Aves Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 (edytowane) Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Jestem nowym użytkownikiem, tego forum. Na wstępie chcę napisać, że podstawy z programu 3DS Max posiadam, przerobiłem bardzo wiele tutoriali zawartych na youtube,tutorialized.com i innych stronach. Zakupiłem dodatkowo 2 tutoriale dotyczące podstaw 3DS Maxa ze strony http://www.eduweb.pl/ Dziś wrzucam model czołgu Pzkpfz V panther (a właściwie jego początki). Oczekuję ostrej krytyki(o ile można to zrobić na podstawie tych kilku screenów), Ogólnie wszelkie pomoce mile widziane :). Lubię bawić się ze szczegółami, i moje pytanie w związku z tym jest takie: Ile tak w dużym przybliżeniu może zajmować, skończony model jakiegoś pojazdu/czołgu. Mój modelik aktualnie posiada już ok. 310tys polygonów. (wrzucony modyfikator turbosmooth - Iterations 2/3) Czekam na Wasze wypowiedzi, Pozdrawiam. Edytowane 10 Maj 2012 przez Aves
Logos Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubić. Korzystaj ze zdjęć np (link) a i naucz się renderować w clayu(link)
KoMic Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 kilka uwag ode mnie. Nie wiem jakie masz wyksztalcenie, ale dobrze miec swiadomosc co w jaki sposob powstaje. np te słitasne zaokraglenia na kadlubie i na pokrywach. moze wyglada to slodko, ale i bzdurnie. Nazisci uzywali do swoich czolgow dobrej furer walcowanej stali, z ktorej pozniej wycinali jakas technika palnikiem elementy. krawedzie przechodzily jakas tam obrobke wykonczeniowa, ale napewno nikt nie stal z pilnikiem i potem nie wygladzal tego aby pozniej mozna bylo zrobic takie slitasne renderki: ], 2 sprawa wlazy. jak cos jest robione z 2 elementow to sila rzeczy nie moze jedna plyta w druga przechodzic tak z slodko zaokraglona krawedzia (rendere nr 4) ostatnia rada, to zdjecia, zdjecia i jeszcze raz zdjecia, nigdy nie wymodelujesz dobrego modelu tylko na podstawie zgrubnych planow. dopiero na zdjeciach masz dokladnie pokazany finalny produkt z finalnym wykonczeniem i ewentualnym montarzem. pozdr
pirx Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Witaj na forum. Masz dużo elementów zaczętych ale nie skończonych. Skup się tylko na jednym np na działku albo mniejszej części i zrób ją w 100% bo inaczej później się możesz pogubićnaucz się renderować w clayu(link) Robimy od ogółu do szczegółu. Render w clayu? Owszem przydatna umiejętność ale lepiej dawaj screeny viewporta i siatki. KoMic, u made my day! Sweeeetaśnie :D
Aves Napisano 4 Kwiecień 2011 Autor Napisano 4 Kwiecień 2011 Dziękuję bardzo Panowie za wasze uwagi, jeśli jeszcze jakieś macie to oczywiście czekam :). To jest mój taki większy projekt, przygotowany jestem na to, że robota przy nim będzie długa i męcząca, ale mam nadzieję, że efekt końcowy mnie zadowoli :). Pozdrawiam
Aves Napisano 8 Kwiecień 2011 Autor Napisano 8 Kwiecień 2011 Po krótkiej przerwie wracam z małym update, z powodu ograniczonej ilości czasu (matura), niewiele mogę pracować nad czołgiem dlatego są nieliczne dodatki. [/url] Na chwilę obecną to tyle, czekam jak zwykle na jakieś uwagi :) Pozdrawiam,
RaVirr Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Moim zdaniem model ma za dużo polygonów. Coś Ci się z siatką popsuło na boku.
Logos Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 Zgadzam się z kolegą wyżej, na śrubki też rzuciłeś ms? Wystarczyłby chamfer krawędzi
Aves Napisano 8 Kwiecień 2011 Autor Napisano 8 Kwiecień 2011 No MS wrzuciłem - fakt mój błąd, nauczony jestem, że connectuję przy krawędziach i narzucam właśnie MS lub TS :), oczywiście poprawię to :)
Aves Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Kolejne screeny : Prosiłbym o pomoc odnośnie turbo/mesh smootha; -czy jest jakaś metoda aby ominąć te modyfikatory, wykonać dany element inną metodą, ale nie tracąc przy tym na jakości/wyglądzie? Czekam na odpowiedź Pozdrawiam,
KoMic Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 tak, zawsze mozna pocisnac z reki dany element, szczególnie jeśli jest on prostą bryłą. Ale moje zdanie moze nie byc zbyt miarodajne, dlatego ze ja ogolnie jestem anty MSowy: ]
Aves Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 Na chwilę obecną znów niewielka aktualizacja. Zrobiłem już kółeczka, planuję wziąć się za gąsienicę (będę bardzo wdzięczny, za różnego rodzaju sugestie, jak to zrobić żeby było dobrze). Chcę po prostu, aby gąsienica wyglądała, tak jakby naturalnie "wisiała", myślałem, o uzyskaniu tego efektu poprzez stworzenie reactora.. ale moje przypuszczenia mogą być błędne :) Pozdrawiam,
kliment woroszyłow Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 (edytowane) Widać ze sie starasz , szkoda ze nie wszystko zgodnie z oryginałem. osłona łoza lufy armaty np. lub koła jezdne. To pierwsze szczególnie przejście osłony w miejsce " osadzenia" lufy a koła jezdne za cieńkie, kształt inny i zwróć uwagę ze były montowane parami. poniżej linki : http://v12.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/35173308.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Panther_Road_wheels.jpg resztę uwag później ;) Edytowane 21 Kwiecień 2011 przez kliment woroszyłow
Aves Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 Dzięki bardzo za komentarz :) Lufa/Wieża - zrobiona jest na razie jako taka prowizoryczna, żeby tworzyła już jakiś efekt, stąd nie jest ona jeszcze taka jak być powinna - ale oczywiście to poprawię:). Co do kół - tych podwójnych nie zauważyłem, referka, z której korzystam była zrobiona tak trochę "z góry" i nie dostrzegłem właśnie tych podwójnych kół - przepraszam :D. Koła wydawały mi się trochę za cienkie, ale myślałem, że to tylko takie moje złudzenie :D. 3 dni temu pewna osóbka poleciła mi, abym koła jezdne zrobił raczej na wzór tego: http://img.photobucket.com/albums/v80/wojwoj/225SW.jpg. Chcę spróbować odwzorować czołg możliwie do warunków panujących podczas wojny. (braki w sprzęcie itd.), a że czołg będę chciał animować, to takie koła mogą dodać chyba większego realizmu. Dzięki jeszcze raz :) Pozdrawiam
PrzemaSS_POL1 Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Tak dokładnie sam robię często coś by przypasować inne części mniej widoczne ale potrzebne tak samo jak i te bardziej wyeksponowane. Co do kół to radze ci cylindry robić większą ilością side'ów a mniejszy smooth. efekt będzie ten sam a mniejsze zużycie.. pzdr
Aves Napisano 22 Kwiecień 2011 Autor Napisano 22 Kwiecień 2011 Koła zrobione od nowa, myślę, że teraz wyglądają nieco lepiej
Aves Napisano 23 Kwiecień 2011 Autor Napisano 23 Kwiecień 2011 Kolejna niewielka aktualizacja i to chyba będzie na tyle. Za czołg prawdopodobnie wezmę się dopiero po świętach. Życzę wszystkim wesołych świąt :). Pozdrawiam
Aves Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 Update Gąsienica zrobiona przy użyciu narzędzia PathDeform, podobno z jeszcze lepszym efektem można to zrobić robiąc gąsienicę narzędziem Bone? Czekam na wszelkie uwagi, porady, słowa krytyki. Pozdrawiam
Wizjoner Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Sądzę, że gąsienice układają się niezgodnie z rzeczywistością. Mam na myśli dwa miejsca na górze zaraz za pierwszym i przed ostatnim kołem. A tak poza tym to przestrzeń między tymi podwójnymi kołami jezdnymi jest za duża. Oj chyba nie korzystasz zbyt często ze zdjęć czołgu?
Aves Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 Poprawione, ze zdjęć korzystam możliwie jak najczęściej, koła były akurat takim fragmentem.. którego nie mogłem dokładnie podejrzeć(chodzi mi właśnie o ten rozstaw kół)
Aves Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Napisano 1 Czerwiec 2011 Witam, maturki jakoś przeleciały no i czas powrócić do swoich obowiązków :). Jeszcze nieszczęsny egzamin na technika i wakacje :) Niewielki update, myślę że ze 2 dni i wieżę będę miał całą zrobioną. PS. Wiem, że przednie koło zębate czołgu jest źle ustawione - cała gąsienica też będzie do zrobienia od nowa, bo ta jakaś za duża jest i na moje oko dziwna :) Pozdrawiam,
guffqa Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 No powiem Ci, że już fajnie to wygląda ;) tylko pogrubił bym tą boczną osłone... ma się wrażenie jak by miała grubość puszki po konserwie;p btw...z czego zdajesz technika?
Aves Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 Dzięki bardzo :-) Minimalnie może to pogrubię bo w.g referek to ta osłona jakoś specjalnie gruba nie jest Technik Informatyk :D
TheCapo Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 No coraz więcej już detalu. Jest na co popatrzeć:). powodzenia.
Aves Napisano 8 Czerwiec 2011 Autor Napisano 8 Czerwiec 2011 (edytowane) TheCapo Dzięki bardzo, na chwilę obecną zapał do pracy jest bardzo duży, mam nadzieję, że tak będzie cały czas :). Ciekawy jestem co na to powiedzą nasi czołgowi mistrzowie :)? Edytowane 10 Czerwiec 2011 przez Aves
Andrzej1964 Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Aves, na czołgach to ja się niespecjalnie znam, więc nie powiem czy jest dobrze czy źle, ale samo modelowanie mi się bardzo widzi :)
kato555 Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Super model. Teraz jeszcze tylko wrzucić tekstury i pozamiatane. Ma pytanie czy wszystkie dodatkowe elementy jak śrubki, pokrywy czy elementy wypukłe np na kadłubie czy kołach to modelowałeś bezpośrednio na płaszczyznach kadłuba? Czy też może robiłeś jej jako osobne części i później po odpowiednim dopasowaniu względem obrazków referencyjnych tworzyłeś cześć wspólna z kadłubem? Jak uzyskać taki render ? Wszystko jest na szaro, ładnie bez żadnych "kantów". To samo dotyczy renderu z siatką.
herm Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Co do pytanie o render http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/clay_render_with_mental_ray_final_gather_in_3ds_max.html na przykład tak
JacekCichy Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Idzie dobrze :) Podejrzewam że jeżeli chcesz zaimponować tym Kasztaniakom od czołgów :D to musisz dorobić łączenia blach na "pióro" i "wpust" bo takie stosowali niemcy w czasie II w.ś i pokaż jakieś fajne ujęcie (kadr). Powodzenia!
Zernat Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 (edytowane) Jest coś takiego jak Smooting Group (czy jakoś tak) masz to w Editable Poly w Polygonach. To robi taki jakby mniejszy TurboSmooth ale przy renderze. Znaczy że nie renderuje tak wyraźnie krawędzi. Ale myślę że przy tych śrubkach ci się to nie uda z tym. Nałóż na krawędzie jakiegoś chamfera 3 lub 5 i na to nadaj Smoothing Group. I czy mógłbyś wrzucić pełny render czołgu ? Edit@: Ekhem ... taa wrzuciłem ci odpowiedź na pytanie z 1 strony nie zauważając iż sąjuż 4 strony tematu xD W każdym bądź razie gratuluję obecnego progresu. I mam też pytanie czy dużo dały ci te tutki z Eduweb ? Edytowane 16 Wrzesień 2011 przez Zernat
Aves Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 @kato555 śrubki,włazy są osobnymi elementami, ale jest też kilka elementów robionych bezpośrednio z danej bryły. Przykłady : wizjery na wieży, te 2 "haki" z przodu wieży. @JacekCichy chwilowo chcę skończyć sam model (a z powodu braku czasu trwa to ostatnio stanowczo za długo;/), a później będę się bawił w dopieszczanie, kadr, etc. @Zernat dzięki za radę, czasem z tego korzystam, m.in na nowych gąsienicach czołgu (bo na turbo mają stanowczo za dużo poly). Render wrzucę jak będzie już bliżej końca :D, została mi prawa strona czołgu do wykończenia (narzędzia etc.) oraz tył (wydech). Co do tutków, przydały się, ale raczej cz. II "techniki zaawansowane". Dlatego że czI poruszała coś co właściwie znałem natomiast II była czymś nowym. Dzięki bardzo :) Pozdrawiam,
bober89 Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 Model prezentuje się bardzo ładnie Pozdrawiam i czekam na kolejne updejty;)
Aves Napisano 27 Wrzesień 2011 Autor Napisano 27 Wrzesień 2011 Znalazłem trochę czasu to wziąłem się znów za czołg (wiem, że jest tutaj kilka rzeczy do poprawki, bądź niektóre rzeczy są ułożone nierówno, oczywiście poprawi się :)), gąski zrobiłem nowe, ale te niestety zjadają sporo Poly w porównaniu do poprzednich :P Pozdrawiam
Aves Napisano 10 Maj 2012 Autor Napisano 10 Maj 2012 (edytowane) Początek teksturowania. Czekam na opinie, co poprawić, ogólnie czy moje teksturowanie idzie w dobrym kierunku? :) Kolejny etap jaki planuję to różnego rodzaju przetarcia, generalnie chodzi mi o to żeby można było zobaczyć surową blachę. Edytowane 10 Maj 2012 przez Aves
PrzemaSS_POL_1 Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 idzie w dobrym kierunku, w niektórych miejscach widać rozciągnięcie siatki...
biszkopte Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 jak na początkującego to bardzo fajnie :) pamiętaj o optymalizacji siatki.
Pixel-Factory Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 UUU, panterka , sam nabrałem ochotę na popełnienie czegoś takiego :) idzie ci bardzo dobrze będę się przyglądał
Aves Napisano 11 Maj 2012 Autor Napisano 11 Maj 2012 Dzięki bardzo za motywacyjne słowa. Oczywiście tam gdzie rozciągnięte - poprawi się:) @Pixel-Factory najpierw skończ swoją myszę :D, bo sam jestem ciekawy efektu końcowego.
medwed Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 Co do tekstur stalowych płyt,zobacz Tu http://www.svenger.de/pages/portfolio/3Dhipoly/3Dhi_panther.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się