arturskoczek Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 (edytowane) Witam serdecznie, Przedstawiam moją najnowszą grafikę - tym razem jednak trochę inną niż wcześniejsze. Odszedłem (na chwilę) od tematu wizualizacji w stronę czegoś bardziej „artystycznego” chociaż przy budynkach cały czas zostałem. Spędzając wakacje w Wiedniu, ujrzałem palmiarnię znajdującą się w Schonbrunn. Pierwszą moją reakcją było „wow, ale fajnie by to było wymodelować”. Trochę czasu minęło, nowy komputer przyjechał, toteż zabrałem się za tworzenie sceny z wiedeńską palmiarnią. Początkowo przewidywałem proste rozwiązanie - model budynku jak najlepiej oddający rzeczywistość, podobnie jak otoczenie które miało pozostać „pałacowymi” ogrodami z pięknie wykoszonymi trawnikami i przystrzyżonymi krzewami. Po rozpoczęciu modelingu okazało się, że to nie takie proste, model trudno było zwymiarować, dlatego podjąłem decyzję o tym, żeby przede wszystkim oryginał był wzorem, natomiast model, który powstanie, „prawie” kopią. Budynek został pozbawiony kilku detali, został stworzony budynek wyższy niż referencja. Wtedy również przyszedł pomysł na rozwiązanie otoczenia - akurat pograłem trochę w Crysis, więc stwierdziłem, że - hulaj dusza - robimy dżunglę. Tak oto powstał poniższy obrazek. Nie było łatwo - dlatego z tego miejsca dziękuję wszystkim zaangażowanym w komentowanie - wszystkie uwagi bardzo się przydały. Z efektu jestem zadowolony - mam nadzieję, że i wam się spodoba. Pewnie są elementy które można poprawić, zmienić - ale zawsze tak jest. Na tym etapie powiedziałem stop. Technikalia: 3ds max 2009, v-ray 2.0, advanced painter, paint shop pro 7, onyx tree, ivy grow. Renderowane na i7 2600k @ 4400mhz, 8gb ram - ostateczne ujęcie renderowało się około 2,5 godziny. Sporo czasu zajęło optymalizowanie sceny - usuwanie niektórych obiektów których ostatecznie nie widać, zmiany w dalszych teksturach, wrzucanie elementów do proxy (wszystkie drzewa, nity, krzewy, palmy to proxy). UPDATE: kombinowałem i stwierdziłem że zrobię ostatnią wersję - pochmurny dzień... i chyba wyszło najlepiej. Rendery Link do dużego obrazka: http://img24.imageshack.us/img24/6337/finalduzecompress.jpg Uploaded with ImageShack.us Druga wersja kolorystyczna: Uploaded with ImageShack.us Ostatnia wersja z najmniejszym kontrastem: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Kwiecień 2012 przez arturskoczek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Hejka arturskoczek, genialnie Ci to wyszło, fajny klimat, mam wrażenie że za rogu wyjdzie dinozaur:P bo kojarzy mi się ta praca z jurajskim parkiem:D (tylko ta czarna plama po lewej i pustka w odległym planie rzucają się w oczy) Ogólnie super:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihellus Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Genialnie, nie można się do niczego przyczepić, oprócz powielającego się drzewa po prawej - widać po liściach na tle nieba ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Oj, pospieszyłeś się mysiu pysiu. Wróć do WIP'a. Narobiłeś apetytu i teraz jest dupa. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2012 a czemuż to jest dupa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Touch: ale rozwiń to jakoś. Jak dla mnie świetna robota. Ale mam problem z najlepszą wersją kolorystyczną. W każdej jest coś*dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karkosik Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Dokładnie. Wg. mnie też za bardzo sie pospieszyłeś :D Roślinność wskazuje na to że jest to opuszczony budynek w ogóle dzicz , dżungla. Tylko, że po samym budynku nic nie widać, funkiel nówka nie śmigany. Brakuje mi tu: rdzy, pogietych elementów, wybitych szyb, brudu, takich zwisających traw :D Ogólnie to wszystko za sterylne. Nawet w postprodukcji mogłeś dodać wiecej syfu w powietrzu, light shaftów itd. Wróc z tym do wipa jeszcze ( i nie chodzi tu o poziom pracy, bo jest zajebiscie , tylko o to że żal konczyc taką fajną pracke na takim etapie) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Chyba macie rację. W takim razie proszę moda o, jeśli to możliwe, doklejenie tych postów do wątku w WIP, dokładnie do: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=83067 Cóż, każdy musi mieć swoj falstart :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karkosik Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Może nie powinienem (jak cos to mów to usune), ale zrobiłem swoją wersje postpro na Twoim czystym renderze, mniej wiecej jakbym to widział (postpro oczywko). Moze Cie jakoś nakieruje : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Karkosik po prostu idealnie! jak jest możliwość to napisz poprzez PW czego używałeś itd. :) niesamowicie mi się podoba. No i teraz definitywnie wracam do WIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnacik Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 To jeżeli już tak wszyscy to i ja się dołączę. Po prawej stronie liście drzew wyglądają bardzo słabo w porównaniu do reszty pracy, sa jakieś takie zbyt sztywne. W sumie z tym można by było się przyczepić do większości roślinności na tej wizce, ale w trym miejscy w prawym górnym rogu zwłaszcza gryzie w oczy... no chyba, ze tylko ja widzę tam coś nie tak :-) A tak poza tym to cud malinki, jak dopicujesz bardziej to na moje i Golden Gallery sie załapie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 no karkosik pojechal, ptaki rozbrajaja prosty motyw a zmienia diametralnie postrzeganie wizki i srodowiska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Muka Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 No Karkosik pokazał ile można wyciągnąć ;o ogołnie jak to pisałem w WiP tak i tu świetna praca :D Czekam na finał. ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Swietna praca :)! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Już mi się bardzo podoba, chociaż nad szkłem mógłbyś jeszcze chwilę posiedzieć. Nie mogę się zdecydować, którą wersję lubię bardziej - pochmurny dzień, czy którąś z wysokim kontrastem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter_f Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Moim zdaniem praca jest genialna. Model i otoczenie wyglądają świetnie. Rendery również. Moim typem jest numer 2. Troszkę może zbyt ciemno w cieniach, ale zupełnie nie przeszkadza mi to w odbiorze. Super. Pozdrawiam Piter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thecrev Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Chciałbym wiedzieć jak zrobiłeś to wszystko, obiekt jest ogromy ja niewiedziałbym od czego zacząć, ile ci zleciało na samym modelowaniu palmiarni bez roślinności? inni dobrze mówią pracuj dalej a wysmarzysz dobrego kotleta:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2012 thecrev - sam model budynku powstawał około 2 tygodni, z przerwami na pracę mgr. PODSUMOWUJĄC - wracam do WIP - dziękuję za wszystkie uwagi tutaj. Cieszę że się podoba, a jeszcze bardziej że widzicie potencjał na jeszcze więcej! Bardzo proszę moda o przeniesienie / przeklejenie postów do wątku w dziale WIP (o ile to możliwe, ewentualnie o wykasowanie tematu z galerii) Z góry dziękuję i przepraszam za kłopot :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Wątek przeniosiony, ale mam prośbe. Dopracuj to, bo chyba wiele nie brakuje, a naprawdę widać ogrom pracy. Niech to będzie WIP v2 w takim razie. Szkoda kasować ten czy poprzedni wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Ok, rozpoczynamy demolkę. Rozbiłem trochę okien, wszystko skutecznie 'ubrudziłem'. Oto wynik: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Jak dla mnie to pierwsza wersja pracy wymaga jedynie porządnej postprodukcji. Zrobiona jest fajnie, ale rośliny dalej zalatują CG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Fakt, kolokwialnie sformułowałem swoją poprzednią wypowiedź, ale co się rzuca pierwsze i o co miałem na myśli, to widać, że potrafisz i masz zapał do tej zabawy, więc szkoda, żebyś porzucał tak szybko bardzo ciekawy projekt, który ma ogromny potencjał. Już Karkosik pokazał co można wyciągnąć przy małej postprodukcji. Masz bardzo duże pole manewru, jeśli chodzi o scenerię. Nawet myśląc tak na szybko aż mózg się gotuje co można z tą palmiarnią zrobić, więc dopieść to!!:) Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2012 Ok, ostatni updejt na dzisiaj: Poprawione: drzewa i shader liści, szyby, szkło, wybitych kilka szyb, dodane sporo brudu. Sporo będzie dodane w post pro. Post pro testowe (bez dodawania brudu) Uploaded with ImageShack.us Detale (bez post pro) Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam i życzę dobranoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thecrev Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Teraz świetnie to wygląda, zachęciłeś mnie do rozpoczęcia pracy, którą chciałem już dawno zacząć. Może jeszcze troche zniszczyć murek na, którym stoi cała palmiarnia może i nie widac go dobrze ale napewno nadało by tej sceneri wiecej realistyczności mozna by też dać troche rdzy lub jakiś zadrapań na zielonej konstrukcji. Pewnie trudno nałożyć na to 1 nową mape ale nie śpiesz się bo praca ma potenciał na złotą galerie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Ok, dalsze poprawki shadera budynku, popsułem murek (thecrev dzięki za pomysł). Fazę brudzenia, niszczenia uznaję za zamkniętą. Jakieś drobne zacieki zostaną dodane w post-pro Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karkosik Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 No odrazu lepiej. Zastanawiam się czy pokusiłbyś sie o to by może nieco bardziej zdemolować jeszcze te szybki. Mam na mysli zeby zrobić taką dziure w tym szkleniu (np. 4x7 szybki, oczywiscie nieregularnie), że niby coś uderzyło w tą palmiarnie. i dodałbym nieco wiecej szybek peknietych w pół, bo tych drobniótkich pajęczyn nie widać. Takie tam moje biadolenie :D Szybki ładnie ubrudzone stal też :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Dzięki za uwagi ;) szyb pękniętych więcej jednak już nie przewiduje. Nie chcę robić 'zupełnej rudery', a w dalszje części budynku jest jeszcze trochę pękniętych. Również problemem jest to... że budynek jest w środku pusty, w związku z czym wybijanie większje liczby okien da średni rezultat. No i szkło, które chociaż brudne chce żeby dało ładne refleksy :) Zrobilem za to więcej bluszczu na całości, przybrudzę trochę w post-pro jeszcze, ale ogólnie jestem praktycznie na finishu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionix Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 No coraz lepiej i naturalniej to wygląda. Brakuje mi zerdzewiałych metalowych elementów. Wszystko jest równo pomalowane na zielono. Taka inspiracja: http://theseacoast.co/wp-content/uploads/2012/03/SDC10010-1.jpg http://4.bp.blogspot.com/-fRuA195c8Y4/TkA7XZMQbQI/AAAAAAAADNk/h7XmrkppW7c/s1600/Parowozownia%2B084.jpg http://gfx.mmka.pl/newsph/293612/311565.3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Dzięki pionix! Rdzę dodam już w post pro - mapowanie takiej ilości elementów (a shader na nich to i tak już skomplikowana kwestia) jest makabryczne, częśc elementów zostanie zabarwiona na 'rudo'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemaSS_POL_1 Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 ja bym zburzył róg...troche tyłu z prawej.wyciagnął od środka kawełek pnia jakiegos.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekCichy Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 A ja zgadzam się z @Karkosik jakby to poburzyć to zasługiwało by na złotą galerię, a tak, jest tylko bardzo fajnie :) Przy czym poburzyć to znaczy wybić 75% szybek zrobić gdzieś ubytek a to na skutek uderzenia czegoś albo rozpadnięcia się od starości, pogięcie trochę elementów konstrukcji w miejscu "uderzenia" Co do środka wcale nie musi tam być nie wiadomo co tym bardziej że z florą ogólnie idzie Ci bardzo dobrze więc na spód płyty z popękaną teksturą, parę jakiś bloków kamiennych leżących bezwładnie a wszystko pokryte bluszczami itp. przez którąś z dziur po uderzeniu mogła by wyrastać palma np. Mi się to ogólnie bardzo podoba ale myślę że może być jeszcze lepiej :) Powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 :) pomysłów dużo, jednak ogólnie zostaje tak jak jest. Wiem że koncepcyjnie można jeszcze wiele rzeczy wymyślić, ale trzeba kiedyś się zatrzymać, zwłaszcza że nie chciałem zupełnie demolować budynku. Dodałem sporo rdzy, zabrudzeń, palmę która rozwaliła fragment budynku (na poprzednim renderze widać, tylko render mały więc może nie zwróciliście uwagi). Rendery już są w post-pro. Premiera dzisiaj w nocy ewentualnie jutro ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 18 Kwiecień 2012 Share Napisano 18 Kwiecień 2012 Jeżeli burzyć, to niech będzie zburzone dlatego, że z wnętrza wyrosło jakieś drzewo - trochę taka koncepcja tendencyjna, ale chyba mimo wszystko efektowna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemaSS_POL_1 Napisano 18 Kwiecień 2012 Share Napisano 18 Kwiecień 2012 tendencyjna nie tendecyjna, ale ale ruina w lesie deszczowym plus konary itp..może jestem za dużym fanem Lary Croft i jej przygód hehe. A jak wiadomo to w takim klimacie mogłoby byc miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturskoczek Napisano 18 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2012 Panowie praca wylądowało w finished works już ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się