Napisano 2 Kwiecień 201113 l Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Jestem nowym użytkownikiem, tego forum. Na wstępie chcę napisać, że podstawy z programu 3DS Max posiadam, przerobiłem bardzo wiele tutoriali zawartych na youtube,tutorialized.com i innych stronach. Zakupiłem dodatkowo 2 tutoriale dotyczące podstaw 3DS Maxa ze strony http://www.eduweb.pl/ Dziś wrzucam model czołgu Pzkpfz V panther (a właściwie jego początki). Oczekuję ostrej krytyki(o ile można to zrobić na podstawie tych kilku screenów), Ogólnie wszelkie pomoce mile widziane :). Lubię bawić się ze szczegółami, i moje pytanie w związku z tym jest takie: Ile tak w dużym przybliżeniu może zajmować, skończony model jakiegoś pojazdu/czołgu. Mój modelik aktualnie posiada już ok. 310tys polygonów. (wrzucony modyfikator turbosmooth - Iterations 2/3) Czekam na Wasze wypowiedzi, Pozdrawiam. Edytowane 10 Maj 201212 l przez Aves
Napisano 3 Kwiecień 201113 l Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubić. Korzystaj ze zdjęć np (link) a i naucz się renderować w clayu(link)
Napisano 4 Kwiecień 201113 l kilka uwag ode mnie. Nie wiem jakie masz wyksztalcenie, ale dobrze miec swiadomosc co w jaki sposob powstaje. np te słitasne zaokraglenia na kadlubie i na pokrywach. moze wyglada to slodko, ale i bzdurnie. Nazisci uzywali do swoich czolgow dobrej furer walcowanej stali, z ktorej pozniej wycinali jakas technika palnikiem elementy. krawedzie przechodzily jakas tam obrobke wykonczeniowa, ale napewno nikt nie stal z pilnikiem i potem nie wygladzal tego aby pozniej mozna bylo zrobic takie slitasne renderki: ], 2 sprawa wlazy. jak cos jest robione z 2 elementow to sila rzeczy nie moze jedna plyta w druga przechodzic tak z slodko zaokraglona krawedzia (rendere nr 4) ostatnia rada, to zdjecia, zdjecia i jeszcze raz zdjecia, nigdy nie wymodelujesz dobrego modelu tylko na podstawie zgrubnych planow. dopiero na zdjeciach masz dokladnie pokazany finalny produkt z finalnym wykonczeniem i ewentualnym montarzem. pozdr
Napisano 4 Kwiecień 201113 l Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubićnaucz się renderować w clayu(link) Robimy od ogółu do szczegółu. Render w clayu? Owszem przydatna umiejętność ale lepiej dawaj screeny viewporta i siatki. KoMic, u made my day! Sweeeetaśnie :D
Napisano 4 Kwiecień 201113 l Autor Dziękuję bardzo Panowie za wasze uwagi, jeśli jeszcze jakieś macie to oczywiście czekam :). To jest mój taki większy projekt, przygotowany jestem na to, że robota przy nim będzie długa i męcząca, ale mam nadzieję, że efekt końcowy mnie zadowoli :). Pozdrawiam
Napisano 8 Kwiecień 201113 l Autor Po krótkiej przerwie wracam z małym update, z powodu ograniczonej ilości czasu (matura), niewiele mogę pracować nad czołgiem dlatego są nieliczne dodatki. [/url] Na chwilę obecną to tyle, czekam jak zwykle na jakieś uwagi :) Pozdrawiam,
Napisano 8 Kwiecień 201113 l Moim zdaniem model ma za dużo polygonów. Coś Ci się z siatką popsuło na boku.
Napisano 8 Kwiecień 201113 l Zgadzam się z kolegą wyżej, na śrubki też rzuciłeś ms? Wystarczyłby chamfer krawędzi
Napisano 8 Kwiecień 201113 l Autor No MS wrzuciłem - fakt mój błąd, nauczony jestem, że connectuję przy krawędziach i narzucam właśnie MS lub TS :), oczywiście poprawię to :)
Napisano 11 Kwiecień 201113 l Autor Kolejne screeny : Prosiłbym o pomoc odnośnie turbo/mesh smootha; -czy jest jakaś metoda aby ominąć te modyfikatory, wykonać dany element inną metodą, ale nie tracąc przy tym na jakości/wyglądzie? Czekam na odpowiedź Pozdrawiam,
Napisano 11 Kwiecień 201113 l tak, zawsze mozna pocisnac z reki dany element, szczególnie jeśli jest on prostą bryłą. Ale moje zdanie moze nie byc zbyt miarodajne, dlatego ze ja ogolnie jestem anty MSowy: ]
Napisano 17 Kwiecień 201113 l Autor Na chwilę obecną znów niewielka aktualizacja. Zrobiłem już kółeczka, planuję wziąć się za gąsienicę (będę bardzo wdzięczny, za różnego rodzaju sugestie, jak to zrobić żeby było dobrze). Chcę po prostu, aby gąsienica wyglądała, tak jakby naturalnie "wisiała", myślałem, o uzyskaniu tego efektu poprzez stworzenie reactora.. ale moje przypuszczenia mogą być błędne :) Pozdrawiam,
Napisano 21 Kwiecień 201113 l Widać ze sie starasz , szkoda ze nie wszystko zgodnie z oryginałem. osłona łoza lufy armaty np. lub koła jezdne. To pierwsze szczególnie przejście osłony w miejsce " osadzenia" lufy a koła jezdne za cieńkie, kształt inny i zwróć uwagę ze były montowane parami. poniżej linki : http://v12.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/35173308.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Panther_Road_wheels.jpg resztę uwag później ;) Edytowane 21 Kwiecień 201113 l przez kliment woroszyłow
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Dzięki bardzo za komentarz :) Lufa/Wieża - zrobiona jest na razie jako taka prowizoryczna, żeby tworzyła już jakiś efekt, stąd nie jest ona jeszcze taka jak być powinna - ale oczywiście to poprawię:). Co do kół - tych podwójnych nie zauważyłem, referka, z której korzystam była zrobiona tak trochę "z góry" i nie dostrzegłem właśnie tych podwójnych kół - przepraszam :D. Koła wydawały mi się trochę za cienkie, ale myślałem, że to tylko takie moje złudzenie :D. 3 dni temu pewna osóbka poleciła mi, abym koła jezdne zrobił raczej na wzór tego: http://img.photobucket.com/albums/v80/wojwoj/225SW.jpg. Chcę spróbować odwzorować czołg możliwie do warunków panujących podczas wojny. (braki w sprzęcie itd.), a że czołg będę chciał animować, to takie koła mogą dodać chyba większego realizmu. Dzięki jeszcze raz :) Pozdrawiam
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Tak dokładnie sam robię często coś by przypasować inne części mniej widoczne ale potrzebne tak samo jak i te bardziej wyeksponowane. Co do kół to radze ci cylindry robić większą ilością side'ów a mniejszy smooth. efekt będzie ten sam a mniejsze zużycie.. pzdr
Napisano 23 Kwiecień 201113 l Autor Kolejna niewielka aktualizacja i to chyba będzie na tyle. Za czołg prawdopodobnie wezmę się dopiero po świętach. Życzę wszystkim wesołych świąt :). Pozdrawiam
Napisano 28 Kwiecień 201113 l Autor Update Gąsienica zrobiona przy użyciu narzędzia PathDeform, podobno z jeszcze lepszym efektem można to zrobić robiąc gąsienicę narzędziem Bone? Czekam na wszelkie uwagi, porady, słowa krytyki. Pozdrawiam
Napisano 28 Kwiecień 201113 l Sądzę, że gąsienice układają się niezgodnie z rzeczywistością. Mam na myśli dwa miejsca na górze zaraz za pierwszym i przed ostatnim kołem. A tak poza tym to przestrzeń między tymi podwójnymi kołami jezdnymi jest za duża. Oj chyba nie korzystasz zbyt często ze zdjęć czołgu?
Napisano 28 Kwiecień 201113 l Autor Poprawione, ze zdjęć korzystam możliwie jak najczęściej, koła były akurat takim fragmentem.. którego nie mogłem dokładnie podejrzeć(chodzi mi właśnie o ten rozstaw kół)
Napisano 1 Czerwiec 201113 l Autor Witam, maturki jakoś przeleciały no i czas powrócić do swoich obowiązków :). Jeszcze nieszczęsny egzamin na technika i wakacje :) Niewielki update, myślę że ze 2 dni i wieżę będę miał całą zrobioną. PS. Wiem, że przednie koło zębate czołgu jest źle ustawione - cała gąsienica też będzie do zrobienia od nowa, bo ta jakaś za duża jest i na moje oko dziwna :) Pozdrawiam,
Napisano 6 Czerwiec 201113 l No powiem Ci, że już fajnie to wygląda ;) tylko pogrubił bym tą boczną osłone... ma się wrażenie jak by miała grubość puszki po konserwie;p btw...z czego zdajesz technika?
Napisano 6 Czerwiec 201113 l Autor Dzięki bardzo :-) Minimalnie może to pogrubię bo w.g referek to ta osłona jakoś specjalnie gruba nie jest Technik Informatyk :D
Napisano 8 Czerwiec 201113 l Autor TheCapo Dzięki bardzo, na chwilę obecną zapał do pracy jest bardzo duży, mam nadzieję, że tak będzie cały czas :). Ciekawy jestem co na to powiedzą nasi czołgowi mistrzowie :)? Edytowane 10 Czerwiec 201113 l przez Aves
Napisano 10 Czerwiec 201113 l Aves, na czołgach to ja się niespecjalnie znam, więc nie powiem czy jest dobrze czy źle, ale samo modelowanie mi się bardzo widzi :)
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Super model. Teraz jeszcze tylko wrzucić tekstury i pozamiatane. Ma pytanie czy wszystkie dodatkowe elementy jak śrubki, pokrywy czy elementy wypukłe np na kadłubie czy kołach to modelowałeś bezpośrednio na płaszczyznach kadłuba? Czy też może robiłeś jej jako osobne części i później po odpowiednim dopasowaniu względem obrazków referencyjnych tworzyłeś cześć wspólna z kadłubem? Jak uzyskać taki render ? Wszystko jest na szaro, ładnie bez żadnych "kantów". To samo dotyczy renderu z siatką.
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Co do pytanie o render http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/clay_render_with_mental_ray_final_gather_in_3ds_max.html na przykład tak
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Idzie dobrze :) Podejrzewam że jeżeli chcesz zaimponować tym Kasztaniakom od czołgów :D to musisz dorobić łączenia blach na "pióro" i "wpust" bo takie stosowali niemcy w czasie II w.ś i pokaż jakieś fajne ujęcie (kadr). Powodzenia!
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Jest coś takiego jak Smooting Group (czy jakoś tak) masz to w Editable Poly w Polygonach. To robi taki jakby mniejszy TurboSmooth ale przy renderze. Znaczy że nie renderuje tak wyraźnie krawędzi. Ale myślę że przy tych śrubkach ci się to nie uda z tym. Nałóż na krawędzie jakiegoś chamfera 3 lub 5 i na to nadaj Smoothing Group. I czy mógłbyś wrzucić pełny render czołgu ? Edit@: Ekhem ... taa wrzuciłem ci odpowiedź na pytanie z 1 strony nie zauważając iż sąjuż 4 strony tematu xD W każdym bądź razie gratuluję obecnego progresu. I mam też pytanie czy dużo dały ci te tutki z Eduweb ? Edytowane 16 Wrzesień 201113 l przez Zernat
Napisano 17 Wrzesień 201113 l Autor @kato555 śrubki,włazy są osobnymi elementami, ale jest też kilka elementów robionych bezpośrednio z danej bryły. Przykłady : wizjery na wieży, te 2 "haki" z przodu wieży. @JacekCichy chwilowo chcę skończyć sam model (a z powodu braku czasu trwa to ostatnio stanowczo za długo;/), a później będę się bawił w dopieszczanie, kadr, etc. @Zernat dzięki za radę, czasem z tego korzystam, m.in na nowych gąsienicach czołgu (bo na turbo mają stanowczo za dużo poly). Render wrzucę jak będzie już bliżej końca :D, została mi prawa strona czołgu do wykończenia (narzędzia etc.) oraz tył (wydech). Co do tutków, przydały się, ale raczej cz. II "techniki zaawansowane". Dlatego że czI poruszała coś co właściwie znałem natomiast II była czymś nowym. Dzięki bardzo :) Pozdrawiam,
Napisano 20 Wrzesień 201113 l Model prezentuje się bardzo ładnie Pozdrawiam i czekam na kolejne updejty;)
Napisano 27 Wrzesień 201113 l Autor Znalazłem trochę czasu to wziąłem się znów za czołg (wiem, że jest tutaj kilka rzeczy do poprawki, bądź niektóre rzeczy są ułożone nierówno, oczywiście poprawi się :)), gąski zrobiłem nowe, ale te niestety zjadają sporo Poly w porównaniu do poprzednich :P Pozdrawiam
Napisano 10 Maj 201212 l Autor Początek teksturowania. Czekam na opinie, co poprawić, ogólnie czy moje teksturowanie idzie w dobrym kierunku? :) Kolejny etap jaki planuję to różnego rodzaju przetarcia, generalnie chodzi mi o to żeby można było zobaczyć surową blachę. Edytowane 10 Maj 201212 l przez Aves
Napisano 10 Maj 201212 l idzie w dobrym kierunku, w niektórych miejscach widać rozciągnięcie siatki...
Napisano 11 Maj 201212 l UUU, panterka , sam nabrałem ochotę na popełnienie czegoś takiego :) idzie ci bardzo dobrze będę się przyglądał
Napisano 11 Maj 201212 l Autor Dzięki bardzo za motywacyjne słowa. Oczywiście tam gdzie rozciągnięte - poprawi się:) @Pixel-Factory najpierw skończ swoją myszę :D, bo sam jestem ciekawy efektu końcowego.
Napisano 12 Maj 201212 l Co do tekstur stalowych płyt,zobacz Tu http://www.svenger.de/pages/portfolio/3Dhipoly/3Dhi_panther.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto