dexter47 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 (edytowane) projekt mojego pomysłu ale kilka osób mi pomogło i podpowiedziało jak zaprojektować ten wóz. dziekuje: Edwinowi Cousy oraz Arturowi Gaca za podpowiedzi związane z designem Edytowane 23 Czerwiec 2018 przez dexter47
Pawlito Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Siemka, wygląda obiecująco :) ciekawe jak się rozwinie. Kibicuję.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 @dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :) Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się? Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty.
Maciek Jutrzenka Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 @dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :) Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się? Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty. rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry. Tak dla przypomnienia prosiłem Cię o zrobienie przykładu i pokazanie siatki :) http://max3d.pl/forum/threads/100892-Xm2010
Maciek Jutrzenka Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 co do samego conceptu strasznie dziwne ma proporcje.
piopiowawa Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. a na czym to bazuje? jakaś dziwna interpolowana geometria w stylu nurbsów? nurbsy po konwersjach na poly robią się "inne"...żeby nie powiedzieć jak kupa.
dexter47 Napisano 23 Czerwiec 2018 Autor Napisano 23 Czerwiec 2018 zostało tylko kilka technicznych spraw do zamknięcia. teraz muszę się skupić na projekcie wnętrza :P kilka zmian obniżona linia dachu przesunięty słupek b https://cdn.discordapp.com/attachments/256515409916723201/460150144260898817/mojcar.25.jpg https://cdn.discordapp.com/attachments/256515409916723201/460150156839485441/mojcar.26.jpg https://cdn.discordapp.com/attachments/256515409916723201/460150164997275668/mojcar.27.jpg https://cdn.discordapp.com/attachments/256515409916723201/460150164997275668/mojcar.27.jpg
piopiowawa Napisano 19 Lipiec 2018 Napisano 19 Lipiec 2018 sens tkwi w szczegółach-wykończeniach, krawędziach a tutaj.... jakość siatki jest bardzo słaba, co najwyżej mega-low-poly-monster do gier mobilnych. o "designie" już się nie wypowiadam, twój gust.
michalo Napisano 20 Lipiec 2018 Napisano 20 Lipiec 2018 Kurczę nie mogę dostrzec tych wykończeń. Może mam za słabe oko na takie sprawy. Ale dla mnie furka wygląda bardzo przyjemnie, choć miejscami rzeczywiście jak z gry, ale to wina rendera i tych efektów postpro.
piopiowawa Napisano 20 Lipiec 2018 Napisano 20 Lipiec 2018 Kurczę nie mogę dostrzec tych wykończeń. Może mam za słabe oko na takie sprawy. Ale dla mnie furka wygląda bardzo przyjemnie, choć miejscami rzeczywiście jak z gry, ale to wina rendera i tych efektów postpro. https://imgur.com/a/7CTb7Rz https://imgur.com/a/i58ERGI https://imgur.com/a/LNZAdW1
michalo Napisano 20 Lipiec 2018 Napisano 20 Lipiec 2018 No dobra kumam. Właśnie to miałem na myśli mówiąc, że wygląda trochę jak realtime. Może siatka wcale nie jest taka słaba. W czym renderowane?
dexter47 Napisano 20 Lipiec 2018 Autor Napisano 20 Lipiec 2018 modelowane w Rihno (program CAD więc nie skomentuje uwag dotyczących siatki) renderowane w keyshot ale jest to bezpośredni Export wiec są bugi.
piopiowawa Napisano 23 Lipiec 2018 Napisano 23 Lipiec 2018 tym razem design pojazdu lepszy od modelu (wykonania), jakość siatki jest bardzo niska albo źle wymodelowane, np błotniki przednie.
Sebazx6r Napisano 23 Lipiec 2018 Napisano 23 Lipiec 2018 Widać ze model nie jest zagęszczony. Modelowałeś za pomoca nurbsow w Rihno? Pamiętam ,ze było coś tam ala poligonalnego modelowanie stąd pytanie? Dokładnie nie pamiętam bo styczność miałem 8lat temu. Nie dałoby rady trochę gęstszy model wypluć do samego renderingu bo zakładam ,ze nie zagescisz juz poza rihno a przynajmniej siatka na to nie pozwoli.
dexter47 Napisano 26 Lipiec 2018 Autor Napisano 26 Lipiec 2018 modelowane za pomocą dodatku do rhino Tspline wiec można powiedzieć że to poly. Ale tak jak powiedziałeś siatka nie zgęszczona będzie jeszcze poprawiane nadszybie i słupki A wiec nie zagęszczam siatki dopuki nie bede pewny że model jest w porządku już teraz plik zajmuje 1.5gb . Powinienem zwiększyć dokładność z tspline i zamienić na nurmbs przed eksportem do keyshot. jednak spieszyło się i tego nie zrobiłem.
Sebazx6r Napisano 27 Lipiec 2018 Napisano 27 Lipiec 2018 O właśnie o tym dodatku myslałem. W takim razie mozesz pokazac siatke ;).
piopiowawa Napisano 28 Lipiec 2018 Napisano 28 Lipiec 2018 zagęszczanie siatki -nie naprawia błędów O właśnie o tym dodatku myslałem. W takim razie mozesz pokazac siatke ;). no to będzie wesoło.
dexter47 Napisano 28 Lipiec 2018 Autor Napisano 28 Lipiec 2018 zagęszczanie siatki -nie naprawia błędów no to będzie wesoło. zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci.
piopiowawa Napisano 28 Lipiec 2018 Napisano 28 Lipiec 2018 zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci. aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...
dexter47 Napisano 2 Sierpień 2018 Autor Napisano 2 Sierpień 2018 (edytowane) aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować... dalej wypowiadasz się o rzeczach o których nie masz pojęcia. Po 1. jak nie da się zrobić prostej siatki to się zmienia program. po 2. podczas Projektowania i prototypownia produktu ( nie koniecznie samochodu) najpierw robi się szkice potem przechodzi się do modelowania bryły i tu w początkowej fazie tak zwana siatka nie ma znaczenia bo nie zawsze modelarz od razu wie jak wymodelować dany przedmiot. zresztą gdybyś pracował w branży industrial design wiedziałbyś że potem wszystkie modele które maja tak zwaną siatkę modeluje się za pomocą nurmbs i tu rozwiązuje się wszystkie problemy niedokładności czy krzywizny siatki BO WSZYSTKIE MODELE DO PRODUKCJI I PROTOTYPOWNIA MUSZĄ IŚĆ JAKO PLIKI CAD. (więc niema znaczenia siatka bo jej się nie używa ) po 3. co do ostrych krawędzi jest jeszcze coś takiego jak ergonomia bhp które się sprawdza wiec załóżmy że mamy taki skończony model CAD następne co się robi to modeluje się model najczęściej w skali 1:8 model z gliny tutaj sprawdza się jak no wygląda bo nie zawsze to co fajnie wygląda w 3d fajnie wygląda w rzeczywistości. na tym etapie (albo wcześniej to zależy) zaczyna się myśleć też już o sprawach inżynieryjnych czyli jak zaprojektować płytę podłogową (chyba że samochód był projektowany pod już istniejąca) jak umocować poszczególne części czy wyjdą one z prasy albo z formy itd itp. Wiesz mam kumpla który powiedział mi ostatnio coś bardzo ciekawego. Powiedział że w pracy ludzie którzy narzekają i atakują innych pracowników słownie albo donoszą do szefa ze coś ktoś niby źle zrobił to są PAPROKI bo jedyną obrona PAPROKA jest atak na innych pracowników. PAPROK nie jest w stanie obronić się swoją pracą (chodzi o jej jakość). u ciebie widzę podobnie na tym forum twoje prace nie bronią twojej pozycji dlatego atakujesz innych twórców PAPROKU. a tutaj macie siatkę bez wygładzenia Edytowane 2 Sierpień 2018 przez dexter47
piopiowawa Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 więc dokładnie tak powinieneś zrobić, popraw tylko te kształty błotników.
dexter47 Napisano 15 Sierpień 2018 Autor Napisano 15 Sierpień 2018 (edytowane) a możesz zaznaczyć gdzie jest źle według ciebie ? Edytowane 16 Sierpień 2018 przez dexter47
mitic Napisano 15 Sierpień 2018 Napisano 15 Sierpień 2018 aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować... Ale o czym mówisz? Jakim programie?? Do czego siatka ma służyć? bo jeśli mówisz o poszukiwaniu formy to raczej nie siatka.. tylko szkice markerami/ cyfrowe w photoshopie/ sketchbooku, makiety Jeśli o brandingu to raczej photoshop, illustrator, AE animacjach to Maya albo Max modelowaniu to soft typu Solidworks Surface albo Autodesk Alias jak pójdzie na maszyny do obróbki jak o mechaniczne sprawy to programy CAE Jaki sens jest w tym żeby kolega do opracowania swojego konceptu używał Aliasa jeśli nie ma zamiaru uruchamiać produkcji?
piopiowawa Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 przyznaj że pomiędzy "produkcją" a tym "że się czegoś nie da zrobić" jest jeszcze miesce na zrobienie prawidłowego modelu, a nie wrzucania niedoróby okraszonej stekiem wymówek ?
Sebazx6r Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 Widzisz dział? Work in Progress... Niech se dlubie. Robi ci krzywde ze tak sie pienisz?
dexter47 Napisano 16 Sierpień 2018 Autor Napisano 16 Sierpień 2018 piopiowawa nie odpowiedziałeś na moje pytanie (PS jest jakaś możliwość zablokowania tego trola ?) poprawiona rama z silnikiem
adek Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 przyznaj że pomiędzy "produkcją" a tym "że się czegoś nie da zrobić" jest jeszcze miesce na zrobienie prawidłowego modelu, a nie wrzucania niedoróby okraszonej stekiem wymówek ? To jest dział Work In Progress - to nie jest ukończona praca jak wskazuje na to nazwa działu więc poprawiem poprzedników.
Sebazx6r Napisano 16 Sierpień 2018 Napisano 16 Sierpień 2018 Możesz go dodać do listy ignorowanych. Kliknij na nazwe jego użytkowania. I tam pod avatarem jest Dodaj do listy ignorowanych.
dexter47 Napisano 16 Sierpień 2018 Autor Napisano 16 Sierpień 2018 Możesz go dodać do listy ignorowanych. Kliknij na nazwe jego użytkowania. I tam pod avatarem jest Dodaj do listy ignorowanych. dzienki Seba zrobione mam dość tego ignoranta :)
piopiowawa Napisano 18 Listopad 2018 Napisano 18 Listopad 2018 kawałek wnętrza można sobie wyobrazić przy tak rachitycznej konstrukcji "zmiętych" przecinających się profilach, brakiem większych prowadnic, w teście zdeżeniowym nawet auta indyjskie uszłyby za supermocne czołgi.
dexter47 Napisano 9 Grudzień 2018 Autor Napisano 9 Grudzień 2018 koniec modelowania na splainach czas wykończenie cad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się