Skocz do zawartości

[Teczka 3D] Modele game-artowe


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Beczka super, ale mozna by zredukowa kilka poly, np ten loop idacy przes srodek wysokosci korka(nic nie wnosi ze tam jest) i np ten fillet edge na wewnetrzej stronie rantu(powinno to zaltawic normal mapa), ale beczka zacna :).

 

A tak na marginesie czemu nie palisz normal mapy od razu w painterze ?

Napisano

Dziękuję @Pawelkos za opinię i wskazówki.

 

Normal mapy dla próby wypaliłem w Xnormalu, żeby porównać efekty. Następne tekstury będę wypiekał bezpośrednio w SP - znacznie większa wygoda.

Napisano

Pewnie sporo dałoby się urwać, ale prawdę mówiąc nie mam pojęcia jakie są aktualnie budżety na takie rzeczy. Swoją drogą w Sketchfabie widać, że spód potraktowałeś po macoszemu. Nie dałoby się tam dać tekstury z wieka? Czy może po prostu nie ma sensu?

Napisano

To chyba zalezy. Beczka zwykle nie jest tak duza by wiecej jak 24 wierzcholki robily roznice. Sam daje nieparzyste ilosci wierzcholkow - troche komplikuje mapowanie ale efektywniej ukrywa tilowanie i symetrie w low poly, ktora oko od razu wychwytuje. Ale to zalezy od potrzeb. Na pewno wywalilbym to o czym pisal pawelkos i zrobil lepsza wersje z obreczami i obok ta aktualna, by kazdy wiedzial, ze dajesz rade w obu zakresach.

Napisano

Hmmm to może oświetl to trochę inaczej. Pierwszy render (z dużą ilością poly) jest ciemniejszy i lepiej widać na nim normal mapę. Na drugim wszystko prawie przepalone i poza wiekiem, wygląda jakby normal mapy w ogóle nie było.

Napisano

Poza tym wyszło dosyć płasko. Normalką można zdziałać o wiele więcej. :)

 

Wydaje mi sie ze tu plasko wyszlo nie ze wzgledu na normalke ale na specular i swiatlo. Normalka daje bumpa, ale specular jest za malo urozmaicony zeby to wyostrzyc.

Napisano (edytowane)

W grupie nodów w Cycles miałem odwrócony kanał w Normal mapie. Specular poprawiony. Powoli będzie finał.

Test przy dwóch, różnych oświetleniach:

 

 

uuM5ZeO.jpg

3pJ20dn.jpg

 

Screeny z SP:

 

HZp7pCv.png

6QKjbTt.png

Edytowane przez McGavish
Napisano

Game-art to taka trochę sztuka oszukiwania odbiorcy. Masz normalmapę, ale prawdopodobnie masz takie hp, które daje "płaską normalkę". Może na obrazkach pokażę o co mi chodzi :) Wypal sobie testowo normalki z podobnych hp. na płaską powierzchnie i pooglądaj.

testjpg_srwaqxs.jpg

Napisano

Dziękuję Panowie!

 

Następnym modelem będzie sprężarka:

qUl517l.jpg

 

Model nie jest trudny, ale przy okazji poćwiczę robienie "zniszczonych" tekstur. Planuję znacznie mocniejszy wash niż na refce.

 

Postępy:

ZPtKi2D.jpg

xZaZqPr.jpg

76eivnQ.jpg

Napisano

Beczki super choc na game arcie znam sie tylko z widzenia i slyszenia:). Sprezarka dobrze sie zapowiada. IMHO bedziesz mial co cwiczyc przy nie zniszczonych teksturkach, wtedy uzyskac realizm jest duzo trudniej. Ale dobrze Ci idzie, jedziesz dalej ;)

Napisano

Dzięki wszystkim!

 

@gryzon: Z tego co pamiętam, to w trakcie zamiany czworokątów na trójkąty to poprawiłem, bo na Sketchfabie jest w porządku. Dziękuję za czujność ;)

OJqvnsp.jpg

Napisano

Dziękuję @2013!

 

Kompresor pospawany, high i low poly skończone, uv rozłożone. Bake zajmie trochę czasu, bo muszę maskować wypalone mapy w PS, ponieważ jedne elementy wymagają cage, a inne nie. Dodatkowo chcę wszystko zmieścić na jednym secie tekstur 4k.

 

High-poly ok. 3 milionów trójkątów:

 

EEfwXh8.jpg

QCHEW6w.jpg

bPyaexr.jpg

Pj7tmTE.jpg

BZDYrMh.jpg

rYCfFnZ.jpg

1LraJD4.jpg

Napisano

Tekstury wstępnie skończone, zastanawiam się jeszcze nad tym wyciekiem oleju.

Wszelka krytyka mile widziana. Rendery na razie z Marmoseta, ale w Cycles też będą. Prawie 20k trójkątów.

 

 

NOfKewe.jpg

ebjs6lt.jpg

cW9N81G.jpg

SWPFBWh.jpg

DjxZ7E7.jpg

Ov1lcev.jpg

7N3Zrtv.jpg

uBiYSZl.jpg

HbCxVcU.jpg

Q0EnvZ3.jpg

Napisano

Dzięki @Blejsoid za krytykę! Bloom wyszedł dużo za mocny, na finalnych renderach poprawię wszystko. Kolor częściowo wzmocnił bloom i post pro, przyjrzę się temu.

Napisano

Świetna robota. Jedyne co mi się nie podoba to zbyt czyste gumy na kołach i nóżce. Widziałem ostatnio podobną maszyne i tak jakoś rzucił mi sie to w oczy. Czekam na TKSa ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności