Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

projekt mojego pomysłu ale kilka osób mi pomogło i podpowiedziało jak zaprojektować ten wóz. dziekuje:

 

Edwinowi Cousy oraz Arturowi Gaca za podpowiedzi związane z designem

Edytowane przez dexter47
  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :)

Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się?

 

Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty.

Napisano
@dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :)

Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się?

 

Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty.

 

 

rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry.

Napisano
rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry.

 

Tak dla przypomnienia prosiłem Cię o zrobienie przykładu i pokazanie siatki :)

 

http://max3d.pl/forum/threads/100892-Xm2010

Napisano
rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho.

 

a na czym to bazuje? jakaś dziwna interpolowana geometria w stylu nurbsów? nurbsy po konwersjach na poly robią się "inne"...żeby nie powiedzieć jak kupa.

Napisano

sens tkwi w szczegółach-wykończeniach, krawędziach a tutaj....

jakość siatki jest bardzo słaba, co najwyżej mega-low-poly-monster do gier mobilnych.

o "designie" już się nie wypowiadam, twój gust.

Napisano

Kurczę nie mogę dostrzec tych wykończeń. Może mam za słabe oko na takie sprawy. Ale dla mnie furka wygląda bardzo przyjemnie, choć miejscami rzeczywiście jak z gry, ale to wina rendera i tych efektów postpro.

Napisano

No dobra kumam. Właśnie to miałem na myśli mówiąc, że wygląda trochę jak realtime.

Może siatka wcale nie jest taka słaba.

W czym renderowane?

Napisano

Widać ze model nie jest zagęszczony. Modelowałeś za pomoca nurbsow w Rihno? Pamiętam ,ze było coś tam ala poligonalnego modelowanie stąd pytanie? Dokładnie nie pamiętam bo styczność miałem 8lat temu. Nie dałoby rady trochę gęstszy model wypluć do samego renderingu bo zakładam ,ze nie zagescisz juz poza rihno a przynajmniej siatka na to nie pozwoli.

Napisano

modelowane za pomocą dodatku do rhino Tspline wiec można powiedzieć że to poly. Ale tak jak powiedziałeś siatka nie zgęszczona będzie jeszcze poprawiane nadszybie i słupki A wiec nie zagęszczam siatki dopuki nie bede pewny że model jest w porządku już teraz plik zajmuje 1.5gb . Powinienem zwiększyć dokładność z tspline i zamienić na nurmbs przed eksportem do keyshot. jednak spieszyło się i tego nie zrobiłem.

Napisano
zagęszczanie siatki -nie naprawia błędów

 

 

 

no to będzie wesoło.

 

zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci.

Napisano
zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci.

 

aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

Napisano (edytowane)
aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

 

dalej wypowiadasz się o rzeczach o których nie masz pojęcia.

Po 1. jak nie da się zrobić prostej siatki to się zmienia program.

po 2. podczas Projektowania i prototypownia produktu ( nie koniecznie samochodu) najpierw robi się szkice potem przechodzi się do modelowania bryły i tu w początkowej fazie tak zwana siatka nie ma znaczenia bo nie zawsze modelarz od razu wie jak wymodelować dany przedmiot. zresztą gdybyś pracował w branży industrial design wiedziałbyś że potem wszystkie modele które maja tak zwaną siatkę modeluje się za pomocą nurmbs i tu rozwiązuje się wszystkie problemy niedokładności czy krzywizny siatki BO WSZYSTKIE MODELE DO PRODUKCJI I PROTOTYPOWNIA MUSZĄ IŚĆ JAKO PLIKI CAD. (więc niema znaczenia siatka bo jej się nie używa )

po 3. co do ostrych krawędzi jest jeszcze coś takiego jak ergonomia bhp które się sprawdza

wiec załóżmy że mamy taki skończony model CAD następne co się robi to modeluje się model najczęściej w skali 1:8 model z gliny tutaj sprawdza się jak no wygląda bo nie zawsze to co fajnie wygląda w 3d fajnie wygląda w rzeczywistości. na tym etapie (albo wcześniej to zależy) zaczyna się myśleć też już o sprawach inżynieryjnych czyli jak zaprojektować płytę podłogową (chyba że samochód był projektowany pod już istniejąca) jak umocować poszczególne części czy wyjdą one z prasy albo z formy itd itp. Wiesz mam kumpla który powiedział mi ostatnio coś bardzo ciekawego.

Powiedział że w pracy ludzie którzy narzekają i atakują innych pracowników słownie albo donoszą do szefa ze coś ktoś niby źle zrobił to są PAPROKI bo jedyną obrona PAPROKA jest atak na innych pracowników. PAPROK nie jest w stanie obronić się swoją pracą (chodzi o jej jakość).

u ciebie widzę podobnie na tym forum twoje prace nie bronią twojej pozycji dlatego atakujesz innych twórców PAPROKU.

 

a tutaj macie siatkę bez wygładzenia

Edytowane przez dexter47
Napisano
aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

 

Ale o czym mówisz?

 

Jakim programie?? Do czego siatka ma służyć?

 

bo jeśli mówisz o poszukiwaniu formy to raczej nie siatka.. tylko szkice markerami/ cyfrowe w photoshopie/ sketchbooku, makiety

 

Jeśli o brandingu to raczej photoshop, illustrator, AE

 

animacjach to Maya albo Max

 

modelowaniu to soft typu Solidworks Surface albo Autodesk Alias jak pójdzie na maszyny do obróbki

 

jak o mechaniczne sprawy to programy CAE

 

Jaki sens jest w tym żeby kolega do opracowania swojego konceptu używał Aliasa jeśli nie ma zamiaru uruchamiać produkcji?

Napisano

przyznaj że pomiędzy "produkcją" a tym "że się czegoś nie da zrobić" jest jeszcze miesce na zrobienie prawidłowego modelu, a nie wrzucania niedoróby okraszonej stekiem wymówek ?

Napisano
przyznaj że pomiędzy "produkcją" a tym "że się czegoś nie da zrobić" jest jeszcze miesce na zrobienie prawidłowego modelu, a nie wrzucania niedoróby okraszonej stekiem wymówek ?

 

To jest dział Work In Progress - to nie jest ukończona praca jak wskazuje na to nazwa działu więc poprawiem poprzedników.

Napisano
Możesz go dodać do listy ignorowanych. Kliknij na nazwe jego użytkowania. I tam pod avatarem jest Dodaj do listy ignorowanych.

dzienki Seba zrobione mam dość tego ignoranta :)

Napisano
kawałek wnętrza

 

można sobie wyobrazić przy tak rachitycznej konstrukcji "zmiętych" przecinających się profilach, brakiem większych prowadnic, w teście zdeżeniowym nawet auta indyjskie uszłyby za supermocne czołgi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności