Gość Chrupek3D Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 (edytowane) wspólnie z kolega Boltic'em pracujemy nad intrem. Chcemy uzyskać efekt makiety Tilt-shift (domek dla Barbie) i prosimy o rady odnośnie ustawień aparatu. Wydaje mi sie, ze z większym DOF'em jest lepszy efekt, ale wtedy zatracamy szczegóły. Moze istnieja jakieś triki, które pozwolą to bardziej uwiarygodnić np. dodatkowe modele na drugim planie o innej skali itp. Tutaj mała próbka: tutaj efekt photoshopa z maska: Edytowane 8 Kwiecień 2013 przez Chrupek3D
adek Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Ta maska z PS wyszła całkiem całkiem. A takie efekty nie łatwiej nakłada i dodaje się później - jako postprodukcja? (np. After Effects)
Gość Chrupek3D Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Adku, pewnie można i w AF, ale wolałbym na etapie wsadowym wykorzystać wszystkie możliwości. Zawsze mogę położyć zapalniczkę dla odniesienia skali ;)
mirass Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Pokaż, że doświetlasz lampką na biurku :) Może jakieś rysy na meblach dodatkowo? Może gdzieś jakaś śrubka czy element łączący biurko?
Gość Chrupek3D Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 mirass, chyba będę musiał tak zrobić, żeby to uwiarygodnić.
bolitic Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Fajnie i obiecująco wygląda. Dodałbym podobne odblaski jak na dzikiej świni na Croko. Trochę płasko wyszedł, ale i tak czuć moc unbiased. Ciekawe jak to na końcu wyjdzie ;)
plasti Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 mi sie wydaje ze cos w ten desen, tylko szczegoly zabawki itp dac na centrum sceny Uploaded with ImageShack.us
Gość Chrupek3D Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 bolitic, w tym tygodniu to skończymy... chyba... na pewno ;) plasti, zauważyłem, ze oni w szopie starają sie rozmywać krawędzie zostawiając ostry środek, wiec trzeba będzie umieszczać obiekty w centrum. To jest właśnie sedno tilt shift'a... chyba.
plasti Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 ...plasti, zauważyłem, ze oni w szopie starają sie rozmywać krawędzie zostawiając ostry środek, wiec trzeba będzie umieszczać obiekty w centrum. To jest właśnie sedno tilt shift'a... chyba. eeeeee........ chyba to napisalem? :P ;)
Ania Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Nie wiem jaka dokładnie jest docelowa skala, ale powiększenie i uwydatnienie tekstury drewna uwiarygodniłyby efekt.
Gość Chrupek3D Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 (edytowane) Plasti, sorka... zapomniałem dodać, ze to Twoja sugestia :-) Anka, spróbuje jak mówisz, ale chodzi o uwydatnienie koloru, czy faktury w sensie rysy, zabrudzenia? Chyba tez zrobię tak jak Mirass sugerował -dobra śubka nie jest zła ;-) na razie jeszcze bez śrubek i wyostrzonej textury drewna, tylko ostrość na środek... i tak kurcze sie zastanawiam, czy to koniecznie musi być środek. Na drugim obrazku, jest ostrość na drzwi i tez wygląda to nie najgorzej :/ Może jeszcze dodam jaki jest zamiar tegoż... chcemy zrobić intro stylizowane na animacje poklatkową, cykaną z aparatu, chociaż renderuje to w Maxwellu - mam nadzieje, ze tego nie widac. Właściwie, to nie wiem, czy nie zostanę przy statycznych obrazach, ze względu na czasy liczenia Maxwella. Chciałbym, żeby widz miał wrażenie, rzeczywistej makiety + wrażenie pomieszczenia i przedmiotu typu pokój, biurko itd. Dlatego pewnie nie obejdzie sie bez dodatkowych przedmiotów (odnośników)... a na to jest malo czasu. Target to dzieciaki, wiec papierosów na biurku nie mogę dać ;) Kręcone tez będą wnętrza, kiedy postaci poprowadzą intelektualny dialog :-) Jeszcze sie zastanawiam, czy tego nie zUszatkowac i zrobić zwyczajną bajkę (opowiadanie obrazkowe), bez tych wszystkich wrażeń makietowo DOF'owych. Macie jakieś sugestie? ad: juSZ... wiem...juSZ wiem... dam elementy tego domku na stole, np. drzwiczki, okno... będzie wrażenie, ze ktoś to składał! Ah ten ja... powoli z wyrobnika staje sie artystą :D Tylko czekać, jak wymienię sie z Adamczykiem numerami... seryjnymi iphona ;P Edytowane 9 Kwiecień 2013 przez Chrupek3D
olaf Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 wyglada cudnie. Bym troche obszar przesunął rozmycia by nie atakowało tak obszaru gry. Jedna gumka i ołówek + disp mocniejszy na drewnie i masz to co jest Ci potrzebne. Wtedy też ustaw DOFa by mózg złapał co tam na dalszych planach jest.
Gość Chrupek3D Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 dzięki Olaf, tak myślę, ze DOF będzie mniejszy, nie po to robie, żeby to zasłaniać :-) i jeszcze taki piecyk:
Pawelkos Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 Super to wyglada, kolorki i design. Co to bedzie ? jakas krotka bajka, opowiadanie ?. Co do DOFa. Mi osobiscie najbardziej pasuje ta maska z PS. Na tym ujeciu gdzie zwierzaki sa w srodku, mimo ze DOF masz wlasnie ustanawiony na zwierzatka i sa one w centrym kadru, to ten dolny rog za bardzo pcha sie pod oczy a to rozmycie powoduje jeszcze ze jakos ciezko sie na to patrzy. Piecyk tez super :D
Gość Chrupek3D Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 (edytowane) Pawelkos, dzieki. Ogólnie to będzie... jeszcze nie wiem. Chcemy z Bolitic'iem podbić świat wschodni, zachodni, średnio zamożny i przepychem płynący :-) No doba powiem... to będzie intro do gry. Autografy rozdaje po 18'stej... A propo's za kazdym razem jak wstaje z łózka, wymyślam co innego... może powinienem w nim pozostać ;) Tak sobie myślę, żeby zrobić cos mądrego, ale nie brać motyki i drapać księżyc... może jakieś statyczne obrazki, a w tle bajkowy lektor lub... trochę klatek imitujących ruch postaci i jej przygody w świecie barbie. Zależy mi na tym, żeby to słodkie było i dziecięce... w każdym razie, świnka nie będzie walczyć z rakiem. Jeśli chodzi o DOF'a to skłonie sie ku temu co Olaf mówi, żeby za dużo nie zasłaniać. Ale dzięki bardzo za wskazówki. ps. chyba przesadziłem z tym kominem. Edytowane 10 Kwiecień 2013 przez Chrupek3D
Ania Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Anka, spróbuje jak mówisz, ale chodzi o uwydatnienie koloru, czy faktury w sensie rysy, zabrudzenia? Chodzi głównie o skalę tekstury, u ciebie jest za drobna. I oczywiście uwidocznienie detalu (właśnie rysy i zabrudzenia) które powiększenie tekstury za sobą pociągnie. Chodzi o to żeby na drewnie było widać, że jest to ujęcie z bliska. http://art2000.at/cache/fotos-bilder/kaefer-holzbrett-nahaufnahme_595.jpg tu taki bardzo ekstremalny przykład, skala jest jeszcze mniejsza niż u was ale widać o co chodzi, detal i odstęp między słojami podkreśla skalę robaka. U was, jeśli patrzeć tylko na drewno bez DOFa, mogłoby to być ujęcie jakiejś podłogi z daleka. Będzie więcej tych zwierzaczków? Bo fajne. Komin wygląda jak jakaś wieżyczka, nie jak komin.
Miłosz3ds Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Dobre rzeczy, Hobbiton wersja PINK. :D ale tak samo jakiś "naturalny" detalik bym dodał, może też śrubkę - jak już ktoś proponował.
Gość Chrupek3D Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Anka, dzięki. Tak sie przyglądam i moje biurko nie ma takich rys i wgłębień. Gdyby cyknac zdjęcie z tej odległości wyglądałoby podobnie, ale ok... rozumiem o co chodzi, popracujemy nad tym :-) Pozostałe materiały, staram sie robić jako plastik z niewielkimi rysami, wiec myślę ze jest dobrze. Co do skali... hmm... to skala przeciętnego domku dla Barbie. Wszystko z plastiku, wiec daje tylko niewielkie rysy, czasami większe, ale Maxwell potrzebuje na ich pokazanie duuuuużo czasu. No właśnie, ten komin... kobita mówi, ze ładny... no dobra, nie będę już o tym pisał, bo mnie skojarzenia doganiają ;) Beda inne stforaki, zdaje sie ze 8 naprodukowałem, ale nie mogę ich zagonić przed obiektyw ;) Miłosz3ds, właśnie obmyśliłem plan skali i będę atakował detal ;)
Gość numnah Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Ja bym dodała kurz na stole ;) Oraz zbliżyłabym kamerę i zwiększyłabym kąt soczewki. Tak żeby była większa deformacja perspektywy. Wtedy ujęcia zyskują intymność
Gość Chrupek3D Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 numnah, da sie zrobić, tylko nie wiem jak z tą intymnością pomiędzy krokodylem, świnią i żabą :-)
Gość Chrupek3D Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 (edytowane) i jeszcze scena nocna, pełna nieskrępowanego sexu i przemocy... ps. od żarówki powinny chyba iść dwa kable... się poprawi. Edytowane 11 Kwiecień 2013 przez Chrupek3D
Gość numnah Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 Spoko, ale nie wiadomo o co oko zaczepić, nie ma akcentu. Widać tylko duży kolorowy prostokąt na tle brązowego stołu. Może zapal tylko jedną żarówkę?
Gość Chrupek3D Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 dzięki, na razie testuje materiały, a to taka scenka testowa, czy wszystko gra. Żarówki będę zapalał po kolei... tak sobie założyłem, żebym tylko nie renderzyl tego do śmierci. a propo, znacie jakieś fajne artykuły o kadrowaniu? a najlepiej jeszcze o ustawianiu aparatu, dobieraniu obiektywu itp.
bolitic Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 Żarówki będę zapalał po kolei... tak sobie założyłem, żebym tylko nie renderzyl tego do śmierci. Pamiętaj o multilight - jedno renderowanie wszystkich zarowek a potem wylaczasz i manipulujesz swiatlem dzieki czemu stworzysz mnóstwo obrazków z jednego oblczenia. Świetnie nadaje sie pod animke lighta.
Gość Chrupek3D Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 o dzięki Bolitic ;) właśnie zmniejszyłem natężenie żarówy i wygląda to lepiej...
Ania Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 Teraz za ciemno (jak na tak bliskie żarówki). Spróbowałabym dać na nie jakiś klosz albo osłonkę, żeby tak nie raziły w oczy. Albo zrobić z nich prawdziwe żarówki, z przezroczystą szklaną gruszeczką i świecącym w ciepłym kolorze pręcikiem. I może tylko jedną żarówkę w środku? To żółte przed piecem z tej perspektywy wygląda jakby coś się wylało, a kolor kojarzy się z moczem.
Gość Chrupek3D Napisano 12 Kwiecień 2013 Napisano 12 Kwiecień 2013 hehe no tak, ale moze w tym ujeciu wygląda jak mocz w innych jest spoko ;) Cenna uwaga, będę musiał to zmienić, dzięki Anka. Tam miał być jakiś kurczaczek na rożnie, ale zabrakło o mi pałera... dlatego to takie rozlane. Z żarówką masz racje, tez tak myślałem, ale żeby zrobić taką mleczną... tylko ze Maxwell jak zgasisz żarówkę pozostawia czarny materiał, musiałbym jakiś post proces robić...brrrrr....
Gość Chrupek3D Napisano 14 Kwiecień 2013 Napisano 14 Kwiecień 2013 wrzuciłem na rebusfarm, żeby zobaczyć błędy w materiałach i widzę już co jest do poprawy, ale może Wy znajdziecie więcej baboli. ps. blat stołu był powiększany na szybko i nie podlega krytyce ;)
olaf Napisano 14 Kwiecień 2013 Napisano 14 Kwiecień 2013 jaka na zabawe w dom dwóch dorosłych facetów to wyglada coraz lepiej. Kabelki bym pogrubił, bo te by sie zerwały od kichnięcia modelarza. reszta bardzo fajna.
DrRambo Napisano 14 Kwiecień 2013 Napisano 14 Kwiecień 2013 a ten mocz ciągle rozlany kto taką upier****ną makietę na forum oglądać chce K. Durczok nie byłby dumny joke, fajnie to wygląda
Fr3d3k Napisano 16 Kwiecień 2013 Napisano 16 Kwiecień 2013 Przydałaby sie jakaś podstawa lub pogrubione podłoże. I co to jest to drewniane coś w trzech pokojach ? Na pewno fajniejszy efekt będzie jeśli trochę umeblujecie to mieszkanko. Miski w pokojach ?
zgred Napisano 16 Kwiecień 2013 Napisano 16 Kwiecień 2013 te ludziki są super, ta różowa świnia rządzi. Zapowiada się fajowa animacja.
Gość Chrupek3D Napisano 16 Kwiecień 2013 Napisano 16 Kwiecień 2013 dzięki chłopaki - ze tak sobie pozwolę hurtem :-) animacji nie będzie, czasu nie mamy po prostu. ps. Fr3d3k te drewniane coś to podpory chyba ;)
Gość Chrupek3D Napisano 19 Kwiecień 2013 Napisano 19 Kwiecień 2013 a jednak przygotowuje sie do animacji i testuje sobie scatter Blenderowego Cycles. Chyba za dużego dałem, zwłaszcza na krokodyla... jego nogi są jak żelki z coca coli :-)
zgred Napisano 19 Kwiecień 2013 Napisano 19 Kwiecień 2013 No są przezajebiste. Ta świnia wygląda jak z gumy, aż chce się ją ścisnąć. Napewno będzie super animka z tego. Trzymam kciuki.
Pawelkos Napisano 22 Kwiecień 2013 Napisano 22 Kwiecień 2013 No są przezajebiste. Ta świnia wygląda jak z gumy.... Od kiedy swinia ma takie kly ;P Fajne to wszysko keep it up
wujek_kane Napisano 22 Kwiecień 2013 Napisano 22 Kwiecień 2013 Od kiedy swinia ma takie kly ;P Może to guziec? :)
Biolo_idiota Napisano 23 Kwiecień 2013 Napisano 23 Kwiecień 2013 Według mnie żelkowy krokodyl, jest całkiem fajny. Ten efekt żelki, nadaje mu słodkiego, zabawkowo złowieszczego charakteru. Jedyne czego się czepię, to oczy obydwu postaci, są martwe, bez połysku etc.
Gość Chrupek3D Napisano 24 Kwiecień 2013 Napisano 24 Kwiecień 2013 Biolo_idiota: dzięki za te oczy... zrobiłem połysk, ale słabo widać, poza tym oczy pójdą do wymiany. reszcie również dzięki. Wyrenderowalem gumowce z Cyclesa, jak zauważycie błędy to piszcie. Efektu sss za bardzo nie widać, bo zmieniłem światło i natężenie, ale chyba nie jest najgorzej.
Biolo_idiota Napisano 24 Kwiecień 2013 Napisano 24 Kwiecień 2013 Buldog jest zdecydowanie moim faworytem
bolitic Napisano 24 Kwiecień 2013 Napisano 24 Kwiecień 2013 Jak dla mnie superowo wygląda - czekam z niecierpliwością na animke :)
Gość Chrupek3D Napisano 30 Kwiecień 2013 Napisano 30 Kwiecień 2013 (edytowane) pracuję nad Edzią do kolekcji: Edytowane 30 Kwiecień 2013 przez Chrupek3D
mirass Napisano 30 Kwiecień 2013 Napisano 30 Kwiecień 2013 Genialne zwierzaki. Buldog jest zabójczy. Żaba troche odstaje od reszty.
Gość Chrupek3D Napisano 30 Kwiecień 2013 Napisano 30 Kwiecień 2013 Sculptris, Blenderowego sculptu nie tykam. Tak naprawdę UV robie gdzie idziej, Sculpt w czym innym, retopo jeszcze inaczej... Blender służy mi tylko do... pisania nieprawdy na forum :-) Nie no, animuję i renderuje w Blenderze ;)
Gość Chrupek3D Napisano 27 Maj 2013 Napisano 27 Maj 2013 (edytowane) wrzucam cześć intra promującego, jakie udało nam sie skręcić. Całość robiliśmy i renderowalismy w Blenderowym Cycles... a ja pierwszy raz walczyłem z NLA edytorem (łatwo nie było). Renderowało sie to tydzień na 460GTX w samplingu 1500. Później oczywiście AE, bo bez tego nie da rady ;) adres Indiegogo jeszcze niedostepny. Edytowane 8 Czerwiec 2013 przez Chrupek3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się