SUPER_OkO Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 (edytowane) Zwyczajna animacja twarzy i tyle. Jakość filmiku jest dosyć tragiczna ale lepszej już coś nie mogę wyciągnąć na vimeo i YT. Także wszystkie zmarszczki zmarszczunie.. sticky lipsy i inne drobne pierdoły poznikały w czeluściach pixelozy. Komentarze jak najbardziej mile widziane. Soft: Max i Vray... i inne moje super narzędzia ;) - YT Edytowane 24 Wrzesień 2011 przez CzAk1
indian Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 dla mnie super robota :) co najmniej ***** i front się należy :) salut.
mallow Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 Render wygląda bardzo fajnie, ale animacja już trochę gorzej. Tzn. wiesz... jest bardzo fajnie, ale trochę się rzuca w oczy sztuczność. Przede wszystkim ruch jest przesadzony. Za mocno to lata wszystko. Za luźno, za miękko. Za dużo (ilościowo) też tu animacji. Do tego poszczególne części twarzy są za mało zgrane z sobą. Brwi sobie, a policzki sobie. No i jeszcze włosy falują trochę jakby działo się to pod wodą. Mam nadzieję, że się nie obrazisz ;-) Całość jest niezła, ale następnym razem spróbuj to stonować trochę, to będzie jeszcze lepiej.
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 Dobre, dobre. Faktyczne moze zbyt gumiasta ta twarz, ale jakos mi to nie przeszkadza. Fajna robota. Co do youtuba to widzialem tam mase filmikow w duzej rozdzialce i wyraznych - cos poszlo nie tak u ciebie...
SUPER_OkO Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 (edytowane) Witam. Dzięki za komentarze. Znajomi, którym pokazywałem animkę, też mówią że ruch przesadzony, szczególnie na brwiach. Ja już filmik widziałem 6tyś razy i brakuje mi trochę dystansu ale będę się bronił ;) Animka oczywiście powstała dlatego, że musiałem przetestować nowe narzędzia. Mimika jest to typowy mocap 2d, który jest wyczyszczony i do animowany. Chciałem uzyskać charakter postaci coś pomiędzy super hiper Real, a takim trochę komiksowym stylem. Przy nagrywaniu materiału starałem się rozciągnąć swoją twarz do granic możliwości, no i te ruchy twarzy powieliłem razy X, przy przerzucaniu materiału na model. Jak mi 10 osoba z rzędu powiedziała, że te brwi za bardzo chodzą no to rzeczywiście.. może trochę tutaj dałem ciała.. ale co do reszty, to chciałem żeby ta mimika była przesadzona i tyle ;) Ta twarz jest dosyć dziwna i musiała mieć nienaturalne wyostrzone ruchy. Jakość YT się podobno polepsza po jakimś czasie, nie wiem jak to dział ale zobaczymy. Kij z tym na razie. Wrzucę później na serwer jakąś lepszą jakość jak ktoś będzie naaaaaprawdę zobaczyć. Dzięki Dzięki, muszę wskoczyć do wanny i policzyć bombelki ;) Edytowane 24 Wrzesień 2011 przez CzAk1
rus3k Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Dla mnie mega. To jest w końcu minuta statycznego ujęcia na twarz. Jakby to wsadzić w jakiś montaż, w akcje, to ta "przesadzona" mimika by nie przeszkadzała, a wręcz mogłaby pomagać. Generalnie klasa.
Orangegraphics Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 według mnie to samo co rus3k, generalnie i w grach i w filmach cg unika się ujęć statycznych na mimike, chyba się "bojąc" ich i maskuje się jest montażem i blurem, tu jest wszystko widać jak na dłonic, widać klase twórcy wielką, pozdrawiam
asblaze Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 No jest mega .... mega system. Teraz tylko dodać trochę wyczucia timingu, zapanować nad szalejącymi po ekstremach krzywymi i jest światowa klasa :D
flesz_gordon Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 no nie gupie ;) podoba mi sie światlo reszta już trochę mniej, mimo przesadzonej animacji , nadal wygląda trochę drętwo - może mikroruchy coś by pomogły - szybkie skurcze mięśni, jakieś nerwowe tiki itp aaale juz po ptakach - tak na przyszłe projekty do przemyślenia ;) a tak odnośnie ściezki dźwiekowej jak to wyglada z prawami autoskimi? można taki ponad minutowy cytat z filmu wykorzystać do swojego dema? nie bedzie Cie nikt scigał? pozdr
PLS Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Mocne to:) Klimacik super, oświetlenie i postpro tak samo. Brakuje mi mocniejszych (nieco nerwowych) ruchów głową. Gdyby bardziej ją poruszał to ukryłoby to trochę przesadzone ruchy twarzy (głównie brwi o których mówisz) i ogólnie wzmocniło przekaz Jockera. Tak czy siak z każdym kolejnym oglądnięciem filmiku coraz bardziej mi się podoba:) Ruchy języka bardzo fajne:)
pirx Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Zaje... Zajefajne!!! Super! Świetnie skopiowałeś oryginał, brawo.
slowmotion Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 bastard!!! rewelacujne w odbiorze! Rowniez epizod dobrany perfekcyjnie. pzdr
JmTm00 Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 mi osobiście, tak coby dodać 3 grosze, szkoda trochę że nie "doświetliłeś" ust, bo widze że tam się dzieją fajne rzeczy z tym oblizywaniem ust jak w "dark knight" expresja nieco przesadzona ale spoko siedzi w konwencji bo to nie miał być hiper real z założenia.
SUPER_OkO Napisano 25 Wrzesień 2011 Autor Napisano 25 Wrzesień 2011 (edytowane) Jakby to powiedział wróżbita Maciej, z Cosmica TV, "dziękuję za uznanie" i za fronta ;) Miałem duże plany co do umiejscowienia tej postaci. Jakiś ten ruch ciała miał być bardziej dynamiczny... inna sceneria itd. Jak już doprowadziłem render do jakiegoś tam stanu, żeby wyglądał tam w miarę okej, to odechciało mi się robić cokolwiek już przy tej animce. Z oświetleniem też trochę ubolewam, że nic nie widać od nosa w dół. Ale musiał też powstać jakiś klimacik. Samą animację twarzy zrobiłem w miarę szybko, bo poświęciłem na to z jeden tydzień po godzinach pracy. Dużo się narobiłem przy małych szczegółach, które przy tym oświetleniu i tej jakości filmu gdzieś po prostu się zgubiły. Trochę się nauczyłem więcej o anatomii twarzy przy tym projekcie, szczególnie o tych małych rzeczach, na które się normalnie nie zwraca uwagi. Niestety w trakcie powstawania projektu rigg technicznie był za słaby. Nic mi nie pozostało jak napisać nowe narzędzia i ćwiczyć dalej. Edytowane 25 Wrzesień 2011 przez SUPER_OkO
safian Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 Mnie się bardzo podoba, tymbardziej, że uwielbiam Jokera z Mrocznego Rycerza. Zainspirowałeś mnie i napisałem o tym u siebie na stronie: http://vdrtutorials.pl/2011/09/joker-why-so-serious/
deshu Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 Smacking noises killing me. Wyszło naprawdę fajnie, idealnie do trailera gry. Mocap 2d? Ciekawostka ciekawostka!
AccessX Napisano 26 Wrzesień 2011 Napisano 26 Wrzesień 2011 Super animacja.. ale ruchy brwi bardzo przesadzone. Pzdr
zio_mal Napisano 27 Wrzesień 2011 Napisano 27 Wrzesień 2011 wizualnie pieknie wyszedl, klimacik pro:) animacja to juz inna sprawa, kolo wyglada jakby mial jakies triki nerwowe, kazdy element twarzy chodzi osobno a powinny sie uzupelniac. nawet miedzy brwiami nie ma zgrania. mi tu bardziej brakuje plynniejszych ruchow i gladkich kluczy w niektorych sytuacjach. lipsync nie zgrywa sie z dzwiekiem, usta sie nie domykaja miejscami, wyszlo pose to pose. jest tez za bardzo wyszyszczony, miejscami poprzesowany o pare klatek, oglada sie bardziej jak dubbing. no ale to tyle o wizualnej ocenie filmiku. bledy widzisz i znasz, jako ze mowisz ze to tylko test systemu to wyszedl b.dobrze. jakby to lepiej oskinowac, poprzesowac i wygladzic niektore klucze to bylo by zdecydowanie lepiej:)
SUPER_OkO Napisano 27 Wrzesień 2011 Autor Napisano 27 Wrzesień 2011 DZięki dzięki za wasze wdzięki. Ziomal - Nie wiem jak ci to powiedzieć ;) Animacji ręcznej było trochę, ale w porównaniu do całości było jej około 10% - 20%. Tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=69855 prezentowałem jakiś rok temu narzędzie do riggowania automatycznego. Tutaj w Jokerku trochę pojechałem dalej i zrobiłem to w zupełnie inny sposób ale zasada działania jest taka sama. Czyli Nagrywam swoją twarz z markerami a później przerzucam animację na rigga. Sooł animacja nie jest moim dziełem, tylko mojej twarzy. Ja co najwyżej dopieszczam tą animację, dodaję różne bajery, poprawiam pozy, sync i inne pierdoły. Także sorry, że mam nie symetryczną twarz i ruchy. Styl animacji jaki opisujesz, to odpowiada typowej animacji cartoonowej, której tutaj nie ma. Jest parę ruchów, które bym poprawił ale to są detale. Co do lipsyncu też się nie zgodzę z tobą. Rozumiem, że masz własne zdanie i szanuję to ale nie podzielam twoich opinii, prócz klimaciku ;) Pozdr.
Baggins Napisano 27 Wrzesień 2011 Napisano 27 Wrzesień 2011 SUPER_OkO - wiesz, ale jeżeli uważasz, że to jest takie perfekt, to czemu nie jest? :-) zio_mal bardzo dobrze wypunktował elementy, które tam szwankują. Co więcej, nie trzeba jakoś wiele, żeby te rzeczy naprawić przy takiej bazie i nie trzeba się jeżyć zaraz. Widać fajny rig i sporo dobrej roboty technicznej, ale też trochę wyraźnych niedociągnięć w animacji, które również moim zdaniem psują odbiór. Lipsync się nie broni timingowo i zaklinanie nie pomoże. Jasne, że w Polsce to i rak ryba, i to jest jak na tutejsze warunki więcej niż dobre. Wiem też doskonale, jak trudno wycisnąć naprawdę wysoki poziom i jak łatwo się wywalić na animacji twarzy. To jest cała ścieżka napchana pułapkami. Tylko, że krytyka w tym wypadku nie ma nic wspólnego ze zdaniem, czy gustami. To są czysto techniczne wpadki, na które może warto nie zamykać oczu , i twierdzenie, że ich tam nie ma nie sprawi, że ich tam nie będzie. :-) No i też uważam, że klimacik jest Pro, plastycznie jest gites, zeby było jasne. Pewnie bym nawet się nie odzywał gdyby nie ten ostatni post. t.
SUPER_OkO Napisano 27 Wrzesień 2011 Autor Napisano 27 Wrzesień 2011 EEEEEE tam, zaraz się zrobią z igły widły i odbijanie piłeczki. Robiąc tą pracę chciałem uzyskać założony efekt, plus wypróbować parę narzędzi, pomysłów. Jestem zadowolony z efektu, czy jest idealnie?.. daleko od tego. Dubbingując kolesia który już nie żyje, zawsze będzie wrażenie, że coś nie siedzi. Ja krytykę na klatę przyjmuję zawsze i wszędzie. Ale też mogę się zgodzić z opinią lub bronić swojej pracy. Wszyscy mówią, że jest nadmierna mimika, brwi za bardzo latają itd. No okej zgadzam się z tym, chociaż ja chciałem uzyskać taki przerysowany charakter, nie ważne. Ziomal napisał co jego zdaniem nie leży, ja próbuję go nakierować dlaczego jest tak a nie inaczej i czym się różni animowanie ręcznie od mocapa. Nie będę wnikał w szczegóły bo się zaraz zrobi chryja i się okaże jeszcze, że sam sobie w stopę strzelam. Po przerobieniu 1600 klatek nie będę przecież wyrównywał brwi, żeby mi równo chodziły skoro na twarzy mi nie chodzą. Ziomal wszedł w taki ogólnikowy szczegół, z którym po prostu się nie zgadzam i to nie jest kwestia gustu tylko percepcji. Dzięki za komentarz ;)
zio_mal Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 (edytowane) mam przyjemnosc prawowac z mocapem (czyszczenie poprawianie i doanimowywanie) i wiem jak to wyglada, takze z markerami nagrywanymi z twarzy. robota nie latwa, szczegolnie stabilizacja jesli kamerka sie chwieje. o bledach nie bede sie rozpisywal, napisalem co boli. nie pamietam czy komentowalem w tamtym watku riga czy nie wiec powtorze ze rig i jego obsluga jest FULLPRO:) jeden z najlepszych jakie widzialem. Edytowane 29 Wrzesień 2011 przez zio_mal
Krashai Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 Bardzo Fajnie Ci to wyszło. Animacja godna, tak samo jak i model ; ). Ale bądź co bądź mogę się doczepić do ostatniego wyrazu twarzy przy wymowie "Are". Tak to cud, miód, orzeszki xd
Dav Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 Przegenialne. Uwielbiam Mrocznego Rycerza także praca punktuje dodatkowo. Nie czytałem komentarzy przed oglądnięciem materiału i faktycznie - brwi strasznie rzucają się w oczy. Wiem, że trochę komiksowości zawarłeś w to i wg mnie wyszło genialnie. Ale co to za animacja, kiedy uwagę skupia ten jeden element, który trochę zwyczajnie śmieszy i psuje całość. Niemniej piąteczka z minusem, a jak mnie jeszcze czymś pozytywnie zaskoczysz to masz browara (20km od Wrocławia). :)
Gość Chrupek3D Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 rig zacny, ale animacja... brrrrrr
SUPER_OkO Napisano 5 Październik 2011 Autor Napisano 5 Październik 2011 Heh, dzięki za komentarze. Postaram w przyszłości zapanować nad brwiami :) i innymi wymienianymi wtopami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się