ArTooRo Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Trzeba przyznać, że render jest bardzo przekonujący, ale jestem ciekaw jak to wszystko przedstawisz, by oddać temat pracy. Myślę, że kolor tła i oświetlenia będzie miał tu olbrzymie znaczenie. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy!
hcpiter Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 heheh Tweety przez ciebie i greg`a zastanawiam sie czy nie renderenowac w mentalu mojego zenita bo twoje materiały są wypaśne !
RA Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Swietne aluminium! Material "rzuc" np. SimCloth'em. :)
tweety Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 Updejt: Próba materiału i mapowania: Być może dzisiaj dorobię resztę body. Master: a w ząbki chcesz? ;) ArTooRo: dzięki :) światło i finalna kompozycja będą odgrywać kluczową rolę. jest to trudne ale przewiduję też dość spory post w PSie (głównie korekcj kolorów, rozbłyski, przejaśnienia etc) hcpiter: w sumie okazuje się, że wcale Mental nie jest taki trudny. a za mieszanie materiałów pomiędzy sobą prawie go pokochałem :D RA: myślałem o tym. nie wykluczone, że to wykorzystam :) Pozdrawiam
hcpiter Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Super super, ale... napis sony jest za bardzo sciśnięty ;) A na serio to pięknie ! jak na mentala to dopsze :P To samo kiedyś powiedziałem Vorkowi i była identyczna odpowiedz :D
Archangel Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 W necie mozna znalezc wektorek prawdziwego loga Sony trzeba tylko troche poszperac :) mam go na dysku ale nie na tym kompie niestety :(
tweety Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 ej no bez przesady. jak już pisałem to jest tylko próba mapowania literek (czy aby są na swoim miejscu). zresztą sprawdzcie podpis pod napisem Sony :]
naeq Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 nie czytałem wszytskiego, ale moge tylko dodać od siebie Tweety, byś dodał karty pamięci... po stronie nowej technologii :))
max_1989 Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Bardzo fajnie to sie prezentuje. Shaderki miodzio :). czekam na postęp prac ... a jest na co czekać :).
chveti Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 tweety - za te aparaty jestem za tobą ;) narazie b.ładne materiałki i modelik zenitka, temat milusi a wykonanko będzie ładniusie. heyah.
naeq Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 ale naprawde, Shadery wymiatają, jak ty to zrobiłeś ??!! :D Pozdro
Vorek Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 ciekawe co na to Greg ;-) Świetne materiały robisz, naprawdę będzie ładnie :) Podpis pod Sony extra :D Pozdrawiam
tweety Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 dzięki wszystkim za komentarze. cieszę się, że się podobają shaderki. :) Vorek: wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;) Falcom: obiecuję raz jeszcze że udostępnię po Bitwie wszystkie shaderki jak i również tutki do ich tworzenia. w sumie to nie jest taka ciężka sprawa. wystarczy trochę pogłówkować :) okazuje się, że z małym kompaktem mam więcej problemów niż z Zenitem. wzorowanie się na zdjęciach i referkach nigdy nie było moja mocną stroną. ma ktos dobre referki jakiegos ładnego prostego kompakta?
greg_jg Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 ciekawe co na to Greg ;-) Co ja na to?;) Ładnie zrobione materiały :) wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;) Już odpisałem :) i jak coś (tak jak mówiłem) mogę wrzucić sposób w jaki zrobiłem swój materiał.
tweety Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 dzięki za PMka i za opinię greg. :) [+] testing, testing... reactor: teraz zobaczymy co potrafi SimCloth :] Pozdrawiam
greg_jg Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Jak powiedziałem, tak też robię: Jeżeli chcecie zrobić ciekawy metal to: przede wszystkim musicie wykorzystać to co daje mental ray, czyli możliwość tworzenia złożonych materiałów. Mapy do poszczególnych slotów musza być dość wysokiej rozdzielczości (po to, by w razie potrzeby wyrenderować coś w przyzwoitej wielkości, albo dać zbliżenie na obiekt pokryty tworzonym materiałem i oczywiście- by upakować więcej detali, które pozwolą wyglądać "lepiej" całemu obiektowi, jednak bez przesady z rozmiarem map, szczególnie przy wielości elementów w scenie i ograniczonej powierzchni dyskowej ;) ). To taki wstęp. Tweety mówił, by tylko naprowadzić, więc: Do swojego metalu użyłem DGS`a (Glossy Highlights malowane w PS`ie, w części obiektów również Specular), w "D" -> "metal (lume)" (Surface Material i Reflectivity malowane w PS`ie). Przykładowa rozdzielczość mapy 1 elementu: 9600 x 800 (malowane kilka godzin - duża ilość detali w postaci zabrudzeń, rys itp). Pracy jest dość sporo, ale warto się pobawić :) Pozdrawiam.
tweety Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 ha! wiedziałem,że to DGS :] Od siebie dodam, że można też łączyć materiały mentalowskie ze standardowymi: oryen-nayar-blinn, blinn, anistrophic, raytrace w różnych kombinacjach mogą dać naprawdę ciekawe efekty. :) Pozdrawiam [+] gotowa "idioten kamera". Projekt własny. Zrezygnowałem z jakiejkolwiek marki, żeby uiknąć późniejszych dyskusji o wyższości Zenita nad Nikonem i wiernościa modelu do oryginału. Starałem się jednak wzorować (np: tylni panel) na istniejących aparatach aby to wszystko miało i ręce i nogi. A teraz kilka pytań: Zastanawiam się nad obiektywem: zewnętrzny z Zoomem czy po prostu wenwętrzny jak rybie oko. Jak wyglądało by lepiej? Kolorystyka: czarny matowy z chromowanymi guziczkami i aluminiowym obiektywme czy srebrny metallic z czarnymi guziczkami i aluminiowym obiektywem? Pozdrawiam
hcpiter Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Oo Bardzo fajny modelik, Ja mysle ze srebrny z czarnymi guziczkami bedzie ciekawie sie prezentował w obecnosci czarnego zenita :) Pozdr !
Master Kiełbaster Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 zooma wciskają raczej do trochę większych modeli.. to nad obiektywem to wizjer czy flesz?
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 hcpiter3d: dzięki właśnie pracuję nad obiema wersjami. zobczymy która jest lepsza. Master:zoom jest już praktycznie w każdym modelu: sprawdź choćby Nikona Coolpix'a. To nad obiektywem to flash: w małych aparatach nie ma wizjera optycznego: brakuje na niego miejsca. Pozdrawiam [+] test z wczoraj wersja czarna:
Vorek Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 srebrna będzie lepsza, większy kontrast z zenitem :) daj zbliżenie na detale :) [+] spokojny - chyba nie zrozumiałeś sensu tego cytatu
Gość spokojny Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 "Większy pożytek z osła, niż z głupca, Lepiej osla poganiać, niż z głupcem dyskutować" - Sokrates No cóz ja jestem i osłem (bo upacie chce sie czegoś nauczyć w 3D) oraz jednocześnie głupcem (bawie sie w 3D dopiero 2 tyg), to z kim chcesz rozmawiać ;) Wracając do efektu pracy tweety to... no cóz sam bym tego lepiej nie zrobił (dlaczego? patrz wyżej ;)) Mimo wszystko cos mi tu jeszcze brakuje?... Może spróbuj jakoś bardziej efektownie pokazać ten aparat... nie wiem moze z innego ujęcia?
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 ujęcie na pewno będzie inne: patrz pierwsza strona i konspekt. Vorek: jakie detale? chcesz renderowane zbliżenie na guziczki czy samą siatkę w high res?
Vorek Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 guziczki, guziczki, one są najlepsze w takich aparatach, widzę że się strasznie błyszczące, mi by pasowały bardziej matowe :) Pozdrawiam
greg_jg Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Co do ujęcia to ciekawie by wyglądało, gdybyś tak rozmieścił aparaty, aby w zbliżeniu jednego drugi odbijał się na szkłach obiektywu i tylko w ten sposób byłby widoczny. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi ;)
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 ten pomysł z odbiciami nie jest taki zły. pytanie tylko jak bardzo można skupić się na odbiciu ignorując całe otoczenie? dlatego myslę o drugim pomyśle: wykorzystać technologię cyfrzaka: pierwszy plan: idioten kamera tyłem - na wyświetlaczu widać to co przed nią czyli Zenita. wyżej w kadrze można zobaczyć to co kamera widzi czyli Bestię Zenita. koncept finalnej sceny: o ile cyfrzak będzie ładnie rozświetlony (pojedynczy promień światła)o tyle Zenita pozostawię w półcieniu, złowieszczo błyskającego szkłami swych obiektywów :] Pozdrawiam
Vorek Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Lepiej żeby to idiotka się odbijała w soczewce obiektywu Zenitka :] robisz wtedy ładne zbliżenie na bestię, w tle akcesoria (poza DoF'em) Ja bym to tak wstępnie widział. No i oczywiście nie tak centralnie z przodu. Coś na zasadzie "Może i już odszedłem w niepamięć ale mam cię na oku huehuehue " ;-) Pozdrawiam
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 robiłem próbne zdjęcia z Zenitem i jakoś nie widzę tego :( rzecz w tym, że aż 3/4 kadru musiałby zajmowac obiektyw żeby dokładnie wyodrębnić szczegóły idiotki: poza tym jakoś nie czuję tego kadru. gdzie tutaj tytułowa Piękna? :/
Vorek Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 hmm. no wiesz, fizykę można by trochę "nagiąć" i odbicie wcale nie musi być takie jak w rzeczywistości :) Ale ten kadr jest spoko, lepszy niż poprzedni, można by teraz nieco oddalić, a w lewy dolny róg wrzucić "piękną" i na wyświetlaczu tać zenitka. Zgodnie z Twoim wcześniejszym pomysłem. No może jeszcze zenita przesunąć bardziej w prawo :) W ten sposób ujęcie będzie ciekawsze, nie takie płaskie jak poprzednie. Ale to tylko moje sugiestie, ja się nie znam...:P Pozdrawiam
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 tak? w sumie to teraz wyszło tak: piekna przed surowym obliczem Bestii. :) ja się nie znam jaki skromny ;) Pozdrawiam
greg_jg Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Właśnie o takie ujęcie mi chodziło, chociaż zbliżenie możesz dać jeszcze większe. W dużej rozdzielczości będzie wszystko dobrze widać ;)
deshu Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Tweety, wg mnie pomysl jest bardzo dobry. Zenith - wyszedl ci elegancko, ale ta piekna... widzialem wiele cyfrowek, i mysle ze moze twoj wybor nie padl na odpowiednia:) Nie pasuje mi jej wyglad, szczegulnie ( a moze szczególnie - nigdy nie wiem) objektyw. Jest to tylko moja opinia, mam nadzieje ze nie wplynie ona ani troche na twoj zapal do pracy nad tym projekem, ani na twoje zdanie o nim. Jednemu z nażyczliwszych userow tego forum, zycze powodzenia i zdobycia 1 miejsca, postaraj sie! Narx, pozdro.
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 Właśnie o takie ujęcie mi chodziło, chociaż zbliżenie możesz dać jeszcze większe. W dużej rozdzielczości będzie wszystko dobrze widać ;) to po co ja modeluję tego całego cyfrzaka? mogłem tam postawic plane'a z teksturką jakiegoś Nikona i po sprawie! ;) Ale na serio: greg chyba nie skorzystam z tej porady, a przynajmniej jak na razie nie jest ona opcją dominującą. Pokażę jeszcze te testy kadru kilku znajomym fotografom: niechaj oni wydadzą werdykt. Co nie oznacza, że Twój pomysł idzie do lamusa. Po prostu na razie idzie w rezerwę :) Deshu: dzięki. co do biektywu to wciąż zastanawiam się nad jego wyglądem. byc może nawet nie będzie go widać :) BTW: sczególnie ;) Pozdrawiam
deshu Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 BTW: sczególnie ;) Dziekuje, bardzo bym chcial zapamietac. To ujecie wpozo, ale w takim przypadku zycze sprawnego ustawienia swiatel, bowiem nie bedzie to latwe:) BTW: z gory dziekuje za te tutki ktore obiecales, az sie nie moge doczekac konca bitwy:) +++ Hmm kurde jak przyspieszyc czas renderow w mentalu? Bo o tych probach materalow, pisales tak jakbys co chwile po zmianie jednego parametru robil probny render, czy tak to tylko zabrzmialo? Jezeli odpowiedz miala by byc dluga, to moge zrobic watek w odpowiednim dziale:) THX from mountian - dzięki z góry :) :)
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 Z racji tego, że czekam na rendering mogę oodpisać dłużej: Praca z materiałami nie jest łatwa. To żmudne sprawdzania każdego parametru w określonych warunkach: Wyobraź sobie, że tworzysz piękne złoto: świeci się wspaniale, nawet kaustykuje itp. Ale co z tego, kiedy tak naprawdę 3/4 z tego piękna uleci w źle skonstruowanej scenie? Dlaczego? Bo janse HDRI (np: kitchen_probe) jakie używaliśmy w testach zupełnie nie pasowało do ciemnej stylistyki sceny. A więc złoto wyszło jak żółty, rozmyty raytrace i zupełnie nie wyglądało naturalnie. Dlatego często metal i szkło - pieknie wyglądające na próbnych renderach - w finale traci coś ze swej platyki: staje się szare, bezosobowe - nudne i płaskie. Najlepiej jest mieć przy sobie jakiś przedmiot na którym się wzorujesz: w moim przypadku jeśli chodzi o aluminium to były zdjęcia i realne przedmioty takie jak np: aluminiowy garnek czy oprawa od lampki. Obserwacja otoczenia pozwala zaobserwować reakcje takiego metalu na zmiany kąta oświetlenia, kolorystyki innych obiektów, połyskliwości powierzchni etc. Jeśli dobrze się przypatrzysz zauważysz, że np: stal nierdzewna zupełnie inaczej zachowuje się na powierzchni płaskiej a upełnie inaczej jesli ma pow. cylindryczną. Pamiętam jak w knajpie obserwowałem otwarte zaplecze: kominy od wentylacji ze stali nierdzewnej wspaniale odbijały całe otoczenie - co dziwniejsze: pomimo tego, że obraz odbijalny był w ogóle nieczytelny. Próby materiałów to zmiana jednego parametru - testowy render - zmiana drugiego parametru - testowy render - potem zmiana trzeciego i zmiana pierwszego - testowy render - itd... Owszem nie robi sie nic na ślepo: jeśli wiesz co do czego służy i który parametr odpowiada za jaka funkcję, dość szybko zajmiesz się tylko interesującym Cię efektem. Co do przyspieszania czasów w Mentalu: optymalny sampling w menu rederera dla materiału DGS to 16x16. Przynajmniej ja tak ustawiam. Inny sampling ustawiłbym już dla szkła 1/4x4, a inny dla metalu z blurem a jeszcze inny dla metalu bez blura. Musisz sam ustalić sobie własne standardy według których możesz eksperymentować. Pozdrawiam
misiekhc Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 technicznie elegancko ale skadrowane okropnie
deshu Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Hmm masz talent i ciekawie opowiadasz, wlasnie zobaczylem ze w scence jesty tylko troche DGS wiec sampling zmiejszylem na 1/4x16 :) to co sie renderowalo 2h teraz mniej niz 30min... Sorx za gadanie nie na temat.
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 misiekhc: a jak ty byś to skadrował? deshu: czysta obserwacja :)
Georgas Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Bardzo fajne zdjęcie, jakim sprzetem robiłeś fotke??
ArTooRo Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Fajny pomysł z tym "widzeniem" starego aparatu w nowym, ale moim zdaniem kadr nie odaje tematu pracy. A może by tak kadr pionowy? A gdyby tak "bestia" czaiła się z cienia przy czym "piękna" w blasku światła by tonęła ;) ? Takich tylko parę pomysłów z mojej strony.
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 ArTooRo: taki był mój pierwotny zamysł :) Pierwsze nieśmiałe podejście do świateł: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Co o tym sądzicie? Co dalej? Pozdrawiam
rowr Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 e hemmmm idz na piwo bo przekombinowujesz :) heh modeliki miodzio ale jak ty to biedaku wykadrujesz??? bo narazie jeszcze tego jako calosc nie widze...:) to bylem ja spiacy rowr :)
mrkrzysiek Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 no moim zdaniem tylko 1, 2 i 3 do czegoś się nadaje w 1 renderze kamera powinna być niżej moim zdaniem żeby cyfrówkę było lepiej widać a 2 i 3 powinien być szerszy kadr
misiekhc Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 tak jak w pierwszym koncepcie skadruj, tym niebieskim
weedlog Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 A może nie robić jednego kadru tylko 2-3 ujęcia sceny jak na karcie komiksu i jakoś to fajnie skomponować? Coś jak pstryknięcie kilku zdjęć. Myślę, że mogło by być ciekawie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się