Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Dzięki. Teraz mnie przekonałeś o słuszności wyboru mojego softu.

 

już raz dawałem linka do wizek fotorealistycznych zrobionych w blenderze. Pokazuje ci tylko że ten soft ma też zastosowanie w dużych scenach a to że nie było to wyrenderowało super ekstra hiper realistycznie to już wina użytkownika bo są wizki zrobione bez większego trudu które wyglądają fotorealistycznie.

 

Ciesze się że lubisz swój program :>

  • Odpowiedzi 157
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kramon: te wizki robilo kilkadziesiat osob? sziet, to zostane przy platnym sofcie gdzie taka wizke moge samemu zrobic.. :D

 

pokaz projekt w blenderze ktory moze jakoscia stanac obok topowych produkcji na softach komercyjnych :)

Napisano

Jesteście tępi czy specialnie gracie żeby tylko nabijać się?

 

Było napisane że nie da się współpracować razem nad wspólnym projektem to udowodniłem że się da i jakoś ludzie to robią. Oczywiście że ta wizka jest do zrobienia samemu bo nie jest to cudo świata. Ale nie o to tu w tym chodzi.

 

Chcesz czegoś dużego może nie do końca dużego ale coś co napewno oglądałeś. tak więc misiek z Ted'a był robiony częściowo w blenderze. użyli jakiejś magi żeby tego dokonać chyba :X

 

Co do silników graficznych.

 

Octane

Luxrender

Vray

Cycles

 

i wiele wiele innych.

 

Potrzebujesz coś do pisać do softu jakiego używasz w firmie blender ci pozwoli bo to open source.

Napisano

wiesz, czesciowo w produkcji to ja i painta i sketchupa uzywam, jaka czesc miska w tedzie, pytam o projekty typu cinematiki blizzarda, czy chociazby ostatni wiesiek od platigow, efekty jak w ironmanie, czy hobbit, wladca pierdzieli itp itd, fajnie ze jest blender, tylko czemu sie go nie uzywa w wielkich produkcjach?

Napisano
...

Vray

...

 

Masz na myśli ten eksporter sceny do VRaya napisany jako projekt magisterski czy coś takiego? Ma może ten soft support jakiś popularniejszych rendererów jak mental, arnold, mantra? ... aha - nie doczytałem, można sobie taki napisać. Ok to w takim razie nie ma tematu - rzeczywiście jest zajebisty.

Napisano
Vray

 

Chaos group oficjalnie nie supportuje tego pluginu(co innego te dla Maya, Max, XSI, Rhino, Keczup i nie wiem czy już jest dla Nuke?), zresztą nie widzę coś na tej liście Mental Raya, Arnolda, Rendermana, a Octane do dopiero w becie jest(na Maye chyba już 2 lata plugin jest, interesujące nie?)

 

@Beny tak z ciekawości czyżbyś miał(czyżbyście mieli?) jakieś połączenie Maya+Mantra?

Napisano
Jesteście tępi czy specialnie gracie żeby tylko nabijać się?

Obrażanie innych użytkowników? Co na to regulamin forum?

 

Było napisane że nie da się współpracować razem nad wspólnym projektem to udowodniłem że się da i jakoś ludzie to robią. Oczywiście że ta wizka jest do zrobienia samemu bo nie jest to cudo świata. Ale nie o to tu w tym chodzi.

Dostałeś prośbę pokazania dużego projektu. Pokazałeś jednosobową wizkę i dziwisz się, że niekt tego nie przyjmuje jako argumentacji?

 

Chcesz czegoś dużego może nie do końca dużego ale coś co napewno oglądałeś. tak więc misiek z Ted'a był robiony częściowo w blenderze. użyli jakiejś magi żeby tego dokonać chyba :X

Chciałbym zobaczyć materiał z TED na temat Blendera, bo czy nie używali czasem tam Cinemy i Houdiniego?

 

Osobiście tak jak część chłopaków tutaj, chciałbym bardzo zobaczyć większe realizacje z Blendera. Ot jestem ciekawska bestia.

Napisano

Chcesz czegoś dużego może nie do końca dużego ale coś co napewno oglądałeś. tak więc misiek z Ted'a był robiony częściowo w blenderze. użyli jakiejś magi żeby tego dokonać chyba :X

 

 

Potrzebujesz coś do pisać do softu jakiego używasz w firmie blender ci pozwoli bo to open source.

 

tak wiem, misiek z teda byl robiony w blendrze.. czesciowo, powtarzasz sie, ale co bylo? uv wypalone? noga wymodelowana?

 

wiesz, do 3ds'a, majki, houdiniego, cinemy4d tez mozna SE dopisac (piszemy razem) jak cos potrzebujesz..

Napisano

oceniamy co było 5 lat temu czy teraźniejszość? po za tym powiedz mi pracujesz nad ironmenem że tak cie interesują wybuchy i te sprawy? bo tak się skład że max goły bez dodatkowych spraw jest dosłownie goły i nie zrobisz w nim nic ciekawego musisz dokupić za kolejne 20tyś wtyczek i wtedy ten soft coś potrafi.

 

Niepracuje w hollywood które nie potrafi ogarnąc kasy dla pracowników za firm który wygrał oskara za efekty specialne :D

Robię to co lubie i obecnie idę w kierunku game dev. A do tego blender jest mi wystarczający bo nie potrzebuje pierdyliarda staffu do hollywodzkich produkcji.

Napisano (edytowane)

Nie wiem po co ten sarkazm? Nie napisałem, że znam je w całości, tylko, że miałem przyjemność większość z nich testować/wykonywać część pracy w mniejszym, bądź większym stopniu. Jest znacznie więcej aplikacji 3D niż te które wypisałeś a o części pewnie nawet nie słyszałem, ponieważ są ustosunkowane tylko i wyłącznie dla jednego celu.

 

Proszę bardzo:http://gloriavictisgame.com/ Pracowałem z chłopakami jakieś 3-4 lata. 70-80% grafików 3D pracowało na blenderze(Przewinęło się więcej niż 30-40 osób w tym czasie). Pracuje/pracowała przy projekcie osoba, która robiła przy wiedźminie 1dynce(w sumie poprawiała bałagan głównie z normal mapami).

 

Ja nie twierdzę, że blender jest mega wypaśny i do wszystkiego, po prostu nie ma takiego programu. Jestem zwolennikiem używania wielu, ale najwygodniej modeluje/rozkłada UV-ki mi się w blenderze, dlatego go do tego celu używam. Jeżeli mam coś innego zrobić, to wybieram aplikację, która mi do tego najbardziej pasuje.

 

Co nie zmienia faktu, że niektóre osoby "wyśmiewają" taką aplikację jak blender, co dla mnie jest po prostu smutne.

Edytowane przez TomaszK
Napisano

Proszę bardzo:http://gloriavictisgame.com/ Pracowałem z chłopakami jakieś 3-4 lata. 70-80% grafików 3D pracowało na blenderze(Przewinęło się więcej niż 30-40 osób w tym czasie).

 

Ja się zgadzam, ale po za pełną akceptacją pokusiłbym się o jeden wniosek który ja osobiście zauważyłem, a który pozwoli zakończyć tą gównoburzę.

Tak Blender używa wielu grafików, ale GŁÓWNIE w Gamedevie, niestety (albo stety) w animacjach Blender odstaje bardzo i jest rzadko używany.

Stąd ten dysonans zależy po której stronie barykady dana osoba siedzi.

Mam znajomych z tej i z tamtej strony. Znam tylko jednego w animacjach który używa Blendera i tylko 3 których NIE używa Blendera w Gamedevie :)

Napisano

I o to chodzi, dla twoich zabaw blender starcza, dla powaznych projektow to duuuuzo za malo, wiesz siedzi tu duzo ludzi ktorzy robia cos wiecej niz lowpoly z krzywa tekstuta i dla nich potrzeba narzedzi tu i teraz, a nie ze ktos sobie napisze za 3 miesiace, dlatego sie kupuje..

Napisano (edytowane)
I o to chodzi, dla twoich zabaw blender starcza, dla powaznych projektow to duuuuzo za malo, wiesz siedzi tu duzo ludzi ktorzy robia cos wiecej niz lowpoly z krzywa tekstuta i dla nich potrzeba narzedzi tu i teraz, a nie ze ktos sobie napisze za 3 miesiace, dlatego sie kupuje..

 

Czy ja wiem, czy zabawa. Całkiem sporo zarobiłem na projektach wykonanych w blenderze, więc nie wiem czy to można nazwać zabawą? Oczywiście to moje hobby przy okazji, tak więc czerpię też także z tego trochę przyjemności ;)

 

Ja się zgadzam, ale po za pełną akceptacją pokusiłbym się o jeden wniosek który ja osobiście zauważyłem, a który pozwoli zakończyć tą gównoburzę.

Tak Blender używa wielu grafików, ale GŁÓWNIE w Gamedevie, niestety (albo stety) w animacjach Blender odstaje bardzo i jest rzadko używany.

Stąd ten dysonans zależy po której stronie barykady dana osoba siedzi.

Mam znajomych z tej i z tamtej strony. Znam tylko jednego w animacjach który używa Blendera i tylko 3 których NIE używa Blendera w Gamedevie :)

 

 

Masz rację. Jeżeli chodzi o Gamedev, typowo pod LP to blender idealnie się do tego nadaje. Jeżeli chodzi o gry AAA, to bez użycia zewnętrznych aplikacji się nie obejdzie, co nie zmienia faktu, że nie można przeeksportowac modelu pomiędzy (wystarczy trochę chęci). Co do symulacji/VFXów, to ciężko mi się do tego odnieść, nie miałem czasu na pracę z tym, jednakże na pewno łatwiej wykonać coś takiego w sofcie przygotowanym bezpośrednio pod daną czynność. Jeżeli chodzi o sculpt to oczywiście dla mnie liderem jest zbrush i mudbox.

 

Max jest dobrym narzędziem do integracji z pozostałymi aplikacjami typu AE etc, co nie zmienia faktu, że nie możesz wykonać modelu w innym sofcie i przenieść go do max-a. Niestety nie przekonał mnie jeżeli chodzi o modelowanie, ponieważ nigdy nie trawiłem rozkładu UV w nim, a mechanikę\organikę dużo łatwiej i szybciej mi zrobić w innych aplikacjach.

 

Wystarczy wiedzieć jak uprościć sobie pracę.

 

Co do animacji - Nie jest tak źle z blenderem, po prostu blender się rozwija, a studia, które pracują głównie przy reklamach/cinematicach mają wypracowany workflow oraz mają wyszkolonych pracowników, którzy pracują na przystosowanych do tego typu aplikacjach, więc nie trudno się dziwić, że blender jest mało popularny. Nie zmienia to jednak faktu, że jest możliwe zrobienie przyzwoitej animacji :)

 

Edytowane przez TomaszK
Napisano

@uncle no to zacznijmy się obrażać nawzajem. Zabawa, niepoważne projekty, lowpoly z krzywą teksturą - pokaż Blenderowcom ich miejsce w piaskownicy.

Napisano

To bylo z Mocna ironia, nie chcialem nikogo obrazac:) jak obrazilem to przepraszam, przy wiekszycch produkcjach nie da sie zrobic wszystkiystkiego w jednym sofcie, czesto sie uzywa maxa z maja, plus houdini, jakis sklupter, plus cala armia mniejszych i wiekszych pluginow, tylko to pisanie ze 'blender to ma' jest mocno dziecinne

Napisano
Co do animacji - Nie jest tak źle z blenderem, po prostu blender się rozwija, a studia, które pracują głównie przy reklamach/cinematicach mają wypracowany workflow oraz mają wyszkolonych pracowników, którzy pracują na przystosowanych do tego typu aplikacjach, więc nie trudno się dziwić, że blender jest mało popularny. Nie zmienia to jednak faktu, że jest możliwe zrobienie przyzwoitej animacji :)

 

 

"Tears of Steel" mnie bardzo zainspirował żeby jeszcze raz spróbować przesiąść się na Blendera i zrobić w nim następnego shorta. Gdzieś tak po tygodniu stwierdziłem, że nic z tego nie będzie. Nie dlatego, że się nie da... bo ToS pokazał, że się da. Na chwilę obecną Ja i Blender jesteśmy niekompatybilni ;) Poza tym Blender, ale też Max i Maya, są zbyt technicznymi programami. W nich żeby coś stworzyć to trzeba się znać na modelowaniu, teksturowaniu i animowaniu itp. Ja mam w tych tematach wiedzę minimalną. Ale w C4D jest to wiedza wystarczająca żeby już coś ciekawego zrobić ;) Ja lubię jak klikam dwa razy i program robi wszystko za mnie :P Nie mam czasu poświęcać się dla programu, niech się program poświęca dla mnie.

 

Blendera całkowicie nie skreślam. Spokojnie czekam aż się interfejs zmieni na prostszy, wtedy spróbuję po raz trzeci ;)

Napisano

Blendera całkowicie nie skreślam. Spokojnie czekam aż się interfejs zmieni na prostszy, wtedy spróbuję po raz trzeci ;)

 

Masz racje - Blender nie jest prostym programem, jednakże po opanowaniu skrótów klawiszowych bardzo łatwo i szybko można w nim modelować.

Ja osobiście podchodziłem z 3-4 razy do blendera(jeszcze za czasów wersji 2.4).

 

Dobrze, że doszliśmy do konsensusu: "nie ma samowystarczalnego programu", nie ma programów lepszych, bądź gorszych, po prostu za pomocą odpowiedniego programu można osiągnąć określone cele z wystarczająco zadawalającym rezultatem. Są czynniki, które decydują o wyborze oprogramowania przez studia graficzne, tak było jest i będzie. Każdy to wie, ale niepotrzebna konwersacja musiała się nawiązać ;]

Napisano
Co nie zmienia faktu, że niektóre osoby "wyśmiewają" taką aplikację jak blender, co dla mnie jest po prostu smutne.

 

Nie wyśmiewam Blendera - jest to kawał porządnego softu i widzę w nim bardzo duży potencjał. Po prostu na chwilę obecną gloryfikowanie go wysuwając jedynie argumenty, że jest darmowy i "też posiada ten feature" przy każdym poście nawiązującym do innej aplikacji dało się we znaki i postanowiłem zabrać głos i tyle. Myślę że tym "kochajmy się wszyscy" akcentem możemy oficjalnie zakończyć off-topa. Wszyscy "za"? :)

Napisano (edytowane)
@michalz00 To złe wieści, bo się nie zanosi (pytanie o to i szczera odpowiedź Sebastiana Koeniga)

 

Czyli według tej definicji jestem idiotą :P No trudno... Ale potrzebują użytkowników którzy przekazują darowizny. Moja odpowiedź byłaby następująca: Zróbcie prostszy program, w którym nawet idioci będą mogli robić swoje projekty, to w nagrodę dorzucę się do funduszu.

 

Mimo to myślę, że kiedyś poprawią UI. Skończą im się pomysły na narzędzia to się wezmą za interfejs ;)

Edytowane przez michalz00
Napisano
Myślę że tym "kochajmy się wszyscy" akcentem możemy oficjalnie zakończyć off-topa. Wszyscy "za"? :)

 

Ja nigdy nie byłem przeciw :D

 

michalz00- Tak samo jak z każdą jedną aplikacją - Wystarczy przejść 20-30 tutoriali, to ogarniesz podstawy interface-u każdego softu. Tak jak Sebastian Koening odpowiedział, blender tak naprawdę nie jest trudnym programem teraz (jest wystarczająco materiałów, aby się go nauczyć bez większego problemu). Ktoś kto otwiera nowy program i narzeka na interface zanim zacznie robić cokolwiek, to tak naprawdę takiej osobie nie chce się nauczyć, bądź ma zbyt słabą motywację. Kto otworzył jakikolwiek soft do 3D i od razu wiedział co gdzie jest i co się stanie jeżeli wcisnę ten guzik? Niektóre aplikacje mają narysowany sześcian i klikając na niego możesz wstawić sześcian - w blenderze teraz masz to samo Add->mesh albo add->lamp co w tym trudnego(trochę mało intuicyjny jest pasek z opcjami w dolnej części okna 3D, to muszę przyznać - bez tutoriala nie podchoć :D)? Albo dowiesz się z tutoriala, albo przetestujesz i dowiesz się metodą prób i błędów, nie ma innego sposobu.

 

Np w Maxie masz wszytko prawie na wierzchu, a np ja lubię w blenderze to, że większość jest schowana, wcisnę 2 guziki i pojawia ci się multum opcji, a i tak większość skrótami robię (czego nauczenie kiedyś doprowadzało mnie do szału i zmuszało sięgania do wiki - gdzie był ten k@*# skrót ;d -> teraz bym wydrukował skróty i powiesił sobie na ścianie :D ), zależy od preferencji, co komu się spodoba. Bez ciężkiej pracy nie osiągniesz czegokolwiek.

Napisano

Po to montuje sie w program elastyczne UI, by kazdy mogl sobie dostosowac interfejs pod siebie. Jezeli komus jest za malo ikonek, to sobie moze zasadzic tyle na ile bedzie chcial. Jezeli woli czysty viewport to wywala wszystkie ikony do kosza i konfiguruje sobie menusy pod klawiszem myszki, lub pod skrotamiklawiszowymi. Praktycznie wiekszosc mozna skonfigurowac wg. wlasnych preferencji. Nikt nie zmusza nikogo by pracowal na defalutowym ekranie.

Napisano (edytowane)
Po to montuje sie w program elastyczne UI, by kazdy mogl sobie dostosowac interfejs pod siebie. Jezeli komus jest za malo ikonek, to sobie moze zasadzic tyle na ile bedzie chcial. Jezeli woli czysty viewport to wywala wszystkie ikony do kosza i konfiguruje sobie menusy pod klawiszem myszki, lub pod skrotamiklawiszowymi. Praktycznie wiekszosc mozna skonfigurowac wg. wlasnych preferencji. Nikt nie zmusza nikogo by pracowal na defalutowym ekranie.

 

No to jeżeli poruszyłeś tą kwestię to Blender chyba tutaj zajmuje miejsce nr.1 chyba że w maxie mogę tworzyć w pełni własne menu i rozkład ekranów.

 

żeby nie było nikogo nie atakuje bo tu każdy post jest jako atak odbierany.

Edytowane przez Kramon
Napisano (edytowane)

Wtrącę parę słów jak już ten wątek w taką wojnę software'ową poleciał :)

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie faworyzuje jakoś specjalnie żadnego software i nie identyfikuję się z nim w znaczący sposób. Jestem użytkownikiem 3ds maxa od paru ładnych lat, który powolutku ( na prawdę powoli :-D ) uczy się blendera. Jednak nie uczę się go aby zastąpić 3dsmaxa, raczej połączyć siły tych 2 software'ow. Jeden daje mi większe szanse zatrudnienia w moich kręgach zainteresowań. Drugi poszerza moją elastyczność i możliwości stając się dodatkowym atutem. Wydaje mi się, że żyjemy w czasach gdzie zamykanie się na jedno środowisko pracy to duże ryzyko. Sytuacja bardzo zbliżona do tego z czym borykają się programiści. Wymiatasz w C ? super ale dzisiaj potrzebujemy pythona i c# np. ;) Oni są bardzo często w stanie osiągnąć to samo co osoby pracujące w innej technologi, ale firmy to nie interesuje bo taka osoba nie wpisze się w ich pipeline, workflow.

Nie wiem czy użytkownicy 3dsmax'a to czują tak jak ja, ale mam wrażenie że ten program to kolos na glinianych nogach które od dłuższego czasu się uginają pod jego ciężarem. Od kilku lat nie było takiej edycji tego oprogramowania abym powiedział "Łał 20tys ale za te nowe funkcje to naprawdę warto ! " no bo było tak? chyba nie, dostajemy jakieś usprawnienia, jakiś drobny feature i tyle, nie było czegoś bardziej przełomowego, prędzej robię wow na nowych pluginach za grubą kasę niż nowej odsłonie maxa. I tak jak Kramon wspomniał, sam 3dsmax jest goły i wesoły :) Wystarczy popatrzeć na nasze forum, ile użytkowników wrzuca rendery z mental ray a ile z vray ? ile osób maluje textury w mari,zbrush,mudbox,blender czy czymś innym a ile w canvas painting w 3dsmax ;) Przykładów jest masa, ale dla mnie to nadal nie czyni 3dsmaxa złym oprogramowaniem dopóki pracuje mi się w nim przyjemnie. Fajnie by tylko było jakby większa ilość osób potrafiła przyjąć na klate że jego soft nie jest doskonały i odpuścić przepychanki.

Z drugiej strony uwielbiam pracę w tym programie, po prostu mi pasuje, tak jak Traitor mówił, trafia w mój gust i tyle.

 

Kramon: ja wiem, że nie masz złych intencji ale postaraj się ograniczyć nawiązywanie do blendera pod każdym news'em. Jeśli wyjdzie jakaś nowość do blendera, dajesz o tym info a redakcja zrobi news'a. Jeśli jednak sprawa tyczy się bezpośrednio czegoś od autodesku nie trzeba na każdym kroku uruchamiać "blender can do that alert" ;). Nie mówię, że masz przestać, ale postaraj się ograniczyć aby nabrało to dobrego smaku.

 

Myślę, też że jeżeli użytkownicy blendera chcą być traktowani poważnie w gronie "profesjonalistów " i ludzi wykorzystujących "industry standard" muszą się przełamać i wyjść z defensywy w stylu " a my to też potrafimy i to lepiej " na ofensywę w stylu " a słyszeliście o takiej fajnym sposobie na ... " ;)

 

PS: Amiga rulez ! :)

Edytowane przez NV
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Kramon: Uwierz, naprawde bardzo wiele w maxowym UI mozna zmienic wg wlasnych upodoban. Owszem, mozna rowniez tworzyc swoje niezalezne menusy (visual max script). Jedyne co, rzuca sie w oczy to to, iz nie mozna odczepic wybranego viewportu od calosci, i np przeniesc na inny ekran. Tu przyznam racje, powinna byc taka opcja. Jednak cala reszta UI jest naprawde bardzo mocno elastyczna.

 

Apropo "golasow". Nie zapominajmy tez, ze max posiada gigantyczna baze darmowych skryptow - scriptspot.com , co przy wielu projektach genialnie sie sprawdza.

 

NV tez ma sporo racji. Napewno nie mozna zamykac sie wylacznie na jeden soft, jednak szkalowanie i wykrzykiwanie bzdur w przypadku Kramona, bez specjalnie szerszej wiedzy o produkcie jest po prostu slabe.

Edytowane przez Traitor
Napisano
ikkiz: Bzdury gadasz, ze az z uszu para leci:)

 

Chyba juz czas na moderatora, by pozamiatal ten caly smietniczek.

 

bez przesady ja się dowiedziałem paru fajnych spraw na temat 3dsmaxa. Np co przedstawiło mi ten program w lepszym świetle.

Napisano

Mam podobne podejsice do NV. Od 12 lat uzywam maxa, a blenderka skubie od jakiegoś czasu. Do tego że chce się go nauczyć przekonał mnie ten świetny tutorial: http://cgcookie.com/blender/cgc-courses/modeling-a-sci-fi-vehicle/ i rozwój cyclesa.

Niestety większość rzeczy łatwiej mi zrobić w maxie (tak, siatki nienawidzę w nim rozkładać), dlatego nauka idzie mi opornie, bo przełączanie sie do blendera, z moją jego znajomością, tylko by mnie spowalniało.

Dla mnie blenderowy cursor jest najwiekszą zmorą:P Za to nastawienie na skróty klawiaturowe bardzo mi odpowiada.

W maksie nawet nie pamiętam gdzie niektóre opcje w menu się znajdują. Nie raz słyszałem że obsługuje ten program jakbym grał na keyboardzie. Dotyczy to zresztą wszystkich softów których używam.

 

Nie zgodzę się za to ze zdaniem, że max ma wszystko na wierzchu. Szczerze powiedziawszy to ma bardzo mało na wierzchu, w porównaniu do tego, ile w nim badziewia poupychanego jest:P

 

Może to trochę absurdalne, ale w poznaniu blendera najbardziej przeszkadza mi jego prze-szybki rozwój. Nie znam jeszcze wszystkich podstaw, a co chwile dają jakieś nowe rzeczy - no i ciekawość nakazuje je testować.

Napisano

Tak gwoli wyjaśnienia dwóch rzeczy.

 

1) twórca addona integrującego V-Ray z Blenderem został niedawno zatrudniony przez Chaos Group, kolejne integracje będą miały już bardziej oficjalny charakter (żadne tam bodaj prace magisterskie, jak chyba tutaj gdzieś przeczytałem)

2) nowy film fundacji Blendera ma być owocem pracy wielu studiów na świecie, a więc jego zadaniem będzie lepsze wplecenie Blendera w pipeline firm

Napisano
Tak gwoli wyjaśnienia dwóch rzeczy.

 

1) twórca addona integrującego V-Ray z Blenderem został niedawno zatrudniony przez Chaos Group, kolejne integracje będą miały już bardziej oficjalny charakter (żadne tam bodaj prace magisterskie, jak chyba tutaj gdzieś przeczytałem)

2) nowy film fundacji Blendera ma być owocem pracy wielu studiów na świecie, a więc jego zadaniem będzie lepsze wplecenie Blendera w pipeline firm

 

Wiesz, Maya ma mieć zintegrowanego ICE'a, Naiad'a i wciąż rozwijane Nex toolsy, oraz ma być w pełni proceduralna jak Houdini - bije więc Blendera na głowę ... w planach. Tak więc cieszę się, ale dopóki mówimy o przyszłości to może nie warto na razie wymieniać przyszłych atutów programów jako argumenty przetargowe? :)

Napisano

Można jeszcze dodać, że ma być bardziej otwarta(podobno nawet dużo ;) ) co pozwoli na nie jeden szalony pomysł do zrobienia z tym softem(patrz LBrush np. ^^)

Gość Chrupek3D
Napisano

Maya LT hmm w sumie niezły ruch Autodesku, żeby zabić Blendera... Maya w cenie ZBrusha, któż się nie skusi :-)

Napisano
Maya LT hmm w sumie niezły ruch Autodesku, żeby zabić Blendera... Maya w cenie ZBrusha, któż się nie skusi :-)

 

zabić blendera? lol człowieku Blender a mayka to dwa zupełnie inne programy stworzone z myślą do zupełnie czego innego. Równie dobrze możesz powiedzieć że Nuke kosztuje 2zł to zabił Zbrusha -,-

Napisano

Teraz to mnie zaskoczyles Kramon:) A jakie sa istotne roznice miedzy tymi aplikacjami, jezeli dajesz jako przyklad typowy sclupter 3D i oprogramowanie do kompositingu. Przeciez i Maya i Blender maja sluzyc do tego samego.

Napisano

Blender, Maya, Max, Cinema, XSI i inne, to aplikacje do tworzenia grafiki przestrzennej jej animacji. Kazdy z nich dziala w opraciu o te same zasady modelowania, oswietlenia, shaderingu, animacji i renderingu. Programy te naleza do tej samej rodziny aplikacji 3D.

 

Analogicznie rzecz biorac, porowywanie np Blendera do AfterEfecta to jakis absurd.

Blender to nie aplikacja typu CAD/CAM by wsadzac ja do innej szuflady.

Napisano
Blender, Maya, Max, Cinema, XSI i inne, to aplikacje do tworzenia grafiki przestrzennej jej animacji. Kazdy z nich dziala w opraciu o te same zasady modelowania, oswietlenia, shaderingu, animacji i renderingu. Kazdy z tych programow nalezy do tej samej rodziny aplikacji 3D.

 

Analogicznie rzecz biorac, porowywanie np Blendera do AfterEfecta to jakis absurd.

 

no i właśnie tutaj się mylisz.

 

Bo: Maya jest głównie skupiona na animowaniu. Modelowanie w niej nie jest jakieś super. Blendera mocne strony to Modelowanie texturowanie i kompozycja. Modo mocne strony to Modelowanie. Zbrush jest np mocny w sculpt. itp. więc niemożna pisać że Maya zabiłą blendera jak 90% używa jej głównie do zupełnie innego. Chyba że jesteś człowiekiem. Got dejm w hollywood używają maykkeE!! od dzisiaj w niej robię wszystko! oneoenoenoevelven. Idiotyzm.

Gość Chrupek3D
Napisano

co prawda znam Mayke od wersji bodajże 3.0 ale miło posłuchać Kramona, może się czegoś ciekawego dowiem od doświadczonego użytkownika :-)

Traitor pewnie też się już sporo nauczył :-D

Napisano

W takim razie maxa mozna uznac za program do montazu, tylko dlatego ze posiada Video Post? Posiada rowniez wewnetrzny program do Compositingu, wiec jak rozumiem takze jest to aplikacja do kompo? Dajcie spokoj, mylicie pojecia. Nie chodzi o to w czym dana aplikacja jest mocna, tylko jakie sa jej ogolne zalozenia, jako calosci bytu.

Napisano
co prawda znam Mayke od wersji bodajże 3.0 ale miło posłuchać Kramona, może się czegoś ciekawego dowiem od doświadczonego użytkownika :-)

Traitor pewnie też się już sporo nauczył :-D

 

I co powiesz że w mayce się modeluje idealnie w porównaniu np do Modo?

Gość Chrupek3D
Napisano

nie, niczego nie powiem, bawcie się sami :-)

Napisano
Maya LT hmm w sumie niezły ruch Autodesku, żeby zabić Blendera... Maya w cenie ZBrusha, któż się nie skusi :-)

 

Mogliby tak jeszcze zrobić 3ds Maxa :-)

Napisano

Kurna, nie mam serca dawać Kramonowi więcej minusów, bo zaraz Go spotka los dziadka3D, ale kurna takich bzdur dawno nie czytałem :DDDD

 

@Kramon: Ty tak na poważnie - że Blender i Maya do czego innego służą, bo Maya na przykład nie jest do modelowania?

Napisano
Chodzi mi o to że to są ich mocne strony i głównie w tym celu są używane.

 

Nie no to to jasna sprawa ,ale w tym kontekście co napisałeś i wrzucając Aftera do tematu to zabrzmiało dość zabawnie - jakby Max czy tam Maya była do 3D, a Blender do czegoś zupełnie innego. Uff to całe szczęście nie dałem Ci minusa bo czerwoną kreseczkę pod nickiem masz pokaźną. Lepiej szybko zacznij pisać coś popularnego, np. "jestem za równouprawnieniem", "czas założyć związki zawodowe dla grafików", albo "powinniśmy podwyższyć kary za znęcanie się nad zwierzętami".

 

A co się stało z dziadkiem?

 

ja już posprzątałem swoje posty. Ze strachu.

 

Konto dziadka3D pożegnało się z max3d :( ze względu na za dużą ilość minusów. A było tak ... hmmm ... ciekawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności