiedź

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

27650243.jpg

83154069.jpg

 

Na chwilę obecną znów niewielka aktualizacja.

Zrobiłem już kółeczka, planuję wziąć się za gąsienicę (będę bardzo wdzięczny, za różnego rodzaju sugestie, jak to zrobić żeby było dobrze).

Chcę po prostu, aby gąsienica wyglądała, tak jakby naturalnie "wisiała", myślałem, o uzyskaniu tego efektu poprzez stworzenie reactora.. ale moje przypuszczenia mogą być błędne :)

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Widać ze sie starasz , szkoda ze nie wszystko zgodnie z oryginałem. osłona łoza lufy armaty np. lub koła jezdne. To pierwsze szczególnie przejście osłony w miejsce " osadzenia" lufy a koła jezdne za cieńkie, kształt inny i zwróć uwagę ze były montowane parami. poniżej linki :

http://v12.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/35173308.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Panther_Road_wheels.jpg

resztę uwag później ;)

Edited by kliment woroszyłow
Link to comment
Share on other sites

Dzięki bardzo za komentarz :)

Lufa/Wieża - zrobiona jest na razie jako taka prowizoryczna, żeby tworzyła już jakiś efekt,

stąd nie jest ona jeszcze taka jak być powinna - ale oczywiście to poprawię:).

Co do kół - tych podwójnych nie zauważyłem, referka, z której korzystam była zrobiona tak trochę "z góry" i nie dostrzegłem właśnie tych podwójnych kół - przepraszam :D.

Koła wydawały mi się trochę za cienkie, ale myślałem, że to tylko takie moje złudzenie :D.

3 dni temu pewna osóbka poleciła mi, abym koła jezdne zrobił raczej na wzór tego:

http://img.photobucket.com/albums/v80/wojwoj/225SW.jpg. Chcę spróbować odwzorować czołg możliwie do warunków panujących podczas wojny. (braki w sprzęcie itd.), a że czołg będę chciał animować, to takie koła mogą dodać chyba większego realizmu.

 

Dzięki jeszcze raz :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie sam robię często coś by przypasować inne części mniej widoczne ale potrzebne tak samo jak i te bardziej wyeksponowane.

Co do kół to radze ci cylindry robić większą ilością side'ów a mniejszy smooth. efekt będzie ten sam a mniejsze zużycie..

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Update

58629382.jpg

46341119.jpg

 

Gąsienica zrobiona przy użyciu narzędzia PathDeform, podobno z jeszcze lepszym efektem można to zrobić robiąc gąsienicę narzędziem Bone?

 

Czekam na wszelkie uwagi, porady, słowa krytyki.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sądzę, że gąsienice układają się niezgodnie z rzeczywistością. Mam na myśli dwa miejsca na górze zaraz za pierwszym i przed ostatnim kołem. A tak poza tym to przestrzeń między tymi podwójnymi kołami jezdnymi jest za duża. Oj chyba nie korzystasz zbyt często ze zdjęć czołgu?

Link to comment
Share on other sites

Witam, maturki jakoś przeleciały no i czas powrócić do swoich obowiązków :). Jeszcze nieszczęsny egzamin na technika i wakacje :)

 

Niewielki update, myślę że ze 2 dni i wieżę będę miał całą zrobioną.

 

PS. Wiem, że przednie koło zębate czołgu jest źle ustawione - cała gąsienica też będzie do zrobienia od nowa, bo ta jakaś za duża jest i na moje oko dziwna :)

 

Pozdrawiam,

 

73888365.jpg

Link to comment
Share on other sites

TheCapo Dzięki bardzo, na chwilę obecną zapał do pracy jest bardzo duży, mam nadzieję, że tak będzie cały czas :).

 

Ciekawy jestem co na to powiedzą nasi czołgowi mistrzowie :)?

Edited by Aves
Link to comment
Share on other sites

Super model. Teraz jeszcze tylko wrzucić tekstury i pozamiatane. Ma pytanie czy wszystkie dodatkowe elementy jak śrubki, pokrywy czy elementy wypukłe np na kadłubie czy kołach to modelowałeś bezpośrednio na płaszczyznach kadłuba? Czy też może robiłeś jej jako osobne części i później po odpowiednim dopasowaniu względem obrazków referencyjnych tworzyłeś cześć wspólna z kadłubem? Jak uzyskać taki render ? Wszystko jest na szaro, ładnie bez żadnych "kantów". To samo dotyczy renderu z siatką.

Link to comment
Share on other sites

Jest coś takiego jak Smooting Group (czy jakoś tak) masz to w Editable Poly w Polygonach. To robi taki jakby mniejszy TurboSmooth ale przy renderze. Znaczy że nie renderuje tak wyraźnie krawędzi. Ale myślę że przy tych śrubkach ci się to nie uda z tym. Nałóż na krawędzie jakiegoś chamfera 3 lub 5 i na to nadaj Smoothing Group.

 

I czy mógłbyś wrzucić pełny render czołgu ?

 

Edit@: Ekhem ... taa wrzuciłem ci odpowiedź na pytanie z 1 strony nie zauważając iż sąjuż 4 strony tematu xD

 

W każdym bądź razie gratuluję obecnego progresu.

 

I mam też pytanie czy dużo dały ci te tutki z Eduweb ?

Edited by Zernat
Link to comment
Share on other sites

@kato555 śrubki,włazy są osobnymi elementami, ale jest też kilka elementów robionych bezpośrednio z danej bryły. Przykłady : wizjery na wieży, te 2 "haki" z przodu wieży.

@JacekCichy chwilowo chcę skończyć sam model (a z powodu braku czasu trwa to ostatnio stanowczo za długo;/), a później będę się bawił w dopieszczanie, kadr, etc.

@Zernat dzięki za radę, czasem z tego korzystam, m.in na nowych gąsienicach czołgu (bo na turbo mają stanowczo za dużo poly).

Render wrzucę jak będzie już bliżej końca :D, została mi prawa strona czołgu do wykończenia (narzędzia etc.) oraz tył (wydech).

Co do tutków, przydały się, ale raczej cz. II "techniki zaawansowane". Dlatego że czI poruszała coś co właściwie znałem natomiast II była czymś nowym.

 

Dzięki bardzo :)

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem trochę czasu to wziąłem się znów za czołg (wiem, że jest tutaj kilka rzeczy do poprawki, bądź niektóre rzeczy są ułożone nierówno, oczywiście poprawi się :)), gąski zrobiłem nowe, ale te niestety zjadają sporo Poly w porównaniu do poprzednich :P

pantera1t.jpg

pantera2v.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Początek teksturowania.

pzkpfw.jpg

 

Czekam na opinie, co poprawić, ogólnie czy moje teksturowanie idzie w dobrym kierunku? :)

Kolejny etap jaki planuję to różnego rodzaju przetarcia, generalnie chodzi mi o to żeby można było zobaczyć surową blachę.

Edited by Aves
Link to comment
Share on other sites

Dzięki bardzo za motywacyjne słowa. Oczywiście tam gdzie rozciągnięte - poprawi się:)

 

@Pixel-Factory najpierw skończ swoją myszę :D, bo sam jestem ciekawy efektu końcowego.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy