Nezumi Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 Pojawily sie pierwsze screeny pochodzace z nadchodzacej aktualizacji Zbrusha. Jesli ktos zazdroscil Mudboxowi wypasionego viewportu to moze byc szczegolnie zainteresowany tym co przygotowuje Pixologic. http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=127664&page=1&pp=15
Gość Morte Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 żal niestety ten updejt... no hejt intended.
Tomala Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 Jak zwykle gawiedź na zbc łyka co im pixole łaskawie wyplują. Same achy i ochy. Ja swoje zdanie wyraziłem w komentarzach do tego updejta. Kiedyś zbrush miał konkretną przewagę nad mudboxem w postaci chociażby wydajności. Dzisiaj tej przewagi już nie widać i ja bym się na ich miejscu bardziej postarał i skupił na konkretnych, przydatnych ficzersach oraz na naprawieniu istniejących bugów. Miejmy nadzieję że r2 przyniesie jednak coś ciekawego bo rendering, animacja i inne pierdoły w sofcie do sculptingu nie są chyba najważniejsze.
zeet Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 Jeśli nie poprawią bugów to niech zrobią chociaż auto- save , tylu straconych godzin pracy w żadnym innym programie nie miałem .
Luki Luki Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Miejmy nadzieję że r2 przyniesie jednak coś ciekawego bo rendering, animacja i inne pierdoły w sofcie do sculptingu nie są chyba najważniejsze. Mi się wydaje że to jest element ich przemyślanej strategii. Pixologic traktuje cały czas ten program jako całościowy pakiet do robienia "ilustracji", absolutnie nie chcąc przyjąć że 90% osób wykorzystuje ZB tylko do rzeźbienia.
mirach Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Miejmy nadzieję że r2 przyniesie jednak coś ciekawego bo rendering, animacja i inne pierdoły w sofcie do sculptingu nie są chyba najważniejsze. no to jeszcze niech dorzucą import DWG i wypalanie GI do fly through i bedzie mozna w tym wizki robic :)
Gość Morte Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Luki got the point - oni nadal traktuja Zbrusha jako rewolucyjny soft 2.5D do ilustracji w którym tworzysz model i on już w Zetce zostaje. I dlatego ja się nie spodziewam w najbliższym czasie niczego rewolucyjnego od nich pod względem sculptingu. Czas sie na mudboxa przerzucać chyba.
Tomala Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 No ja się już dzisiaj próbowałem na muda przerzucić i wyszło jak zawsze ;) W zbrushu mi się po prostu wciąż tysiąc razy lepiej rzeźbi.
Nezumi Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 Morte - a po mudboxie sie spodziewasz czegos rewolucyjnego do sculptingu? :D Podziwiam twoj optymizm po tym jak wypasiony update ficzersow zwiazanych ze sculptem znalazl sie w wersji 2012... Wypasiony viewport w mudboxie nikomu nie przeszkadza ale jak maja wzbogacic go w Zbrushu to juz jest zle? :/ Nie kumam. Co do wspanialosci mudboxa - proponuje sobie w nim wymodelowac cos podobnego do: http://eat3d.com/blog/eat-3d/new-dvd-release-zbrush-hard-surface-techniques Powodzenia. Argument, ze hard surface robicie w innym sofcie nie przemawia na korzysc MB ;) Sam zrobilem kilka konceptow w Zbrushu za ktore zabralem sie wylacznie dlatego ze ma shadow boxa i brushe do hard surface bo nie lubie grzebac sie w poly (a przy konceptach topologia ma niemal zerowe znaczenie). Ostatnio robilem koncept dosc zakreconej butelki - musialem zrobic maly over-paint w shopku. Z tym nowym renderem juz bym nie musial. Zdarzylo mi sie smignac szybko kilka konceptow sygnetu - nawet bym sie za to nie zabieral w innym sofcie bo nie lubie grzebania sie w kupie. Warto pamietac ze to iz WAM sie cos nie przyda nie znaczy ze innym tez nie. Wam zsketch moze wydawac sie bezsensownym dodatkiem a tutaj gosc robi konkretne zlecenie za jego pomoca (rowniez polecam fanom mudboxa probe wymodelowania tego w nim :D) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=125046 Mnie ten render bardzo sie przyda. Zycze milego narzekania :P
mafida Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Co ty Nezumi z tym viewportem,ja tam widze wzbogacony rendering a nie viewport:) Viewport to by sie przydało żeby poprawili właśnie;),narazie to jest fantasy nie viewport,wrzucasz do programu 3d i nigdy nie wiadomo co tak naprawde wyjdzie;) Wam zsketch moze wydawac sie bezsensownym dodatkiem a tutaj gosc robi konkretne zlecenie za jego pomoca (rowniez polecam fanom mudboxa probe wymodelowania tego w nim :D) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=125046 Zsketch sucks,spokojnie można by to zrobić bez zsketcha:) Niech wywalą to cholerne alt+dotknięcie=fit to screen bo szlag trafia przy zwykłej pracy co chwile,albo niech dadzą konfiguracje nawigacji.
Vega Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Po co mi rendering w programie do sculptingu? Takie rzeczy robi się w innych programach. Teksturowanie postaci w zetce to tragedia. Natomiast w mudboxie robiłem to z przyjemnością :) Zetka stanęła w miejscu. Jakoś nie użyłem nic nowego w zbrushu od wersji 3.0. (shadowbox, itd.). Mudbox skupia się na konkretach, natomiast w zetce nie wiem :) W zetce miło się pracuje jednakże nie wiem jak będzie za kilka miesięcy :)
Gość Morte Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Jak mafida wyzej - i tak, bardziej teraz czekam na rozwoj mudboxa, bo sadze ze bedzie sie lepiej wpisywal w pipeline produkcji, a z czasem i mu dopisza brushe do hard surface. A odbijajac pileczke - ma zbrush vector displacement? Ty piszesz o tworzeniu konceptow 3d - ok, zbrush jest do tego zajebisty ma fajne ficzersy dzieki ktorym mozna zaczac prace, ale co z tego jak komunikacja z innymi programami to nadal ruletka czy sie cos nie popsuje po drodze. Owszem narzekam, ale tylko dlatego ze zbrush jest moim podstawowym narzędziem pracy i boli mnie fakt ze kuleje on na podstawowych frontach, a oni dodają animacje, czy rendering.. Nie będę skakał z radości widząc ze mój ulubiony soft zmierza w abstrakcyjnym dla mnie kierunku.
mafida Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Zetka stanęła w miejscu. Jakoś nie użyłem nic nowego w zbrushu od wersji 3.0. (shadowbox, itd.). Nie no,bez przesady,poliż brasze są świetne,nowe maskowanie-dużo lepsze,match maker,trim dynamic,clip brushe... Nie będę skakał z radości widząc ze mój ulubiony soft zmierza w abstrakcyjnym dla mnie kierunku. Dokładnie.
Vega Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Polisha nie było w 3.0? No fakt :) Maskowanie używam. W dodatku dodali to, że maskowanie nie pędzlem, a "zaznaczeniem" maskuje symetrycznie. Tego wcześniej nie było.
Nezumi Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 (edytowane) Co ty Nezumi z tym viewportem,ja tam widze wzbogacony rendering a nie viewport:) A ja widze, ze napisali "Both LightCaps and MatCaps, can be utilized by the real-time preview renderer, this means that you will be able to use 'fancy' lights, backdrop and materials while sculpting your mesh!" Vega - sprobuj wyobrazic sobie swiat w ktorego centrum nie znajdujesz sie Ty i sa jeszcze inni uzytkownicy ;) Powiedz, co mnie moze obchodzic ze TY nie uzyles niczego nowego? Ja uzylem i uzywam ;) Nie twierdze ze moja racja jest bardziej mojsza niz twojsza - po prostu wprawia mnie w oslupienie jak kazdy patrzy tylko na czubek swojego nosa. I powtarzam pytanie - w mudboxie wypasiony viewport ci nie przeszkadza jak rozumiem ale proba podrasowania go w ZB jest juz zla? :/ Co do renderu - mowisz ze "od tego sa inne programy". Na czym to opierasz? Na tym ze wedlug ciebie tak byc powinno? Moze Messiah nie powinien miec renderu zatem bo to program do animacji? Modo tez bez sensu ze ma render - toz to modeler. Itd... Zbrush to program - jedyny tak oryginalny. Za kazda jego nowsza wersja pojawia sie jek ze powinno byc inaczej, za kazda nowa wersja kilkanascie osob deklaruje ze tym razem to juz na pewno sie przesiadzie na mudboxa i... A, szkoda gadac :P Widac historia sie musi powtorzyc. Czekam tylko z niecierpliwoscia jak ktos odkryje w R2 ze mu znowu jakis brush kropkuje - bedzie sie dzialo :D Rozumiem wasze racje - jak jestescie uwiklani w jakies wieksze pipeline'y i wk...urza was ze cos nie pali. Ale czy na prawde pogorszy sie wam sytuacja jesli dla takich free-dlubaczy jak ja dodadza fajniejszy render? Mnie sie polepszy, wy nie stracicie. Cos wam przestanie dzialac przez to? :/ Jestescie wazniejszymi uzytkownikami? Macie jakies GOLD licencje? :P Poza tym ludzie - toz to rzut okiem na jedna zmiane - nie wiemy co tam jeszcze chca zmienic/dodac a tu juz placz. Moze zrobia tak ze wilk bedzie syty i owca cala. Edytowane 24 Kwiecień 2011 przez Nezumi
kengi Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 ja tam od aktualizacji ZB oczekuje ze nie zmienia tylko jednego fjuczera; ze jest za darmo :)
Nezumi Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 kengi - R2 bedzie wciaz za free ;) Przynajmniej tak zapowiedzieli. Ale nie sadze zeby udzwigneli jeszcze Z5 za free ...
mafida Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 (edytowane) A ja widze, ze napisali "Both LightCaps and MatCaps, can be utilized by the real-time preview renderer, this means that you will be able to use 'fancy' lights, backdrop and materials while sculpting your mesh!" Taa,to widziałem,to nie poprawiony viewport tylko odbicia na matcapch,zbędne przy rzeżbieniu jak dla mnie. Perspektywa dziwna,cienie jakies takie,świateł nie można w przestrzeni ustawiać...,brak podglądu speculara... A, szkoda gadac :P Widac historia sie musi powtorzyc. Czekam tylko z niecierpliwoscia jak ktos odkryje w R2 ze mu znowu jakis brush kropkuje - bedzie sie dzialo :D Jak kropokowały w 3.5 tak i kropkują w 4.0,powłączali w opcjach brusha lazy mouse żeby nie było widać,brak możliwości ustawienia spacingu. Ogólnie to tylko zapowiedż,miejmy nadzieje że poprawią chociaż część bugów przy okazji:) kengi - R2 bedzie wciaz za free ;) Przynajmniej tak zapowiedzieli. Ale nie sadze zeby udzwigneli jeszcze Z5 za free ... Dlaczego mają nie udżwignąć,potencjalny nowy klient jak ma wybierać między Z a mudem też bierze pod uwagę że kupując zbrusha dostaje upgrade na wieki wieków amen,jak dla mnie to duuuuży argument na korzyść zetki. Edytowane 24 Kwiecień 2011 przez mafida
Lucek Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Nezumi: Vega ma sporo racji. Są rzeczy dla sculptera podstawowe: basemesh, sculpt, retopo i export. Zkulki są wporzo jak chodzi o pierwszą kwestię. W sprawie sculptu wersja x64 i optymalizacje są niezbędne (bo zbrush potrafi dać ciała w najbardziej nieoczekiwanym momencie i cała praca od nowa). Retopo to jakiś żart z 2000 roku a eksport skaluje i obraca jak mu się podoba. To tyle słowem wstępu. Jak już mowa o innych zastosowaniach to nikt kto poważnie zajmuje się renderingiem czy animacją nie będzie tego robił w zbrushu. Ten ich render jest ok do prezentacji modelu ale niewiele więcej. Jeden koleżka w głównym wątku pokazywał już pierwsze bugi:)
mafida Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Chrzanić retopo,retopo w maxie 2012,flawless;) 64bity to podstawa,już nie raz walnąłem w ściane,nie i koniec bo insufficent memory,nie przy sculptowaniu,ale weż i połącz 2 subtoole po pare milionów,nie da się,albo pojekcja,padnie i koniec czasem bo za mało ramu.
Lucek Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 No dokładnie. Mafida pracujesz czasem na mudboxie? Zastanawiam się czy się aby nie przerzucić. Może ktoś podzieli się doświadczeniami?
Luki Luki Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Nezumi - z narzekaniem na te dodatkowe bajery do renderu pewnie chodzi o to, że zamiast rozwijać to, mogliby naprawić inne znane problemy. Jestem podobnego zdania co Ty, uważam że lepiej mieć różne opcje niż ich nie mieć, tylko Zbrush przyzwyczaił mnie do tego, że nawet jeśli jakaś nowa opcja mi się podoba, to zaraz się okazuje że jej używanie nie jest szczególnie intuicyjne. Tak jest na przykład z teksturowaniem, za każdym razem jak chciałem coś poteksturować, zamaskować szwy itp, musiałem obejrzeć tutorial Antropusa żeby przypomnieć sobie jak to się robi. ;) W każdym razie zgłaszam się jako ten, który rzucił Zbrusha na rzecz Mudboxa. Jazdy ze skalą przy exporcie mnie dobiły. Ale jeśli będę potrzebował jakichś hard edge'owych narzędzi, to pewnie go będę sporadycznie używał. Lucek - musisz rzeczywiście chcieć się przerzucić, tak jak ze zmianą każdego innego softu. Inaczej znajdziejsz same wady, albo conajmniej będziesz czuł się niekomfortowo. Ale jeśli przysiądziesz, dasz sobie czas na przyzwyczajenie się do innego "feelingu" pędzli to będzie ok. :)
Nezumi Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 Wiekszosc bajerow viewportowych - czy to w ZB czy MB czy nowym maxie jest w samej pracy raczej kula u nogi niz pomoca. Ktos bedzie rzezbil z wlaczonym DOFem i spectacularem? Ktos bedzie modelowal/animowal w Maxie z wlaczonym jakims fancy podgladem a la szkic? Mnie sie wydaje ze to sa bajerki tak samo zbedne w kazdym sofcie. Ale nie slysze zeby komus to wadzilo w MB... Moze dlatego ze wszyscy i tak uzywaja ZB i tylko strasza przesiadka na swietnego MB :D Co do tego jak to bedzie rozwiazane to to sa screeny z PRE-Bety .... Co do Z5 to tak sobie mysle ze ekonomia nie jest jakos specjalnie laskawa dla nikogo teraz i jakby zrobili platny update z ta baza klientow ktora maja to nawet jakby to byla niewielka kwota - zapewne bylaby pomocna. Jesli nie zrobia to pewnie dlatego zeby nie musieli trzymac sie terminow bo zawsze moga powiedziec "jestesmy rok pozniej ALE ZA FREE ;) lucek - Vega ma racje ale nie kiedy mowi ze mudbox sie skupia na konkretach :D - Basemesh - W MB zero opcji do tego. - Sculpt - MB dzwiga spore siaty, fajnie juz smiga. Jednak iloscia mozliwosci budowania formy do ZB nawet sie nie zbliza, bazujac na podejsciu w stylu "a to mozna zawsze sobie w mayi zrobic". Mozn tez w ZB od razu :D - Retopo - zero opcji. Kolejny raz "zrob to w naszej innej aplikacji". - Export - jakby jeszcze to kulalo to by sie nie dalo uzywac MB do niczego :D Co do "powaznych" zastosowan to nie wiem jakie przyjmujecie kryteria powaznosci. Dla mnie soft ktory pomaga mi zarobic na zycie jest wystarczajaco powaznym zastosowaniem. Ludzie - na prawde nie kazdy jest trybikiem w wielkiej maszynie pipelinowej i nie wszyscy klienci na swiecie rzadaja renderu jakosci kinowych produkcji. Jeez. Ja rozumiem ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ale zrozumcie ze nie tylko duze produkcje i duze firmy sie licza. Co do 64 bitow to o ile sie nie myle kiedys cos na forum padlo pomiedzy wierszami ze pracuja nad tym. Pixologic stworzyl takiego potwora - na prawde myslicie ze dadza sobie bez walki odebrac klientow slamazarnie sie rozwijajacemu MB? Ide o zaklad ze kolega od sculptrisa nie zostal tam przyjety w charakterze przycisku do papieru... Luki Luki - zupelnie powaznie mowie, a propos intuicyjnosci - nie potrafie sie przyzwyczaic do ultra intuicyjnego mudboxa po pracy w ZB :/ Przyznaje jednak ze sieganie prawa reka do lewej kieszeni przez nogawke to filozofia UI promowana przez Pixologic :D
Gość Morte Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Piernicze, watek sie zmienia w "udowodnijmy Nezumiemu ze Zbrush ssie". Zbrush nie ssie, zbrush jest świetny. Ale kuleje na podstawowych frontach, oni rozbudowują ten program, utrudniając sobie tym samym napisanie wersji 64-bitowej. I co gorsza oni mimo tego co powiesz rozbudowują go o nieistotne pierdoły. Wybacz, ale gadanie ze nie jestem pępkiem świata nie trafia tutaj do mnie. Jak nie będę mógł się zmieścić z terminem tylko dlatego ze ktoś pisał jakieś lightcapy, a mesh mi się rozstrzeliwuje przy imporcie to sorry, ale nie będę się pocieszał myślą "och,ale są przecież ludzie używający zbrusha dla zabawy, dobrze ze oni przynajmniej maja się czym bawić". Cala polityka pixologic przeczy temu co ja wiem na temat software engineeringu i naprawde lapie sie za glowe, czytajac co oni tam kombinuja... Ale mam nadzieje ze nie mam racji
Nezumi Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 (edytowane) Morte - dobija fakt ze nikt nie bedacy chocby beta testerem nie wie co tak na prawde oni kombinuja dopoki to cos nie jest gotowe lub w polowie gotowe. Jednego w Pixologic nigdy nie pojme - dlaczego wszystko jest w takiej scislej tajemnicy, dlaczego kiedy na forum pytalem wiele razy o aktualizacje GoZ dla Modo nikt nie raczyl powiedziec "gdzis tak za tydzien-dwa bedzie. Przeciez nie jest to jakas mega poufna informacja z ktorej moze skorzystac konkurencja. Nie wspomne juz o wydarciu z nich jakichkolwiek planow na przyszlosc. Z drugiej strony kiedy czytalem watki z serii co by chcieli uzytkownicy to ogarnialo mnie zdumienie graniczace z przerazeniem. Wcale nie bylo tam "poprawcie kropkowanie, unormalnijcie UI, poprawcie bugi rozwalania siatki" itd. Nie widzialem tych konkretnych, rzeczowych propozycji a jesli takie sie pojawialy to ginely w morzu czasem na prawde idiotycznych pomyslow, ktore moznaby zbiorczo nazwac "chcialbym zeby ZB robil WSZYSTKO". Ludzie kiedy tylko zobacza jakis nowy program natychmiast chcieliby to w ZB. Pojawil sie 3Dcoat - wiekszosc chciala natychmiast zeby voxele byly w ZB. Pojawil sie vector disp - juz chca to w ZB. Cos ktos uslyszal o autoretopo - a czemu nie ma tego w ZB. Pojawila sie Mari - juz chcieliby opcje z Mari. I tak dalej i temu podobne. Totalnie bezmyslna papka rzadan pozbawiona ladu i skladu. Zaczeli mi przypominac tych klientow co to chca czysta, minimalistyczna, elegancka strone z tym ze ma ona miec 40 migajacych, neonowych linkow i animowany gif z myszka miki... I jak tu wszystkim dogodzic. Poprawianie bugow jak najbardziej ale mam czasami wrazenie ze pixologic tylko udaje ze czyta te bug-reporty. Nic w tym nie widze fajnego ale tez osobiscie nie widze na rynku softu ktoryby dorownywal zbrushowi. Gdybym znal dobrze jakis drugi soft w stylu maxa czy mayi to pewnie mudbox okazalby sie calkiem fajny ale jako standalone ZB w chwili obecnej przewyzsza konkurencje - nawet z tymi bugami. Tak mysle. Anyways - niech kazdy sobie uzywa czego tam chce - ja ide pouzywac PSa troche :D Edytowane 25 Kwiecień 2011 przez Nezumi
Tomala Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Nezumi nie wiem co Ty robisz w zb ale gdybyś go używał w poważnym pipeline to byś takich pierdół nie pisał. Rendering, animacja i zs2 nikogo ani nie ziębi ani nie parzy ale cuda na kiju przy imporcie/exporcie, znikanie modelu przy zoomie czy chociażby kropkowanie które tak wyśmiewasz na pewno niejednego doprowadziły do szału. Wszystko to dlatego że tego się używa co chwila. Kolejna sprawa to kretyński skrót do "frame window" w postaci alt+click. Gdybyś używał zbrusha na co dzień to byś też sobie ponarzekał chyba że masz anielską cierpliwość i wyrozumiałość. O pozostałych bugach nawet nie będę pisał a jest tego trochę. Gdyby tak pixole zrozumieli że 90% userów używa zb do detalizowania modeli które później trafią do innego programu w celu wypalenia normalek(bo zmappera zabrali) czy renderingu to by się 90% userów ucieszyło zamiast narzekać. Gdyby tak dali zamiast animacji czy renderingu porządny system malowania textur z obsługą warstw i trybów mieszania jak w ps'ie to też by się przydało. Gdyby poprawili retopo które jet powolne i przestarzałe... Gdyby ... a szkoda gadać.
Nezumi Napisano 25 Kwiecień 2011 Autor Napisano 25 Kwiecień 2011 (edytowane) Cos tam pisalem, meczylem ale koles na ZBC przygwozdzil sedno. Zgadzam sie spokojnie z 95% tego postu wiec po prostu wrzucam linka. http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=823532&postcount=92 Edytowane 25 Kwiecień 2011 przez Nezumi
Tomala Napisano 25 Kwiecień 2011 Napisano 25 Kwiecień 2011 No już na samym początku tego postu gość napisał kompletną głupotę. Wbrew temu co on tam wypisuje zbrush JEST w grubej większości używany w produkcji i w połączeniu z innymi programami. Nawet w komentarzach do zapowiedzi r2 na zbc co chwila ktoś o tym pisze http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=127664&page=6&pp=15 Wiadomo że są artyści którzy działają tylko w zbrushu i im się przydadzą te wszystkie ficzersy którymi zbrush próbuje zastąpić inne softy. Niemniej jednak są to rozwiązania Bardzo RZADKO używane w profesjonalniej produkcji. I tutaj poxologic musi się zastanowić czy iść w stronę takiego kombajna do wszystkiego który będzie dalej stwarzał problemy przy wpasowaniu w pipeline animation/film/gamedev czy jednak ułatwi współpracę z innym softami i skupi się na tym czego oczekuje się od programu do sculptingu.
No]2 Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 mhm z Mudboxa przesiadłem się z bólem na Zbrusha ( czas poświęcony na ogarniecie ), a teraz działamy w 2 strone, czas odwiedzić Mudboxa :)
kotisded Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 Ludzie, wszyscy pracujemy w 3d i wszyscy też wiemy, że każdy program nawet niewiarygodnie i niesamowicie napisany, zawsze będzie miał błędy, bugi, będzie się, psuł, haczył i wieszał. W życiu się na mudboxa nie przesiądę, próbowałem i tylko sobie nerwy spsułem- ten program nie dorasta do piet zetce, ale to zobaczycie po przesiadce jeśli taką zrobicie ;) Proponuję zamiast pisać tu o bugach, napisać bezpośrednio do pixologic, to jedna z niewielu firm które czytają maile od użytkowników. Nam odpowiadali po 2-3 godzinach jak mieliśmy prolemy z działaniem. pozdro.
mirach Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 Czy tylko ja to zauwazam? Jesli dochodzi do dyskusji o Maxie, Mayi, Cinemie itp, kazdy w sumie przyznaje ze te softy są podobne i kazdy wybiera co mu pasuje. Kiedy dochodzi do Zbrush vs Mudbox to zaczyna to wygladac jak dyskusja miedzy gorliwymi wyznawcami specznych religii.
Luki Luki Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 Mirach - ale tylko z jednej strony raczej. Z tego forum chyba jeszcze KrisR używa Mudboxa, nie udziela się wprawdzie w tych wątkach, ale nie sądzę żeby uważał, że Zbrush się nie nadaje do niczego oraz nie dorasta Mudboxowi do pięt. Ja również tak nie uważam.
Nezumi Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 Ja bardzo lubie Zbrusha ale nie uwazam Mudboxa za jakis gniot. Zwyczajnie brakuje mi w nim Zbrushowych opcji, uwazam ze nie oferuje tyle (jesli chodzi o sculpt) co Zbrush i BARDZO brakuje mi w nim jakiegos tworzenia bazy. Ale to tyle. Mnie tam ciesza ostrzejsze dyskusje - cos sie dzieje przynajmniej. Po cholere w ogole forum jakby wszyscy pisali tylko "nie ma sensu dyskutowac, kazdy uzyje czego chce"? Jasne ze ostatecznie kazdy bedzie pracowal na czym mu pasuje ale mozna pogadac. A tu zaraz ze "religia"..Pfff
Shogun 3D Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 Boję się myśleć, co będzie, gdy zrobią Vraya i Mentala na Mudboxa i Zbrusha. To dopiero będzie wojna np. Mudboxo Mentalowców i Zbrusho Vrayowców... :D
Tomala Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 kotisdead tu nie chodzi o bugi tylko o kierunek rozwoju zbrusha. Mam tak samo jak Ty, próbowałem już kilka razy się na mudboxa przesiąść ale za każdym razem wychodziło na to ze w zbrushu mi się 150 razy lepiej rzeźbi. Pod względem narzędzi do texturowania mudbox oczywiście wygrywa.
Nezumi Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 Wayne Robson kiedys robil nawet mudwalkera z opcja skakania pomiedzy ZB i MB. Mozna by pogodzic wszystkich i korzystac z plusow obydwu softow. Jak zwykle komus cos bylo nie na reke, sratatata i nic z tego nie wyszlo. Zostal filmek:
mafida Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 Mudwalker jest już niepotrzebny.W mudzie jest teraz rebuild subdivision levels (jak reconstruct subdiv w zbrush),importujesz highpoly ze zbrusha,rekonstruujesz subdivs i jedziesz z koksem.Nie ma problemów z przenoszeniem obiektów.
Nezumi Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 To prawda - jedna z chyba dwoch nowosci dotyczacych modelowania w MB 2012 ;) Generalnie oba softy niezle napieraja a 3dcoat? Przestalo mi sie chciec sprawdzac przy jego... nazwijmy to delikatnie "niskiej responsywnosci".
syjon Napisano 27 Kwiecień 2011 Napisano 27 Kwiecień 2011 Co do importu\exportu- ZAINSTALUJCIE SOBIE Goz-a!!! Ja przy ostatnim projekcie to zrobilem i jestem rad! :) Export z maxa jednym kliknieciem, import takze! Nawet jesli standartowy export\import gubil skale to Goz exportowal dobrze! (Jest tu trick, ktorego pewnie nie znacie...aby apendowac toole do pierwotnych\niemodyfikowanych tooli, aby te pierwsze dziedziczyly skale i pozycje...poniewaz tak, zbrush gubi te wartosci przy wielu operacjach)(btw. godziny spedzone na forach probsuja. To co rozkminiaja userzy to w glowie sie nie miesci, nistety....nie na tym forum :\) Jedyny minus uzywania Goza jest taki, ze za kazdym razem exportuje tez material + przelacza na mental raya w maxie ( niby od razu pod render) ale da sie to przezyc przeciez- trzeba pamietac, zeby od razu narzucic na model hi poly standart material, zeby wydajnosc wrocila do normy. Co wiecej- Zbrush jest parszywy i okropny ale nie da sie go rzucic, po prostu nie da. Ma tyle opcji, ktore tworza tyle mozliwosci, ze po prostu sie nie da. Ostatnio opracowalem pipeliny, ktore tworza retopologie same, sworzylem tak OK 15 modeli low poly i moge smialo powiedziec, ze jest to krok w dobym kierynku-- modele wykonalem szybciej i sa lepszej jakosci, poniewaz nie powstaly one w wyniku chamferowania i szydelkowania w maxie, a po prostu modelowania w zbrushu. Uswiaomilem sobie, ze chamferowanie to nie mdoelowanie...ksztalty to ksztalty...eeee, wracajac do tematu (wykorzystuje remesha, projekcje mesha na mesha no i oczywiscie decimation mastera)To jest niesamowite i wogole nie biore pod uwage przesiadki na cos innego mimo wielu wad tego programu.
Kirian Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Z zbrushem zle, a bez niego jeszcze gorzej... Ostatnio opracowalem pipeliny, ktore tworza retopologie same, sworzylem tak OK 15 modeli low poly i moge smialo powiedziec, ze jest to krok w dobym kierynku-- modele wykonalem szybciej i sa lepszej jakosci, poniewaz nie powstaly one w wyniku chamferowania i szydelkowania w maxie, a po prostu modelowania w zbrushu. Uswiaomilem sobie, ze chamferowanie to nie mdoelowanie...ksztalty to ksztalty...eeee, wracajac do tematu (wykorzystuje remesha, projekcje mesha na mesha no i oczywiscie decimation mastera) Syjon mogl bym Cie prosic o dokladniejsze przedstawienie tego Twojego pipelinu do retopologii?:)
Tomala Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 "Pipeliny które same tworzą retopologię" to już szczyt lenistwa :D A tak na serio to skoro tworzysz topologię w samym zbrushu to albo jedziesz na zs/zs2 albo na zbrushowym retopo które jest koniecznie do wymiany albo nie wiem co tam jeszcze wymyśliłeś. Chamferowanie to też modelowanie a przynajmniej jego część ;) W maxie 2012 wcale ni musisz chamferować żeby budować siatkę szybciej niż w zbrushu bo masz fajne narzędzia do retopo. Gdyby w zbrushu były dobre narzędzia do retopo to było by to niewątpliwie ułatwienie. Dla mnie lepsze niż rendering.
mafida Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Jest tu trick, ktorego pewnie nie znacie...aby apendowac toole do pierwotnych\niemodyfikowanych tooli, aby te pierwsze dziedziczyly skale i pozycje...poniewaz tak, zbrush gubi te wartosci przy wielu operacjach Żadna tajemnica,wchodzisz w zakładkę export z boku i ustawiasz odpowiednie parametry scale i offset. Jedyny minus uzywania Goza jest taki, ze za kazdym razem exportuje tez material + przelacza na mental raya w maxie ( niby od razu pod render) ale da sie to przezyc przeciez- trzeba pamietac, zeby od razu Jest GoMax,masz opcje-włączasz przesyłanie bez materiału i po problemie. Ostatnio opracowalem pipeliny, ktore tworza retopologie same, sworzylem tak OK 15 modeli low poly i moge smialo powiedziec, ze jest to krok w dobym kierynku-- modele wykonalem szybciej i sa lepszej jakosci, poniewaz nie powstaly one w wyniku chamferowania i szydelkowania w maxie, a po prostu modelowania w zbrushu. Uswiaomilem sobie, ze chamferowanie to nie mdoelowanie...ksztalty to ksztalty...eeee, wracajac do tematu (wykorzystuje remesha, projekcje mesha na mesha no i oczywiscie decimation mastera)To jest niesamowite i wogole nie biore pod uwage przesiadki na cos innego mimo wielu wad tego programu. Do kamieni,cegieł,patyków.Zrób poprawną topo głowy smoka albo dłoni decimation masterem i remesh all,checheche:D
Nezumi Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 Pojawil sie glos aurick'a w sprawie meczacej wielu a mianowicie "a po co mi opcja X" :D Przy okazji wspomina tez po raz kolejny o tym jak timeline moze pomoc w rzezbieniu ale pewnie po raz kolejny zostanie to olane i skwitowane "aaa tam - od animacji mam Maye".... For what it's worth: http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=825125&postcount=150
mafida Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Taa,timeline,bpr a layery leżą i kwiczą:) No żebym musiał wskakiwać na najwyższy subdiv żeby layer przełączyć to ja przepraszam proszę pana;)
Nezumi Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 Co ma jedno do drugiego? Nikt nie mowi ze nie ma bugow. Nikt nie mowi, ze nie trzeba ich poprawic czy ze mogloby byc lepiej. Ale kiedy mowa o opcjach animacji dajmy na to to zaraz sie znajdzie 150 osob mowiacych "po co animacja w sofcie do rzezbienia" nie wiedzacych nawet, ze mozna sobie ladnie konkretna kamere ustawic na przyklad takim timelinem. Normalnie irytujace jest rozmawianie z kims kto cie nie slucha, prawda? Tak sie czasami czuje dyskutujac o zbrushu. - "Po co mi animacja?!" - "mozesz timeline'u uzyc do wielu innych rzeczy, moze ci pomoc w pracy zwyczajnie" - "do animacji to mam maye" - "ale sluchaj, to nie tylko jest do animacji, mozesz sobie poustawiac rozne rzuty, poukrywac subtoole, szybko skakac pomiedzy tymi zdefiniowanymi widokami, uzyc tego do pracy" - "Nie kumasz, po co mi animacja w programie do sculptu?! Ty chyba nigdy nie pracowales w powaznym pipeline!" itd.. Teraz podobne jest z renderem - "po co go rozwijaja? Po co mi render?" "Ano po to zebys mogl raz dwa osiagnac efekt ktory wczesniej wymagalby wiecej pracy." "Ale po co mi to, jak layery ssa!?" :/ OK, zrozumialem za pierwszymi 123492745247 razami kiedy to slyszalem. Ale to nie znaczy ze rozwijanie softu W ROZNYCH kierunkach ma stanac. Anyways, i tak dyskusja bedzie bezproduktywna wiec....
Vega Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Mafida ma racje. Dzisiaj uzylem warstw do zrobienia blizny na twarzy. Zrobiłem blizne wyłączając symetrie. Wylaczylem zetke po czym wróciłem do zetki po ok. 30min. Warstwa włączyła sama sobie symetrie i blizna jest po obu stronach mordy. Po wyłączeniu/ukryciu warstwy blizna z jednej strony znika, ale nie mogę już nic do niej dodać. Warstwy są do wymiany. Textury robiłem w mudboxie i miód malina :) warstwy elegancko działają. Dlatego jak ktoś pisze po co mi animacja to na po czesci racje. Powinni zajac się tym co ważne. Bez rendera da się przeżyć, ale bez dobrych warstw nie :)
Tomala Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Nezumi za każdym razem mam wrażenie że próbujesz nam wmówić jak to pięknie wszystko działa i jak się przydaje dokładnie jak twórcy programu próbujący sprzedać swój produkt. Dla Ciebie wszystko jest piękne i proste ale prawda jest taka że jak już człowiek zacznie w tym zbrushu siedzieć codziennie to się wszystko weryfikuje pod kątem wykonywanych czynności. I tak udowodniona większość ma gdzieś animacje i bpr bo po prostu robi w zbrushu coś innego. Wszyscy doskonale wiedzą że animację można wykorzystać do podglądu morphów/blend shapes do płynnego przechodzenia między warstwami itp. ale w praktyce mało kto tego używa. Co mi z tego że sobie podejrzę jak pięknie animują się blend shapes w zbrushu skoro będę miał sto pięćdziesiąt problemów przy wymianie ich z programem do animacji. Zrozum jak wszystko w zbrushu co jest używane najczęściej będzie działało jak należy to mogą sobie nawet dodać exportera do dwg albo edytor textu. Do póki są problemy ze skalą obiektu przy imporcie czy nawet głupia textura się odwraca że już o innych kulejących ficzersach nie wspomnę to będą narzekania że to nie zostało naprawione/dodane a wciskają nam inne ficzersy o wątpliwej przydatności. My nie narzekamy na to że w zbrushu można renderować i animować. My narzekamy że przez to nie można np szybko i sprawnie zrobić retopo bo ktoś to olał i wpadł na pomysł że da nam ulepszony bpr.
mafida Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Taa,nie wiem czego nie rozumiesz Nezumi.To tak jakbym miał łopatę firmy pixologic,zgłaszał bym od 4 lat że rękojeść jest za krótka i muszę się garbić.Po wydaniu iluś tam poprawionych wersji łopaty z różnymi dodatkami w stylu ładniejszych kolorów i gumowych osłon przeciw odciskowych trzonek jest dalej za krótki. Nagle nadchodzi zapowiedż nastepnej wersji,czekasz z nadzieją,napewno teraz przedłużą tą cholerną łopatę.A tu niespodzianka,dodali grzebień na końcu żebyś sie mógł w plecy przy okazji podrapać:D Co w tym dziwnego że użytkownicy będą narzekać w takiej sytuacji? ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się