Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich!

Nadszedł czas abym i ja postawił łapę na tym forum;b Fascynuję się grafiką cyfrową od kilku lat ale chciałbym się w końcu wziąć za to poważnie. Wiem że na tej stronce mogę znaleźć wiele cennych porad od specjalistów dlatego zdecydowałem w końcu nie być tutaj jedynie obserwatorem i wziąć się do roboty. W tej dziedzinie sztuki brakuje mi często motywacji ale sądzę że jak poddam moje pracki Waszej rzetelnej krytyce to zacznę w końcu ewoluować. Ze sztuką miałem do czynienia kilka lat ale nigdy pod kątem grafiki 2D, dlatego potrzebuję waszego wsparcia. ok to tyle wstępnie.

Wrzucam kilka moich ostatnich prac:

Napisano

Świetnie by było gdybyś wrzucił jakieś przynajmniej miniaturki refek, będzie można powiedzieć coś więcej. Wydaje mi się, że problem leży w walorze, czernie pojawiają się nie zawsze tam gdzie powinny i używasz 100% blac i 100% white co szybko Ci wykańcza rozpiętość tonalną - trudniej potem coś przyciemnić lub rozjaśnić w razie potrzeby. Jeśli chodzi o walor to trzeci wygląda najlepiej z tego zestawienia, podobnie kompozycyjnie.

Z kolorem widać, że intesywnie poszukujesz i miejscami jest całkiem fajnie ale skupiłbym się póki co na ogarnięciu waloru - to najważniejszy z kolorów, dopóki on nie siądzie inne kolory też nie będą okej. :)

Napisano

Dzięki wielkie Paweł

 

Niestety refki gdzieś wsiąkły. Właśnie walor zawsze olewałem i robiłem "na czuja", teraz się przyglądam że moje prace w większości za bardzo "świecą". Zabieram się za trening waloru. Jeszcze raz dzięki i zapraszam na dalsze komentowanie, pozdrawiam:)

Napisano

Ta pracka to walka z walorem głównie. Starałem się nie używać zbyt jasnych i ciemnych kolorów i rzeczywiście daje to większe pole manewru. Ogólnie mało się dzieje, nie skupiałem się na kompozycji.

Czas: jakieś 1,5h

ritual.jpg

Napisano

Fakt, nad kompozycją trzeba by trochę pomyśleć, perspektywa też nie do końca jest ustawiona przez co na kolejnym etapie masz problem z poprawnym położeniem waloru.

 

Na skałki patrzymy jakby od boku, co sugerowałoby horyzont niżej a na scenę od góry - w takim układzie skały powinny być oświetlone bardziej od dołu.

 

Kolejna rzecz to właśnie walor, jest progres, ale teraz przesadziłeś w drugą stronę, plany nie są rozbite - pierwszy plan powinien być najciemniejszy, ciemniejszy niż postaci przy ogniu które są dalej. Pamiętaj też, że do pojęcia waloru dochodzi poza kolorem jeszcze jedno - nasycenie, tutaj trzeba trochę poobserwować. Żeby oswoić się z tego typu pojęciami (bo pewnie dużo tego na raz) warto robić takie kopie z fotek jak na poprzedniej stronie i posyłać tutaj porównania. Potem wchodziś w robienie własnych obrazków ze stosem referencji - do wszystkiego; światła, koloru, nawet kompozycji i perspektywy. Żeby potem móc swobodnie operować na artach z wyobraźni. :)

 

Działaj dalej! :)

Napisano

Ostatnie studium jeśli chodzi o kolor i walor bardzo fajne. Wygląda, że załapałeś o co chodzi. :) Przyobserwowałbym jeszcze nasycenie w zieleniach, na pierwszym planie. trochę tam sprałeś kolory, a core shadow powinien być mocno nasycony,podobnie jak cienie. Nie przejmuj się póki co oddaniem materiałów, chmurki akurat są bardzo trudne ze względu na subtelne zależności między twardymi i miękkimi krawędziami, plus fakt, ze są materiałem półprzepuszczalnym, co bardzo mocno różnicuje kolor i nasycenie. Grunt, że dobrze wyłapałeś ich formę. Skupiłbym się nadal jeszcze nad analizowaniem waloru, koloru i nasycenia przy bardziej zdefiniowanych obiektach.

Napisano

Hej, idziesz do przodu :)

Zwróć uwagę na poprzednie studia które robiłeś - rozpiętość walorów (czyli to, jak jasny jest najjaśniejszy punkt i jak ciemny jest najciemniejszy) była znacznie szersza niż w twojej ostatniej pracy. U ciebie jest niewiele odległości między najjaśniejszym a najciemniejszym co sprawia wrażenie "wypłukanej" pracy bez uczucia wykończenia.

 

Spróbuj popchnąć cienie, szczególnie w zakamarkach i rozjaśnienia dalej ręcznie, ale poeksperymentuj też warstwą korekcyjną "Levels" i trybami mieszania Multiply (do przyciemniania) i Color Dodge / Linear Dodge (do podbicia rozjaśnień).

Poczytaj o zjawisku Ambient Occlusion.

Napisano

Dobry wip, trzeba robić takich dużo, żeby się rozruszać i nabrać swobody. Jest taki artysta Marco Bucci, który wprawdzie ma diametralnie inną stylistykę, ale nauczyłem się od niego, że czasem warto zacząć pracę w bardzo małej rozdzielczości typu 400px. Na tym etapie ogarnąć klimat pracy, zmieniając i wyrzucając to co nie pasuje bez żalu. Kiedy wyklaruje się wizja całości przejść do detalu.

 

Ma konto na yt https://www.youtube.com/user/marcobucci/videos

Napisano

Jednogodzinne portrety płci pięknej. W sumie z tego wyzwania wyniosłem że 1h na portret to dla mnie zdecydowanie za mało.Wrzucone w kolejności tworzenia. Do ostatniego podszedłem z większym luzem i jestem z niego najbardziej zadowolony:)

 

port1.jpg

port2.jpg

port3.jpg

port4.jpg

port5.jpg

Napisano

taki wip. Bardzo proszę o wszelką krytykę (zwłaszcza w kwestii waloru). Jeszcze brakuje łańcucha dla psów. Bo maziam to i maziam.. i nie wiem czy jest sens to kończyć.

 

ubu.jpg

Napisano

Skoro prosisz o krytykę to mogę dać Ci kilka porad ;)

1. Wszędzie masz taki sam kontrast. Dobrze jak praca ma globalny(całościowy)wysokie kontrast, ale lokalnie powinieneś go ograniczyć

2. Jeśli nie czujesz się dobrze w malowaniu światła to nie zaczynaj od razu od super dramatycznych kompozycji, ale staraj się uprościć nieco światło. Głębokie cienie umieszczaj tylko tam gdzie światło nie ma szans się dostać.

3. Używaj referencji do anatomii ;) to nie jest wcale żaden grzech :)

4. Staraj się unikać zbyt wielu owalnych kształtów bo praca staje się za bardzo "dziecinna"(chyba, że taki efekt chcesz osiągnąć)

Na koniec zrobiłem tak na szybko mały overpaint, aby pokazać moje wskazówki bardziej wizualnie ;)

 

LZ4ZvAz.jpg

 

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam ;)

  • Like 1
Napisano

Graft... OGROMNE dzięki:) dużo lepiej to wygląda teraz. Właśnie zawsze unikałem referencji, bo chciałem stworzyć coś swojego, unikalnego, a zwykle wychodzi z tego słaba praca. Światło z góry spodobało mi się w pracach Dave'a Rapozy, ale to jeszcze daleka droga. Nie wiem co teraz zrobić po Twoim Overze, bo jest świetny;) I chyba zostawię na chwilę kolor i powrócę do czarno białych ćwiczeń. A tak przy okazji: ile czasu zajął Ci ten Overpaint? Pozdro

Napisano
Właśnie zawsze unikałem referencji, bo chciałem stworzyć coś swojego, unikalnego

Anatomia to jedna z tych rzeczy, których lepiej samemu nie wymyślać ;) Ja już wiele lat próbuję ogarnąć i ciągle malując z pamięci mam z anatomią problemy. Co do czasu to właściwie nie zwróciłem uwagi, ale pewnie poniżej 30 min. Myślę, że to co chciałem przekazać udało mi się uchwycić. Jeśli naprawdę chcesz poprawić malowanie z wyobraźni to zainwestuj trochę grosza w tą serię tutoriali z ctr-piant

 

http://ctrlpaint.myshopify.com/products/digital-painting-starter-kit

Napisano

widzę brak zainteresowania. Tym razem trochę starsza, kilkumiesięczna pracka. Dalej nie wiem czy iść w stronę komiksu czy ilustracji.. Pomożecie?

hero_by_zurluk-dawzxve.jpg

  • Like 2
Napisano

Cześć, odkurzam po wielkiej przerwie. Wrzucam niby niedokończoną pracę bo chyba trochę się już w niej zakręciłem. Wydaje mi się że walor nieudany i kolory się gryzą, muszę spróbować czegoś bardziej monochromatycznego. Wszelka krytyka bardzo mile widziana.

dragon-girlv.jpg

  • Like 4
Napisano

Moja wersja na szybko, plus parę uwag.poprawki.thumb.png.6765f71fe397ec098e8f67c3b7d8419a.png

- Dałbym jakiś podobny kolor na większość pracy, konrastujący z punktem skupienia, zaleznie od nastroju, jaki chcesz uzyskać (np. zimne kolory = nieprzyjemnie, ciepłe = miło i cozy)

- Trochę jakiejś akcji? Może niech laska smyra tego smoka? Żeby nie była taka wklejona.

- Design i anatomia potworów. Wiem, że to smok i może wyglądać jak cokolwiek, ale w takim razie niech wygląda ciekawie 🙂 Popatrz sobie na anatomię zwierząt, zębów, głów, oczu etc. Niektóre salamandry czy żółwie wyglądają totalnie jak z fantasy.

- Za dużo, żeby to poprawić tutaj, ale popracuj nad światłocieniem. Jak pada swiatlo, jak padają cienie itd. TO spory temat ale jest dużo dobrych materiałów o tym (How to Render Scotta Robertsona chociażby)

I takie ogólne uwagi:

832462994_poprawki2.thumb.png.b4bf76bf365d3457a18bfc05f5f3d8b9.png

Pozdro i powodzenia!

  • Like 6
  • Thanks 2
Napisano

SebastianSz to co zrobiłeś z tym obrazkiem jest niesamowite! Dzięki wielkie za pomoc. Rzeczywiście wygląda to o wiele ciekawiej. Te zimne barwy na prawdę dały tu klimat

Niestety czym dłużej siedzę nad jakąś pracą tym bardziej to "ugrzeczniam" i lukruję. Popracuję nad tym co napisałeś. Muszę chyba więcej trenować i robić szkice niż męczyć wiele godzin jedną pracę.

Teraz trochę się przed wami otworzę: Rysuję na tablecie już od podstawówki ale niestety ostatnio bardzo rzadko. Teraz mam już 30 lat i niestety poziom taki jaki widzicie 😕 Zawsze miałem marzenie robić to profesjonalnie ale niestety niezbyt się przykładałem i nie poświęcałem dużo czasu. Obecnie pracuję w drukarni a to robię po godzinach..

Napisano
14 minut temu, Zurluk napisał:

Teraz trochę się przed wami otworzę: Rysuję na tablecie już od podstawówki ale niestety ostatnio bardzo rzadko. Teraz mam już 30 lat i niestety poziom taki jaki widzicie 😕 Zawsze miałem marzenie robić to profesjonalnie ale niestety niezbyt się przykładałem i nie poświęcałem dużo czasu. Obecnie pracuję w drukarni a to robię po godzinach..

Akurat 30 to fajna wartość graniczna na przemyślenia i podejmowanie decyzji, sam miałem podobnie. Będzie dobrze- jeśli tylko będziesz tego chciał 🙂

  • Thanks 1
Napisano

Wiesz co, dałbym sobie spokój z malowanymi pracami na ten moment. Wydzierganie realistycznych detali zajmuje dużo czasu i jeśli praca ma wady u podstaw, typu zła kompozycja, perspektywa czy design, to cały ten wysiłek i tak pójdzie w gwizdek. Dobra praca nie musi mieć turbo detalu i namalowanych indywidualnie porów na skórze. Wzoruj się na tym (prace Tima Mcburnie):

tim-mcburnie-fantasy-sketch-06-aravsogre

tim-mcburnie-fantasy-sketch-05-thebirdgo

Super przyjemne dla oka bez przerostu formy nad treścią. Tylko nie daj się zwieść "prostocie", to wcale nie jest takie łatwe 🙂 Po prostu poświęcenie 1000 godzin na ćwiczenie kompozycji i budowania nastroju da Ci dużo więcej niż 1000 godzin malowania realistycznych łusek i kamieni. Skup się zatem na tych 3 rzeczach (kompozycja, perspektywa, design) i rób prace w linearcie i płaskich kolorach, ew. cel-shading, poświęcając większość uwagi kompozycji, poprawnej głębi i skali, przyjemnej kolorystyce i ciekawemu designowi.

  • Like 7
  • Thanks 1
  • +1 1
Napisano

@SebastianSz piszę to już chyba drugi raz ale Twoje porady możesz spiąć w jakichś Tips Bundle i sprzedawać. Mnóstwo cennej wiedzy tutaj zostawiasz.

 

@Zurluk może dobrze byłoby wynająć mentora? Tak chyba najłatwiej jest levelować gdy chce się robić na poważnie. A wiekiem się nie przejmuj, celujesz w branżę gdzie zdaje się nie jest on problemem.

  • Like 1
Napisano

Cześć, tym razem trochę inny styl. Poszedłem bardziej w kontury i wyszło takie coś. Jak radził wyżej kolega @SebastianSz przyjrzałem się artyście Timie Mcburnie i mocno wzorowałem się na kolorystyce jednej z jego prac, ponieważ jak wcześniej dowiodłem nie radzę sobie z barwą. Mam nadzieję że (kompozycja, perspektywa, design) choć trochę ruszyła. Ale nie będę się rozpisywał... sami oceńcie

image.thumb.jpeg.594a2eabf510c92b83869887dc1e3879.jpeg

  • Like 8
Napisano
2 godziny temu, Zurluk napisał:

 Mam nadzieję że (kompozycja, perspektywa, design) choć trochę ruszyła.

image.thumb.jpeg.594a2eabf510c92b83869887dc1e3879.jpeg

Ruszyło i to grubo, właściwie wszystko działa jak należy, wyszło super ślicznie 🙂
Jeśli chciałbyś ewentualnie nad czymś jeszcze popracować to jedynie chmury są z innej bajki 😉 

  • Like 2
Napisano

Jeżeli chodzi o kompozycję i kształty, to sporo ludzi radzi wystrzegać się umieszczania elementów które są na różnych planach (jeden dalej a drugi bliżej widza) tak, że stykają się krawędziami zamiast zasłaniać jeden drugim,  co nie pomaga tworzeniu wrażenia głębi. W Twoim obrazku dosyć często to widać, myślę że warto byłoby to zmienić

image.png.17c4ea35278e263850969ce6d92d1c7c.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Cześć, a tutaj mój digitalik po godzinach. Starzeję się i rzadko obrazki robię:). Postaram się częściej coś wrzucać/ stwarzać. Proszę o uwagi i pozdrawiam

image.thumb.jpeg.cbde34b8abd437e4904d784ff71f4559.jpeg

  • Like 6
Napisano

takie coś sci fi. Utknąłem. Nie wiem co z kolorami bo wydają się mdłe i nudne.. Ta jaskrawa żółta plama po lewej na podłodze to światło wpadające do wnętrza magazynu. Chcę dodać do niego jeszce promień i ogólnie mgły

Put Away.jpg

  • Like 5
Napisano (edytowane)

 @Zurluk Garść uwag:

- kwestie czysto techniczne - perspektywa nie siedzi. Popatrz:

zurulukpoprawki2.thumb.jpg.f199314aca806ce332c0ae45f925a847.jpg

Wszystkie te linie są w rzeczywistości równoległe, a zatem muszą zbiegać się w jednym punkcie na horyzoncie w perspektywie. A B i C powinny być jednym punktem, o tak:

zurulukpoprawki4.thumb.jpg.42fec9693b8b6cf8944260bbcd6af269.jpg

Mamy tutaj jednozbiegową perspektywę, więc wszystkie równoległe linie poziome idą do tego samego punktu. Już nie będę robił teraz wywodów dlaczego tak jest, ale polecam rzucić okiem na prawilne tutoriale o perspektywie - Erik Olson na NMA, Framed Perspective, How to Draw Scotta Robertsona albo różne kanały na YT, jak ten: (16) Trust Your Perspective - YouTube

- masz baaaardzo rozciągnięte pole widzenia. Tak naprawdę, gdybyś stanał w punkie, w którym jest u Ciebie kamera to widziałbyś pewnie maks tyle:

zurulukpoprawki6.thumb.jpg.bf2647363a192f0cea142d05d26f71c7.jpg

Rysujesz z bardzo szerokiego obiektywu i przez to wygląda to trochę jak to:

unnamed.jpg.e39d95c97045775283352209ce9b8842.jpg

Jest to oczywiście możliwy widok do narysowania, ale wygląda bardzo nienaturalnie. Postaraj się zmniejszyć kadr i niejako "wyciąć" mniejszy kadr z szerszej perspektywy:

hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAx

Co do kolorów to wszystko jest w bardzo zielonoszarej tonacji. Cięzko coś fajnego w takich kolorach zrobić, choć nie jest niemożliwe. Przyjąłbym jakieś założenia co do nastroju (ciepło, zimno, niebezpiecznie, cozy, itp.) i dobierał barwy idące w tym kierunku. Tak na szybko:

zurulukpoprawki7.thumb.jpg.1b62ea7e1f5eb9aad69ed1d9a6bfa500.jpg

Chłodne, niebieskie światło, dopełniający pomarańczowy ludek, zielonkawe akcenty na ścianie. Plus jakieś odbicia w podłodze, żeby tak nudno tam nie było. I mamy taki nastrój trochę posępno-cyberpunkowy jak ze stacji benzynowej nocą. 

Ale przydałoby się pomęczyć też kompozycję, przy okazji łącząc też te rzeczy o których wspomniałem (perspektywa, kadr, kolory) i nadając jakis storytelling:

Gif:

zuruluk-poprawki.gif.523f6f7a45a8a3fc7dbe32aba6c5ae63.gif

zurulukpoprawki1.thumb.jpg.2c08df6db17f90f334bbcfde28b154ca.jpg

Co takiego zmieniłem:

1. Przybliżamy kadr, żeby ta rozciągnięta perspektywa nie przeszkadzała i powiększamy gościa na pierwszym planie.

2. Commando Ghost w tyle stoi na czatach przy lekko uchylonych drzwiach. NAPIĘCIE!

3. Czerwony kolor, bo niebezpieczeństwo, alarm i w ogóle zaraz ktoś do nich wpadnie i ich wystrzela. NAPIĘCIE!!!

4. Zielonkawe akcenty, żeby przełamać czerwoność sceny.

5. Obowiązkowy Dutch tilt, bo DYNAMIKA i NAPIĘCIE!!!!!

Dzięki temu mamy jakąś opowieść - ktoś coś kradnie, ktoś obserwuje, czerwone światło sugeruje alarm, jest jakieś napięcie (heh) i widz może się przez chwile zanurzyć w tej scenie. U Ciebie cięzko jest sie połapać co tak naprawdę się dzieje i co ci ludzie tam robią, bo ani kolory, ani pozy, ani kadr nie sugerują niczego konkretnego, ot ktoś gdzieś tam jest i coś tam robi.

Pozdro i ciśnij dalej 🙂 

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 6
  • Thanks 4
Napisano

Dzięki wielkie za ogrom bezcennych porad:) Powalczę z kompozycją, te kolory które ulepszyłeś są o wiele żywsze i ciekawsze. Tematem pierwotnym miała być zwykła praca w magazynie "nudna", żeby praca broniła się wizualnie a nie akcją, ale chyba mi się ta kwestia nie uda:/

  • Like 1
Napisano
7 hours ago, Zurluk said:

Dzięki wielkie za ogrom bezcennych porad:) Powalczę z kompozycją, te kolory które ulepszyłeś są o wiele żywsze i ciekawsze. Tematem pierwotnym miała być zwykła praca w magazynie "nudna", żeby praca broniła się wizualnie a nie akcją, ale chyba mi się ta kwestia nie uda:/

Wiesz co, nie ma sensu chyba dodawać sobie takich trudności, kiedy inne rzeczy trochę nie leżą jeszcze. Namalowanie "nudnej" sceny, tak, żeby się jakoś broniła i jednak była atrakcyjna dla odbiorców nie jest łatwe bo arcyważne będą subtelne detale. Zobacz na to (daję swoją pracę, bo wiem jaki miałem tok myślenia, nie, że jestem takim wzorem do naśladowania :P):

sebastian-szmyd-in-the-village-45-big.jp

Też niby nic się nie dzieje, ludzie stoją, a koleś se jadzie na koniu. Kolory też bardzo stonowane, perspektywa prosta. Ale jednocześnie są punkty skupienia, ta szaroburość otoczenia podkreśla tę odrobinę koloru, która jednak jest na dziewczynie po lewej czy na koniu. Są jakieś emocje u tych postaci, zasugerowane przez spojrzenia i pozy, jakiś kontrast obiektów (zwykli chłopi w łachmanach vs jakiś groźny typ w kapturze i złotym hełmie jadący na rogatym, ognistym koniu). Nie chodzi więc o same jakieś triki w stylu przechylonego horyzontu, ale łatwiej jest zrobić ciekawą i angażującą scenę ze strzelaniną niż z pracą w magazynie.

Powinieneś na samym początku wykminić co miałoby nadawać fajność tej scenie i o czym ona w ogóle jest, i potem dobierać obiekty, kolor, pozy itd. pod ten pomysł 🙂 

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności