Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem osobą słabosłyszącą, bardzo strasznie mnie interesuje grafika 3d, chciałbym się tego nauczyć obok jakiegoś nauczyciela albo kogoś co się na tym bardzo zna. Gdyż ciężko mi z tutoriali(video) usłyszeć.Dziękuję, pozdrawiam.

 

Mieszkam w Olsztynie.

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć Filip. Nie daj się zniechęcić kłopotami ze słuchem. Jest sporo tutoriali, w których autorzy nic nie mówią i wystarczy obserwować a niejeden tutorial ma tekst pisany zamiast mówionego. Do tego jest jeszcze sprawa książek - np Biblia 3ds Maxa (nie czytałem, po prostu wiem, że jest. Może ktoś z forum poleci Ci odpowiednią lekturę). Każdy z nas na pewno chciałby mieć przy sobie nauczyciela, który na bieżąco będzie podpowiadał i poprawiał błędy, jednak niestety realia są takie, że w większości przypadków jesteśmy zdani na siebie albo wspieramy się tutaj. Załóż sobie teczkę na forum i powoli pracuj - na pewno przy odrobinie cierpliwości niejedna osoba tutaj pomoże Ci piąć się w górę :) Nie zniechęcaj się i powodzenia.

Napisano (edytowane)

Dziękuję może kupię wszystkie książki :D

 

marcinW jeśli można prosić o linki do tych tutoriali który ma tekst pisany ??

 

tr3buh programy jakie bym chciał do używania to : Zbrush, Maya, Cienema 4D, Blender, 3ds Max.

 

Chyba jednak na moje urodziny poproszę wszystkich o trzy książki: 3ds Max 2012.Biblia, Adobe Photoshop Cs6/Cs6 PL. Oficjalny podręcznik, I Jeszcze coś zastanowię się :D

POZDRAWIAM WAS !!!!

 

- - - Połączono posty - - -

 

PS: Chciałbym abyście coś pisali coś pytali nie chcę zamykać mojego postu :)

Edytowane przez Filip10
Napisano

Do Blendera jest polska darmowa książka, podobno nawet niezła nazywa się jakoś wirtualne modelerastwo. Do May'i masz 2000 stron helpa, omawiającego wszystkie funkcje łopatologicznie i ze 100 tutoriali tekstowych na początek. Są też książki typu Masstering Maya/Max a tutoriale z głośnym wyraźnym lektorem po ang. nie dadzą rady? Ew. możesz spróbować tutoriali z opcją napisów na YT

Napisano
Piszcie,piszcie chcę poznawać jakieś porady.

 

ponoc na ukąszenie pszczoly dobrze jest przylozyc cebule.

 

tr3buh programy jakie bym chciał do używania to : Zbrush, Maya, Cienema 4D, Blender, 3ds Max.

 

Hymmm... po co ci uczyc sie 4 programów ktore pi-razy-drzwi robią to samo ?

 

Cześć dziękuję bardzo ale szkoda że po angielsku :/

 

Bez angielskiego bedzie ci ciezko w swiecie grafiki, jesli chcesz inwestowac w nauke to uzytkowa znajomosc angielskiego to cos na co naprawde warto poswiecic troche czasu.

 

Co do tutkow z textem, od jakiegos czasu Digital Tutors mają opcje wyswietlania textu na ich video tutorialach.

 

pozdrawiam

Napisano

Co do tych videotutoriali digital tutors, patrzyłem i nie ma tekstu :/

 

- - - Połączono posty - - -

 

Chyba zainwestuję w kupno książek.

Napisano
Chyba zainwestuję w kupno książek.

 

Osobiście nie miałem przyjemności uczyć się programów z książek, natomiast z tego co przeglądałem "na szybko" to wątpię abyś nauczył się praktycznego korzystania. Książki często opisują masę opcji, które na dłuższą metę stają się niezrozumiałe jeżeli tego nie zobaczysz/zrobisz sam. Nie wiem jak Tobie najlepiej się uczy, czy tak samo jak ja jesteś wzrokowcem, jeżeli tak to spróbuj nawet z digital tutors po prostu oglądać. Oprócz digital tutors radzę zaglądnąć również na cg.tutsplus.com, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz. Przeglądaj również tutoriale na YT ponieważ nawet krótki filmik może pokazać ciekawe wskazówki. Polecam również tak jak koledzy wyżej helpa z Maya.

 

Jeżeli chodzi o znajomość języka - mój angielski również nie jest najlepszy ale zauważyłem, że często w angielskich tutorialach lektor jest praktycznie zbędny (oczywiście nie zawsze, czasami bardzo pomaga). Dlatego uważam, że nie powinieneś dopuścić do siebie myśli, że z powodu problemu ze słuchem jesteś na przegranej pozycji - oglądaj tutki nawet po kilka razy, czytaj artykuły, fora i dużo trenuj. Trenuj, poznawaj program, kombinuj z ciekawymi modelami itp.

 

à propos programów, które wymieniłeś wcześniej:

 

Maya, 3ds Max, Blender - upraszczając jest to praktycznie to samo, różnią się interfejsem, nazwami funkcji oraz pod WIELOMA innymi względami lecz służą do tego samego. Dlatego proponuje wybrać jeden (przynajmniej na początek), zdania są podzielone między te trzy programy, osobiście preferuję Maye.

 

Zbrush - ok, jak najbardziej. W połączeniu z jednym z wyżej wymienionych daje świetne efekty, nie należy do łatwych, ale daje wiele możliwości.

 

Cinema 4D - znam ten program ale jedynie z nazwy :P nie pracowałem w nim i się go nie uczyłem więc nie mogę ani polecić ani odradzić ;)

 

Jeszcze jedno - nie zauważyłem w Twoich postach czego chcesz się nauczyć. Chciałbyś robić wizualizacje czy może modele 3D do gier? Nad tym się również zastanów, poczytaj o stanowiskach osób ze znajomością oprogramowania 3D. Jest to o tyle ważne, aby wiedzieć który program powinieneś najpierw poznać.

 

Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieje, że pomogłem ;)

Powodzenia życzę i wytrwałości bo dłuuuga droga przed Tobą!

Napisano

Dziękuję rzeczywiście się rozpisałeś:)

 

No chciałbym robić postacie, animacje, praktycznie wszystko.

 

Spróbuję jakoś obejrzeć te videotutoriale :)

 

Jak będę miał problem to dam znać !!!!!

Gość Chrupek3D
Napisano

No chciałbym robić postacie, animacje, praktycznie wszystko.

 

i pozamiatane :-)

Napisano

Coś fajnego odkryłem wiedziałem o tym ale przetłumaczyłem angielską stronę na polski i rozumiem o co chodzi w tym temacie na tej stronie.

 

Tak samo filmiki na youtube z napisami angielskimi tak samo przetłumaczyłem na polski :DDDDDDDDDDDDDD

 

SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRR xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

 

DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ !!!!!!

 

PS: Piszcie polubiłem was !!!!!

Napisano

Trzeba przyznać, że faktycznie czasy są takie, że większość materiałów ląduje teraz na YT. Ale właśnie, znalazłeś wyjście. Do tutoriali tłumacz google'a powinien spokojnie wystarczyć. Kontekstu się domyślisz.

 

Nie od razu na głęboką wodę... Ja polecam darmowego ebooka

http://www.samoloty3d.pl/ (użytkownik z forum jest twórcą). Do Blendera, ale pozwoli Ci poznać zasady samego "3D".

Napisano

Część (naprawdę mało) tutków na Digital Tutors ma opcję napisów, i to takich dobrych, nie jakichś automatycznych. O ile dobrze pamiętam, to są one na pewno w pierwszym dwu godzinnym darmowym tutku o wstępie do Maxa.

Napisano

Nie wiem. Jak zaczynałem naukę to RARYTASEM były tutoriale w formie video. Było mi wszystko jedno czy słyszę co mówi czy nie - i tak nic nie kumałem z angielskiego. Wszystko było widać po kolei co ktoś klika - no może nie wszystko, bo większość filmików była w naprawdę kiepskiej jakości, bez porównania z tym, co mamy teraz. :)

 

Nie znając angielskiego przeglądałem helpa Maxowego - oglądałem wszystkie obrazki, a już wtedy było tego dużo. Coś mi się podobało, jakakolwiek funkcja - siedziałem ze słownikiem i tłumaczyłem sobie niezbędne słówka - ale przede wszystkim bawiłem się wszystkimi podstawowymi tak naprawdę funkcjami w Maxie. Jestem przekonany w 100% że oglądając videotutoriale nawet bez dźwięku - wyłapiesz ogólny sens działania niezbędnych dla Ciebie funkcji - resztę stety/niestety trzeba będzie wypracować samemu łącząc wszystko do kupy. Innej rady nie ma. :)

 

pozdrawiam i do nauki!

Napisano

Na filmiku "modelowania" niezbyt wiele :-)

A tak naprawdę mój angielski nie pozwala na zrozumienie tego co mówią "lektorzy" w tutorialach (czasami trudno pojąć o co chodzi mówiącym w polskich videotutorialach). A jednak daję radę patrząc na to co ktoś robi, jest trochę książek po polsku, sporo po angielsku ale czyta się zdecydowanie łatwiej niż słucha :-).

Można sporo własnymi siłami i za darmo.

Napisano
Na filmiku "modelowania" niezbyt wiele :-)

 

Ano właśnie - pytanie czy nie lepiej abyś zaczął poznawać podstawy modelowania, budowy obiektów, poznał na czym polega praca nad prawidłową topologią. Bajerki z tutków typu właśnie ocean są fajne, ale nie nauczą Cię prawidłowo modelować. Taka mała rada ;)

Napisano (edytowane)

W 10 minut znalezione gdyby nie kac byłoby szybciej ;)

 

https://plus.google.com/photos/114074008528400978659/albums/5283421451604722753?banner=pwa

http://wiki.polycount.com/CategoryTopology?action=AttachFile&do=view&target=SubdivisionModelingDotCom_Topology-Head.pdf

http://wiki.polycount.com/CategoryTopology?action=AttachFile&do=view&target=HDRI+3D+Issue+8+-+Go+With+the+Flow.pdf

http://wiki.polycount.com/SubdivisionSurfaceModeling#Primers - obrazki na końcu

 

Pewnie jeszcze w masie innych miejsc jest. Warto czasem poprzeglądać na bierzącu WIPy np. tutaj i na cgtalku, 3dtotal i tak dalej czasem ktoś zarzuci jakimś obrazkiem.

Edytowane przez legomir
Napisano

A i Filip - przy swoich postach masz możliwość ich edycji. Żeby nie pisać jednego pod drugim, klikaj ten guzik i dopisuj co chcesz:)

 

P.s. Ja uważam że na prawdę help maxowy/mayowy to podstawa. Szczególnie jeśli chodzi o modelowanie - do nauki animacji to już gorzej.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności