Skocz do zawartości

scena i postacie 3d: szachy na szynach


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jesli szachy(1) lub gra w szachy(2) maja byc glownym motywem to ja tego tu nie widze

1) szachy sa za male

2) wygladali jak by sie sobie przygladali a nie grali, a same szachy sa jak by przez przypadek

 

dziewuszka ma troche dziwna twarz, taka muminkowata troche

 

za to pola, tory i slupy mi sie podobaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamienie akurat zmieniam.

co do glownego motywu, motyw sie moze zmienic, nie musza byc szachy, tytol jest roboczy, poczatkowo wogle planowalam ich na autostradzie posadzic, ewentualnie grajac w karty, wiec te szachy nie sa az tak wazne.

wiekszych zrobic nie moge, bo sie tam nie zmieszcza.

twarz sproboje poprawic.

nad niebem tez jeszcze pracoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz lepiek

dodaj lekkiego dofa i mgłę, dopasuj także oświetlenie sceny do tła (np. wssadź ten obraek tła do skylight).

zdaje mi się, że tory są źle dopasowane do podłoża, czym bliżej horyzontu, tym są wyższe lol. kamyczki popraw, bo niezachęcająco wyglądają boxy z noisem :>

w sumie to forma przerasta treść ;]

btw. możesz go zostawić łysego, wielka szkoda mu się nie stanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie co do tego skylight, czy to bardzo spowalnia rendering? bo nigdy nie uzywalam, a gdyby mi sie mial od tego kompek zawieszac to wole nawet nie probowac.

 

tory blizej horyzontu nie sa wyzsze, tylko niebo jest nizej. ale zrobie cos zeby tak nie wygladalo.

 

dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może by te szachy postawić na jakimś nieduzym podełku żeby były bardziej widoczne

 

skylight ci się bardzo przyda bo te oświetlenie jest troche lipne :/ owszem render się zpowolni ale napewno ci się komp od tego nie zawiesi :)

 

jedno jeszcze mnie dziwi ........ dlaczego te druty nad torami są takie dziwne ????? jeśli to takie zasilające elektryczne pociągi to te dwa druty które są u ciebie oddalone od siebie o ok. 10cm powinne mieć rozstaw ponad metra (niewiem dokładnie) i wydaje mi się że nie są one u ciebie równo nad torami tylko nad lewą szyną :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mogę zapytc o przekaz??? bo pomysł bardzo mi się podoba, ale nie rozumiem mysli. Czemu akurat w miejscu dość niewygodnym jakim jest autostrada, albo torowisko????

jesli postaci maja uosabiac intelektualistów, to zostaw szachy, a jeżli przysłowiowy" margines" moga byc karty , ale osobiście podoba mi sie zaproponowany przez Ciebie kontrast:)i tak jak Hatret napisał... pozwój jendej z postaci skupic sie na grze.... np... facet zamyslony, oparty łokciem o kolano z wstartą na dłoniahc głową patrzy na szachownicę, a dziewczyna tak jak jest... z wyczekiwaniem na jego ruch...( a mozę z miłością?)

nie zmieniałbym twarzy diewczyny (może lekki uśmiech że zadała facetowi ćwieka).... ani nie ruszał ciuchów. nie wiem czemu wszyscy mają tutaj skłonności do odzwierciedlania rzeczywistości... zapominajac o spójności plastycznej. Wg mnie możesz tez olać skylight... bo wydaje mi sie , ze możesz stracic magię ujęcia Dla mnie great... właśnei na tym polega urok pracy w 3d... gdybym chciał robić zdięcia to zostalbym fotografem ;)

 

[EDIT] wow... wpadłem na cos... i mam nadzieję, zę to chciałaś przekazac.

zostaw szachy... gra w szachy może być synonimem rozgrywek damsko męskich. podchodów..uwodzenia :) czemu akurat na torach??? bo nigdy nie wiadomo... gdzie i kiedy spotka się kogoś, z kim warto zagrać :)[/EDIT]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniałbym twarzy diewczyny (może lekki uśmiech że zadała facetowi ćwieka).... ani nie ruszał ciuchów. nie wiem czemu wszyscy mają tutaj skłonności do odzwierciedlania rzeczywistości... zapominajac o spójności plastycznej. Wg mnie możesz tez olać skylight... bo wydaje mi sie , ze możesz stracic magię ujęcia Dla mnie great... właśnei na tym polega urok pracy w 3d... gdybym chciał robić zdięcia to zostalbym fotografem ;)
podpisuję się pod Asblaze - praca ma duży konceptualny potencjał - lepiej skupić się na jego pokazaniu [również zastanowiłbym się nad mimiką postaci ale bez zmian mordek ;)] niż robieniu foty.

Aczkolwiek punkty widzenia na to mogą być różne - niemniej fajne to jest ;)

 

co do znaku to można położyć na pierwszym planie na torach samą blachę ze znakiem "koniec pierwszeństwa przejazdu" - ten romb przekreślony czarnym pasem, ale to już szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu wątku zobaczyłem jedynie górną część pierwszego obrazka i natychmiast pomyślałem, że to zdjęcie! Świetna robota, na pierwszy rzut oka robi znakomite wrażenie, drugie ujęcie już nie tak realistyczne - szyny są szare, a powinny być rdzawo-brązowe, światło dziwnie mocne jak przed burzą, a nie zanosi się;) Ale myślę, że to kwestia dopracowania.

Natomiast pewna niekonsekwencja wynika tutaj: raz, że słupy stoją za blisko szyn (torów) w wyniku czego linia trakcji jest z boku zamiast na środku, a po drugie taki słup ma ok ~6m wysokości i teraz gdyby (teoretyzując) go położyć to wychodzi, że każde z tych podzielonych pól ma zaledwie niecałe 10metrów, a tak skromnych "działek" to chyba na polach nie ma? Poza tym patrząc na oddalanie się słupów dojdziemy do wniosku, że horyzont jakoś dziwnie szybko się kończy!!! Na drugim ujęciu niby już lepiej, a jednak słupy równie szybko i nagle znikają...

To po prostu widać, więc o tym informuję szanowną autorkę;)

 

Poza tym ciekawy pomysł. Znak STOP bym usunął, a jako niby-przeszkodę hmm może ten szachowy zegarek postawić na szynie całkiem na pierwszym planie i rozmyć go jako poza-zakres głębi ostrości? Jakoś nie mam innych koncepcji na razie, al eto powinno być coś "z jajem" mi się wydaje:)

 

Kontunuuj bo ładne to!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nie ma updejtu, musze troche nad tym popracowac, a czasu za duzo nie mam

kilka drobiazgow zmienilam, ale nie warto wstawiac

 

te druty sa oddalone dobrze, tylko perspektywa zla, dlatego wygladaja za blisko.

w bok przesuniete sa rzeczywiscie, poprawie to.

 

skylighta wyprobowalam, wyglada nie najgorzej, ale sie renderuje bardzo dlugo, i tylko jak ma wylaczone rosliny, musze czesc tego zielska wywalic bo i tak wszystkiego nie widac.

 

mgla tez kiedys byla, ale wylaczylam, wlacze znowu na nastepny render.

 

jesli chodzi o przekaz, przekazu nie ma, ja mam dosc problemow z samym renderingiem, niech sie przekazem inni martwia (np. asblaze). po prostu sie zastanowilam, co zrobic, i wpadlam na to.

 

realistyczne to i tak nie bedzie, ja nie jestem w stanie zrobic nawet realistycznej srobki, a co dopiero ludzi.

 

georgas, cii, demotywujesz mnie, gdybys ty przynajmniej konkretnie powiedzial co ci sie nie podoba. nie lubie takich komentarzy.

 

znak postanowilam wyciepnac

 

szyny sa rozne, niektore sa szare, wiekszosc rdzawe (duzo sie szyn napatrzylam zanim to zrobilam), moze znowu zmienie, jeszcze nie wiem.

 

horyzont juz przedluzylam. niebo go przecinalo, podnioslam niebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna praca. Ciekawy pomysł i niezłe wykonanie. Pierwszy render najładniejszy, szkoda tylko że kamera trochę kuleje (2gi render jest lepszy pod tym względem). Przyjemne światełko, ładny kolor nieba.

Co do nieba mam jednak małą uwagę. Nie wiem jakie masz podejście do grafiki 3d, ale osobiście niebo namalował bym w 2d ew. odpowiednio przerobił jakieś zdjęcie. Daje to najładniejsze efekty, dużą kontrlę i szybki czas renderingu. Obecnie chmurki nie wyglądają zbyt ciekawie.

 

Lekka głębia ostrości by się przydała i to najlepiej hiperfokalna (tzn. rozmyć jedynie to co znajduje się przed postaciami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniu ... mysle ze z tymi szynami to chodzilo o ich wysokosc ... przy horyzoncie nie powinno byc ich juz praktycznie widac ... a juz napewno nie powinno byc widac ich wysokosci ... a one faktycznie jakos takie strasznie wysokie sie wydaja w porownaniu do odleglosci.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asblaze, gdybym ja tu napisala ze przekaz jest taki a taki, to od razu mi sie ludzie zaczna czepiac ze tego nie widac albo ze oni inny prekaz w tym widza.

 

no mam updejt, po dlugiej przerwie.

czekam na wasza krytyke.

 

wyszla mu lysina na tyle glowy, musze dopiero wysledzic przyczyny.

nie wiem takze co to ta czarna plamka na drucie wyskoczyla, poszukam i usune.

nad niebem jeszcze popracuje. zrobilam corelem ale niezabardzo mi wyszlo.

 

mam problem taki:

kilka miesiecy temu, wyprobowalam skylight, i dzialalo.

teraz dziala tylko jak dam sam skylight bez directa, a ja tak nie chce. jak dam i skylight i direct, to tylko direct wplywa na scene, a skylight jest czarny. zreszta opisalam ten problem w dziale texturing i lighting, ale na razie nikt nie odpowiedzial.

(teraz jest oswietlone tylko directami).

oprocz tego nie kopiuje poprawnie partyclow ktore sa x-refami, ale to jakos obeszlam, chociaz i tak mnie wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompozycyjnie pierwszy obrazek był chyba najfajniejszy- pustka dookoła bardzo dobrze robiła całej scence. Trochę niezdecydowane kolory- niescalone w żadną gamę no i czarne cienie. Jak by się nie obracał- świetnie się zapowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don kichot masz racje, przyciemnie je. (na dole, bo od gory szyny sa czesto jasne, bo je pociag szlifuje jak przejezdza).

 

Rk do pierwszego obrazka juz niestety nie moge wrocic, bo w tej chwili wszystkie rosliny sa dopasowane do tej kamery (poza kamera nie ma roslin, kamieni tez nie, bo by mi sie komputer zawiesil).

 

kolory zmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkiem fajnie :) ogolnie mi sie podoba.

pare uwag dot. szczegolow:

skora kobiety troszke dziwna... moze to tylko moje odczucie.

drzewka ala fantasy troszke nie pasuja :)

dolna czesc szyn jak i kamienie kolo szyn sa ciemna brazawe... fajnie by bylo zobaczyc takie cos u Ciebie.

to cos na drutach takie zle nie ejst :P rozne rzeczy ludzie wrzucaja na takie druty :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

javor jak na razie ze skylightem nie wyglada duzo lepiej, wiec nie warto pokazywac. musze to rozpracowac.

oprocz tego zdecydowalam sie zrobic postacie od nowa, bo uznalam ze mi pokraki wyszly, wiec troche potrwa. mam nadzieje ze to kiedykolwiek skoncze.

ebor masz racje, ale ja nie potrafie teksturowac lepiej. realistyczne to to tak czy inaczej nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam procka bardzo ladna :] co do takich drobniusich szczegolow to troszke za duzo chyba tej trawy na torach chyba ze pociag jezdzi raz na rok :) albo tor jest nieczynny :) renderek z drzewami jest naprawde fajny . Praca jest naprawde ladna i wqoncu jakies urozmaicenie na forum !! gratulacje choc jeszcze pewnie bedziesz to i owo zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe glowy

uszy jeszcze nie sa

tolow tez zaczelam, ale na razie dziwnie wyglada wiec wole nie pokazywac

 

mam kilka pytan:

1. jak najlepiej ich posadzic (bones czy biped czy co)

2. czy lepiej ubrania od ciala odzielic, czy lepiej zostawic w tym samym objekcie?

3. przypuszczam ze faldy na ubraniach lepiej modelowac poki stoja, ale nie jestem pewna. jak uwarzacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ubrania faceta.

 

powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy ja sie dobrze do tego zabieram?

 

a pytania z poprzedniego postu dalej istnieja.

 

zwlaszcza czym takie cos najlepiej zrigowac, bo przy ostatniej wersj jak ich posadzilam to mi sie niesamowity balagan w vertexach zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyhyhy ale fajne

 

mam wrazenie ze w tej partii nie bedzie zwycięzcy :]

 

 

a co do pytan

 

to nie wiem czy to jest najlepsze rozwiazanie, ale o ile to ma byc still, to ja bym modelowal ich od razu siedzacychi w ubraniach, z odpowiednimi faldami, i nawet nie bawil sie w rigi, a textury skolei zrobil jako zwykle projekcje. przynajmniej masz pelen WYSIWYG :P - pozniej sie przynajmniej nie okazuje, ze jakas falda uklada sie wbrew grawitacji, albo przenika przez reke...

 

...no chyba ze sie lubisz bawic stichem - wtedy tak samo ale dokladnie na odwrot :)

 

pozdr

 

kru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fałdy można wymodelować od razu, jednak trzeba pamiętać o zamapowaniu współrzędnych przed pofałdowaniem. Jeżeli chcesz poćwiczyć to jednak pobaw się rigowaniem i ubrania dodaj przez modyfikator "ubraniowy" Może być stich może być reactor. Jak się raz nauczysz nikt ci tego nie odbierze:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kru: dziewczyne sproboje wymodelowac tak jak mowiles, faceta sie chyba juz nie oplaca tak zaczynac. tekstury jako zwykle projekcje nie sa dobre, robilam tak juz kiedys w innej pracy i wiem ze z tego wynikaja pewne problemy.

co ty jest stich?

 

bacry: dlaczego mapowac przed faldowaniem? mnie sie wydaje ze wtedy jak dodam w trakcie faldowania jakis face, to mi sie mapowanie pomiesza, czy nie?

ubrania przez reaktor probowalam juz kiedys robic, ale efekt byl oplakany. rigowalam wtedy postac, ubran nie, i jak posadzilam to bylo pelno intersekcji.

czy to sie powinno robic tak ze rigoje sie i ubrania i postac, a dodatkowo dodaje sie na ubrania cloth modifier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że jeżeli będziesz mapować pofałdowane ubranie to tak naprawdę materiał (w sensie tkaniny) nie będzie odzwierciedlał fałd ubrania. Dlatego musisz zrobić siatkę tak aby nie robić dodatkowych podziałów przy "fałdowaniu". Dodatkowo mogę powiedzieć, że nie zawsze dodawanie krawędzi niszczy współrzędne mapowania.

A intersekcje ubrania z rigiem są niestety częstą bolączką przy animacji postaci. Daaaawno temu poruszałem ten temat na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności