Skocz do zawartości

Scena 3d: Zapomniany ogród [wątek 2]]


arturskoczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Przedstawiam moją najnowszą grafikę - tym razem jednak trochę inną niż wcześniejsze. Odszedłem (na chwilę) od tematu wizualizacji w stronę czegoś bardziej „artystycznego” chociaż przy budynkach cały czas zostałem.

Spędzając wakacje w Wiedniu, ujrzałem palmiarnię znajdującą się w Schonbrunn. Pierwszą moją reakcją było „wow, ale fajnie by to było wymodelować”. Trochę czasu minęło, nowy komputer przyjechał, toteż zabrałem się za tworzenie sceny z wiedeńską palmiarnią. Początkowo przewidywałem proste rozwiązanie - model budynku jak najlepiej oddający rzeczywistość, podobnie jak otoczenie które miało pozostać „pałacowymi” ogrodami z pięknie wykoszonymi trawnikami i przystrzyżonymi krzewami. Po rozpoczęciu modelingu okazało się, że to nie takie proste, model trudno było zwymiarować, dlatego podjąłem decyzję o tym, żeby przede wszystkim oryginał był wzorem, natomiast model, który powstanie, „prawie” kopią. Budynek został pozbawiony kilku detali, został stworzony budynek wyższy niż referencja. Wtedy również przyszedł pomysł na rozwiązanie otoczenia - akurat pograłem trochę w Crysis, więc stwierdziłem, że - hulaj dusza - robimy dżunglę.

Tak oto powstał poniższy obrazek. Nie było łatwo - dlatego z tego miejsca dziękuję wszystkim zaangażowanym w komentowanie - wszystkie uwagi bardzo się przydały. Z efektu jestem zadowolony - mam nadzieję, że i wam się spodoba. Pewnie są elementy które można poprawić, zmienić - ale zawsze tak jest. Na tym etapie powiedziałem stop.

 

Technikalia:

3ds max 2009, v-ray 2.0, advanced painter, paint shop pro 7, onyx tree, ivy grow.

Renderowane na i7 2600k @ 4400mhz, 8gb ram - ostateczne ujęcie renderowało się około 2,5 godziny.

Sporo czasu zajęło optymalizowanie sceny - usuwanie niektórych obiektów których ostatecznie nie widać, zmiany w dalszych teksturach, wrzucanie elementów do proxy (wszystkie drzewa, nity, krzewy, palmy to proxy).

 

UPDATE: kombinowałem i stwierdziłem że zrobię ostatnią wersję - pochmurny dzień... i chyba wyszło najlepiej.

 

Rendery

 

 

 

Link do dużego obrazka: http://img24.imageshack.us/img24/6337/finalduzecompress.jpg

 

finalmniejsze.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Druga wersja kolorystyczna:

 

final2verkompresa.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ostatnia wersja z najmniejszym kontrastem:

 

 

26456747.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

1niebokompresja.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez arturskoczek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hejka arturskoczek, genialnie Ci to wyszło, fajny klimat, mam wrażenie że za rogu wyjdzie dinozaur:P bo kojarzy mi się ta praca z jurajskim parkiem:D (tylko ta czarna plama po lewej i pustka w odległym planie rzucają się w oczy) Ogólnie super:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Wg. mnie też za bardzo sie pospieszyłeś :D Roślinność wskazuje na to że jest to opuszczony budynek w ogóle dzicz , dżungla. Tylko, że po samym budynku nic nie widać, funkiel nówka nie śmigany.

Brakuje mi tu: rdzy, pogietych elementów, wybitych szyb, brudu, takich zwisających traw :D

Ogólnie to wszystko za sterylne.

Nawet w postprodukcji mogłeś dodać wiecej syfu w powietrzu, light shaftów itd.

Wróc z tym do wipa jeszcze ( i nie chodzi tu o poziom pracy, bo jest zajebiscie , tylko o to że żal konczyc taką fajną pracke na takim etapie)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli już tak wszyscy to i ja się dołączę. Po prawej stronie liście drzew wyglądają bardzo słabo w porównaniu do reszty pracy, sa jakieś takie zbyt sztywne. W sumie z tym można by było się przyczepić do większości roślinności na tej wizce, ale w trym miejscy w prawym górnym rogu zwłaszcza gryzie w oczy... no chyba, ze tylko ja widzę tam coś nie tak :-)

 

A tak poza tym to cud malinki, jak dopicujesz bardziej to na moje i Golden Gallery sie załapie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thecrev - sam model budynku powstawał około 2 tygodni, z przerwami na pracę mgr.

 

PODSUMOWUJĄC - wracam do WIP - dziękuję za wszystkie uwagi tutaj. Cieszę że się podoba, a jeszcze bardziej że widzicie potencjał na jeszcze więcej!

 

Bardzo proszę moda o przeniesienie / przeklejenie postów do wątku w dziale WIP (o ile to możliwe, ewentualnie o wykasowanie tematu z galerii) Z góry dziękuję i przepraszam za kłopot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, kolokwialnie sformułowałem swoją poprzednią wypowiedź, ale co się rzuca pierwsze i o co miałem na myśli, to widać, że potrafisz i masz zapał do tej zabawy, więc szkoda, żebyś porzucał tak szybko bardzo ciekawy projekt, który ma ogromny potencjał. Już Karkosik pokazał co można wyciągnąć przy małej postprodukcji.

Masz bardzo duże pole manewru, jeśli chodzi o scenerię. Nawet myśląc tak na szybko aż mózg się gotuje co można z tą palmiarnią zrobić, więc dopieść to!!:)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ostatni updejt na dzisiaj:

 

Poprawione:

drzewa i shader liści, szyby, szkło, wybitych kilka szyb, dodane sporo brudu. Sporo będzie dodane w post pro.

 

Post pro testowe (bez dodawania brudu)

6postpro.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Detale (bez post pro)

 

detaleh.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pozdrawiam i życzę dobranoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz świetnie to wygląda, zachęciłeś mnie do rozpoczęcia pracy, którą chciałem już dawno zacząć. Może jeszcze troche zniszczyć murek na, którym stoi cała palmiarnia może i nie widac go dobrze ale napewno nadało by tej sceneri wiecej realistyczności mozna by też dać troche rdzy lub jakiś zadrapań na zielonej konstrukcji. Pewnie trudno nałożyć na to 1 nową mape ale nie śpiesz się bo praca ma potenciał na złotą galerie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No odrazu lepiej.

Zastanawiam się czy pokusiłbyś sie o to by może nieco bardziej zdemolować jeszcze te szybki. Mam na mysli zeby zrobić taką dziure w tym szkleniu (np. 4x7 szybki, oczywiscie nieregularnie), że niby coś uderzyło w tą palmiarnie.

i dodałbym nieco wiecej szybek peknietych w pół, bo tych drobniótkich pajęczyn nie widać.

Takie tam moje biadolenie :D Szybki ładnie ubrudzone stal też :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi ;) szyb pękniętych więcej jednak już nie przewiduje. Nie chcę robić 'zupełnej rudery', a w dalszje części budynku jest jeszcze trochę pękniętych. Również problemem jest to... że budynek jest w środku pusty, w związku z czym wybijanie większje liczby okien da średni rezultat. No i szkło, które chociaż brudne chce żeby dało ładne refleksy :) Zrobilem za to więcej bluszczu na całości, przybrudzę trochę w post-pro jeszcze, ale ogólnie jestem praktycznie na finishu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coraz lepiej i naturalniej to wygląda. Brakuje mi zerdzewiałych metalowych elementów. Wszystko jest równo pomalowane na zielono.

Taka inspiracja:

http://theseacoast.co/wp-content/uploads/2012/03/SDC10010-1.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-fRuA195c8Y4/TkA7XZMQbQI/AAAAAAAADNk/h7XmrkppW7c/s1600/Parowozownia%2B084.jpg

http://gfx.mmka.pl/newsph/293612/311565.3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zgadzam się z @Karkosik jakby to poburzyć to zasługiwało by na złotą galerię, a tak, jest tylko bardzo fajnie :) Przy czym poburzyć to znaczy wybić 75% szybek zrobić gdzieś ubytek a to na skutek uderzenia czegoś albo rozpadnięcia się od starości, pogięcie trochę elementów konstrukcji w miejscu "uderzenia" Co do środka wcale nie musi tam być nie wiadomo co tym bardziej że z florą ogólnie idzie Ci bardzo dobrze więc na spód płyty z popękaną teksturą, parę jakiś bloków kamiennych leżących bezwładnie a wszystko pokryte bluszczami itp. przez którąś z dziur po uderzeniu mogła by wyrastać palma np. Mi się to ogólnie bardzo podoba ale myślę że może być jeszcze lepiej :) Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) pomysłów dużo, jednak ogólnie zostaje tak jak jest. Wiem że koncepcyjnie można jeszcze wiele rzeczy wymyślić, ale trzeba kiedyś się zatrzymać, zwłaszcza że nie chciałem zupełnie demolować budynku. Dodałem sporo rdzy, zabrudzeń, palmę która rozwaliła fragment budynku (na poprzednim renderze widać, tylko render mały więc może nie zwróciliście uwagi). Rendery już są w post-pro. Premiera dzisiaj w nocy ewentualnie jutro ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności