Napisano 23 Listopad 20168 l ok , namowiliscie mnie , bede robil ponownie felge] Brawo ty! Nie żebym się chwalił ale kiedyś popełniłem tutorial o zrobieniu felgi. Starasz się i masz upór ale kuleją podstawy, po co sobie komplikujesz robotę wycinając otwory na śruby oddzielnie jeżeli możesz stworzyc segment felgi i ją skopiować? t 10m56s Edytowane 23 Listopad 20168 l przez Pawlito
Napisano 23 Listopad 20168 l Autor Pawlito- pierwsze co zrobilem przed modelowaniem felgi to obejrzalem twoj tutorial wlasnie :) Tylko ja mam troche inny model felgi, ale i tak twoj tutorial mi pomogl, np tym, ze ile podzialow trzeba stosowac na konkretna felge, np 5 srub i 10 ramion to 50 podzialow. Ale ja sie nie poddam :D. Zaczalem robic juz nowa, oto efekty:
Napisano 24 Listopad 20168 l Autor BIerznik zdeka nisko wyglada na boku. Moze troche i tak, ale juz nie przewiduje zadnych poprawek jesli chodzi o kolo.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Kolejny probny render. Nad swiatlami moze jeszcze popracuje jak bede mial sily.
Napisano 25 Listopad 20168 l Akierek od dłuższego czasu przyglądam się Twoim "modelom". Nie jestem wstanie zrozumieć Twojego podejścia do tematu modelowania. Od wielu, wielu, wielu miesięcy nie skończyłeś żadnego projektu. Napotykając na przeszkody, nie starasz się ich pokonać, tylko omijasz lub się wycofujesz. Dopingowałem Cię przy pracy z Trabantem. Zaszedłes naprawdę daleko i... -pisowania oryginalna-"ok, pora zabrac sie za cos powazniejszego. A mianowicie za BMW M3 E90. Tak jak wiekszosc tutaj kolegow mi doradzali zaczalem od spline caga, i ta metoda zaczalem tworzyc taka wirtualna namiastke bryly. Teraz czas na modelowanie." porzuciłeś go na rzecz jakiegoś koszmarnie wyglądającego BMW. Nie rozwijasz się w ogóle. Może lepiej siatki rozkładasz, ale poza tym stoisz w miejscu od wielu miesięcy. Wszystko to za sprawą swojego niedbalstwa i braku cierpliwości. Po co zajmujesz się tworzeniem sceny skoro model auta "leży"? Drugą rzeczą która mnie zastanawia jest Twój brak spostrzegawczości. Nie widzisz lub nie chcesz widzieć pewnych rzeczy na modelu bo tak Ci jest łatwiej - Eeeee nie będę poprawiał świateł, eee to zrobię później, eeee to tak zostawię. A na sam koniec bierzesz się za "coś poważniejszego". Zawiodłeś mnie, liczyłem że wreszcie dotrwasz do mety i skończysz "mydelniczkę" [Trabant]. Nie wiem z jakiego ty korzystasz internetu, że masz problem ze znalezieniem dobrych ref. Szkoda tego Trabanta. A BMW się nie jaram... i tak go nie skończysz.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Od wielu, wielu, wielu miesięcy nie skończyłeś żadnego projektu Sorry, ale to nie jest nic nie zwyklego, tak robi wiele osob, i przegladajac twoje watki robisz tak samo, wiec w czym problem? Po co zajmujesz się tworzeniem sceny skoro model auta "leży"? Ja wiem, czy lezy, na pewno jest lepiej niz bylo, i widze to nie tylko ja, nauczylem sie sporo cierpliwosci przy tym i dokladnosci. Aha i jak mozesz to wskaz co lezy. A BMW się nie jaram... i tak go nie skończysz. Pozyjemy, zobaczymy. ;)
Napisano 25 Listopad 20168 l Niestety, ale gigant84 ma rację. Nie wiele tu widać poprawy umiejętności. Własnie największy problem to niedbalstwo. Weźmy na przykład tę oponę, robisz ją któryś raz z kolei a ona nadal wygląda beznadziejnie, zamiast wziąć zdjęcie konkretnej opony i odtworzyć ją jak najwierniej to tworzysz kilka słabych, nierealistycznych modeli. Zobacz przykładowe modele dopracowanych opon i postaraj się zrobić coś podobnego - raz a porządnie, a nie kilka razy a słabo. http://www.turbosquid.com/3d-models/tyre-continental-3d-model/1007777 http://www.turbosquid.com/3d-models/tyre-215-55-3d-model/1040985
Napisano 25 Listopad 20168 l ehh, opony dałem tylko jako przykład. Chodzi o to że ten model BMW wcale nie jest lepszy od poprzednich twoich modeli (Trabant chyba nawet był lepszy) bo cały czas popełniasz takie same błędy. Czyli nie przyglądasz się dokładnie zdjęciom, albo nie starasz się dokładnie odtwarzać kształtów.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Niemozliwe, moze patrzysz na inna refke, innego modelu, jestem pewien ze zgadza sie wszystko , no moze w 98%.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Kurcze , no zbudowalem spline caga patrze na zdjecia i co i nic.;/ to co ja zle robie?
Napisano 25 Listopad 20168 l Masz złe nastawienie. To, że zbudowałeś spline cage, czy użyłeś takiej czy innej techniki, to nie znaczy, że z tego będzie dobry model. Napisałem co źle robisz. Nie przywiązujesz uwagi do precyzji i dokładności modelowania i odtwarzania kształtów. Ten model oczywiście przypomina BMW M3 na pierwszy rzut oka ale jak się przyjrzeć bliżej to nic się nie zgadza np. 'nerki' najbardziej charakterystyczny element BMW, a mają tylko zbliżony kształt, w rzeczywistości one inaczej wyglądają. Dalej, lampy przednie, też kształt tylko zbliżony (nie wspominając o wnętrzu), gdzie to charakterystyczne zagięcie dolnej lini lamp? Wnęki pod klamki i same klamki - porażka, lusterka - porażka (jakieś śmiesznie ochlapnięte wyszły), uszczelka wokół okien - porażka (uproszczona i jakoś dziwnie odstaje), cały bok - źle wyprofilowany (porównaj z oryginałem jak wygląda szpara miedzy drzwiami). To tylko część, bo niestety jest tych błędów więcej.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor ok dzieki, to mi troche rozjasnilo, faktycznie jak sie tak przyjrzec to widac te roznice, ale nic ten model dokoncze juz jakos zeby nie bylo ze nie dokanczam projektow.
Napisano 25 Listopad 20168 l Zauważ, że za każdym razem postępujesz tak samo. Za każdym razem prosisz o "wypisanie" błędów. Ja mam czasem wrażenie, że Ty masz bardzo mały zmysł estetyczny, wyobraźnie przestrzenną. Podziwiam Cię, że Ci się nadal chce. To dobrze rokuje, ale zacznij patrzeć na zdjęcia i wychwytuj sam błędy. Czy w jakimkolwiek aucie światła [ksenony] są skierowane pod kątem 35 stopni na boki? Przecież nie trzeba być "artystą" by wiedzieć jak kredkami narysować światła w aucie. NA WPROST. Dlaczego tak się uparłeś na te samochody. Czemu nie wymodelujesz czegoś prostszego? Tarczy rycerskiej [ja od tego zaczynałem], noża, albo zwykłej beczki [każdy chyba robił beczkę na tym forum jak zaczynał przygodę z grafiką]. Z pojazdów mechanicznych może rower, deskorolkę, hulajnogę. Coś prostego. Co zajmie Ci dwa wieczory, zrobisz to "do końca" i będziesz mógł się nacieszyć swoją pracą i pozytywnymi opiniami. Moich prac nie uświadczysz w tym dziale na forum. Od pewnego czasu staram się robić modele game artowe. Chętnie wrzucę tutaj jakiś screen jak moderator wyrazi zgodę. Nie chce bajzlu robić na forum. Ale dziękuję, że się o mnie martwisz. To miłe :)
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Moich prac nie uświadczysz w tym dziale na forum. A to ciekawe :) http://max3d.pl/forum/threads/99887-Obiekt-3d-S%C5%82uchawki-KOSS-Porta-Pro-II?highlight= Dlaczego tak się uparłeś na te samochody. Czemu nie wymodelujesz czegoś prostszego? Bo lubie sobie stawiac ambitniejsze cele, nie jakies popierdolki ;) Ale dziękuję, że się o mnie martwisz. To miłe :) Prosze, nie ma za co ;)
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor Ok, postanowilem wyjsc na przeciw opiniom niektorych uzytkownikow ,ze szkoda trabanta itd. Wiec chce dokonczyc wlasnie tego Trabanta, Zaczynam od wrzucenia rendera, mam nadzieje ze nie jest najgorzej( tu jeszcze troche do zrobienia):
Napisano 27 Listopad 20168 l Od czego zacząć? Zdjęcia, dużo zdjęć. Auto jest bardzo popularne, więc z w google znajdziesz mnóstwo materiałów. Jak szukać? Nie skupiaj się tylko na "google grafika". JA tworząc modele szukam często zdjęć na portalach aukcyjnych [allegro, olx, ebay]. Tam szukając np. zderzaka do trabanta dostaniesz natychmiast kilka zdjęć od sprzedającego. Często jak towar jest uszkodzony, wgnieciony, sprzedający robią ujęcia z bliska. Widać wtedy np. jakieś przetłoczenia itd. Google translate. Wpisz zderzak i przetłumacz sobie ten wyraz na język niemiecki. Wrzuć to w google i dopisz Trabant. Zacznij np od szukania lusterek, jeśli jesteś trochę zmęczony tworzeniem bryły auta. Odpocznij od niej [jeśli czujesz taką potrzebę]. Ja modelując ostatnio pojazd z II WŚ zdjęć tylko jednego koła miałem z 20 w folderze. To bardzo ułatwia pracę. No i rzecz najważniejsza. Patrz uważnie na model i zdjęcia. I nie idź na żadne kompromisy. Pracuj powoli i dokładnie. Dopieść model, a później się pochwal. Popatrz na słuchawki które robiłem. Zadbałem o każdy mały detal. Napisy, śrubki itd. Przykład: http://sprzedajemy.pl/atrapa-grill-pas-przod-trabant-601-nr45456112
Napisano 28 Listopad 20168 l Oglądam z ciekawości Twój temat bo ciekawe rozmowy się tu toczą (nie dla modeli, a to chyba nie o to chodzi?). Miałem się już nie udzielać bo trudno udzielić Ci pomocy, ale nie wytrzymałem :P Zaprzeczasz, że nie jesteś niedbaluchem i nie widzisz niedokładności lub różnic do refek. Nikt Ci nie uwierzy kiedy wrzucasz byle jaką oponę i mówisz, że tak już zostanie bo nie chce Ci się robić kolejny raz. I upierasz się na ten bieżnik jako oddzielny obiekt. Takie samo podejście masz do całego modelu i to widać. Początkującego oszukasz, ale nie oszukasz osób doświadczonych (na tym forum siedzą ludzie, którzy żyją z modelowania), a nawet zwykłych takich jak ja, które czasem coś dla siebie wykonają. Zgadzam się, że powinieneś zacząć od czegoś prostszego. Nie dlatego, że nic nie potrafisz, ale dlatego, że łatwiej jest odwzorować w 100% prosty kształt, a to u Ciebie głównie kuleje. Jeżeli tak lubisz samochody to zrób fajną kierownicę albo felgę z oponą, albo nawet jakąś turbosprężarkę (trudniejsze, ale fajne). Pozdro.
Napisano 28 Listopad 20168 l Autor Caly czas sie ucze, a ze ciezko wychodzi mi modelowanie zgodnie z oryginalem, to pewnie kwestia czasu, az wszystko bedzie ladnie trybic. Dlatego wrocilem do tego trabanta, bo on jest w miare latwy, i mam nadzieje ze bedzie mi latwiej go odwzorowac, i dac wieksza ilosc detali. Pozdrawiam
Napisano 30 Listopad 20168 l hej, model wygląda dość poprawnie, ale co się wydarzyło z wycieraczkami przy przedniej szybie? :)
Napisano 1 Grudzień 20168 l Autor Dzieki, ale to jeszcze nie koniec prac nad nim. Zamierzam dodac troche detalu, popracowac nad buda i przede wszystkim dorobic wnetrze, bo teraz wyglada troche pusto z tymi szybami. Co do wycieraczek, to teraz tak patrze, to rzeczywiscie sa one za male i dziwnie wygladaje. Do poprawki. Narazie zbieram material referencyjne.
Napisano 3 Grudzień 20168 l Przemyśl dobrze co będzie widoczne na skończonym modelu, a co nie. Szkoda byś marnował czas na robienie czegoś, czego później nie będzie widać. Ale jeśli masz zamiar odwzorować tylko atrapę [myślę, że na początek wystarczy] to fajnie, że zaczynasz dbać o szczegóły. Ciężko teraz ocenić czy wykonałeś to poprawnie, bo nie mam refki przed sobą, ale na pewno wygląda to lepiej niż na początku. Powoli, do przodu, bez pośpiechu. Krok po kroku.
Napisano 3 Grudzień 20168 l Autor Dzieki, zamierzam wymodelowac duzo elementow ktorych nie bedzie widac, przynajmniej na pierwszy rzut oka, jak np. podwozie czy silnik.Duzo detali przede wszystkim to chce osiagnac.Refki jeszcze zbieram z neta, ale juz wiem co i jak.
Napisano 3 Grudzień 20168 l Myślę ze dużo się nauczysz modelując wszystkie elementy. Pokazuj siatkę w trakcie modelowania także ;) by moc ocenić flow modelu. Rendery wyglądają coraz lepiej :). Wrzucaj wszystko będziesz miał swoista dokumentacje postępu.
Napisano 3 Grudzień 20168 l Co do silnika i elementów mechanicznych. Wpisz w google TRABANT i dodaj do tego PDF. Masa instrukcji, broszur, książek w ten sposób znajdziesz. Wczoraj przeglądałem z ciekawości. Jest np. rzut całej płyty podłogowej itp. itd.
Napisano 4 Grudzień 20168 l Te elementy na górze powinny wystawać poza dolny obiekt w taki sposób jak wymodelowałeś? Pytam bo nie mam pojęcia jak wygląda budowa takiego silnika, ale na logikę trochę dziwnie by to wyglądało
Napisano 4 Grudzień 20168 l Autor Te elementy na górze powinny wystawać poza dolny obiekt w taki sposób jak wymodelowałeś? Masz racje, to moje niedopatrzenie, juz poprawilem.
Napisano 4 Grudzień 20168 l Jeśli chcesz być dokładny, to profil ożebrowania nie zgadza się z oryginałem, oraz świeca nie wygląda jak świeca i ma złe proporcje do silnika.
Napisano 4 Grudzień 20168 l Autor Hmm.. wzoruje sie na tym zdjeciu glownie( mam jeszcze kilka innych), wydaje mi sie ze jest ok, ale moze tylko mi sie tak wydaje? Nie wiem , jeszcze po sprawdzam. Swiecia to akurat widze, ze do wymiany, troche za mala. Ale ozebrowanie?
Napisano 4 Grudzień 20168 l Mam wrażenie, że jest trochę wyższa w rzeczywistości od tej na Twoim modelu
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Dzieki za material ,ale wedlug mojej refki ona inaczej wyglada( patrz strona wczesniej) , jest znacznie uproszczona.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Zwróć uwagę na proporcje, poszukaj w katalogach motoryzacyjnych świecy do Trabanta. Bardzo Ci kibicuję ale ta świeca wygląda słabo.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Akierek spokojnie możesz użyć tej refki co wrzucił Tevenet. Świeca to świeca. No chyba, że modelujesz jakiś pojazd z lat 20 to wtedy warto poszukać oryginalnych zdjęć. Co do modelu głowicy. Brakuje połączenia żeberek na boku głowicy. Po drugie... czy Ty tych małych żeberek na boku przypadkiem nie zrobiłeś osobno i nie dosunąłeś do całości? Widać dziwne załamanie. Powinieneś to zrobić z jednego elementu. Po trzecie... chyba znowu za bardzo skaczesz z tematu na temat grill, silnik itd. Ale ok. Skup się w całości na tym silniku. W google wpisz GŁOWICA TRABANT. No i oczywiście poszukaj jak w języku niemieckim pisze się głowica i również przeszukaj sieć.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Co do swiecy, to uzylem tej refki: http://www.ldm-tuning.de/pictures/U-7530.jpg Zapomnialem polaczyc zeberka, sie zrobi, a te male zeberka to faktycznie poszedlem na latwizne i zrobilem z osobnego elementu, tez poprawie
Napisano 5 Grudzień 20168 l Masz piekny widok z boku uzyj go bo ta swieca z tej refki to jakas masaktra. Swice wygladaja tak samo sa w wiekszosci znormalizowane zrob za tamtej refki bo ta wyglada jakby nazarla sie paczkow w tlusty czwartek.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Autor Dlaczego nie moze byc z tej refki ktora podalem? Przeciez ona jest od Trabanta. To tym bardziej jest lepiej odwzorowane. Zreszta refka to refka, nie kazdemu musi sie podobac...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto