Skocz do zawartości

Teczka 3D - Araiel


Araiel

Rekomendowane odpowiedzi

Update do poprzedniego posta, czyli to czego nie zdążyłem wrzucić w południe:

 

#6 Moje próby z fotogrametrią. Zdjęcia robione Nikonem D7100 (zabawka - 54 zdjęcia, drzewo - 200 zdjęć, figurka mewy - 160 zdjęć). Przetwarzane w Agisoft Photoscan. Poprawki i retopo w Zbrushu. Render Vray i Marmoset (przy mewie).

szczypior_render.jpg

 

01.jpg

 

mewa-2.jpg

 

#7 Zacząłem robić kolejny projekt graficzno-fotograficzny. Sesje z modelką już miałem. Teraz robię enviro i obiekty, które będą w tle. Jako, że sesja była w klimatach Mad Maxa, to i modele 3d bazują na tym filmie. Wymodelowałem jak na razie War Rig Furiosy. Obecnie teksturuje go w Quixelu. Jak dobrze pójdzie to jutro skończę to robić i będę mógł się zająć kolejnymi elementami.

war_rig_clay_fb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teksturowanie skończone. Render w Vrayu. Dzisiaj jak uda mi się znaleźć wolną chwilę, to może zacznę ustawiać sobie poszczególne kadry pod tą moją wcześniejszą sesję zdjęciową. Cały czas myślę jeszcze nad podłożem. Znaczy jak to ma być coś Mad Maxowego, to w grę wchodzi jakaś pustynia/skaliste podłoże. Tylko chyba nie będę się bawić w czyste 3d, tylko zrobię sobie jakąś prowizorkę z nierównościami, a potem i tak całość podmaluję, czy zrobię jakiś photobashing.

war_rig_quixel_04b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 stronę wcześniej pokazałeś fajne skały (pojedyncze głazy) W czym rzeźbiłeś te głazy? i czym teksturowałeś - z tekstur z sieci coś wyciągnąłeś i malowałeś tymi teksturami czy jakieś proceduralne rzeczy ? Wyglądają wiarygodnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hris, co do skał, to bazę robiłem w 3ds Maxie. Potem import do ZBrusha i rzeźbienie za pomocą pędzli Trim Dynamic, Trim Smooth Border, Trim Adaptive, Planar, Clay, hPolish. Do tego na koniec jakiś noise + customowe alphy zrobione ze zdjęć skałek. Potem teksturowałem wszystko w Quixel dDo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogliście zauważyć, po tym co wrzucam, grafikę 3d wykorzystuję ostatnio przed wszystkim jako jeden z elementów sesji zdjęciowych, który służy mi do stworzenia odpowiednich lokacji, czy też dodatkowych rekwizytów. Tak więc chciałem przedstawić Wam pierwszą pracę z ostatniego Mad Maxowego projektu, z którego pochodzi wyżej wrzucony model War Rigu.

 

Tematem była postać Furiosy ze wspomnianego filmu. Pozowała, stylizowała i malowała Anna Maria Szewczak Anna Maria Szewczak fotomodelka/tancerka/stylistka Facebook fanpage. Po mojej stronie została sesja zdjęciowa, przygotowanie modeli 3d i poskładanie tego wszystkiego w jedną całość. Starałem się, aby przypominało to grafiki promocyjne z Mad Maxa :) Wszelkie uwagi, komentarze są mile widziane i mam nadzieję, że praca się Wam spodoba :)

 

01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, dziewczyna czysta bo siedziała sobie wygodnie w środku pojazdu i tylko na fotę szybko wyskoczyła, hehe :P

 

Mockinbird, ogólnie na początku miało nie być broni na zdjęciach. Ale przed samą sesją dziewczyna dała znać, że załatwiła strzelbę i pistolet na zdjęcia, więc postanowiliśmy to wykorzystać. I ogólnie wydaje mi się, że część, gdzie jest ta broń wyszła dużo fajniej niż ta bez. Wprowadziło to jakiś dynamizm, pozy wyszły dużo lepiej, bardziej naturalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po tym projekcie Mad Maxowym. W międzyczasie dokończyłem zwykłe sesje zdjęciowe, które realizowałem w ostatnim czasie. Teraz pozostaje odpocząć, naładować baterie i w nowym roku ruszyć znowu z projektami. Ogólnie założenia mam takie, że chciałbym zrobić z 10 takich podobnych projektów. Osoby pozujące już praktycznie mam umówione, część z nich jest w stanie ogarnąć bardzo fajne stroje pod dane sesje, tak więc mam nadzieję, że coś ciekawego z tego wyjdzie :) Co do konkretów, to mogę zdradzić, że tematy jakie powinny się pojawić to: Eowyn z Władcy Pierścieni, Obcy, Cyberpunk, Vampirella. Jedyne czego się boję, to że zbyt dużo sobie tego na głowę biorę i że gdzieś tam przy tworzeniu zabraknie skilla do wykonania pewnych elementów.

Dodatkowo chciałbym też pobawić się w wizualizacje i spróbować zrobić jakiś większy level w rzucie izometrycznym jak to było przy tej lokacji do moda z Baldur's Gate (na poprzednich stronach). A przy okazji do postu załączam kolejny (ostatni) kadr z mojego Mad Maxa :)

 

03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, przy takich dużych renderach jakie robię 6000x3800 mój komp nie wyrabia już z dodatkowym displacementem. Próbowałem przy War Rigu i się wysypywało wszystko. Musiałbym albo zmodernizować sprzęt albo wysyłać to do renderfarmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszyłem z nowym projektem graficzno-fotograficznym. Tym razem tematem jest postać Eowyn z Władcy Pierścieni. Sesję zdjęciową już zrobiłem (pozowała Beata - Szronogrzywa), pomysły na kadry mam rozpisane. Obecnie robię modele 3d. Zacząłem od hełmu witchkinga, bo chciałbym zrobić jedno, czy dwa ujęcia z nim - Ci co czytali/oglądali Władcę, to wiedzą, że Eowyn z nim walczyła, więc w swoich ilustracjach też chciałbym to jakoś ująć. Poniżej kilka przykładowych, surowych kadrów z sesji oraz model 3d hełmu (3ds max, Zbrush + Keyshot).

 

Bez-nazwy-4-01.jpg

 

witchking_helmet_keyshot_m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, próbowałem coś na szybko wykombinować pod koniec sesji, ale zrobiłem za małą ilość zdjęć i Photoscan wariuje przy przetwarzaniu. 2/3 zdjęć nie potrafi ustawić w przestrzeni i ze skanu modelki nic nie wyszło. Może przy kolejnej sesji uda mi się to zrealizować jako bonus do zdjęć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, wrzucam pierwsze ujęcie z ostatniej sesji. Tradycyjnie już wszystko poza modelką to moje obiekty 3d. Szykuję też artykuł na swojego bloga na temat powstawania pracy (taki trochę rozbudowany making-of), ale pewnie opublikuję go jak wykonam wszystkie grafiki z tego projektu. Soft użyty do stworzenia pracy to: 3ds max, Vray, Zbrush, Quixel Suite, xNormal, Photoshop. Zdjęcie modelki (pozowała Szronogrzywa) jest również mojego autorstwa.

frame_02_800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dzielę czas między różne rzeczy i projekty. Z 3d walczę dalej z tymi ujęciami pod sesję zdjęciową i postanowiłem podziałać trochę w game arcie. To co obecnie mam zaczęte wrzucam poniżej.

 

Więc tak, na początek ten fotograficzny projekt z Władcy. Przygotowałem sobie meble do pomieszczenie, które wykorzystam w drugim kadrze. Bez zbędnych bajerów, bo detale dodam w post produkcji.

 

wip_13b.jpg

 

Samo ujęcie będzie wyglądało tak:

 

wip_13.jpg

 

Kolorystyka drewna zmieni się pewnie na sam koniec. Muszę znaleźć coś co najlepiej się ze sobą zgra. Na stół chciałbym wrzucić miecz - mam już model low poly do niego. Na ścianie by się coś przydało, żeby nie było tak pusto. Zastanawiam się nad jakąś płachtą, sztandarem, dywanem? Tylko nie wiem czy też dodać to na koniec w shopie w poście, czy w 3d. Jeśli w tym drugim to pewnie musiałbym się zaprzyjaźnić z Marvelous Designerem.

 

Teraz game artowe rzeczy. Postanowiłem podziałać jako Weapon Artist. Na początek, żeby nauczyć się czegoś od lepszych zająłem się tutkiem od ChamferZone (ten z granatem). Po przerobieniu go wybrałem sobie własny model do zrobienia. Wybór padł na Stielhandgranate. Mam low poly i high poly, które przerzucę teraz do ZBrusha.

 

granat_02.jpg

 

granat_01.jpg

 

Dodatkowo na polycount znalazłem też nowy Weapons Monthly Challange, gdzie obecnym tematem jest Muzzelite MZ14. Początki z low poly przedstawiają się następująco:

 

mz14_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny update teczki. Do sceny z Eowyn wykonałem model miecza, który w tym kadrze ma leżeć na stole w tle. Poniżej model high poly z ZBrusha. Zrobiłem też low poly na podstawie tego co mi wyrzucił Zremesher, ale wypalone mapki mi się nie podobały i będę robić ręcznie retopo.

 

04b.jpg

 

06c-300x300@2x.jpg

 

Walczę też dalej z modelem karabinku na challange na forum Polycount. Low poly praktycznie już mam zrobione. Zostały mi już tylko jakieś drobne detale do dodania.

 

09-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem robić miecz. Model low poly - 7,8k tris. 3ds maxie + ZBrush. Teksturowane trochę niekonwencjonalnie, bo zarówno w Quixelu jak i Painterze. Zdecydowałem nie ograniczać się do jednego pakietu, bo wg mnie świetnie się one uzupełniają. Więc baza była w dDo, a wykończenie w Painterze. Render high poly z Keyshota, a low poly z Toolbaga. Mapki wypalane w xNormal, bo do bakera od Allegorithmic jakoś nie mogę się przekonać. W sumie to mój pierwszy model game artowy, chyba wyszło w miarę ok?

 

10.jpg

 

11.jpg

 

08-1.jpg

 

07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieczu, tym razem low poly (2,5k tris) Stielhandgranate - większość referencji miałem chyba z wersji 24, więc przyjmijmy, że ten model był docelowy. Modelowanie tylko w 3ds maxie, bez Zbrusha. Przy mieczu pisałem, że nie leży mi za bardzo baker z Paintera, ale powoli staram się używać również i jego, żeby nauczyć się czegoś nowego. Tak więc mapki wypalone i tekstury w całości w Painterze.

 

03-1.jpg

 

04-2.jpg

 

Powyższy model był efektem "pracy domowej" po przerobieniu tutka z ChamferZone o modelowaniu granatu MK2, którego moją wersję wrzucam poniżej. Ogólnie starałem się zrobić to trochę po swojemu, żeby nie było, że jest to jedynie odtwórcza robota polegająca na kopiowaniu. Tak więc to co mi się nie podobało w rozłożeniu siatki, to starałem się trochę zmienić. Proces teksturowania też potraktowałem raczej jako ogóle wytyczne, bo bez sensu byłoby próbować imitować takie same zabrudzenia jak u autora tutka (zresztą używał on dawnej wersji Paintera przez co parę rzeczy się pozmieniało, więc i tak musiałbym robić inaczej część elementów).

 

02.jpg

 

01-1.jpg

 

Ps. Nie wiem czy jest sens wrzucania tych modeli low-poly tutaj, czy lepiej założyć oddzielną teczkę w dziale Game Art?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalo, dzięki - to miłe, że ktoś zagląda do tej mojej teczki i coś z tej mojej twórczości się Tobie podoba :)

 

A teraz kolejny model game artowy wykonany na Polycount Monthly Weapons Challange. Tematem był Muzzelite MZ-14. 7,5k tris. Tekstury w Painterze. Modelowane w 3ds Maxie i Zbrushu.

 

05.jpg

 

06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem mój stary model HK USP na low poly (2650 tris). Ogólnie myślę, że zrobię podobnie z tymi moimi mieczami świetlnymi. Zawsze to coś nowego do portfolio, a ja przy okazji poduczę się tworzenia low poly i teksturowania w Painterze.

 

01-2.jpg

 

02-1.jpg

 

Wrzucam również model miecza z teksturami przerobionymi pod Vraya. Wrzuciłem też go do tej sceny z sesji zdjęciowej pod Władcę Pierścieni. Może w tym tygodniu uda mi się zrobić i wrzucić tutaj gotowy, drugi kadr z tego projektu.

 

07-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Mam nadzieję, że z każdym kolejnym modelem będzie co raz lepiej. Ogólnie zdecydowałem się na te modele broni, bo chciałbym sobie jakoś porządnie portfolio ogarnąć i spróbować załapać się na jakąś robotę związane z game artem - bo niestety te moje sesje zdjęciowe z modelami 3d (mimo tego, że lubię to robić), to do niczego mi się nie przydają w kwestii ogarnięcia pracy. Nie ma za bardzo rynku na takie coś i nie mam pomysłu, gdzie mógłbym coś takiego porozsyłać. A w swojej obecnej to już dłużej nie wysiedzę... nudna, biurowa robota mnie wykańcza. Trzeba spróbować to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspominałem, będę powoli rezygnować z tych moich sesji zdjęciowych połączonych z grafiką 3d, ale jeszcze zanim to nastąpi muszę dokończyć wszystkie ujęcia z tego ostatniego projektu - wzorowanego na postaci Eowyn z Władcy. Tak więc wrzucam gotowy drugi kadr, którego początkową wersję i modele 3d, które w nim użyłem możecie zobaczyć kilka postów wcześniej. Pozowała Szronogrzywa.

 

Na pewno zrobię jeszcze jedno ujęcie z tego projektu wzorowane na ilustracji Michaela Kaluty, którego tematem była właśnie Eowyn i Meduseld (czyli ten główny budynek w Edoras). Wcześniej chciałem zrobić jeszcze dwa ujęcie z witchkingiem, ale raczej przerasta to moje obecne umiejętności, a poza tym chyba lepiej, aby skupił się na tych modelach broni niż dalej brnął w ten projekt.

 

frame_03_1200.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dobrze, że je robiłeś. Może kiedyści się to przyda zawodowo - dla jakiegoś magazynu itp. No i na pewno podszkoliłeś się modelarsko bo low poly fajnie ci idą.

 

Powodzonka. Szkoda, że rezygnujesz bo mi sie podoboały te prace. No ale idzesz dalej więc ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalo, gdyby nie to, że nie widzę w tych pracach przyszłości, to bym nie rezygnował, bo dla mnie te sesje były taką namiastką filmowych rzeczy, częścią dążenia do marzeń. Zresztą grafiką 3d zainteresowałem się po obejrzeniu "Władcy Pierścieni" Petera Jacskona (wcześniej miałem iść na studia na archeologię :P ) i tliło się tam gdzieś w głowie pragnienie bycia trybikiem w takiej, czy podobnej wysokobudżetowej produkcji.

 

Jak pisałem, nie wiem za bardzo, gdzie mógłbym z tym uderzyć. Dla grafików 3d jest w tym za mało grafiki, bo pojawia się postać z sesji zdjęciowej. Dla fotografów jest znowu jej za dużo, a za mało fotografii. I koło się zamyka. Próbowałem pisać do paru fotografów, którzy niby działają w podobnych klimatach, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi - czy to przez maila, fb, czy inne portale. Starałem się też dogadać z cosplayerami, ale tutaj mało jest konkretnych osób, a Ci co już coś ogarniają, to raczej uważają się za gwiazdy i może z 10% z nich odpisuje na wiadomości.

 

Poza tym zauważyłem, że mało kto traktuje moją chęć współpracy poważnie. Znaczy chodzi mi o to, że na początku niby jest fajnie, a potem każdy ma to, za przeproszeniem, w dupie i na końcowym efekcie chyba zależy tylko mi. Reszta to po prostu, tak ma, że będzie to będzie, nie będzie to nie. Albo po prostu chęć współpracy opiera się na tym, że coś tam kiedyś zrobiłem, to sobie do niego coś dorób, żeby było fajnie i mi się spodobało. Nie ma tej pracy zespołowej. Więc słowo "współpraca" chyba nie ma tutaj racji bytu... Dodaję, że nie mówię tutaj o projektach za kasę. Chodziło mi o taki typowy collab, gdzie każdy dokłada swoją cegiełkę do końcowego efektu.

 

I dlatego właśnie chyba czas z tym skończyć. Porobię te bronie + mam jeszcze dwie inne (graficzne) rzeczy na uwadze. Może uda mi się gdzieś wkręcić. Zmienić pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam za ciebie kciuki. Ja myślę, że już mógłbyś udearzać do gier bo masz ciekawe portfolio.

Myślę, że jesteś w błędzie mówiąc, że te ilustracje/zdjęcia nie przydadzą ci się do niczego. Wiele o tobie i twoich umiejętnościach mówią.

 

Takie rzeczy widzę na okłądkach książek, czasem w czasopismach więc wystarczy się jakoś wgryźć. Ale jak bym wiedział jak to bym ci poweidział ;)

Próbowałeś rozsyłać oferty do wydawnictw itp?

 

Niektóre społeczności boją się konkurencji, może tak jest w przypadku fotografików? Wiem, że niektórzy gotowi są rozszarpać kogoś kto ma potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wydawnictw nie wysyłałem, ale z tego co się dowiadywałem, to jeśli chodzi o takie około fotograficzne rzeczy, to chyba większość rzeczy ze stocków jest branych. Jest jeden polski fotograf - Konrad Bąk - który tworzy fotomanipulacje (również z użyciem 3d) i wszystko wrzuca na stocki. Dużo jego prac ląduje właśnie na okładkach książek. Tematy związane z fantastyką, to znowu w przeważającej części digital painting. Mogę spróbować coś gdzieś wysłać, ale raczej nie będę się napalać na sukces :P

 

Do gier to chyba za mało mam rzeczy typowo game artowych, żeby ktokolwiek w miarę poważny mnie przyjął. Problem jest taki, że musiałbym wskoczyć już do trochę lepszej roboty, bo pojawiłaby się konieczność przeprowadzki (zapewne do Wawy, bo tam bym szukał), a że swoje lata mam więc mieszkanie z całą bandą współlokatorów odpada. To są zawsze większe koszta i za jakieś drobne pieniądze po prostu bym nie przeżył. Dlatego muszę mieć od razu coś takiego co pozwoliłoby mi się normalnie utrzymać w ludzkich warunkach. Najlepsze by były oczywiście zlecenia, które mógłbym wykonywać zdalnie, ale na takie coś to za słaby jestem.

 

Jeszcze wracając do tej fotografii, to może i tak jest. Ogólnie nie przepadam zbytnio za fotograficznym środowiskiem. Tacy jacyś dziwni Ci ludzie mi się wydają. W większych miastach jest troszkę lepiej, ale nieznacznie. W małych miastach jak moje, każdy fotograf, to wielki mistrz sztuki, który jest zapatrzony we własną twórczość. Zresztą u mnie w mieście były takie akcje, że na nowe osoby reszta konkurencji od razu słała nieprawdziwe donosy, żeby tylko jakąś kontrolę komuś zwalić na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przypomnienia drugi, ostatni kadr z projektu znajduje się parę postów wyżej, a tutaj wrzucam ilustrację Michaela Kaluty, która jest dla mnie inspiracją do trzeciego ujęcia. Nie wiem czy będę się trzymał ściśle tego co jest na obrazku, czy sobie to pozmieniam w trakcie tworzenia. Najbardziej boję się tych końskich czaszek na wrotach (choć w sumie może są to elementy końskiego pancerza?). Nie wiem czy mój skill, a raczej jego brak to ogarnie. Najwyżej będę kombinował ze zmianą tego elementu na coś innego ;p

 

meduseld.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na długi czas zmogła mnie choroba, ale powoli już dochodzę do siebie i zaczynam walczyć dalej z różnymi tematami. Na pierwszy ogień moje próby z fotogrametrią. Mój obecny workflow wygląda następująco:

1. robię zdjęcia

2, jeśli są to obiekty, a nie płaskie powierzchnie to szparuję je w Photoshopie

2. wrzucam foty do Photoscanu i tam je przerabiam na model 3d

3. eksportuje hp do ZBrusha, gdzie czyszczę go z niepotrzebnych śmieci i tworzę sobie za pomocą decimation mastera i zremeshera obiekty low poly

4. robię unwrap low poly w 3ds maxie

5. wrzucam lp do Photoscanu i wypalam teksturę

6. baking map w Painterze/xNormal / tworzenie materiałów, shaderów / rendering

 

1. Materiał popękanego betonu

beton_vray2-1.jpg

 

2. Seler (model do wizek ma 45k poly)

seler_45k_render_vrayb-1.jpg

 

3. Grzyb - kurka (33k poly)

kurka_03_33k_vray-1.jpg

 

Modele selera i grzybka mam też w wersji z bardziej okrojonym polycountem - rendery z marmosetu wrzucę do game artowej teczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szparujesz każda jedną fotkę? Brzmi jak kupa roboty. Może nie przy takich prostych obiektach, ale i tak..

 

Co do tej ilustracji - fajny temat. Nie bój się czaszki konia. Myślę, że ogarniesz tylko to wydłuży czas pracy. Poznanie czaszki konia to będzie wspaniały wstęp do anatomii tego pięknego zwierzęcia więc ja osobiście polecam to zrobić, zwłaszcza, że tak jak mówisz robisz te prace dla głównie dla siebie.

 

Mam nadzieję, że choroba nie była poważna i że już jest 100% ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szparujesz każda jedną fotkę? Brzmi jak kupa roboty. Może nie przy takich prostych obiektach, ale i tak..

Nom, każdą. Photoscan bez szparowania zostawia dużo syfu. RealityCapture radzi sobie z tym dużo lepiej, ale niestety ma miesięczny system opłat, więc może się na niego przesiądę dopiero jak będzie jakaś obniżka np. na black friday. A co do samego czasu ogarnięcia takiej ilości fotek, to jak dobrze ustawi się tło i podłoże do zdjęć wraz z oświetleniem, to idzie to całkiem szybko. Od 30 minut do godziny.

 

Co do tej ilustracji - fajny temat. Nie bój się czaszki konia. Myślę, że ogarniesz tylko to wydłuży czas pracy. Poznanie czaszki konia to będzie wspaniały wstęp do anatomii tego pięknego zwierzęcia więc ja osobiście polecam to zrobić, zwłaszcza, że tak jak mówisz robisz te prace dla głównie dla siebie.

W sumie masz tutaj chyba rację. Siądę do tego na dniach. Zobaczę jak będzie mi szło. Może nie będzie tak strasznie jak to mam w wyobrażeniach i jednak pójdzie mi to całkiem sprawnie :)

 

Mam nadzieję, że choroba nie była poważna i że już jest 100% ok.

Choroba męczyła mnie w sumie od 3 lat. Teraz w końcu poszedłem na operację. Do końca nie jest jeszcze dobrze, ale przynajmniej mogę już znowu trochę przed kompem siedzieć, tak więc jak mam siły to dłubię dalej przy tych swoich projektach. Mam nadzieję, że jeszcze góra 2-3 tygodnie i będę w pełni zdrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę ten materiał betonu i zrobiłem nowy skan tynku. Na dniach siądę do pozostałych zeskanowanych obiektów, a potem sam nie wiem. Nie mam za bardzo pomysłu na siebie i tego w którą stronę podążać z tymi pracami...

 

beton_vray3.jpg

 

tynk_vray2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olaf, dzięki za sugestię. Widziałem parę video od nich wcześniej na yt. Na stronie za to nie byłem, tak więc przejrzę sobie dokładnie co tam mają.

Ogólnie dla mnie najważniejsze jest to, żebym mógł się w końcu wyrwać z mojej obecnej, nudnej pracy, która w ogóle nie jest związana z grafiką. No ale łatwiej powiedzieć niż zrobić. A jak widać po moim pf jestem dość mocno rozrzucony tematycznie. A to pojawią się te sesje zdjęciowe z elementami graficznymi, a to fotogrametria, hard surface modeling, trochę game artu, jakiś zalążek wizek. Do tego wcześniej miałem rzeczy z DTP i stron www (bo u mnie w okolicy tylko taką robotę można znaleźć). Jak się każdy może domyślić, takie coś w ogóle nie pomaga w znalezieniu sensownej pracy.

Tak więc graficznie robiłem już całą masę różnych rzeczy - co mnie denerwuje, bo przez to nie mogłem skupić się na grafice 3d i dużo czasu zmarnowałem na te poboczne tematy... A wiadomo, że z roku na rok nie staję się młodszy, tylko lat przybywa i czasu na zmianę jest co raz mniej. Tak więc staram się to jakoś ogarnąć, ale mi to nie za bardzo wychodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne skany - tym razem pietruszka i ogórek (odpowiednio 6,5k i 4,5k poly). Miałem jeszcze pomidora - ale niestety źle się za niego zabrałem i będę musiał jeszcze raz go obfocić - i drugiego grzybka, ale Photoscan nie potrafił go przerobić i tworzył mi jakiegoś mutanta... Tak więc zostałem z tymi dwoma modelami. Mam jeszcze trzeciego grzybka - tutaj już program wychwycił mi odpowiednio wszystkie fotki - i marchewkę, gdzie cały czas się zastanawiam, czy wszystko jest odpowiednio ustawione (okaże się jak do końca wszystko przerobię).

 

pietruszka_6k_vray_01.jpg

 

ogorek_4k_vray_02.jpg

 

Jak to wszystko przerobię, to będę musiał zrobić jakąś kuchenną wizkę i złożyć to wszystko do kupy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyszedl seler. Popracuj nad shaderami. Ogórek bardzo blady. Zbyt rozmyty specular/refleksje na nim. Tej kurki bałabym się zebrać, za bardzo prześwituje i listewki jakieś takie płaskie świecące, i specular/refleksje za mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiecujaca seria. Tez polecam turbosquida. W prezentacji modeli chyba Fresnel za wysoki masz.

Moze tez udałoby się jakąś normlakę ostrzejszą nałożyć na warzywka. Anyway git, do reklamówek itp. modele pierwsza klasa, koniecznie wystaw je na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyszedl seler. Popracuj nad shaderami. Ogórek bardzo blady. Zbyt rozmyty specular/refleksje na nim. Tej kurki bałabym się zebrać, za bardzo prześwituje i listewki jakieś takie płaskie świecące, i specular/refleksje za mocne.

Dzięki za uwagi, spiszę sobie je teraz, a potem jak zeskanuje wszystko, to będę robić korekty materiałów/shaderów. Ogólnie przy tych obiektach staram się korzystać z VrayFastSSS2 - używam tego pierwszy raz i jeszcze nie do końca wiem co każda opcja robi. Zapisałem się na kurs z Vraya od Granta Warwicka (bo akurat była promocja i udało mi się go dorwać za jedyne 49 dolców :D ), ale jestem na samym początku, więc takich rzeczy jeszcze nie widziałem. Po prostu uczę się samemu przesuwając wszystkie suwaki ;p

 

Ja bym to wrzucal na tubosquida dobry stuff.

obiecujaca seria. Tez polecam turbosquida. (...) Anyway git, do reklamówek itp. modele pierwsza klasa, koniecznie wystaw je na sprzedaż.

Myślałem, żeby to wrzucić na turbosquida albo jakiś cgtrader tylko najpierw muszę to porządnie ogarnąć. Zrobić taką większą serię, bo pojedynczych modeli nie ma chyba sensu tam umieszczać. Do tego chcę ładnie to pokatalogować - oddzielnie tekstury z wypalania, oddzielnie do vraya, pbr itd. Nie chciałbym odwalić kaszany na start, bo wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

 

W prezentacji modeli chyba Fresnel za wysoki masz. Moze tez udałoby się jakąś normlakę ostrzejszą nałożyć na warzywka.

Dopiszę sobie do listy do sprawdzenia. Ogólnie przy tych shaderach sss wydaje mi się, że normalki dużo gorzej działają w Vrayu. Spróbuję może zrobić to na zwykłym shaderze - zobaczę jak wtedy to będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności