Aves Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 (edited) Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Jestem nowym użytkownikiem, tego forum. Na wstępie chcę napisać, że podstawy z programu 3DS Max posiadam, przerobiłem bardzo wiele tutoriali zawartych na youtube,tutorialized.com i innych stronach. Zakupiłem dodatkowo 2 tutoriale dotyczące podstaw 3DS Maxa ze strony http://www.eduweb.pl/ Dziś wrzucam model czołgu Pzkpfz V panther (a właściwie jego początki). Oczekuję ostrej krytyki(o ile można to zrobić na podstawie tych kilku screenów), Ogólnie wszelkie pomoce mile widziane :). Lubię bawić się ze szczegółami, i moje pytanie w związku z tym jest takie: Ile tak w dużym przybliżeniu może zajmować, skończony model jakiegoś pojazdu/czołgu. Mój modelik aktualnie posiada już ok. 310tys polygonów. (wrzucony modyfikator turbosmooth - Iterations 2/3) Czekam na Wasze wypowiedzi, Pozdrawiam. Edited May 10, 2012 by Aves Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logos Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubić. Korzystaj ze zdjęć np (link) a i naucz się renderować w clayu(link) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoMic Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 kilka uwag ode mnie. Nie wiem jakie masz wyksztalcenie, ale dobrze miec swiadomosc co w jaki sposob powstaje. np te słitasne zaokraglenia na kadlubie i na pokrywach. moze wyglada to slodko, ale i bzdurnie. Nazisci uzywali do swoich czolgow dobrej furer walcowanej stali, z ktorej pozniej wycinali jakas technika palnikiem elementy. krawedzie przechodzily jakas tam obrobke wykonczeniowa, ale napewno nikt nie stal z pilnikiem i potem nie wygladzal tego aby pozniej mozna bylo zrobic takie slitasne renderki: ], 2 sprawa wlazy. jak cos jest robione z 2 elementow to sila rzeczy nie moze jedna plyta w druga przechodzic tak z slodko zaokraglona krawedzia (rendere nr 4) ostatnia rada, to zdjecia, zdjecia i jeszcze raz zdjecia, nigdy nie wymodelujesz dobrego modelu tylko na podstawie zgrubnych planow. dopiero na zdjeciach masz dokladnie pokazany finalny produkt z finalnym wykonczeniem i ewentualnym montarzem. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirx Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubićnaucz się renderować w clayu(link) Robimy od ogółu do szczegółu. Render w clayu? Owszem przydatna umiejętność ale lepiej dawaj screeny viewporta i siatki. KoMic, u made my day! Sweeeetaśnie :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Dziękuję bardzo Panowie za wasze uwagi, jeśli jeszcze jakieś macie to oczywiście czekam :). To jest mój taki większy projekt, przygotowany jestem na to, że robota przy nim będzie długa i męcząca, ale mam nadzieję, że efekt końcowy mnie zadowoli :). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Po krótkiej przerwie wracam z małym update, z powodu ograniczonej ilości czasu (matura), niewiele mogę pracować nad czołgiem dlatego są nieliczne dodatki. [/url] Na chwilę obecną to tyle, czekam jak zwykle na jakieś uwagi :) Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVirr Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Moim zdaniem model ma za dużo polygonów. Coś Ci się z siatką popsuło na boku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logos Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Zgadzam się z kolegą wyżej, na śrubki też rzuciłeś ms? Wystarczyłby chamfer krawędzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 No MS wrzuciłem - fakt mój błąd, nauczony jestem, że connectuję przy krawędziach i narzucam właśnie MS lub TS :), oczywiście poprawię to :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 Kolejne screeny : Prosiłbym o pomoc odnośnie turbo/mesh smootha; -czy jest jakaś metoda aby ominąć te modyfikatory, wykonać dany element inną metodą, ale nie tracąc przy tym na jakości/wyglądzie? Czekam na odpowiedź Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoMic Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 tak, zawsze mozna pocisnac z reki dany element, szczególnie jeśli jest on prostą bryłą. Ale moje zdanie moze nie byc zbyt miarodajne, dlatego ze ja ogolnie jestem anty MSowy: ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Na chwilę obecną znów niewielka aktualizacja. Zrobiłem już kółeczka, planuję wziąć się za gąsienicę (będę bardzo wdzięczny, za różnego rodzaju sugestie, jak to zrobić żeby było dobrze). Chcę po prostu, aby gąsienica wyglądała, tak jakby naturalnie "wisiała", myślałem, o uzyskaniu tego efektu poprzez stworzenie reactora.. ale moje przypuszczenia mogą być błędne :) Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kliment woroszyłow Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 (edited) Widać ze sie starasz , szkoda ze nie wszystko zgodnie z oryginałem. osłona łoza lufy armaty np. lub koła jezdne. To pierwsze szczególnie przejście osłony w miejsce " osadzenia" lufy a koła jezdne za cieńkie, kształt inny i zwróć uwagę ze były montowane parami. poniżej linki : http://v12.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/35173308.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Panther_Road_wheels.jpg resztę uwag później ;) Edited April 21, 2011 by kliment woroszyłow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Dzięki bardzo za komentarz :) Lufa/Wieża - zrobiona jest na razie jako taka prowizoryczna, żeby tworzyła już jakiś efekt, stąd nie jest ona jeszcze taka jak być powinna - ale oczywiście to poprawię:). Co do kół - tych podwójnych nie zauważyłem, referka, z której korzystam była zrobiona tak trochę "z góry" i nie dostrzegłem właśnie tych podwójnych kół - przepraszam :D. Koła wydawały mi się trochę za cienkie, ale myślałem, że to tylko takie moje złudzenie :D. 3 dni temu pewna osóbka poleciła mi, abym koła jezdne zrobił raczej na wzór tego: http://img.photobucket.com/albums/v80/wojwoj/225SW.jpg. Chcę spróbować odwzorować czołg możliwie do warunków panujących podczas wojny. (braki w sprzęcie itd.), a że czołg będę chciał animować, to takie koła mogą dodać chyba większego realizmu. Dzięki jeszcze raz :) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemaSS_POL1 Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Tak dokładnie sam robię często coś by przypasować inne części mniej widoczne ale potrzebne tak samo jak i te bardziej wyeksponowane. Co do kół to radze ci cylindry robić większą ilością side'ów a mniejszy smooth. efekt będzie ten sam a mniejsze zużycie.. pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Koła zrobione od nowa, myślę, że teraz wyglądają nieco lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 23, 2011 Author Share Posted April 23, 2011 Kolejna niewielka aktualizacja i to chyba będzie na tyle. Za czołg prawdopodobnie wezmę się dopiero po świętach. Życzę wszystkim wesołych świąt :). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 Update Gąsienica zrobiona przy użyciu narzędzia PathDeform, podobno z jeszcze lepszym efektem można to zrobić robiąc gąsienicę narzędziem Bone? Czekam na wszelkie uwagi, porady, słowa krytyki. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizjoner Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 Sądzę, że gąsienice układają się niezgodnie z rzeczywistością. Mam na myśli dwa miejsca na górze zaraz za pierwszym i przed ostatnim kołem. A tak poza tym to przestrzeń między tymi podwójnymi kołami jezdnymi jest za duża. Oj chyba nie korzystasz zbyt często ze zdjęć czołgu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 Poprawione, ze zdjęć korzystam możliwie jak najczęściej, koła były akurat takim fragmentem.. którego nie mogłem dokładnie podejrzeć(chodzi mi właśnie o ten rozstaw kół) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Witam, maturki jakoś przeleciały no i czas powrócić do swoich obowiązków :). Jeszcze nieszczęsny egzamin na technika i wakacje :) Niewielki update, myślę że ze 2 dni i wieżę będę miał całą zrobioną. PS. Wiem, że przednie koło zębate czołgu jest źle ustawione - cała gąsienica też będzie do zrobienia od nowa, bo ta jakaś za duża jest i na moje oko dziwna :) Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
guffqa Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 No powiem Ci, że już fajnie to wygląda ;) tylko pogrubił bym tą boczną osłone... ma się wrażenie jak by miała grubość puszki po konserwie;p btw...z czego zdajesz technika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Dzięki bardzo :-) Minimalnie może to pogrubię bo w.g referek to ta osłona jakoś specjalnie gruba nie jest Technik Informatyk :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted June 8, 2011 Author Share Posted June 8, 2011 Update : Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheCapo Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 No coraz więcej już detalu. Jest na co popatrzeć:). powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted June 8, 2011 Author Share Posted June 8, 2011 (edited) TheCapo Dzięki bardzo, na chwilę obecną zapał do pracy jest bardzo duży, mam nadzieję, że tak będzie cały czas :). Ciekawy jestem co na to powiedzą nasi czołgowi mistrzowie :)? Edited June 10, 2011 by Aves Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej1964 Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Aves, na czołgach to ja się niespecjalnie znam, więc nie powiem czy jest dobrze czy źle, ale samo modelowanie mi się bardzo widzi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kato555 Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Super model. Teraz jeszcze tylko wrzucić tekstury i pozamiatane. Ma pytanie czy wszystkie dodatkowe elementy jak śrubki, pokrywy czy elementy wypukłe np na kadłubie czy kołach to modelowałeś bezpośrednio na płaszczyznach kadłuba? Czy też może robiłeś jej jako osobne części i później po odpowiednim dopasowaniu względem obrazków referencyjnych tworzyłeś cześć wspólna z kadłubem? Jak uzyskać taki render ? Wszystko jest na szaro, ładnie bez żadnych "kantów". To samo dotyczy renderu z siatką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herm Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Co do pytanie o render http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/clay_render_with_mental_ray_final_gather_in_3ds_max.html na przykład tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Idzie dobrze :) Podejrzewam że jeżeli chcesz zaimponować tym Kasztaniakom od czołgów :D to musisz dorobić łączenia blach na "pióro" i "wpust" bo takie stosowali niemcy w czasie II w.ś i pokaż jakieś fajne ujęcie (kadr). Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 (edited) Jest coś takiego jak Smooting Group (czy jakoś tak) masz to w Editable Poly w Polygonach. To robi taki jakby mniejszy TurboSmooth ale przy renderze. Znaczy że nie renderuje tak wyraźnie krawędzi. Ale myślę że przy tych śrubkach ci się to nie uda z tym. Nałóż na krawędzie jakiegoś chamfera 3 lub 5 i na to nadaj Smoothing Group. I czy mógłbyś wrzucić pełny render czołgu ? Edit@: Ekhem ... taa wrzuciłem ci odpowiedź na pytanie z 1 strony nie zauważając iż sąjuż 4 strony tematu xD W każdym bądź razie gratuluję obecnego progresu. I mam też pytanie czy dużo dały ci te tutki z Eduweb ? Edited September 16, 2011 by Zernat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 @kato555 śrubki,włazy są osobnymi elementami, ale jest też kilka elementów robionych bezpośrednio z danej bryły. Przykłady : wizjery na wieży, te 2 "haki" z przodu wieży. @JacekCichy chwilowo chcę skończyć sam model (a z powodu braku czasu trwa to ostatnio stanowczo za długo;/), a później będę się bawił w dopieszczanie, kadr, etc. @Zernat dzięki za radę, czasem z tego korzystam, m.in na nowych gąsienicach czołgu (bo na turbo mają stanowczo za dużo poly). Render wrzucę jak będzie już bliżej końca :D, została mi prawa strona czołgu do wykończenia (narzędzia etc.) oraz tył (wydech). Co do tutków, przydały się, ale raczej cz. II "techniki zaawansowane". Dlatego że czI poruszała coś co właściwie znałem natomiast II była czymś nowym. Dzięki bardzo :) Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
bober89 Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Model prezentuje się bardzo ładnie Pozdrawiam i czekam na kolejne updejty;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted September 27, 2011 Author Share Posted September 27, 2011 Znalazłem trochę czasu to wziąłem się znów za czołg (wiem, że jest tutaj kilka rzeczy do poprawki, bądź niektóre rzeczy są ułożone nierówno, oczywiście poprawi się :)), gąski zrobiłem nowe, ale te niestety zjadają sporo Poly w porównaniu do poprzednich :P Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 (edited) Początek teksturowania. Czekam na opinie, co poprawić, ogólnie czy moje teksturowanie idzie w dobrym kierunku? :) Kolejny etap jaki planuję to różnego rodzaju przetarcia, generalnie chodzi mi o to żeby można było zobaczyć surową blachę. Edited May 10, 2012 by Aves Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemaSS_POL_1 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 idzie w dobrym kierunku, w niektórych miejscach widać rozciągnięcie siatki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
biszkopte Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 jak na początkującego to bardzo fajnie :) pamiętaj o optymalizacji siatki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixel-Factory Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 UUU, panterka , sam nabrałem ochotę na popełnienie czegoś takiego :) idzie ci bardzo dobrze będę się przyglądał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aves Posted May 11, 2012 Author Share Posted May 11, 2012 Dzięki bardzo za motywacyjne słowa. Oczywiście tam gdzie rozciągnięte - poprawi się:) @Pixel-Factory najpierw skończ swoją myszę :D, bo sam jestem ciekawy efektu końcowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
medwed Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Co do tekstur stalowych płyt,zobacz Tu http://www.svenger.de/pages/portfolio/3Dhipoly/3Dhi_panther.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now