McGavish Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 (edytowane) Hej, będę tutaj zamieszczał wszystkie game-artowe prace. Zachęcam do krytyki i komentowania. Na początek beczka. Modelowana w Blenderze, teksturowana w Substance Painterze, bake normal-map w Xnormalu, tekstury 2k. Sketchfab: https://sketchfab.com/models/9aab905edca646b5b45a727b87440271 Edytowane 1 Sierpień 2016 przez McGavish
Pawelkos Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 Beczka super, ale mozna by zredukowa kilka poly, np ten loop idacy przes srodek wysokosci korka(nic nie wnosi ze tam jest) i np ten fillet edge na wewnetrzej stronie rantu(powinno to zaltawic normal mapa), ale beczka zacna :). A tak na marginesie czemu nie palisz normal mapy od razu w painterze ?
McGavish Napisano 10 Listopad 2015 Autor Napisano 10 Listopad 2015 Dziękuję @Pawelkos za opinię i wskazówki. Normal mapy dla próby wypaliłem w Xnormalu, żeby porównać efekty. Następne tekstury będę wypiekał bezpośrednio w SP - znacznie większa wygoda.
wujek_kane Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 Ile tris i jakie zastosowanie? Bardzo szczegółowe jak na grową beczkę. W każdym razie bardzo mi się podoba - tekstury bardzo przekonujące. Czekam na więcej.
McGavish Napisano 10 Listopad 2015 Autor Napisano 10 Listopad 2015 @wujek_kane: Dziękuję. Model ma ok. 2,5k tris. Zastosowania na razie brak.
wujek_kane Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 Pewnie sporo dałoby się urwać, ale prawdę mówiąc nie mam pojęcia jakie są aktualnie budżety na takie rzeczy. Swoją drogą w Sketchfabie widać, że spód potraktowałeś po macoszemu. Nie dałoby się tam dać tekstury z wieka? Czy może po prostu nie ma sensu?
olaf Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 Mysle ze spokojnie 1k moze miec bez zauwazalnej roznicy. Duza niegospodarnosc.
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 Dzięki Panowie za wskazówki. Zrobiłem kolejną wersję, 504 tris. Zastanawiam się, czy zredukować kilka krawędzi z obwodu (teraz obwód ma 30 wierzchołków) Sketchfab https://sketchfab.com/models/f87a95746c1e4c06ada2934a69678c8a
olaf Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 To chyba zalezy. Beczka zwykle nie jest tak duza by wiecej jak 24 wierzcholki robily roznice. Sam daje nieparzyste ilosci wierzcholkow - troche komplikuje mapowanie ale efektywniej ukrywa tilowanie i symetrie w low poly, ktora oko od razu wychwytuje. Ale to zalezy od potrzeb. Na pewno wywalilbym to o czym pisal pawelkos i zrobil lepsza wersje z obreczami i obok ta aktualna, by kazdy wiedzial, ze dajesz rade w obu zakresach.
wujek_kane Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 A może by tak obręcze wypalić na normal mapie?
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 @olaf: Tak zrobię. A może by tak obręcze wypalić na normal mapie? W jakim sensie? Teraz są wypalone z high-poly.
Jedaith Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Z technicznych rzeczy - warto poczytać o podziale na trójkąty przy cylindrycznych kształtach. http://www.humus.name/index.php?page=News&ID=228 Poza tym wyszło dosyć płasko. Normalką można zdziałać o wiele więcej. :)
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 @Jedaith: Dzięki za link! Większego detalu samą normalką, bez modelowania tych pierścieni, raczej nie osiągnę.
wujek_kane Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Hmmm to może oświetl to trochę inaczej. Pierwszy render (z dużą ilością poly) jest ciemniejszy i lepiej widać na nim normal mapę. Na drugim wszystko prawie przepalone i poza wiekiem, wygląda jakby normal mapy w ogóle nie było.
bolitic Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Poza tym wyszło dosyć płasko. Normalką można zdziałać o wiele więcej. :) Wydaje mi sie ze tu plasko wyszlo nie ze wzgledu na normalke ale na specular i swiatlo. Normalka daje bumpa, ale specular jest za malo urozmaicony zeby to wyostrzyc.
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 (edytowane) W grupie nodów w Cycles miałem odwrócony kanał w Normal mapie. Specular poprawiony. Powoli będzie finał. Test przy dwóch, różnych oświetleniach: Screeny z SP: Edytowane 11 Listopad 2015 przez McGavish
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 Przeciez jest na normalmapie. O czym mowa?
Jedaith Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Game-art to taka trochę sztuka oszukiwania odbiorcy. Masz normalmapę, ale prawdopodobnie masz takie hp, które daje "płaską normalkę". Może na obrazkach pokażę o co mi chodzi :) Wypal sobie testowo normalki z podobnych hp. na płaską powierzchnie i pooglądaj.
McGavish Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 @Jedaith: O tym tricku słyszałem i high poly miałem przygotowany pod tym kątem. Z ciekawości jednak zwiększyłem kąt i to był strzał w dziesiątkę. Dziękuję za naprowadzenie. Rezultat poniżej: https://sketchfab.com/models/f87a95746c1e4c06ada2934a69678c8a Jeszcze muszę poprawić ten paskudny korek i zabieram się za następny model.
McGavish Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Beczki skończone. Zrobiłem dwie wersje: z modelowanymi obręczami i z samą normal mapą. Wersja z modelowanymi obręczami: Sketchfab: https://sketchfab.com/models/c69e1e79cb594198a482158e4cec6207 Wersja z samą normal mapą: Sketchfab: https://sketchfab.com/models/a887c3ce417a44769c11c26467e90133 Porównanie obydwu wersji: Wkrótce następny model.
2013 Napisano 19 Listopad 2015 Napisano 19 Listopad 2015 Bardzo dobrze Ci idzie @McGavish, ostro dajesz do przodu, tak trzymaj!
olaf Napisano 19 Listopad 2015 Napisano 19 Listopad 2015 Bardzo fajnie wyszly. Niewiele jest modeli tak prostych ale bardzo dobry wstep.
McGavish Napisano 19 Listopad 2015 Autor Napisano 19 Listopad 2015 Dziękuję Panowie! Następnym modelem będzie sprężarka: Model nie jest trudny, ale przy okazji poćwiczę robienie "zniszczonych" tekstur. Planuję znacznie mocniejszy wash niż na refce. Postępy:
McGavish Napisano 27 Listopad 2015 Autor Napisano 27 Listopad 2015 Siateczki: http://imgur.com/a/rS1o4 Z kilkoma elementami było trochę gimnastyki ;)
Pawelkos Napisano 27 Listopad 2015 Napisano 27 Listopad 2015 Beczki super choc na game arcie znam sie tylko z widzenia i slyszenia:). Sprezarka dobrze sie zapowiada. IMHO bedziesz mial co cwiczyc przy nie zniszczonych teksturkach, wtedy uzyskac realizm jest duzo trudniej. Ale dobrze Ci idzie, jedziesz dalej ;)
McGavish Napisano 6 Grudzień 2015 Autor Napisano 6 Grudzień 2015 Dzięki @Pawelkos! Tekstury całkiem nie zniszczone nie będą, ale wkrótce zamierzam zrobić model, który będzie wymagał czystych tekstur. Wstępnie tekstury skończone. Zastanawiam się jeszcze nad łbami śrub, czy zrobić je wypukłe. - 4,6K trójkątów - tekstury 2k Wszelkie komentarze mile widziane. Sketchfab: https://sketchfab.com/models/554235b3e36744068d28f95928f45661
tr3buh Napisano 6 Grudzień 2015 Napisano 6 Grudzień 2015 po prostu beautiful Jeszcze byłbym uradowany całkowicie jakbyś pokazał siatkę low-poly ;]
McGavish Napisano 6 Grudzień 2015 Autor Napisano 6 Grudzień 2015 Dzięki @tr3buh! Siatki (przed zamianą większości elementów na trójkąty) http://imgur.com/a/7Z0AH Siatki możesz też zobaczyć na Sketchfabie (kliknij w ten sześcianik i wybierz kolor).
gryzon Napisano 10 Grudzień 2015 Napisano 10 Grudzień 2015 Jak wywalisz vertex ze środka wieka to masz kolejną minimalną oszczędność ;)
McGavish Napisano 10 Grudzień 2015 Autor Napisano 10 Grudzień 2015 Dzięki wszystkim! @gryzon: Z tego co pamiętam, to w trakcie zamiany czworokątów na trójkąty to poprawiłem, bo na Sketchfabie jest w porządku. Dziękuję za czujność ;)
McGavish Napisano 13 Grudzień 2015 Autor Napisano 13 Grudzień 2015 Dłubię taki kompresor, coby się sprężarka nie zmarnowała ;)
McGavish Napisano 20 Grudzień 2015 Autor Napisano 20 Grudzień 2015 W międzyczasie przetestowałem sobie Marmoseta i daje świetne efekty. Viewer: https://www.artstation.com/embed/1674284
2013 Napisano 21 Grudzień 2015 Napisano 21 Grudzień 2015 Dobry pomysł na kompresor, no i prezentacja bardzo ładna!
McGavish Napisano 27 Grudzień 2015 Autor Napisano 27 Grudzień 2015 Dziękuję @2013! Kompresor pospawany, high i low poly skończone, uv rozłożone. Bake zajmie trochę czasu, bo muszę maskować wypalone mapy w PS, ponieważ jedne elementy wymagają cage, a inne nie. Dodatkowo chcę wszystko zmieścić na jednym secie tekstur 4k. High-poly ok. 3 milionów trójkątów:
McGavish Napisano 27 Grudzień 2015 Autor Napisano 27 Grudzień 2015 Czym spawane? Wszystko spawane w Zbrushu. Do Blendera importowałem model po użyciu Decimation Master (10M trójkątów do 300k).
McGavish Napisano 1 Styczeń 2016 Autor Napisano 1 Styczeń 2016 Tekstury wstępnie skończone, zastanawiam się jeszcze nad tym wyciekiem oleju. Wszelka krytyka mile widziana. Rendery na razie z Marmoseta, ale w Cycles też będą. Prawie 20k trójkątów.
McGavish Napisano 1 Styczeń 2016 Autor Napisano 1 Styczeń 2016 Dzięki @tr3buh! Sketchfab viewer: https://sketchfab.com/models/0152053061374f4c856c2fede0eac6ad
Blejsoid Napisano 15 Styczeń 2016 Napisano 15 Styczeń 2016 Jak dla mnie całkiem pro, materiały nieźle odwzorowane. Może czerwień zbiornika i bloom trochę za bardzo walą po oczach.
McGavish Napisano 15 Styczeń 2016 Autor Napisano 15 Styczeń 2016 Dzięki @Blejsoid za krytykę! Bloom wyszedł dużo za mocny, na finalnych renderach poprawię wszystko. Kolor częściowo wzmocnił bloom i post pro, przyjrzę się temu.
McGavish Napisano 24 Styczeń 2016 Autor Napisano 24 Styczeń 2016 Więcej już na razie nie wycisnę z tego projektu. Rendery w Marmosecie. Teraz biorę na celownik Mausera i polskiego TKSa.
Reynevan Napisano 24 Styczeń 2016 Napisano 24 Styczeń 2016 Świetna robota. Jedyne co mi się nie podoba to zbyt czyste gumy na kołach i nóżce. Widziałem ostatnio podobną maszyne i tak jakoś rzucił mi sie to w oczy. Czekam na TKSa ;)
McGavish Napisano 25 Styczeń 2016 Autor Napisano 25 Styczeń 2016 Dzięki @Reynevan! Już nic nie dam rady poprawić, ale będę pamiętał na przyszłość ;)
McGavish Napisano 28 Styczeń 2016 Autor Napisano 28 Styczeń 2016 Szybki projekt - Toyota 2000GT 1967. Base mesh jest już prawie gotowy, jeszcze zostały lekkie poprawki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się