adek Napisano 26 Styczeń Napisano 26 Styczeń Nie wiem jakim cudem przegapiliśmy ten wątek. Wrzucam do promowania. To coś nowego co odpaliliśmy. Jesteśmy w stanie promować w tej chwili nie tylko obrazy z galerii, ale i dowolne posty. Wyświetla sie na głównej oraz tutaj: https://max3d.pl/ourpicks/
Ania Napisano 26 Styczeń Napisano 26 Styczeń Pierwsze kilka beatów nie całkiem zgrane, w drugiej połowie już lepiej pasuje. Zastanowiłabym się dodać całkiem na początku kilka frames ciszy, i wyraźniejszy (szybszy) ruch do pierwszych uderzeń perkusji. Zanimowane bardzo przyzwoicie, widać że wiesz co robisz. Jeśli się czegoś czepić, to trochę zbyt gładko, tzn. brakuje szybkich i ostrych zakończeń w niektórych ruchach. Co do zgrania z muzyką, oczywiście wyświetlasz sobie Waveform w Sequencerze, jak animujesz? Jeśli nie to polecam, jedyna sensowna funkcja sequencera.
Mortus Napisano 27 Styczeń Autor Napisano 27 Styczeń @gryzon Całość animuję w Blenderze. Teksturki maluję w Substance Painterze, w poprzednim projekcie symulacje leciały na Marvelous Designerze, a rzeźbię w Zbrushu. Taki chyba dość standardowy zestaw programów. Ale głównym narzędziem jest dla mnie jednak Blender. @adek O, nie spodziewałem się. Bardzo dziękuję, fajnie zobaczyć swój projekt w polecajkach. Gdybym wiedział, to bym przygotował jakiś bardziej wyjściowy render na miniaturkę. W każdym razie to dla mnie mega wyróżnienie, dzięki! @Ania Tak tak, waveform wisi sobie cały czas podczas pracy razem z oryginalną animacją. Ale czasem nawet mimo to nie zawsze udaje mi się wszystko fajnie zgrać z rytmem. Będę jeszcze próbował. Jeśli są jakieś ujęcia które Twoim zdaniem najbardziej nie leżą to śmiało - będę się starał to poprawiać. Co do wyraźniejszego ruchu na początku - masz na myśli animację jako całość, czy tylko te tancerki z ostatniej wrzutki? Kilka osób mi już wskazywało te tancerki, mi też na tę chwilę nie leżą, dlatego pytam. Zbyt gładka i przesadnie płynna animacja to coś, co ciągle za mną chodzi. Staram się z tym walczyć, w poprzednim projekcie miałem dokładnie ten sam problem. Część z tego już sam wyłapałem i zapisałem sobie na przyszłość do poprawy. Ale wiadomo, im więcej osób mi wskaże na jakiś konkretny fragment animacji albo problem, tym bardziej jestem przekonany nad czym trzeba popracować. Swoją drogą - czy ja Cię kojarzę jeszcze (chyba) ze starej Blenderowni? Ten czajniczek z awatara mocno mi się wrył w pamięć i jeśli Cię z kimś nie pomyliłem, to swego czasu śledziłem z podziwem Twoje prace.
JoseConseco Napisano 28 Styczeń Napisano 28 Styczeń ja już widzę, że to będzie hit. Czy jiggle bonsy zadziałały po poprawkach?
Ania Napisano 29 Styczeń Napisano 29 Styczeń (edytowane) Mi chodziło o tancerki z ostatniego posta. Weź pierwsze ujęcie, one się podnoszą przez co najmniej kilkanaście frames. I to do jednej (czy tam podwójnej) perkusji. Za wolny ruch. Możesz spróbować zacząć od minimum i skrócić to do 3 frames: poza dół, międzypoza, poza góra z podniesionymi rękami. Poeksperymentować czy ta międzypoza musi być bliżej dołu czy bliżej góry (dokładnie na środku najczęściej nie wygląda dynamicznie). Jeśli 3 frames za mało (prawie na pewno), to dodawać więcej aż będzie dosyć. Można rozsuwać te klucze z constant interpolation, wtedy niekiedy łatwiej wyczuć timing, bo komputerowe interpolacje nie mącą w głowie. Tancerki są trochę komiksowe, nie realistyczne, więc na pewno ujdzie bardziej ekstremalna stylizacja ruchu niż gdyby były realistyczne. Możesz animować najpierw tylko pelvis i olać kończyny. Jak już pelvis ma dobry timing, to reszta idzie z górki. A jak później pójdzie w detale, to możesz dodać lekki follow through rąk (nie za mocno bo znowu będzie pływać), i asymetryczny ruch zwłaszcza rąk (to wygląda bardziej naturalnie, chociaż w zasadzie jeśli to jakieś roboty to może nie). Oczywiście te kilkanaście frames będą dalej gdzieś potrzebne, ale to może być anticipation itp. a jeszcze nie ruch do góry. Acha i w tej górnej pozie niech zostaną przez kilka frames prawie bez ruchu, zanim je dalej ruszasz. Edytowane 29 Styczeń przez Ania 3 1
Mortus Napisano 30 Styczeń Autor Napisano 30 Styczeń @JoseConseco Aj, rzeczywiście. Pobrałem poprawkę i nie odpisałem. Na PW poszła odpowiedź co i jak. Generalnie addon teraz działa ale muszę jeszcze popróbować trochę ustawień. Tak czy siak wielkie dzięki 👍 @Ania O proszę, to jest dopiero konkretny feedback! Jeszcze chyba nikt mi do tego projektu nie dawał wskazówek "po animatorowemu". Bardzo dziękuję, mega przydatne uwagi. Z pelvisem się w pełni zgadzam, to jest dokładnie to jak animuję obecnie każde ujęcie. Najpierw pelvis i całą resztę postaci olewam do momentu aż będzie mi się wydawało, że jest akceptowalnie. Potem torso, ręce, dłonie, palce. Od ogółu do szczegółu. Z tą stylizacją to jest dobra uwaga. Ja na początku w ogóle zakładałem, że w animacji będę się bardziej opierał na squash & stretchu. Przy mniejszych, stylizowanych postaciach to się mega dobrze sprawdza. Z tym, że o ile w poprzednim projekcie udało mi się tego trochę przemycić, tak tutaj poległem na próbach i na razie z tego zrezygnowałem. A moim zdaniem to naprawdę bardzo dużo zmienia. Taki lvl-up animacji od ręki. Może jeszcze do tego wrócę, nie wiem. W pełni też się zgadzam z pozostaniem przez chwilę w pozie. Zanim zanimowałem dalszą część, to gdy tancerki tak stały, do pewnego momentu nawet mi to tam pasowało. Później o tym zapomniałem. Kurcze naprawdę super uwagi. Serio wielkie dzięki, postaram się zastosować 🍻
Mortus Napisano 3 Maj Autor Napisano 3 Maj Kupię trochę wolnego czasu. Może być na kilo, może być na sztuki i w każdej ilości ._. Tak czy tak skończył się luźniejszy okres, ale dalej pracuję na tyle na ile czas pozwala. Uwagi sobie zapisuję, więc to nie tak że je olewam. Tak jak już wspominałem, na razie chcę przebrnąć przez całość i mieć "cokolwiek", potem sobie będę tweakował. Dzięki temu czuję, że jakoś mi ta robota idzie do przodu. Szczególnie te uwagi Anii brzmią bardzo przydatnie, więc na pewno będę jeszcze do tego wracał. A co do aktualnej wrzutki: - doanimowałem tancerki do końca pierwszej połowy, czyli do 31 ujęcia - niektóre ujęcia kamery na tancerki są teraz inne - czy są lepsze czy gorsze to już do oceny - ujęcie 20 już zdążyłem nawet ziterować, bo pierwsza wersja animacji tancerek wyglądała kiepsko, mam nadzieję że aktualna jest w porządku - ujęcie 26 coś jakoś mi nie leży - pierwsze ujęcia z tancerkami są takie jak były - jak już mówiłem będę do tego wracał - nadal nie ma fizyki Swoją drogą jak ktoś ma namiary na jakieś fajne formacje taneczne, które nie wyglądają jak chaotyczne podrygi paralityków, to chętnie się czymś zainspiruję. Może akurat się znajdzie coś fajnego. Na razie to tyle. Do zobaczenia mam nadzieję wcześniej niż za 3 kolejne miesiące ._. 1
Mortus Napisano 12 Czerwiec Autor Napisano 12 Czerwiec Minął miesiąc, ale wróciłem. Na szczęście tym razem nie po 3 miesiącach... Już jestem blisko wyklepania całej animacji, poza tym fragmentem na ekranie w środku klipu. Powoli zbliżam się do robienia poprawek i edytowania tego, co już jest. W końcu zacząłem się bawić addonem od @JoseConseco, wielkie dzięki. Przyznam się tylko, że nie używam go tak "out of the box", tylko trochę pogrzebałem i bardziej postanowiłem spróbować metody, która tam jest używana ._. Przyznaję się bez bicia. Na razie wrzuciłem to sobie na włosy tancerek, Courtney jest po staremu. Do tych symulacji też jeszcze przysiądę, na razie nie chce mi się tego wypalać za każdym razem jak coś zmienię. Autokrytyka: - ujęcia od 32-37 mają niezbyt pasującą animację. Jakoś trafiłem na taką choreografię i nie wiem co sobie myślałem, ale to tutaj nie pasuje. Do zmiany - włosy w ujęciu 38 - nie zauważyłem tych włosów wcześniej, ale nieważne. Nad symulacjami i tak będę jeszcze siedział - wszystkie problemy wymienione w poprzednich postach nadal są aktualne Zapraszam do krytykowania. 3
adek Napisano 13 Czerwiec Napisano 13 Czerwiec Nie odzywam się, ale obserwuję, podziwiam. Dzięki, że to tutaj wrzucasz. Nie ukrywam, że po to warto utrzymywać serwis jak coś takiego się dzieje tutaj.
Mortus Napisano 14 Czerwiec Autor Napisano 14 Czerwiec O, dziękuję za miłe słowa! Spoko, sam mam dużo takich rzeczy w internecie które obserwuję, a nigdy się nie udzielam.
Mortus Napisano 2 Lipiec Autor Napisano 2 Lipiec Wowowo, niecały miesiąc i znowu wrzutka. Tym razem mniejsza, bo już tak dużo nie zostało do zrobienia. Z aktualności: - animacja tancerek dociągnięta do końca - poprawiłem kadrowanie w ujęciach 32-37 ...i to tyle. Nawet nie renderowałem całości, tylko te brakujące/zmienione ujęcia bo bez sensu renderować drugi raz to samo. Po prostu dokleiłem nowe ujęcia do poprzedniego wideo. Ale hej - wszystkie ujęcia mają już "jakąś" animację, dla mnie to pewien krok milowy w tym projekcie. Zastanawiam się co dalej, pewnie najpierw zanimuję to brakujące, środkowe ujęcie 31. Potem będę fixował resztę. 6
Ania Napisano 2 Lipiec Napisano 2 Lipiec Wygląda to bardzo dobrze. Jeśli chcesz jeszcze szlifować, to poprawiłabym w tych miejscach: 1. Tancerki podnoszą ręce w pierwszym ujęciu (Frame 2/3?) - mogło by być jeszcze szybciej (kontrast w tempie ruchu). To co już pisałam. 2. Ruch pupci (Frame 7) mniej linearny. Dół szybciej, góra wolniej? 3. Frame 21 jakoś tak sztywno, rączki jakby niezdecydowane, może trochę bardziej exaggurate, albo gdyby ją tułowiem do tyłu pochylić? 4. Frame 38 ruch z początku zbyt symetryczny chyba, albo za mały, jakby zmęczona już była. To takie moje uwagi. Dodam że gdyby to była moja animacja, to bym mniej więcej na tym etapie zostawiła w spokoju, dodała coś w miejscach "There will be animation" i wyrenderowała na kolorowo. Szlifować można bez końca, ale nie zawsze warto. Jest dużo fajnych momentów, a te ciut gorsze nie rażą oka. Całość trzyma poziom. Szczególnie pozytywnie podpadło: Frame 15 fajna miękka "fala" całym ciałem Frame 19 palec, mimika ślicznie dopracowane. Zaraz potem Frame 20 dynamika ruchu świetnie wyszła. Frame 47 bardzo udane, dynamiczne Frame 48 udana mimika, wytrzeszcz oczu ma dokładnie idealną długość 4
Mortus Napisano 3 Lipiec Autor Napisano 3 Lipiec Komplementów to się akurat nie spodziewałem. Ale dziękuję, miło czytać że coś z tej animacji wygląda znośnie 😉 Zgadzam się, szlifować można bez końca i jest kilka takich rzeczy które początkowo planowałem poprawić, ale z czasem stwierdziłem że jak nikt nie zauważy, to już to oleję. I tak siedzę w tym projekcie okrutnie długo. Co nie zmienia faktu, że kilka rzeczy do poprawy jeszcze jest. Takie, które mnie jeszcze osobiście kłują w oczy, albo na które zwyczajnie więcej niż jedna osoba zwróciła mi uwagę. A co do proponowanych zmian: 1. Jak najbardziej. Mam to na liście rzeczy do zrobienia. To, i późniejsza ich animacja aż do ujęcia 7. Zdecydowanie można to zrobić lepiej. 2. Myślałem o tym, ale jakoś wcześniej nikt nie zwrócił na to uwagi. Zapiszę sobie. 3. Też sobie zapiszę. Mam nawet w głowie pomysł na wyciągnięcie tego gestu ręką trochę bardziej, więc nie zaszkodzi spróbować. 4. Mi się ogólnie to ujęcie po czasie wydaje trochę za mało energiczne, takie z lekka leniwe. Popróbuję, ale nie wiem czy uda mi się coś tutaj osiągnąć. Zobaczymy. Generalnie super uwagi. Na taki właśnie feedback liczę. Dzięki!
Mortus Napisano 28 Lipiec Autor Napisano 28 Lipiec Apdejt czas. Jeszcze przed końcem lipca. Już prawie, prawie cała animacja zrobiona. Jeszcze kilka drobnych rzeczy i lecę z poprawkami. W końcu. A z nowości w aktualnej wrzutce: - ujęcie 31 w końcu ma animację! - w ujęciu 31 dojdą jeszcze takie sznurki/nitki od palców Courtney biegnące do tancerek. Ten gest gdy mówi "free" ma być momentem, gdy te sznurki opadną. - również w ujęciu 31, zastanawiam się, czy nie wywalić tancerki ze środka, a zamiast tego dać po 3 postacie po bokach zamiast 2. Aktualnie ta środkowa postać trochę za bardzo zasłania Courtney i chyba zwyczajnie przeszkadza. - reszta jest tak samo jak była, trzeci raz wykorzystałem ten sam już wyrenderowany klip i powoli zaczynają być widoczne artefakty wielokrotnej kompresji. No ale chciałem mieć stosunkowo szybko podgląd całej animacji, bez renderowania wszystkiego znowu od zera. Więc tylko dokleiłem to środkowe ujęcie, reszta bez zmian. 1 2
matiuss Napisano 17 Sierpień Napisano 17 Sierpień (edytowane) bardzo obiecująco to wygląda 🙂 jeżeli chodzi o ujęcie 31 to zdecydowanie powinieneś wywalić tancerkę ze środka bo przeszkadza i nawet nie wiem czy bym nie zostawił 4 - tylko, żeby były w szerszych odstępach między sobą. przy takich szybkich cięciach trzeba pamiętać, żeby punkty skupienia uwagi nie były zbyt daleko od siebie bo nam się w tedy zrobi taki pingpong i oczy szybko się zmęczą albo się po prostu zgubimy 😄 Pierwsza cześć trochę tak ma a za to 2 cześć wyszła znacznie lepiej jak dla mnie uj4 trochę źle skadrowane nie powinno być przypadkiem zbliżenia na nią ? na końcu 41 uj. cos nam wyskakuje z ziemi jak dla mnie trochę to niepotrzebne bo w nast. ujęciu tego i tak nie widzimy i trochę się gubimy bo cos nam wylazło z pod ziemi a potem tego nie ma na 43 belka mnie trochę mocno zdekoncentrowała 😞 za bardzo ją widać i miałem focus na nią zamiast na tancerki 😞 mam uwagę do podpisywania ujęć -normalnie powinno się pisać np. shot 1,2,3 etc a Frames do określenia czasu, można też jeszcze dodać ogniskową i przysłonę 😛 Edytowane 17 Sierpień przez matiuss 2
Mortus Napisano 18 Sierpień Autor Napisano 18 Sierpień (edytowane) Świetny komentarz, takie uwagi to jest dokładnie to na co liczę. Odniosę się po kolei. Cytat jeżeli chodzi o ujęcie 31 to zdecydowanie powinieneś wywalić tancerkę ze środka bo przeszkadza i nawet nie wiem czy bym nie zostawił 4 - tylko, żeby były w szerszych odstępach między sobą. - jak najbardziej się zgadzam - w ujęciu 31 środkowa tancerka już poleciała w mojej roboczej wersji. Aktualnie mam po 3 tancerki po bokach, ale czy to jest w porządku, czy lepiej jednak sprawdzą się po 2, to już pozostawię do oceny jak wrzucę nową wersję do wglądu. Cytat przy takich szybkich cięciach trzeba pamiętać, żeby punkty skupienia uwagi nie były zbyt daleko od siebie bo nam się w tedy zrobi taki pingpong i oczy szybko się zmęczą albo się po prostu zgubimy 😄 Pierwsza cześć trochę tak ma a za to 2 cześć wyszła znacznie lepiej jak dla mnie - o, good point. Niby o tym wiem, ale jak przyszło co do czego to jakoś nie wziąłem tego w ogóle pod uwagę. Ja ogólnie mam ten problem, że trochę na czuja robię kadrowanie. Nie mam o nim za bardzo pojęcia poza takimi absolutnymi ogólnikami. To samo z oświetleniem. Jestem totalna noga jeśli chodzi o światło. Tej części projektu akurat od dawna nie pokazywałem choć sporo eksperymentowałem. Aktualnie jakieś tam światło mam, ale nie jestem z niego jakoś specjalnie zadowolony. Pewnie będę prosił tutaj na forum o pomoc i rady w tej materii, bo zwyczajnie mi to nie idzie. Cytat uj4 trochę źle skadrowane nie powinno być przypadkiem zbliżenia na nią ? - powinno. Nie wiem jakim cudem przez tyle czasu tego nie widziałem ._. Cytat na końcu 41 uj. cos nam wyskakuje z ziemi jak dla mnie trochę to niepotrzebne bo w nast. ujęciu tego i tak nie widzimy i trochę się gubimy bo cos nam wylazło z pod ziemi a potem tego nie ma - w sumie jak tak o tym napisałeś, to rzeczywiście masz rację. Ten podest nie powinien tam wchodzić w kadr, nie ma to większego sensu. Do poprawy. Cytat na 43 belka mnie trochę mocno zdekoncentrowała 😞 za bardzo ją widać i miałem focus na nią zamiast na tancerki 😞 - właśnie tej belki nie jestem pewny praktycznie od samego początku, ale jak dotąd nikt na to nie zwrócił uwagi, więc myślałem że może jednak jest ok. Sam nie wiem. EDIT: Tak teraz patrzę i sobie uświadomiłem, że ta belka jest dlatego, że w oryginale jest dokładnie takie samo ujęcie. No to teraz jeszcze bardziej nie wiem co z tym zrobić. Cytat mam uwagę do podpisywania ujęć -normalnie powinno się pisać np. shot 1,2,3 etc a Frames do określenia czasu, można też jeszcze dodać ogniskową i przysłonę 😛 Przyznam się, że po czasie też się zastanawiałem, czemu ja to podpisałem "Frame" zamiast jakoś inaczej, no ale już większość wrzutek jest tak podpisana to trudno. Dzięki za feedback 😉 Edytowane 19 Sierpień przez Mortus
Mortus Napisano 22 Sierpień Autor Napisano 22 Sierpień Kolejna wrzutka. W dzisiejszym odcinku głównie (albo praktycznie wyłącznie) zmiany, edycje i poprawki. Poniżej lista rzeczy które zostały zrobione: - nowa animacja tancerek w ujęciach 1-6. Początek jest przyśpieszony, reszta zrobiona całkiem od nowa. - poprawione kadrowanie w ujęciu 4 - nowa animacja Courtney w ujęciu 7. Nie wiem czy lepsza, ale inna niż była wcześniej, trochę bardziej dynamiczna. - ciut poprawiona animacja w ujęciu 8 - zmienione kadrowanie w ujęciach 9 i 12, po to żeby wzrok widza nie musiał aż tak bardzo skakać po ekranie jak wcześniej. - zmienione kadrowanie w ujęciu 16 - dla lepszej czytelności - gest Courtney w ujęciu 21 jest teraz trochę bardziej wyolbrzymiony. Szczerze mówiąc nie wiem czy to wystarczy, czy przydałoby się też więcej ruchu reszty ciała - do oceny. - kadrowanie w ujęciu 29 jest trochę inne - tak jak wcześniej, dla czytelności - w ujęciu 31 pojawiły się linki/sznurki prowadzące od palców Courtney do tancerek + same tancerki są teraz tylko po bokach, tak żeby nie przeszkadzały - nowe kadrowanie w ujęciach 33 i 35 - tak samo jak poprzednie, dla poprawy czytelności - ujęciu 41 element scenerii nie wchodzi już w kadr Ujęcie 43 zostało tak jak było, bo w oryginale w tym ujęciu również fragment rusztowania wchodzi w kadr. Więc to co jest teraz jest "zgodne z prawdą historyczną i na razie tego się trzymam. Jeśli więcej osób również stwierdzi, że ta belka tam przeszkadza, to po prostu to zedytuję. Na razie jest jak jest. Fizyka/symulacje na ten moment są bo są. Momentami widzę że srogo szaleją, ale na razie to olewam, fizykę zostawiam sobie na koniec, jak już animacja będzie cacy. Ale to nie mnie oceniać. Na razie tyle. 2 1
matiuss Napisano 25 Sierpień Napisano 25 Sierpień super! jest o wiele lepiej 🙂 Te tancerki w uj 20 przestawił bym je tak jak na obrazku, żeby nie zasłaniały nam głównej postaci Co do animacji to na pewno do poprawy ten ruch palcem wskazującym w uj. 19 Nie wiem czy mam się czepiać tego że główna postać nam zniknęła na 37 z kadru a potem nagle się pojawia w 38 i na słowo "strike back" normalnie powinna nam wejść na platformę bo teraz się nam teleportuje na środek, wiec jak byś chciał to pokazać to pewnie po tym "you and me" jak jest przejście do uj 43 to powinna już startować i wchodzić na platformę no i tam w uj. 45 chyba trochę przesadziłeś z otwarciem buźki - wygląda jak by krzyczała a nie śpiewała 😛 Jeszcze jak patrzę na całość to te wszystkie ruch postaci są strasznie płynne/żywe to nie jak ma się do tańczących mechanicznych robotów no, ale tak też było w oryginale, więc można pominąć tą kwestie tak samo jak z belką. U Ciebie jest jeszcze znośnie, ale w oryginale już nie, zasłania przez chwile pół kadru :X
Mortus Napisano 26 Sierpień Autor Napisano 26 Sierpień W dniu 25.08.2024 o 12:56, matiuss napisał(a): Te tancerki w uj 20 przestawił bym je tak jak na obrazku, żeby nie zasłaniały nam głównej postaci Pewnie. Mi się akurat podoba ten fakt, że jedna z tancerek jest na środku i (tak mi się wydaje) przyciąga na siebie uwagę. Ale faktycznie Courtney jest zasłonięta, więc może spróbuję te postacie nieco przesunąć. Good point. W dniu 25.08.2024 o 12:56, matiuss napisał(a): Co do animacji to na pewno do poprawy ten ruch palcem wskazującym w uj. 19 Chodzi to za mną od jakiegoś czasu. Spróbuję poprawić. To samo z ujęciem 46 - ciągle mi się to kiwanie palcem wydaje wybite z rytmu, później w 47 jest ok. Też spróbuję usiąść do tego. W dniu 25.08.2024 o 12:56, matiuss napisał(a): Nie wiem czy mam się czepiać tego że główna postać nam zniknęła na 37 z kadru a potem nagle się pojawia w 38 Co masz na myśli, że zniknęła z kadru w 37? W dniu 25.08.2024 o 12:56, matiuss napisał(a): na słowo "strike back" normalnie powinna nam wejść na platformę bo teraz się nam teleportuje na środek, wiec jak byś chciał to pokazać to pewnie po tym "you and me" jak jest przejście do uj 43 to powinna już startować i wchodzić na platformę Wiem o co Ci chodzi i z tym fragmentem miałem trochę problemów. W oryginale Courtney cały czas stoi w miejscu i wykonuje gest z rękami skierowanymi do góry, dopóki mówi "Rise up". Potem na "...and strike back" wchodzi bardzo szybko na ten podest. I tu jest problem. Nie wiem, może ja się za to źle zabieram, ale nie udało mi się tego jakoś sensownie zanimować w taki sposób, żeby postać w tak szybkim tempie zrobiła 2 susy na podest i wyglądało to jeszcze jako-tako zgrabnie. Jasne, pewnie można trochę oszukać bo nie widać w pełni pracy nóg, albo pójść bardziej w jakiś podskok. Ja po prostu uznałem, że skoro to i tak jest "teledysk", to takie cięcie będzie akceptowalne. Więc tak zostawiłem. Aaaale... Tutaj bym prosił, żeby ktoś więcej się wypowiedział, bo też nie chcę się bronić przed krytyką, tylko uczciwie poprawić co jest do poprawy. Im więcej opinii różnych osób na ten temat będę znał, tym dla mnie lepiej. Więc proste pytanko - Courtney powinna faktycznie wchodzić na podest we wspomnianym fragmencie, czy takie cięcie jak jest w tym momencie też może być? W dniu 25.08.2024 o 12:56, matiuss napisał(a): w uj. 45 chyba trochę przesadziłeś z otwarciem buźki - wygląda jak by krzyczała a nie śpiewała 😛 Celowo to wyolbrzymiłem, bo te szeroko otwarte usta są na tyle krótko na ekranie, że wydawało mi się to fajnie pasować do momentu w piosence. Ale tutaj też prosiłbym o więcej opinii - nie chcę się zasłaniać przed krytyką jeśli więcej osób również stwierdzi, że źle to wygląda. Tak, że tu też proszę o dodatkowe opinie. Tak czy tak dzięki za kolejny, obszerny komentarz. Dokładnie po to wrzucam te aktualizacje na forum ;)
Mortus Napisano 22 Wrzesień Autor Napisano 22 Wrzesień Dobra, zrobiłem jeszcze kilka mniejszych poprawek w animacji, ale nie chce mi się znowu całości renderować od nowa, więc tylko wylistuję co zostało zrobione. - w ujęciu 20 nieco przesunąłem tancerki zgodnie z sugestią. Ale tylko trochę. Na tyle, żeby odsłonić Courtney i nic więcej. Nie wiem jak u innych osób, ale moja uwaga zawsze w tym ujęciu leci na tę tancerkę najbliżej kamery na środku. Jak próbowałem ustawić tancerki w taki sposób, żeby całkowicie odsłoniły Courtney, to łapałem się na tym, że uwaga mi się trochę gubiła. Nie było tej jednej postaci na środku, na którą mógłbym patrzeć, a sama Courtney też w centrum uwagi w tym ujęciu nie jest. Więc koniec końców przesunąłem te postacie, ale tylko trochę. - w ujęciu 19 poprawiłem trochę animację z palcem wskazującym - zrobiłem w końcu symulacje włosów. Łącznie śmiga to na 2 addonach, mojej własnej symulacji i momentami ręcznych poprawkach ._. Kolizje w Blenderze są okropne, muszę to przyznać. Już nie mam głowy dalej walczyć z tymi włosami, więc po prostu wybejczyłem kilka symulacji na różnych ustawieniach i się przełączam między nimi w zależności od tego co w danym ujęciu wygląda i działa lepiej. A jeśli symulacje nie dają rady, to po prostu wchodzi ręczna animacja i heja. Można to było zrobić lepiej? Można było. Czy mi się jeszcze chce z tymi włosami nadal walczyć? Można było zrobić lepiej. Tak czy inaczej wielkie dzięki za addona @JoseConseco Mam nadzieję jeszcze wrzucić tutaj ostatni render z viewportu już z działającymi symulacjami. Wydaje mi się, że coś jeszcze robiłem, ale już do końca nie pamiętam co. I tak nie ważne. W tej wrzutce chciałbym się skupić na czymś innym. Mój odwieczny nemezis i coś o czym nadal nie mam niestety zielonego pojęcia i co spędza mi sen z powiek - światło. Powiem tak - jakieś tam oświetlenie jest i to w sumie tyle. Pewnie takie zostanie, bo lepszego po prostu nie potrafię zrobić. Ale jestem jak najbardziej otwarty na feedback, w zasadzie po cichu liczę na to, że ktoś mi tutaj coś doradzi. No więc, czy takie światło jest do zaakceptowania? Może powinienem świecić jakoś inaczej, może kolory inne, może coś w postpro? A może olać i jest ok tak jak jest? Sam już nie wiem, głowa pusta. W każdym razie poniżej wyrywkowo kilka ujęć z pierwszej połowy animacji - druga wygląda tak samo, chodzi mi tylko o pokazanie jak oświetlenie aktualnie działa na różnych planach i ujęciach. 5 7 1 1
Mortus Napisano 23 Wrzesień Autor Napisano 23 Wrzesień @Destroyer A dziękuję. Mi osobiście czegoś tu jeszcze brakuje, ale widzę że odbiór generalnie pozytywny, więc może nie będę już kombinował i zostawię jak jest. Nie wiem kto mi wrzucił temat do polecajek, ale zaryzykuję że @adek Pięknie dziękuję, nie spodziewałem się zobaczyć swoją pracę na głównej ._. 1
Destroyer Napisano 23 Wrzesień Napisano 23 Wrzesień 26 minutes ago, Mortus said: @Destroyer A dziękuję. Mi osobiście czegoś tu jeszcze brakuje, ale widzę że odbiór generalnie pozytywny, więc może nie będę już kombinował i zostawię jak jest. Nie wiem kto mi wrzucił temat do polecajek, ale zaryzykuję że @adek Pięknie dziękuję, nie spodziewałem się zobaczyć swoją pracę na głównej ._. W ruchu będzie inaczej się to odbierało niż w stilakch, może można by było nieco odciąć to na czym się skupia kamera od tła np jakimś godraysamy, snopem światła z reflektorów, nieco mniejszy kontrast w tle, coś jak perspektywa powietrzna, rusztowania w tyle mogły być nieco bardziej zacienione bo tam powinno być tylko światło odbite a nie bezpośrednie oświetlone jak scena. To samo natężenie kolorów i kontrastów na pierwszym planie i ostatnim sprawia, że trochę się spłaszcza całą scena ale jak pisałem w ruchu będzie paralaksa ruchowa, szybie ciecia, jest trochę głębi ostrości to może wystarczyć.
adek Napisano 24 Wrzesień Napisano 24 Wrzesień 18 godzin temu, Mortus napisał: @Destroyer A dziękuję. Mi osobiście czegoś tu jeszcze brakuje, ale widzę że odbiór generalnie pozytywny, więc może nie będę już kombinował i zostawię jak jest. Nie wiem kto mi wrzucił temat do polecajek, ale zaryzykuję że @adek Pięknie dziękuję, nie spodziewałem się zobaczyć swoją pracę na głównej ._. Bez przesady. Niesamowity wątek. Obserwuję od dawna. Każda wrzutka jest super opisana, wiele grafik. Miód! 1 1
Mortus Napisano 24 Wrzesień Autor Napisano 24 Wrzesień @Destroyer Good point. Snopy światła próbowałem robić i nawet mam do nich cały gotowy setup, ale ta scena moim zdaniem wygląda lepiej bez nich. Jedynie taki delikatny snop światła od tego głównego reflektora na górze jakoś dawał radę. Może go jeszcze spróbuję dodać do niektórych ujęć. Jakaś forma perspektywy powietrznej też jest spoko pomysłem. Pobawię się trochę w postpro i zobaczę co z tego wyjdzie. Byleby nie przekombinować. @adek Pięknie dziękuję za miłe słowa!
Destroyer Napisano 24 Wrzesień Napisano 24 Wrzesień @Mortus no jak wyrenderujesz zpass to można i w postpro spróbować odcinać plany czy nawet lekko dofa podbić, choć to rożnie bywa na płaskim obrazku 🙂
Mortus Napisano 24 Wrzesień Autor Napisano 24 Wrzesień Yep, tak jak poprzednio przy Starfire, tak pewnie i tutaj postaram się włączyć w renderze jak najwięcej passów, żeby móc ewentualnie w postpro coś działać. Jeśli będzie potrzeba. A jeśli nie będzie potrzeby, to i tak nie zaszkodzi renderować takich danych jak depth czy jakieś ID materiałów itd.
JoseConseco Napisano 2 Październik Napisano 2 Październik Wiedziałem że to będzie hit. Jako że nie jestem specjalistą od oświetlenia/post to sie wypowiem. Dałbym więcej tych ekranów w tle aby dać efekt ciemnej sylwetki na jasnym tle. Po rozmyciu mam takie cos: Kooha-2024-10-02-13-10-40.mp4 I bez rozmycia Kooha-2024-10-02-13-12-05.mp4 Jaśniejsze tło mogło pomóc w mocniejszych rimilajtach - co też by wybiło postać na 1szym planie. Wiadomo nie zawsze bedzie takie ujęcie kamery ale z grubsza - ciemna postać na jasnym tle (albo odwrotnie)
Destroyer Napisano 2 Październik Napisano 2 Październik Chyba z dodatkowymi światłami lepiej do tego raną ładniejszy rimlight dookoła postaci, tylko chyba za mocne bo miejscami to jest jednolity kolor od nich i gruba kreska a nie tylko podkreślenie kształtów czy odcięcie od tła. Ale chyba dobry kierunek, dof w tło + ruch i powinno ładnie wydobyć postać. A światło i postać to można oświetlać oddzielnie nawet, w filmach robi się światła nawet przyczepione do riga żeby można było lepiej to kontrolować np bliki na oczkach czy właśnie rimlighty, nie musi był fizycznie dokładnie wszystko się w scenie zgadzać, robisz pod ujęcie i możesz wszystko ręki. W zwykłych filmach też pełno sztucznych świateł poza kamerą, blend i co potrzeba żeby mieć artystyczna kontrolę, tu masz o tyle łatwiej, że możesz dać światło w ujęciu za postacią, ukryć dla otoczenia i ustawić np żeby tylko było liczone dla refleksów i mieć pełną kontrolę nad tym jak pracuje w scenie i na postaci.
Ania Napisano 2 Październik Napisano 2 Październik (edytowane) Kilka sugestii na temat światła i kolorów: Uwolnij się myślami od refki na której się wzorowałeś, bo ona też kolorystycznie i oświetleniem nie powala. Przemyśl, jaka ma być paleta kolorów. Jakie kolory ze sobą grają, a jakie nie, które kolory mają być na pierwszym planie a które w tle. Możesz zrobić screena z jakiejś sceny i podmalwać kilka wersji na szybko w programie 2d, zobaczyć jakie kolory współgrają lepiej a jakie gorzej. Oddzielić kolorystycznie tło od postaci. Np. zimne kolory na tle a ciepłe na postaciach, albo na odwrót, albo róże i czerwienie na postaciach a niebieskie tła. Albo jasne vs. ciemne. To się może zmieniać w trakcie animacji, np. na początku może być ciemna postać na jasnym tle i "przełączyć" z pierwszą perkusją. Ale powinno być to jakoś oddzielone, i najlepiej żeby tło zostało bardziej w tle. Teraz różowe ekrany za bardzo biją po oczach i odciągają uwagę od postaci. Gdyby były np. niebieskie, byłoby chyba lepiej. Tak samo te lampy w tle mają taką samą jasność i kolor jak oczy głównej bohaterki. Oczy na tym tracą. W tej chwili masz dość równomierne oświetlenie, które spłaszcza postacie. Dałabym więcej skierowanego oświetlenia. Czy dasz przez spoty, area lights czy przez world wszystko jedno, ale żeby na twarzy był jakiś światłocień. Teraz niby jest rimlight (i dobrze), ale od przodu brakuje cienia żeby ten rimlight w ogóle kontrastował. Jeśli jeszcze tego nie robisz: Renderuj na dwóch View Layerach, żeby w Compo mieć osobną kontrolę nad tłem i nad postaciami. Edytowane 2 Październik przez Ania 2
Mortus Napisano 3 Październik Autor Napisano 3 Październik @JoseConseco Czy będzie hit to nie wiem i raczej wątpię, ale dziękuję za wiarę w projekt, haha 🍻 Kurde, ale świetny to jest pomysł z tym rozmyciem! Że też sam na to nie wpadłem. Miałem już co prawda i tak plan ręcznie sobie dopasować ustawienie tych ekranów per ujęcie, ale te Twoje fotoszopki pokazują mi, że zdecydowanie powinienem. @Destroyer Ja mam generalnie lekko zrandomowany materiał tych ekranów, więc tam wpadają różne odcienie od różowych po bardziej czerwone (nie znam konkretnych nazw tych kolorów :v ). Niektóre wpadają nawet w taki żółty-pomarańcz. Więc jednolity kolor można myślę trochę rozbić. Oj fizycznie dokładne na tej scenie to mało co jest tak naprawdę. Miałem na początku ochotę trzymać się tej realistyczności, ale szybko sobie z głowy ten pomysł wybiłem (czy słusznie to już nie mi oceniać). Jak się wszystko we wszystkim faktycznie odbijało to momentami naprawdę ciężko było nad tym zapanować. Aktualnie praktycznie wszystkie widoczne lampy świecą dużo mocniej do kamery niż faktycznie na scenie. Niektóre świecą tylko i wyłącznie do kamery, bo ich odbicia na scenie nie wyglądały dobrze. A postacie też już są ręcznie doświetlane. W każdym ujęciu mam specjalnie ustawione lampy poza kamerą. @Ania Z kolorami zatoczyłem już chyba pełne koło. Próbowałem różnych kombinacji kolorów, sporo też smarowałem w photoshopie. Koniec końców ta niebieska scena z różowymi/czerwonymi przebitkami chyba mi najlepiej leży. Ale ja już tyle się na to napatrzyłem, że pewnie jestem mało obiektywny i jak najbardziej jestem otwarty na inne sugestie. Po prostu to co wrzuciłem to jest moje najlepsze podejście. Jakieś oddzielenie tła od postaci chyba faktycznie by się przydało. Z zimnym tłem i ciepłymi postaciami już eksperymentowałem. Może jeszcze spróbuję. Ale nie wiem czy nie brakuje mi bardziej kontrastu w jasności między tłem a postaciami. Trudno powiedzieć. Dzięki za trafne uwagi co do ekranów, lamp i oczu - w sumie dość trafne, masz rację. Zastanawiam się jeszcze nad tymi warstwami. Aktualnie renderuję cryptomatte, więc wszystko jest "maskowalne" i teoretycznie powinno wystarczyć bez zwiększania czasu renderu. 1
Mortus Napisano Sobota o 19:35 Autor Napisano Sobota o 19:35 Dobra, renderowanie sobie leci, ale stwierdziłem że zrobię wrzutkę bo dawno nic nie było. Co prawda jest jeszcze sporo błędów, na przykład zauważyłem, że tło z jakiegoś powodu nie jest zsynchronizowane z główną animacją kamery w pewnych ujęciach. Będę to oczywiście poprawiał. Pewne klatki do ponownego wyrenderowania z racji na artefakty, brakuje też motion blura itd. Ale co mam, to wrzucam. Enjoy. 3
Mortom Napisano Sobota o 21:17 Napisano Sobota o 21:17 Jedyne co mogę powiedzieć to to... że clip za krótki! Dawej reszte! 🙂 Superancko ci idzie!
Mortus Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu A dzięki, dzięki. Resztę wrzucę jak tylko skończy się renderować 🫡
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się