Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej, zaczynam robić packshota, ale jak na razie nie idzie :/ Mam nadzieję, że coś podpowiecie co poprawić.

Próbuję zrobić coś w tym stylu:

6257557437_db1ea632a5_z.jpg

 

 

Jak na razie wrzucam ostatni render

uhps.jpg

 

uec6.jpg

 

wkwa.jpg

Edytowane przez fiszkas
  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ehhhh Heineken - dokładnie z takimi packshotami zacząłem przygodę z 3D ... a miałem być bazodanowcem :)

 

A co do packshotu to strzelaj rendery MINIMUM na ogniskowej 55. Ja czasami i na 200 robiłem. Rozbijaj zawsze światło diffuse od specular, przetłoczenia na butelce rób na modelu (jeżeli więcej niż jeden packshot z tej butelki będziesz miał), albo displacementem - bump to lipa. Noi podstawa - jak mówią przedmówcy - model zgadzać się musi :)

Napisano (edytowane)

Hmm, butelkę robiłem dokładnie jak tutaj:

2pry.jpg

 

beny - jak na razie mam tylko jedno światło od tyłu i jedno z przodu, a o jakie przetłoczenia chodzi? A co do tego oddzielenia światła specular od diffuse to zrobić światła w których pierwsze będzie miało Affect Specular a drugie Affect Diffuse?

Edytowane przez fiszkas
Napisano

Ok, zacząłem od nowa butelkę, może wydawać się dalej węższa, ale chyba to złudzenie :p

 

jvte.jpg

 

Tutaj porównanie wysokości i szerokości:

p5u8.jpg

 

A tutaj Zdjęcie, z którego korzystałem przy modelowaniu:

s1y7.jpg

Napisano

Podczas tworzenia kapsla natknąłem się na jeden problem: Na samej górze przy środku kapsla mam trójkąty, które po TS wyglądają strasznie. Jakby ktoś wiedział jak to naprawić, byłbym wdzięczny :)

 

cgfv.png

 

 

mwh4.jpg

Napisano

Przede wszystkim - jak korzystasz z rzutów to nie używaj widoku perspektywicznego, bo nie ma to sensu. :) W perspective view masz domyślną "kamerę", która niejako zniekształca Ci obraz, więc trzymaj się od niego z daleka - przynajmniej na czas modelowania.

 

Co do siatki - utwórz sferę mającą odpowiednią liczbę podziałów, usuń część bryły, spłaszcz resztę za pomocą narzędzia "scale" i to co zostanie wmontuj do Twojego kapsla - będziesz miał poprawną siatkę. Przy takiej topologi siatki każde przekształcenie względem osi "z" będzie skutkować takimi właśnie błędami. Jeżeli chcesz zostać przy takiej siatce, jaką masz - zaznacz te polygony i kliknij "make planar". Czubek kapsla się spłaszczy ale nie będzie tych błędów.

 

Jeśli jednak chcesz być niezależny - czyli trochę uwypuklić kapsel - najlepiej będzie zmienić siatkę tak jak napisałem chwilę wcześniej.

 

Miłej zabawy, pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

Dynamico - Tak, dokładnie, ale na płasko tego nie widać. Spróbuj środek podciągnąć na jakąś wysokość bo u mnie właśnie przy podniesieniu poziomu tworzą się takie artefakty :p

 

Miłosz3ds - ooo dobry pomysł z tą sferą, spróbuję i wrzucę update jutro jak wyszło :) Co do rzutów to racja, nie pomyślałem, ale teraz butelka wydaje się o wiele lepsza. Przynajmniej moim zdaniem :p

Edytowane przez fiszkas
Napisano (edytowane)

Wszystko zależy od tego jak rozłożysz siatkę. Masz wypukły kapsel.

 

[ATTACH=CONFIG]92145[/ATTACH]

Może niezbyt poprawny ale zrobiony w kilka minut

[ATTACH=CONFIG]92146[/ATTACH]

Edytowane przez Dynamico
Napisano

Dynamico - można by tak zrobić, ale i tak górę masz płaską, przynajmniej z tego co widzę :p

 

legomir - oglądałem :) ale przy swoim musiałem trochę bardziej pokombinować :p

Napisano (edytowane)

Mały update z kapslem. Teraz najgorsze (materiały i oświetlenie) bo nigdy mi jeszcze nie wyszło dobrze :p

Mam pytanie, jak robicie kolorowe szkło w V-Ray? 100% Refract + Fog color ustawiony na zielony (w tym przypadku)?

 

3af6.jpg

Edytowane przez fiszkas
Napisano
Mały update z kapslem. Teraz najgorsze (materiały i oświetlenie) bo nigdy mi jeszcze nie wyszło dobrze :p

Mam pytanie, jak robicie kolorowe szkło w V-Ray? 100% Refract + Fog color ustawiony na zielony (w tym przypadku)?

 

tak: refleksy na maksa prawie z włączonym freshnel 1.45, refrakcja na maska z fogiem zielonym w malej skali (0.05 czy cos takiego, zalezy jak duza ta butelka). reszta to tylko ustawienie ladnego studia :) ja bym dal dwa swiatla vray plane po bokach , jakis rim + np spotlight z góry i powinno byc git:)

Napisano

Aha, dzięki. Mam jeszcze takie pytanie: czy można bez problemów stosować światła Standardowe i Photometryczne w V-Ray? Czy raczej używać tych V-Rayowych?

Napisano

ogólnie standardowe Photometric ruszą w VRayu nawet w dużej ilości, ale strasznie wydłużają czas renderu. standardowe Targety i Directy też ruszą, renderują się szybko, ale podobnie jak z materiałami, zaleca się używanie VRayowskich świateł bo w pewnym momencie zaczną robić Ci się plamy i nie będziesz wiedział skąd.

Napisano

Wrzucam mały update. 2 światła po bokach, ale to nie to :/ Nie wiem czemu ta ciecz w środku tak dziwnie wygląda (pod spodem ustawienia)

 

auj3.jpg

 

km1r.jpg

 

Ustawienia cieczy:

t7e6.jpg

 

PS: Jakby ktoś udzielił informacji czy w 3ds Maxie da się zrobić screena z viewportu o wybranej rozdzielczości byłbym wdzięczny :)

Napisano

Hmm, z tą cieczą to jest dziwna sprawa. Ma ktoś jakieś sposoby na materiał cieczy? Ja daję prawie to samo co szkło, tylko IOR na 1,33 i minimalnie mniejszy refract.

 

Da się jakoś zrobić screena z viewportu o wybranej rozdzielczości?

Napisano

Cięzko by coś ciekawego się jak studio jest słabe. To co masz to Jest dobry wstęp. Problemme moze byc studio. Może wrzuć jakś hdrk np.: lekko zbrlurowana w P.S. Mu być co widoczne w refrakcjach i refleksach by coś się tam działo. Z drugiej strony bytleka troche wylada wciąż płasko. Może spróbój bardziej zróżnicować światła. Także kolorsytycznie. Wyrenderuj do 16-32bit open exr. Użyj LWF - linear workflow. W maxie jest opcja wyswitlanai z sRGB we framebuforze (okno renderingu). Potem możesz zgradować kolorki. Frenel mapka jakaś w kolor.

Napisano

Zmień kąt kamery. Ustaw ją prostopadle do butelki. Zrób jakieś normalne studio, tak żeby było więcej kontrastu. Tak z ciekawości czy ta butelka ma grubość? jeśli tak to zmień materiał szkła jest z byt matowy. itd.

powodzenia

Napisano

Dzięki za rady, tak butelka ma grubość, ale na razie nie ma w niej cieczy.

A jaki kształt studia jest najlepszy do takich packshotów? Ja mam coś takiego:

w7ew.jpg

Napisano

Tło powinieneś dać osobno, w ten sposób zrobisz sobie ładny gradiencik. Daj do środka ciecz - mega dużo Ci to da i dorzuci trochę czerni której Ci teraz brakuje. Dołóż speculary na butelce normalnie robiąc plane'a przed butelką z self illuminacją na gradiencie. Możesz się bawić w hdrki ale bez czegoś w stylu HDR studio nic dobrego w ten sposób nie zrobisz. ... aż chyba poszukam moich Heinekenowych renderów z lat młodości :)

Napisano (edytowane)

Wrzucam kolejny update. Sorki, że tak późno ale nie było mnie kilka dni.

Dorzuciłem ciecz, ale wygląda strasznie, kombinowałem z materiałem ale to chyba wina oświetlenia, jak myślicie?

A co do tła, to w jakim sensie osobno? Teraz mam VRayPlane pod butelką i szary kolor tła.

 

rq6d.jpg

 

Tutaj bez cieczy:

1ch9.jpg

 

Wrzucam poniżej ustawienia materiału cieczy wewnątrz:

hzo0.jpg

Edytowane przez fiszkas
Napisano

Poprawiłem trochę materiał cieczy wewnątrz butelki. Zmniejszyłem Max Depth w Refract z 5 do 2. Nie wiem, czy poprawnie ale wydaje się wyglądać lepiej bez tych jaskrawych zielonych odbić.

Dalej to nie wygląda dobrze, nie widać gdzie jest ciecz a gdzie butelka :/ Jak macie jakieś pomysły to piszcie.

 

4xfd.jpg

 

Tutaj ze zmniejszonym Refractem na 140, ale już nie wygląda to na ciecz:

d8rz.jpg

Napisano

Zobacz to:

http://download.autodesk.com/us/maya/2010help/mr/shaders/architectural/arch_mtl.html#Water_and_Liquids

+ jesli nie wiesz do czego sluzy jakis parametr vray'a

http://help.chaosgroup.com/vray/help/300R1/

 

 

Nie czytalem calego watku, ale po tym jak zmniejszyles Max Depth w Refract do 2 swiatlo nie dochodzi do cieczy dlatego nie "swieci". Nie pedz na slepo, jesli czegos nie wiesz przeczytaj w helpie. Mam nadzieje ze pomoglem.

Napisano

Dzięki za linki :)

Co do Max Depth to wiedziałem, że to jest parametr kontrolujący jak głęboko mają docierać promienie światła w obiekcie. Max Depth ustawiony na 2 raczej nie oznacza, że światło nie dociera do obiektu, tylko że promienie nie docierają za bardzo w głąb obiektu. Przynajmniej takie jest moje rozumowanie :p

 

IOR cieczy też mam ustawiony na 1.33.

 

Właśnie w tym problem, że już nie mam pojęcia jak zrobić, żeby bardziej realistycznie wyglądało. Dlatego pomyślałem, że jak promienie tak daleko nie będą docierały, to może tak będzie lepiej :)

 

Co do materiału, to chyba cudów już nie zdziałam :/

Napisano

Help Vray do Maya z Vray Mtl:

Max depth - the number of times a ray can be reflected. Scenes with lots of reflective and refractive surfaces may require higher values to look correct.

 

Max depth - the number of times a ray can be refracted. Scenes with lots of refractive and reflective surfaces may require higher values to look correct.
Napisano

Mhm, czyli jeszcze inaczej :p

 

Dziwne trochę, ale zrobiłem krople wody na butelce i żeby dobrze wyglądały musiałem zmniejszyć Max Depth w refract do 1, bo inaczej za biało wyglądały :p

8f9s.jpg

Napisano

Dzięki wielkie za filmik. Dziwi mnie bardzo, że krawędź cieczy daje się nie do środka naczynia, tylko w grubość naczynia, bardzo to dziwne i wydaje się nie poprawne.

Napisano

Mam dziwny problem. Zauważyłem, że ciecz wewnątrz butelki ma źle Normale ustawione (do wewnątrz) zamiast na zewnątrz. Teraz gorzej wychodzi, jeśli daję ciecz w grubość butelki :/ Czyli teraz robię z cieczą wewnątrz butelki nie wchodzącą w jej grubość.

 

Kilka testów z poprawnym Normalem (na zewnątrz) i z nie poprawnym (do wewnątrz) oraz z pushem (czyli ciecz wchodząca w grubość butelki) i bez pusha (ciecz wewnątrz butelki):

 

- Push + Poprawny Normal

bnhz.jpg

 

- Push + Nie poprawny Normal

vlvq.jpg

 

- Bez Push'a + Poprawny Normal

dl0l.jpg

 

- Bez Push'a + Nie poprawny Normal

sxu6.jpg

 

Co o tym sądzicie?

Napisano

Jak dla mnie któreś z pierwszych dwóch. Ale i tak w porównaniu do pierwszych renderów jest ekstra. Myślę, że jak dodasz już nawet do tego jakąś ekstra postpro to będzie miazga :D

Napisano (edytowane)

mi sie podoba przedostatni render. Troche cienia w butelce (widocznego min na dnie) daje glebi, butelke ogolnie ciemniejsza. Odbicia swiatla po bokach powinny byc delikatnie mocniejsze, moze i delikatnie rozmyte. Wszystko poto by wydobyc glebie tej butelki (widzac cien i polysk twoje oko rozpoznaje ksztalt lepiej). Bez tego obraz wydaje sie "plaski plastycznie".

Zrob kapsel troche ciemniejszy bo nie wyglada na wyprany kolor.

 

Jezeli nadal celuesz do odzwierciedlenia zdjecia na czarnym tle - twoje testy rowniez powinny byc prezentowane na czarnym tle. Mozg inaczej interpetuje kolory w otoczeniu innych kolorow (czyli jak wrzucisz na czarne tlo to moze sie okazac, ze twoja butelka wyglada inaczej).

 

Dla szybkiego zobrazowania problemu, tutaj ksiazkowy przyklad, kolor 1 i kolor 2 jest dokladnie ten sam.

shadow-big.gif

Edytowane przez tmdag
Napisano

tmdag - Dzięki za rady :)

 

Wie ktoś dlaczego czasami robią się czarne okrągłe plamy na renderze? W Mental Ray chyba cos z fotonami było.

 

Wrzucam na czarnym tle:

ie56.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności