Skocz do zawartości

Scena 3D: Efekt makiety Tilt Shift


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

wspólnie z kolega Boltic'em pracujemy nad intrem. Chcemy uzyskać efekt makiety Tilt-shift (domek dla Barbie) i prosimy o rady odnośnie ustawień aparatu. Wydaje mi sie, ze z większym DOF'em jest lepszy efekt, ale wtedy zatracamy szczegóły.

Moze istnieja jakieś triki, które pozwolą to bardziej uwiarygodnić np. dodatkowe modele na drugim planie o innej skali itp.

 

Tutaj mała próbka:

 

kroczeurocze.png

 

 

 

 

tutaj efekt photoshopa z maska:

 

photoow.png

Edytowane przez Chrupek3D
  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ta maska z PS wyszła całkiem całkiem. A takie efekty nie łatwiej nakłada i dodaje się później - jako postprodukcja? (np. After Effects)

Gość Chrupek3D
Napisano

Adku, pewnie można i w AF, ale wolałbym na etapie wsadowym wykorzystać wszystkie możliwości.

Zawsze mogę położyć zapalniczkę dla odniesienia skali ;)

Napisano

Pokaż, że doświetlasz lampką na biurku :)

Może jakieś rysy na meblach dodatkowo? Może gdzieś jakaś śrubka czy element łączący biurko?

Gość Chrupek3D
Napisano

mirass, chyba będę musiał tak zrobić, żeby to uwiarygodnić.

Napisano

Fajnie i obiecująco wygląda. Dodałbym podobne odblaski jak na dzikiej świni na Croko. Trochę płasko wyszedł, ale i tak czuć moc unbiased. Ciekawe jak to na końcu wyjdzie ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

bolitic, w tym tygodniu to skończymy... chyba... na pewno ;)

 

plasti, zauważyłem, ze oni w szopie starają sie rozmywać krawędzie zostawiając ostry środek, wiec trzeba będzie umieszczać obiekty w centrum. To jest właśnie sedno tilt shift'a... chyba.

Napisano

 

...plasti, zauważyłem, ze oni w szopie starają sie rozmywać krawędzie zostawiając ostry środek, wiec trzeba będzie umieszczać obiekty w centrum. To jest właśnie sedno tilt shift'a... chyba.

 

eeeeee........ chyba to napisalem? :P ;)

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Plasti, sorka... zapomniałem dodać, ze to Twoja sugestia :-)

 

Anka, spróbuje jak mówisz, ale chodzi o uwydatnienie koloru, czy faktury w sensie rysy, zabrudzenia?

Chyba tez zrobię tak jak Mirass sugerował -dobra śubka nie jest zła ;-)

 

na razie jeszcze bez śrubek i wyostrzonej textury drewna, tylko ostrość na środek... i tak kurcze sie zastanawiam, czy to koniecznie musi być środek. Na drugim obrazku, jest ostrość na drzwi i tez wygląda to nie najgorzej :/

 

Może jeszcze dodam jaki jest zamiar tegoż... chcemy zrobić intro stylizowane na animacje poklatkową, cykaną z aparatu, chociaż renderuje to w Maxwellu - mam nadzieje, ze tego nie widac. Właściwie, to nie wiem, czy nie zostanę przy statycznych obrazach, ze względu na czasy liczenia Maxwella.

Chciałbym, żeby widz miał wrażenie, rzeczywistej makiety + wrażenie pomieszczenia i przedmiotu typu pokój, biurko itd. Dlatego pewnie nie obejdzie sie bez dodatkowych przedmiotów (odnośników)... a na to jest malo czasu. Target to dzieciaki, wiec papierosów na biurku nie mogę dać ;)

Kręcone tez będą wnętrza, kiedy postaci poprowadzą intelektualny dialog :-)

 

Jeszcze sie zastanawiam, czy tego nie zUszatkowac i zrobić zwyczajną bajkę (opowiadanie obrazkowe), bez tych wszystkich wrażeń makietowo DOF'owych. Macie jakieś sugestie?

 

ad: juSZ... wiem...juSZ wiem... dam elementy tego domku na stole, np. drzwiczki, okno... będzie wrażenie, ze ktoś to składał! Ah ten ja... powoli z wyrobnika staje sie artystą :D

Tylko czekać, jak wymienię sie z Adamczykiem numerami... seryjnymi iphona ;P

 

photodof.png

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

wyglada cudnie. Bym troche obszar przesunął rozmycia by nie atakowało tak obszaru gry. Jedna gumka i ołówek + disp mocniejszy na drewnie i masz to co jest Ci potrzebne. Wtedy też ustaw DOFa by mózg złapał co tam na dalszych planach jest.

Gość Chrupek3D
Napisano

dzięki Olaf, tak myślę, ze DOF będzie mniejszy, nie po to robie, żeby to zasłaniać :-)

 

i jeszcze taki piecyk:

 

rosest.png

Napisano

Super to wyglada, kolorki i design. Co to bedzie ? jakas krotka bajka, opowiadanie ?. Co do DOFa. Mi osobiscie najbardziej pasuje ta maska z PS. Na tym ujeciu gdzie zwierzaki sa w srodku, mimo ze DOF masz wlasnie ustanawiony na zwierzatka i sa one w centrym kadru, to ten dolny rog za bardzo pcha sie pod oczy a to rozmycie powoduje jeszcze ze jakos ciezko sie na to patrzy. Piecyk tez super :D

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Pawelkos, dzieki. Ogólnie to będzie... jeszcze nie wiem. Chcemy z Bolitic'iem podbić świat wschodni, zachodni, średnio zamożny i przepychem płynący :-)

No doba powiem... to będzie intro do gry. Autografy rozdaje po 18'stej...

 

A propo's za kazdym razem jak wstaje z łózka, wymyślam co innego... może powinienem w nim pozostać ;) Tak sobie myślę, żeby zrobić cos mądrego, ale nie brać motyki i drapać księżyc... może jakieś statyczne obrazki, a w tle bajkowy lektor lub... trochę klatek imitujących ruch postaci i jej przygody w świecie barbie.

Zależy mi na tym, żeby to słodkie było i dziecięce... w każdym razie, świnka nie będzie walczyć z rakiem. Jeśli chodzi o DOF'a to skłonie sie ku temu co Olaf mówi, żeby za dużo nie zasłaniać.

Ale dzięki bardzo za wskazówki.

 

ps. chyba przesadziłem z tym kominem.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano
Anka, spróbuje jak mówisz, ale chodzi o uwydatnienie koloru, czy faktury w sensie rysy, zabrudzenia?

Chodzi głównie o skalę tekstury, u ciebie jest za drobna. I oczywiście uwidocznienie detalu (właśnie rysy i zabrudzenia) które powiększenie tekstury za sobą pociągnie. Chodzi o to żeby na drewnie było widać, że jest to ujęcie z bliska.

http://art2000.at/cache/fotos-bilder/kaefer-holzbrett-nahaufnahme_595.jpg tu taki bardzo ekstremalny przykład, skala jest jeszcze mniejsza niż u was ale widać o co chodzi, detal i odstęp między słojami podkreśla skalę robaka.

U was, jeśli patrzeć tylko na drewno bez DOFa, mogłoby to być ujęcie jakiejś podłogi z daleka.

 

Będzie więcej tych zwierzaczków? Bo fajne.

 

Komin wygląda jak jakaś wieżyczka, nie jak komin.

Gość Chrupek3D
Napisano

Anka, dzięki. Tak sie przyglądam i moje biurko nie ma takich rys i wgłębień. Gdyby cyknac zdjęcie z tej odległości wyglądałoby podobnie, ale ok... rozumiem o co chodzi, popracujemy nad tym :-) Pozostałe materiały, staram sie robić jako plastik z niewielkimi rysami, wiec myślę ze jest dobrze. Co do skali... hmm... to skala przeciętnego domku dla Barbie. Wszystko z plastiku, wiec daje tylko niewielkie rysy, czasami większe, ale Maxwell potrzebuje na ich pokazanie duuuuużo czasu.

No właśnie, ten komin... kobita mówi, ze ładny... no dobra, nie będę już o tym pisał, bo mnie skojarzenia doganiają ;)

 

Beda inne stforaki, zdaje sie ze 8 naprodukowałem, ale nie mogę ich zagonić przed obiektyw ;)

 

Miłosz3ds, właśnie obmyśliłem plan skali i będę atakował detal ;)

Napisano

Ja bym dodała kurz na stole ;) Oraz zbliżyłabym kamerę i zwiększyłabym kąt soczewki. Tak żeby była większa deformacja perspektywy. Wtedy ujęcia zyskują intymność

Gość Chrupek3D
Napisano

numnah, da sie zrobić, tylko nie wiem jak z tą intymnością pomiędzy krokodylem, świnią i żabą :-)

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

i jeszcze scena nocna, pełna nieskrępowanego sexu i przemocy...

 

ps. od żarówki powinny chyba iść dwa kable... się poprawi.

 

lighthg.png

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Spoko, ale nie wiadomo o co oko zaczepić, nie ma akcentu. Widać tylko duży kolorowy prostokąt na tle brązowego stołu. Może zapal tylko jedną żarówkę?

Gość Chrupek3D
Napisano

dzięki, na razie testuje materiały, a to taka scenka testowa, czy wszystko gra.

Żarówki będę zapalał po kolei... tak sobie założyłem, żebym tylko nie renderzyl tego do śmierci.

 

a propo, znacie jakieś fajne artykuły o kadrowaniu?

a najlepiej jeszcze o ustawianiu aparatu, dobieraniu obiektywu itp.

Napisano

Żarówki będę zapalał po kolei... tak sobie założyłem, żebym tylko nie renderzyl tego do śmierci.

 

Pamiętaj o multilight - jedno renderowanie wszystkich zarowek a potem wylaczasz i manipulujesz swiatlem dzieki czemu stworzysz mnóstwo obrazków z jednego oblczenia. Świetnie nadaje sie pod animke lighta.

Gość Chrupek3D
Napisano

o dzięki Bolitic ;)

 

właśnie zmniejszyłem natężenie żarówy i wygląda to lepiej...

 

littlelight.png

Napisano

Teraz za ciemno (jak na tak bliskie żarówki). Spróbowałabym dać na nie jakiś klosz albo osłonkę, żeby tak nie raziły w oczy. Albo zrobić z nich prawdziwe żarówki, z przezroczystą szklaną gruszeczką i świecącym w ciepłym kolorze pręcikiem. I może tylko jedną żarówkę w środku?

To żółte przed piecem z tej perspektywy wygląda jakby coś się wylało, a kolor kojarzy się z moczem.

Gość Chrupek3D
Napisano

hehe no tak, ale moze w tym ujeciu wygląda jak mocz w innych jest spoko ;) Cenna uwaga, będę musiał to zmienić, dzięki Anka.

Tam miał być jakiś kurczaczek na rożnie, ale zabrakło o mi pałera... dlatego to takie rozlane.

 

Z żarówką masz racje, tez tak myślałem, ale żeby zrobić taką mleczną... tylko ze Maxwell jak zgasisz żarówkę pozostawia czarny materiał, musiałbym jakiś post proces robić...brrrrr....

Gość Chrupek3D
Napisano

wrzuciłem na rebusfarm, żeby zobaczyć błędy w materiałach i widzę już co jest do poprawy, ale może Wy znajdziecie więcej baboli.

 

ps. blat stołu był powiększany na szybko i nie podlega krytyce ;)

 

rebusfarm.jpg

Napisano

jaka na zabawe w dom dwóch dorosłych facetów to wyglada coraz lepiej. Kabelki bym pogrubił, bo te by sie zerwały od kichnięcia modelarza. reszta bardzo fajna.

Napisano

Przydałaby sie jakaś podstawa lub pogrubione podłoże.

I co to jest to drewniane coś w trzech pokojach ?

Na pewno fajniejszy efekt będzie jeśli trochę umeblujecie to mieszkanko.

Miski w pokojach ?

Gość Chrupek3D
Napisano

dzięki chłopaki - ze tak sobie pozwolę hurtem :-)

animacji nie będzie, czasu nie mamy po prostu.

 

ps. Fr3d3k te drewniane coś to podpory chyba ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

a jednak przygotowuje sie do animacji i testuje sobie scatter Blenderowego Cycles.

Chyba za dużego dałem, zwłaszcza na krokodyla... jego nogi są jak żelki z coca coli :-)

 

iphoneb.png

Napisano

Według mnie żelkowy krokodyl, jest całkiem fajny. Ten efekt żelki, nadaje mu słodkiego, zabawkowo złowieszczego charakteru.

 

Jedyne czego się czepię, to oczy obydwu postaci, są martwe, bez połysku etc.

Gość Chrupek3D
Napisano

Biolo_idiota: dzięki za te oczy... zrobiłem połysk, ale słabo widać, poza tym oczy pójdą do wymiany.

 

reszcie również dzięki.

 

Wyrenderowalem gumowce z Cyclesa, jak zauważycie błędy to piszcie.

Efektu sss za bardzo nie widać, bo zmieniłem światło i natężenie, ale chyba nie jest najgorzej.

 

alllx.png

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

pracuję nad Edzią do kolekcji:

 

jmb6b.png

Edytowane przez Chrupek3D
Gość Chrupek3D
Napisano

Sculptris, Blenderowego sculptu nie tykam.

Tak naprawdę UV robie gdzie idziej, Sculpt w czym innym, retopo jeszcze inaczej... Blender służy mi tylko do... pisania nieprawdy na forum :-)

Nie no, animuję i renderuje w Blenderze ;)

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

wrzucam cześć intra promującego, jakie udało nam sie skręcić.

Całość robiliśmy i renderowalismy w Blenderowym Cycles... a ja pierwszy raz walczyłem z NLA edytorem (łatwo nie było).

Renderowało sie to tydzień na 460GTX w samplingu 1500. Później oczywiście AE, bo bez tego nie da rady ;)

 

 

adres Indiegogo jeszcze niedostepny.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności