Skocz do zawartości

Joker - why so serious


SUPER_OkO

Rekomendowane odpowiedzi

Zwyczajna animacja twarzy i tyle. Jakość filmiku jest dosyć tragiczna ale lepszej już coś nie mogę wyciągnąć na vimeo i YT. Także wszystkie zmarszczki zmarszczunie.. sticky lipsy i inne drobne pierdoły poznikały w czeluściach pixelozy. Komentarze jak najbardziej mile widziane.

 

Soft: Max i Vray... i inne moje super narzędzia ;)

 

 

 

- YT Edytowane przez CzAk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Render wygląda bardzo fajnie, ale animacja już trochę gorzej. Tzn. wiesz... jest bardzo fajnie, ale trochę się rzuca w oczy sztuczność. Przede wszystkim ruch jest przesadzony. Za mocno to lata wszystko. Za luźno, za miękko. Za dużo (ilościowo) też tu animacji. Do tego poszczególne części twarzy są za mało zgrane z sobą. Brwi sobie, a policzki sobie. No i jeszcze włosy falują trochę jakby działo się to pod wodą.

 

Mam nadzieję, że się nie obrazisz ;-) Całość jest niezła, ale następnym razem spróbuj to stonować trochę, to będzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za komentarze. Znajomi, którym pokazywałem animkę, też mówią że ruch przesadzony, szczególnie na brwiach. Ja już filmik widziałem 6tyś razy i brakuje mi trochę dystansu ale będę się bronił ;) Animka oczywiście powstała dlatego, że musiałem przetestować nowe narzędzia. Mimika jest to typowy mocap 2d, który jest wyczyszczony i do animowany. Chciałem uzyskać charakter postaci coś pomiędzy super hiper Real, a takim trochę komiksowym stylem. Przy nagrywaniu materiału starałem się rozciągnąć swoją twarz do granic możliwości, no i te ruchy twarzy powieliłem razy X, przy przerzucaniu materiału na model. Jak mi 10 osoba z rzędu powiedziała, że te brwi za bardzo chodzą no to rzeczywiście.. może trochę tutaj dałem ciała.. ale co do reszty, to chciałem żeby ta mimika była przesadzona i tyle ;) Ta twarz jest dosyć dziwna i musiała mieć nienaturalne wyostrzone ruchy.

 

Jakość YT się podobno polepsza po jakimś czasie, nie wiem jak to dział ale zobaczymy. Kij z tym na razie. Wrzucę później na serwer jakąś lepszą jakość jak ktoś będzie naaaaaprawdę zobaczyć.

 

Dzięki Dzięki, muszę wskoczyć do wanny i policzyć bombelki ;)

Edytowane przez CzAk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie gupie ;)

 

podoba mi sie światlo

reszta już trochę mniej, mimo przesadzonej animacji , nadal wygląda trochę drętwo - może mikroruchy coś by pomogły - szybkie skurcze mięśni, jakieś nerwowe tiki itp

aaale juz po ptakach - tak na przyszłe projekty do przemyślenia ;)

 

 

a tak odnośnie ściezki dźwiekowej

jak to wyglada z prawami autoskimi? można taki ponad minutowy cytat z filmu wykorzystać do swojego dema?

nie bedzie Cie nikt scigał?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocne to:) Klimacik super, oświetlenie i postpro tak samo. Brakuje mi mocniejszych (nieco nerwowych) ruchów głową. Gdyby bardziej ją poruszał to ukryłoby to trochę przesadzone ruchy twarzy (głównie brwi o których mówisz) i ogólnie wzmocniło przekaz Jockera. Tak czy siak z każdym kolejnym oglądnięciem filmiku coraz bardziej mi się podoba:) Ruchy języka bardzo fajne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi osobiście, tak coby dodać 3 grosze, szkoda trochę że nie "doświetliłeś" ust, bo widze że tam się dzieją fajne rzeczy z tym oblizywaniem ust jak w "dark knight" expresja nieco przesadzona ale spoko siedzi w konwencji bo to nie miał być hiper real z założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to powiedział wróżbita Maciej, z Cosmica TV, "dziękuję za uznanie" i za fronta ;)

 

Miałem duże plany co do umiejscowienia tej postaci. Jakiś ten ruch ciała miał być bardziej dynamiczny... inna sceneria itd. Jak już doprowadziłem render do jakiegoś tam stanu, żeby wyglądał tam w miarę okej, to odechciało mi się robić cokolwiek już przy tej animce.

 

Z oświetleniem też trochę ubolewam, że nic nie widać od nosa w dół. Ale musiał też powstać jakiś klimacik. Samą animację twarzy zrobiłem w miarę szybko, bo poświęciłem na to z jeden tydzień po godzinach pracy. Dużo się narobiłem przy małych szczegółach, które przy tym oświetleniu i tej jakości filmu gdzieś po prostu się zgubiły. Trochę się nauczyłem więcej o anatomii twarzy przy tym projekcie, szczególnie o tych małych rzeczach, na które się normalnie nie zwraca uwagi. Niestety w trakcie powstawania projektu rigg technicznie był za słaby. Nic mi nie pozostało jak napisać nowe narzędzia i ćwiczyć dalej.

Edytowane przez SUPER_OkO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie pieknie wyszedl, klimacik pro:)

animacja to juz inna sprawa, kolo wyglada jakby mial jakies triki nerwowe, kazdy element twarzy chodzi osobno a powinny sie uzupelniac. nawet miedzy brwiami nie ma zgrania. mi tu bardziej brakuje plynniejszych ruchow i gladkich kluczy w niektorych sytuacjach.

 

lipsync nie zgrywa sie z dzwiekiem, usta sie nie domykaja miejscami, wyszlo pose to pose. jest tez za bardzo wyszyszczony, miejscami poprzesowany o pare klatek, oglada sie bardziej jak dubbing.

 

no ale to tyle o wizualnej ocenie filmiku.

 

bledy widzisz i znasz, jako ze mowisz ze to tylko test systemu to wyszedl b.dobrze.

jakby to lepiej oskinowac, poprzesowac i wygladzic niektore klucze to bylo by zdecydowanie lepiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZięki dzięki za wasze wdzięki.

 

Ziomal - Nie wiem jak ci to powiedzieć ;) Animacji ręcznej było trochę, ale w porównaniu do całości było jej około 10% - 20%. Tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=69855 prezentowałem jakiś rok temu narzędzie do riggowania automatycznego. Tutaj w Jokerku trochę pojechałem dalej i zrobiłem to w zupełnie inny sposób ale zasada działania jest taka sama. Czyli Nagrywam swoją twarz z markerami a później przerzucam animację na rigga. Sooł animacja nie jest moim dziełem, tylko mojej twarzy. Ja co najwyżej dopieszczam tą animację, dodaję różne bajery, poprawiam pozy, sync i inne pierdoły. Także sorry, że mam nie symetryczną twarz i ruchy. Styl animacji jaki opisujesz, to odpowiada typowej animacji cartoonowej, której tutaj nie ma. Jest parę ruchów, które bym poprawił ale to są detale. Co do lipsyncu też się nie zgodzę z tobą. Rozumiem, że masz własne zdanie i szanuję to ale nie podzielam twoich opinii, prócz klimaciku ;) Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUPER_OkO - wiesz, ale jeżeli uważasz, że to jest takie perfekt, to czemu nie jest? :-) zio_mal bardzo dobrze wypunktował elementy, które tam szwankują. Co więcej, nie trzeba jakoś wiele, żeby te rzeczy naprawić przy takiej bazie i nie trzeba się jeżyć zaraz. Widać fajny rig i sporo dobrej roboty technicznej, ale też trochę wyraźnych niedociągnięć w animacji, które również moim zdaniem psują odbiór. Lipsync się nie broni timingowo i zaklinanie nie pomoże. Jasne, że w Polsce to i rak ryba, i to jest jak na tutejsze warunki więcej niż dobre. Wiem też doskonale, jak trudno wycisnąć naprawdę wysoki poziom i jak łatwo się wywalić na animacji twarzy. To jest cała ścieżka napchana pułapkami. Tylko, że krytyka w tym wypadku nie ma nic wspólnego ze zdaniem, czy gustami. To są czysto techniczne wpadki, na które może warto nie zamykać oczu , i twierdzenie, że ich tam nie ma nie sprawi, że ich tam nie będzie. :-)

 

No i też uważam, że klimacik jest Pro, plastycznie jest gites, zeby było jasne. Pewnie bym nawet się nie odzywał gdyby nie ten ostatni post.

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEEEEE tam, zaraz się zrobią z igły widły i odbijanie piłeczki. Robiąc tą pracę chciałem uzyskać założony efekt, plus wypróbować parę narzędzi, pomysłów. Jestem zadowolony z efektu, czy jest idealnie?.. daleko od tego. Dubbingując kolesia który już nie żyje, zawsze będzie wrażenie, że coś nie siedzi. Ja krytykę na klatę przyjmuję zawsze i wszędzie. Ale też mogę się zgodzić z opinią lub bronić swojej pracy. Wszyscy mówią, że jest nadmierna mimika, brwi za bardzo latają itd. No okej zgadzam się z tym, chociaż ja chciałem uzyskać taki przerysowany charakter, nie ważne. Ziomal napisał co jego zdaniem nie leży, ja próbuję go nakierować dlaczego jest tak a nie inaczej i czym się różni animowanie ręcznie od mocapa. Nie będę wnikał w szczegóły bo się zaraz zrobi chryja i się okaże jeszcze, że sam sobie w stopę strzelam. Po przerobieniu 1600 klatek nie będę przecież wyrównywał brwi, żeby mi równo chodziły skoro na twarzy mi nie chodzą. Ziomal wszedł w taki ogólnikowy szczegół, z którym po prostu się nie zgadzam i to nie jest kwestia gustu tylko percepcji.

 

Dzięki za komentarz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przyjemnosc prawowac z mocapem (czyszczenie poprawianie i doanimowywanie) i wiem jak to wyglada, takze z markerami nagrywanymi z twarzy. robota nie latwa, szczegolnie stabilizacja jesli kamerka sie chwieje.

o bledach nie bede sie rozpisywal, napisalem co boli.

 

nie pamietam czy komentowalem w tamtym watku riga czy nie wiec powtorze ze rig i jego obsluga jest FULLPRO:)

jeden z najlepszych jakie widzialem.

Edytowane przez zio_mal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegenialne. Uwielbiam Mrocznego Rycerza także praca punktuje dodatkowo. Nie czytałem komentarzy przed oglądnięciem materiału i faktycznie - brwi strasznie rzucają się w oczy. Wiem, że trochę komiksowości zawarłeś w to i wg mnie wyszło genialnie. Ale co to za animacja, kiedy uwagę skupia ten jeden element, który trochę zwyczajnie śmieszy i psuje całość.

 

Niemniej piąteczka z minusem, a jak mnie jeszcze czymś pozytywnie zaskoczysz to masz browara (20km od Wrocławia). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności