Razer Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Postanowiłem w końcu założyć jakiś wątek w WIPie który zmotywuje mnie do pracy i przy okazji pomoże nauczyć się przeróżnych dziwnych rzeczy. W ramach odpoczynku od cukierkowatych archwizek zajmę się zbudowaniem brudnego, średniowiecznego wiatraka. Inspiracją stał się śliczny wiatraczek który mignął mi ostatnio w Van Helsingu, tutaj akurat palony przez tłum rozwścieczonych wieśniaków: Z samym wiatrakiem mam nadzieję jeszcze jakoś sobie poradzić bez kompromitacji, ale zrobienie jakiegoś ciekawego otoczenia będzie sporym wyzwaniem - do dziś umiem robić tylko ładne, równo przystrzyżone trawniki przed domkami jednorodzinnymi :) Na początek szybki model dla ustalenia ogólnych proporcji, potem trzeba będzie zrobić sobie małą bibliotekę drewnianych elementów i zacząć mozolny proces budowania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 No zapowiada się ciekawie, czekam na dalsze etapy. Masz jakieś referencje/ zdjęcia do tego czy tylko ten obrazek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczawik Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 czekam na dlaszy progres, interesujaca praca sie zapowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 4 Listopad 2011 Autor Share Napisano 4 Listopad 2011 Dzięki za zainteresowanie :) Co do referencji to ten wiatrak na tyle mi się spodobał że nie szukam specjalnie żadnych innych zdjęć itp, mam jeszcze takie ujęcia "detalu". Więcej mi nie trzeba, czego nie widzę to sobie najwyżej zmyślę. Będę pewnie chciał porozrzucać dokoła trochę śmiecia, jakieś deski, beczki, worki itp, wszystko w klimacie porzuconego i opuszczonego miejsca. Jako inspirację muszę też wspomnieć TEN wątek, gutekfiutek pokazał bardzo fajne domki które zaczęły zaprzątać mi głowę odkąd je zobaczyłem. Przypomniały mi się czasy gdy grałem w papierowego Warhammera, nostalgia zrobiła swoje i postanowiłem sam pogrzebać w tych klimatach :) Udało mi się przebrnąć przez podstawy unwrapa i wymodziłem kilka beleczek. Tekstury są tymczasowe i będę nad nimi dokładniej pracować po wymodelowaniu i zmapowaniu całej bryły. Wystrugałem też prościutką deskę na którą nałożyłem blendmaterial z dirtem który rozjaśnia krawędzie desek, dzięki temu nie muszę tych przetarć malować na teksturze. Inna sprawa że nie wiem jak się zabrać za oteksturowanie tych desek żeby nie miały identycznego wzoru. Plan mam taki żeby stworzyć sobie płaszczyzny po 15-20 desek (zattachowane w jeden obiekt) którymi obłożę ściany wiatraka, a potem będę sobie ew. pojedyncze deski wyginać i łamać w ramach uszczegóławiania. Możliwe że skończy się na jednej dużej teksturze na ten zestaw desek, zrobię dwie albo trzy wariacje i będę je potem obracać i flipować dla niepoznaki :) A, jeszcze takie kłody całkiem fajnie się ciosało, ale są zbyt chaotyczne na wiatrak więc posłużą co najwyżej za okoliczne śmieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszD2 Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Ostatni render deseczki mnie zauroczyl ;) Mozesz pokazac jak ten drewniany material wyglada od srodka? Scenka zapowiada sie bardzo fajnie, bede sledzil :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 4 Listopad 2011 Autor Share Napisano 4 Listopad 2011 Materiał nie ma w sobie nic specjalnego, lekki reflect z glossem i fresnelem, tekstura z cgtextures.com i lekki bump. Trudniej było zunwrapować model który wymodziłem, ostatecznie wyszedł koszmarny layout uv-ek ale tekstura wygląda w miarę poprawnie. Inna sprawa że kolorystycznie nie pasuje mi to do sceny więc pewnie trochę ją zmienię, za bardzo kojarzy mi się z morzem i plażowymi klimatami. Stworzyłem sobie taki zestaw desek jako jeden obiekt, po skopiowaniu i poodwracaniu nawet nie razi żadna powtarzalność tekstury. Później spróbuję jeszcze zróżnicować lekko każdą deskę przy użyciu modyfikatora "material by element" i kilku różnych wariacji tekstury. Chyba. Sam nie wiem jak się za to zabrać, póki co robię to co w miarę umiem czyli modeluję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszD2 Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 Super! Dzięki wielkie za wyczerpujące info :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 nooo, szykuje sie kawał dobrego rzemiosła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 5 Listopad 2011 Autor Share Napisano 5 Listopad 2011 Dzięki FF, mam nadzieję że nie nawalę :) Się buduje, taki mały tease: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 Mam dwa pytanka :) Po pierwsze to jak przebrnąłeś przez początki uwv ? Jakiś tutek ? No i po drugie, to jak budowałeś ten wiatrak ? Deseczka po deseczce ? Czy może jakiś szybszy myk ? I czy sam zmieniałeś każdą jedną deskę aby nie był identyczne ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 Piękna scena z tego filmu. Inspiracja niemieckim Ekspresjonizmem - myślę że też powinieneś obczaić te klimaty przed ostateczną kompozycją. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 6 Listopad 2011 Autor Share Napisano 6 Listopad 2011 Zernat - co do unwrapa to tak naprawdę nie jest to aż takie trudne, poczytałem kilka na szybko wyguglowanych tutoriali żeby w ogóle wiedzieć co i jak, fajnie jest to wytłumaczone chociażby tutaj Wiadomo że ledwie liznąłem temat, gdyby moje unwrapy zobaczył jakiś spec od gameartu to pękł by ze smiechu, ale spełniają podstawową rolę na której mi zależało :) Co do budowy wiatraka to niestety jest z tym trochę babrania i można powiedzieć że "jest robiony deseczka po deseczce", bo każdą jedną musiałem przynajmniej raz dotknąć. Na szczęście zastosowałem kilka myków które drastycznie przyspieszyły ten proces i muszę powiedzieć że budowanie było całkiem przyjemne i sprawiło mi o wieeele więcej twórczej radości niż z początku przypuszczałem :) Spokojna głowa, dołączę jakieś poglądowe screeny z procesu budowy jak tylko ogarnę większą porcję materiału. Lucek - dzięki za wzmiankę o tym ekspresjonizmie, nie słyszałem o tym wcześniej a z tego co widzę (po pobieżnym wyguglowaniu) może być ciekawe. Poczytam sobie, poczytam. Stan na dziś, zrobiłem też dachówki ale trochę źle się do nich zabrałem i zrobię je od nowa troszkę innym sposobem. I z próbnym materiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 zacnie:) wydaje mi się ze drewno powinno być nieco ciemniejsze w końcu już stary i zniszczony ten wiatrak. Ciekawe jakimi mykam przyspieszyłeś sobie prace;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekCichy Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Modeling idzie Ci naprawdę świetnie :D Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffal81 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Jestem w szoku ;] ile tych deseczek, ja jestem w ogole poczatkujacy i dopiero ucze sie od paru dni modelowania i jak widze swoje dziela a to tutaj to mam ochote zabrac zabawki i isc do domu ;]] Ale z mila checia bede obserwowal Twe poczynania, projekt bardzo ciekawy i widze ze wykonanie bedzie niczego sobie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velendil Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 o, spoko, poobserwuję : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczawik Napisano 11 Listopad 2011 Share Napisano 11 Listopad 2011 (edytowane) jest świetnie! masz chyba za duzo wolnego czasu?! deseczka po deseczce?!:D:D czekam na dalsze relacje! Edytowane 13 Listopad 2011 przez Lucek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 11 Listopad 2011 Autor Share Napisano 11 Listopad 2011 Dzięki za 'komcie'. Czasu wolnego ostatnio było mniej więc dopiero teraz daję jakiś update, rozbudowana góra i poprawiony dół. Teraz będę kończyć skrzydła, potem poprawię dachówkę, potem pewnie jeszcze trochę detali to tu to tam. A już na końcu zostanie dobranie i zgranie ze sobą tekstur. Dopiero wtedy wiatrak będzie gotowy i dopiero wtedy zacznie się prawdziwa przeprawa - teren, przy którym będę miał do was sporo pytań :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory Napisano 11 Listopad 2011 Share Napisano 11 Listopad 2011 Razer: możesz wytłumaczyć dokładnie jak te deski w ostateczności oteksturowałes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 12 Listopad 2011 Autor Share Napisano 12 Listopad 2011 Postaram się sklecić jakiś tutorial tuż po weekendzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goat91 Napisano 12 Listopad 2011 Share Napisano 12 Listopad 2011 Oho...tez mi kiedyś wiatrak chodził po głowie jak zobaczyłem jakąś prace tu na forum. Świetnie sie zapowiada jak na razie ;) Co do otoczenia to ja bym go widział gdzieś na jakiś bagnach, pośród krzaków, nieco porośniety mchem moze bluszczem gdzieniegdzie.....troche taki klimat z Wiedzmina 1 na bagnach. No i dodałbym light shafty/ god rays (sorki nie wiem jak to sie po polsku nazywa). Tak czy siak powodzenia, bede obserwował!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 12 Listopad 2011 Autor Share Napisano 12 Listopad 2011 Heh, grafika z pierwszego Wiedźmina wciąż jest dla mnie mega klimatyczna, uwielbiam ją i jest dla mnie ogromną inspiracją :) Co do terenu to mniejsza z tym jaka to będzie lokacja (las, bagna, pole, tundra) jestem w stanie zrobić nawet dwa czy trzy warianty. Traktuję to raczej jak naukę różnych metod robienia terenu więc im więcej typów tym lepiej. Kto wie, może nawet pokuszę się o wersję zimową. Takie studium modelowania i teksturowania environmentów. Mam nadzieję sam dużo się nauczyć i przy okazji opisać to wszystko na forum dla wszystkich zainteresowanych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Ładnie ale bajkowy klimat się robi jak widzę tak nierówno docięte deski. Krzyż z tyłu stoi pionowo jak patrzę na refkę. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 13 Listopad 2011 Share Napisano 13 Listopad 2011 Doskonale idzie! Co do ekspresjonizmu to stare filmy rządzą w tym temacie. Polecam Doktora Caligari. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 25 Listopad 2011 Autor Share Napisano 25 Listopad 2011 Chciałbym tylko podziękować Bethesdzie i Ubisoftowi za Skyrima i nowe Assassins Creed, dzięki nim moja budowa stanęła w miejscu na czas bliżej nieokreślony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 leeeeee, a juz myslalem ze jakis nowy update:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastuch Napisano 26 Listopad 2011 Share Napisano 26 Listopad 2011 Hehe, Razer, DOSKONALE Cię rozumiem :D U mnie to samo. Skyrim rządzi ! ;) Ciężko się oderwać :) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martix69 Napisano 26 Listopad 2011 Share Napisano 26 Listopad 2011 hehe no ja mam tak samo :) miastami modelować to gram, ale dzięki TES-owi wiem co będę modelował w najbliższym czasie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 25 Luty 2012 Autor Share Napisano 25 Luty 2012 Haha, myśleliście że już po wiatraku, co?! Nigdy! Po wielu dniach (no dobra, miesiącach) ta drewniana ruina znowu trafiła do mojego viewportu. A przez ten czas działo się sporo: był Skyrim, święta, wstrętne zlecenia komercyjne co by na chleb zarobić, że nie wspomnę o tragedii którą będę wspominać jako "Wielką Katastrofę 2011-go" czyli zwarciu instalacji elektrycznej, uszkodzeniu płyty głównej, dysku sieciowego i telewizora (dramat). Nie bujam, naprawdę, to wszystko miało miejsce i nie jest żadną wymówką ;) A teraz udawajmy że ostatnie trzy miesiące nie istniały i jakby nigdy nic przejdźmy do meritum. Dorobiłem kilka detali, przede wszystkim śmigiełko, balustradkę i gont na parterze. Geometrię samego wiatraka w gruncie rzeczy uznaję za skończoną, po prostu nie chce mi się już nad tym dłużej dłubać :) Muszę jeszcze popracować nad materiałami, bo nie bardzo mi się podobają. Chcę lekko zróżnicować rodzaje drewna - jedno na deski "ścienne", drugie na wszystkie słupy i belki, trzecie na gont. Teraz zacznie się prawdziwa zabawa - muszę zrobić jakiś wypasiony teren. A nie będzie to łatwe biorąc pod uwagę fakt że jedyne doświadczenie jakie mam to robienie ślicznych płaskich trawników do wizualizacji. Chcę zachować teren mniej więcej zgodny z oryginałem, czyli wzgórze, urwisko, trochę krzaczków i fotka gór w tle. Pamiętam też o obiecanych tutorialach, będą, będą, wszystko w swoim czasie (taa, w maju ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 25 Luty 2012 Share Napisano 25 Luty 2012 Nooo, już myslalem ze olałes, miło że jednak nie. Powodzenia z terenem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 25 Luty 2012 Share Napisano 25 Luty 2012 Bardzo fajnie to wygląda, jakoś mnie ominął wcześniej ten wątek. A szkoda. Nie które deski sprawiają wrażenie jakby były tylko brązowe nie miały textury. Ale może to tylko wrażenie. Wydaje mi się że fajnie było by utrzymać w klimatach screenu z tego filmu (?) Czyli otoczyć to tłumem wieśniaków i troche podpalić , chyba że masz taki plan bo nie czytałem całego wątku. Powodzenia pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 26 Luty 2012 Autor Share Napisano 26 Luty 2012 Fakt, część z tych desek ma teksturę drewna z bardzo małymi i delikatnymi słojami, dlatego wydaje się że to czysty kolor - będę je jeszcze poprawiać. Dodawanie ludzi i ognia to póki co za wysokie progi, na razie skupię się na samym environmencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 28 Luty 2012 Autor Share Napisano 28 Luty 2012 (edytowane) Progresu w pracy nie ma, ale znalazłem kilka chwil na sklecenie obiecanego tutoriala. Przygotowując się do pracy chciałem pójść po jak najmniejszej linii oporu, osiągając przy tym najlepszy możliwy efekt - jak zawsze :) Zacząłem od prostego modelu deski. Skopiowałem ją kilka razy i odpowiednio zmapowałem, dość chaotyczny unwrap widać poniżej. W ten sposób za jednym zamachem otrzymałem kilka desek z tego samego drewna a każda wygląda unikalnie. Teraz mogłem sobie przygotować kilka różnych tekstur drewna żeby nie powtarzać ciągle jednego wzoru, użyłem trzech tekstur przygotowanych tak by każda pasowała do mojego unwrapa. Do gotowego modelu z desek (wszystkie deski attachowałem do jednego obiektu) przypisałem modyfikator MaterialByElement, który losowo nakłada materiały na elementy, w moim przypadku 1 element = 1 deska. Miałem 3 różne tekstury, więc stworzyłem Multi/Sub-Object material z trzema materiałami, a w modyfikatorze ustawiłem dystrybucję na równo, po 33% na każdy materiał. Dzięki takiemu setupowi mogłem w dowolnym momencie zmieniać sobie tekstury drewna na modelu. Wystarczyło tylko wporwadzić zmiany w materiale Multi/Sub-Object lub w modyfikatorze MaterialByElement. Aby dodatkowo urozmaicić deski dodałem przetarcia na krawędziach. Nie chciało mi się ich malować na każdej teksturze której chciałbym użyć, więc musiałem ratować się materiałem proceduralnym. Stworzyłem VRayBlendMaterial, jako bazy użyłem mojego Multi/Sub-Object z trzema rodzajami drewna, a do slotu Blend amount dałem VRayDirt, w nim regulowałem zasięg jaki wytarcie ma objąć. Coat material to materiał w miejscu wytarcia, eksperymentowałem z najzwyklejszym materiałem z jasnym i ciemnym kolorem diffuse. To tyle jeśli chodzi o materiał, w podobny sposób można sobie poradzić z dachówkami/gontem. Pozostałe elementy (belki, słupki itp) teksturowałem tradycyjnie. Zastanawiałem się też jak szybko zbudować wiatrak z tych desek, w dodatku nie chciałem żeby wszystkie były równiutkie. Poniżej możecie zobaczyć jak ostatecznie sobie z nimi poradziłem. Jak napisałem kiedyś w tym wątku nie obyło się bez ręcznego ustawienia każdej deski, ale dzięki trikowi z SoftSelection mogłem je bardzo szybko przedłużać i wyginać. Niestety przez zattachowanie wszystkich ścian w jeden obiekt pochrzaniły się lokalne koordynaty co utrudniło obracanie desek, ale przynajmniej nie musiałem przełączać się między różnymi obiektami żeby modyfikować deski co znacznie przyspieszyło pracę. A, na bryłę z desek można też walnąć modyfikator noise, zawsze to jakieś dodatkowe urozmaicenie. [video=youtube;SQ-aimg1Tuw] Filmik jest przyspieszony, ale to co na nim zrobiłem zajęło mi 9 minut. Patrząc na ilość desek do obrobienia w całym wiatraku taki proces może się wydawać nudny, ale tak naprawdę sprawia wiele kreatywnej frajdy. Edytowane 28 Luty 2012 przez Razer 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 29 Luty 2012 Share Napisano 29 Luty 2012 Super sprawa, fajnie to wszystko wygląda. Fajny tutek i bardzo pomocny, widać że są fajne funkcje których nigdy nie używałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamaster69 Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 kurcze, super sprawa, dzisiaj to ćwiczę, znowu się czegoś nauczyłem. Takie tutki są najbardziej pomocne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oleksiak Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 układanie desek mnie rozwaliło, super sprawa. Co do przetarć mogłeś spróbować dać zamiast białego albo ciemnego koloru tą samą mapę drewna tylko z color corection i tam się pobawić saturacja itp. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczawik Napisano 16 Marzec 2012 Share Napisano 16 Marzec 2012 super toturial!!! wielkie dzieki, moze wezmiesz sie za robienie wiecej takich?!:D jeszcze raz dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeto88 Napisano 18 Marzec 2012 Share Napisano 18 Marzec 2012 super tutek. nie wiedzialem, ze takie cos jest mozliwe. dzieki wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razer Napisano 20 Marzec 2012 Autor Share Napisano 20 Marzec 2012 Dzięki za komentarze i za +repki, cieszę się że tutek się przydał :) Oleksiak - że też na to nie wpadłem, dobry pomysł, na pewno go wykorzystam! szczawik - nie wiem jakie inne tutki mógłbym przygotować, poza tymi deseczkami moje umiejętności nie wykraczają poza średnie standardy forum ;) Ale w razie czego to ja bardzo chętnie. Wiem że miałem się zabrać za teren, ale z racji że nie wiem z której strony go ugryźć to odwlekam to jak się tylko da. Poza tym ostatnio wolny czas wypełnia mi World Of Tanks, ehh nie jest łatwo być graczem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczawik Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 no wiadomo, moze dla wymiataczy w temacie to nic ciekawego, ale takie tutki sa strasznie pomocne dla przecietnego zjadacza chleba jakim jestem ja i pewnie kilku by sie jeszcze znalazlo :D kazdy tutek z mila checia przerabiam, bo zawsze cos nowego wskoczy do glowy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się