Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • KLICEK featured this temat
Napisano

W sumie dosc zaskakujace ze tak napieraja z rozwojem. U duzych graczy to w zasadzie standard, ze wychodzi nowa wersja raz na rok i potem fixy do tego co nie dziala 😄 A tu prosze. No bo raczej nie robia eventu, zeby oglosic wersje z poprawkami. Ciekawe co to bedzie - czy ma jakis zwiazek z polprzezroczysta zetka? Zobaczymy...

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Wbrew pozorom musza. Do blendka jest zajebsity plugin do bolean'ów i pikowanych przykladowo clothow i nie tylko. 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano
31 minutes ago, Sebazx6r said:

Wbrew pozorom musza. Do blendka jest zajebsit y plugin do boelewno i pikowanych przykladow o clothow i nie tylko. 

Pewnie grease pencil dodadza do ZBrusha 🤣

  • Haha 1
Napisano

Booleany i cloth w brush w zetce to żart. Połowa feature co dodali to jest śmiech. Niczego nie kończą. Robią jakieś pół środki. 
Jedyne co jest najlepszy feature'm to darmowy update.  
Greese pencil nie wiem ale z tego co pamietam jest opcja maziania do 3d.

P.S. Foldery przy GOZ się jebiom.

Napisano (edytowane)

Tak tak, wiem, Blender jest najzajebistszy na swiecie i wszyscy sie przesiada na niego.
Ale to jest watek o updacie ZBrusha tak ze... moze ograniczmy gloszenie jednej prawdziwej wiary blenderowej do watkow o blenderze.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
Godzinę temu, Sebazx6r napisał:

Booleany i cloth w brush w zetce to żart. Połowa feature co dodali to jest śmiech. Niczego nie kończą. Robią jakieś pół środki. 
Jedyne co jest najlepszy feature'm to darmowy update.  
Greese pencil nie wiem ale z tego co pamietam jest opcja maziania do 3d.

P.S. Foldery przy GOZ się jebiom.

 

Cloth brushe akurat to pierwszy raz i mam nadzieję, że nie zostawią tego tak sobie, jak inne rzeczy, które dodali i przestali rozwijać (z połowa zbrusha pewnie ;))

Już je trochę poznałem i używam. Może nie do końca tak jak jest ich przeznaczenie ale dają radę.

Ale booleany są jak najbarzdej ok. Nie wiem o co ci chodzi.

 

GoZ na szczęście nie muszę używać..  Ale powiedz mi, które softy są tak zajebiście zintegrowane że przerzucanie plików jest bezproblemowe?  Zawsze są jakieś problemy, chyba że softy są w jednej rodzinie albo masz już na tip top opracowane eksporty/importy.

 

Na zbrush summit co roku  z każdej odnogi 3d ludzie się spotykają i spuszczają nad ZB. Nie jest chyba z nim aż tak źle jak mówisz.

 

W updacie nie liczę na nic. Tak naprawdę to mogli by naprawiać/poprawiać stare a nie dodawać ciągle nowe...

Ja nie ogarniam jeszcze połowy rzeczy w gizmo.. albo modelowanie modyfikatorem z gizmo bwhaha, ciekawe kto jeszcze tego używa 🙂

 

Z tym BPRem to serio pisałem. Nie chce mi się eksportować już i optymalizować. Dali by jaki rejtracing czy coś, modne ostatnio 😛

Napisano (edytowane)
52 minutes ago, michalo said:

W updacie nie liczę na nic.

Spoko podejscie - nie sposob Cie bedzie zawiesc 🙂
A z raytracingiem to wypluj to slowo! Teraz ZBrush chodzi na buraku nawet a przy tych cenach i dostepnosci GPU to raytracingowi podziekuje...

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano (edytowane)
Cytat

Tak tak, wiem, Blender jest najzajebistszy na swiecie i wszyscy sie przesiada na niego.
Ale to jest watek o updacie ZBrusha tak ze... moze ograniczmy gloszenie jednej prawdziwej wiary blenderowej do watkow o blenderze.

- Proponuje się nauczyć czytać ze zrozumieniem, a nie bełtać wodę w kilblu i siać teorie spiskowe.
-  Blendera nie używam używam Mayki.
- Zbrusha zaś od 4R6 i piszę jak jest. Przykładu Blendka użylem jako pkt odniesienia odnosząc się do wcześniejszego postu. 
- Pokazali tool do uv? Pokazali i pytam gdzie on jest? Rozumiem ,że extrud jakiś czas temu w Zbrushu było powodem do spazmów.
Soft jest zabugowany nawet nie ma porządnego subdivision zaimplementowanego.

 

Cytat

Ale booleany są jak najbarzdej ok. Nie wiem o co ci chodzi.

Są beznadziejne. Nieintuicyjne. Edycja modelu do bleanów. Praktcznie wymagajć modelowanai na zewnątrz. Dla mnie to jest tragedia. 
W Blenderze jest plugin ktory adaptuje sposób modelowania rodem z CAD. Przepraszam nie pamietam nazwy. 

Sculptris też mógłby zagęszczać nie gubiąć uv. 

Ten interfejs poprostu na wiele nie pozwoli to jest moje zdanie.

Ludzie prosili o porzadne retopo i uv. Dostali Zmodeler. Noż qrwa.

Ogólnie nie wiem czym tu się jarać.  JA sobie cos podobnego napisalem do Mayki ale nie jest cud miód.  Ale widze co edytuje. Za to


Osobiscie uwazam ze ten tool tu Fluent to magia:


 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 4
  • Haha 1
  • Wow 1
Napisano

Kurde jakbym mial tego addona jak na Blendku robilem kanapy kiedys to bym skonczyl wszystko w pare godzin 😄 Credit where credit's due - rewelka do niektorych rzeczy (jesli dziala jak na filmiku).

Napisano
1 minutę temu, Nezumi napisał:

Kurde jakbym mial tego addona jak na Blendku robilem kanapy kiedys to bym skonczyl wszystko w pare godzin 😄 Credit where credit's due - rewelka do niektorych rzeczy (jesli dziala jak na filmiku).

Działa jak na filmiku, jeden klik i nawet jak jest siatka z dupy to dzieje się magia.

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Dobre! "Siatka z dupy" to czesc mojego workflow 😄

Sebazx6r - teraz przeczytalem twoja odpowiedz. Co to za zarzut ze pokazali cos i tego nie ma? Widocznie maja powod. Nie miales okazji tego uzyc ani razu wiec jak sie to ma do tego czy to co jest jest dobre?
Jak chcesz to rzezb w czyms innym. Zaden inny soft chocbys nie wiem jak go reklamowal nie oferuje takiej palety narzedzi do rzezbienia i mozemy sobie tutaj wyrwac gardla nawzajem a to sie nie zmieni.
Nie wazne co napiszesz ja nie przestane lubic ZBrusha a Ty nie zgdzisz sie ze jest zajebisty wiec... Good day! 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
3 minutes ago, michalo said:

Dobre to!

A liva przełożyli na jutro.

Ta, amerykanski internet mnie zadziwia czasem. Na meksykanskim zadupiu mam bardziej stabilne lacze niz wielu ludzi w LA...

Napisano (edytowane)
Cytat

Jak chcesz to rzezb w czyms innym. Zaden inny soft chocbys nie wiem jak go reklamowal nie oferuje takiej palety narzedzi do rzezbienia i mozemy sobie tutaj wyrwac gardla nawzajem a to sie nie zmieni.


Ciężko mi się z tobą gada.  Postaram się wyłożyć łopatologicznie. 

- Pokazują feature które będą, potem ich nie dodają (UV - jakby nie pokazali miałbym to w dupie. Wyglądało ,że działą fajnie przynajmniej mozna bylo UV island poukladac) jednymi słowy nie są słowni aczkolwiek w sumie dobrze bo R9 miało być ostatnim bezpłatnym updatetem. W tym ze pewnie nie podołali i dalej ten ulep promują. Nowy interface nie powstał.
- Dodaja feature z topornym UI a potem go nie kontynuują.
- Nie poprawiaja błędów które się im wskazuje : - algorytm smoothowania. Różne opcje do UV (open SubDpanie vertex order)
- Powiedz mi co mi z tych brushy skoro muszę je potem zreprojektwoać by mieć dispa po normalnej?
- Vector displacement map opisane sprzed epoki łupanej.
- 3/4 osób poprostu robi swoje brushe. Z ostatnich co sie jaralem to jest x64 , extracto brush)
- Zjebany system layerów. (opcja maskoania layerow oddzielne layery dla koloru)
odtwarzanie subd nawet Mudbox robi to lewiej (rozwalanie UV.
- Brak opcji wyświetlania textur w systemie UDIM.
- Zetka nie orientuje sie gdy inportujesz model o tej samej topo (iluzorycznie) ale innym vertex orederze - rozpierdala UV
wypalnie mapek do UDIM - nie potrafi zrobic 1 nazwy dla wszyskich subtooli (musialem skrypt napisac do renamowania)
- nie mozna bezposrednio zaimportowac obj do sceny. Insert tool najpier potem import ;/
-Zeby sie UI lekko nie preskalowalo i zakrywalo ikonki jak postawi tab po lewej i prawej?


Będę szczery jak robie w domu i mialbym robic tylko coz z czego po raycascie mam palic normale lub cos drukować to mam to w cycu, ale produkcyjnie jest to nie posprzątany syf i mam w cycu te feature ("extrud qrwa jego mać i te jarające sie fanboye na sal").  Nauczylem sie na nim anatomii etc ale qrwa mać mam pod sobą 5 osób i jak Zbrush coś sp... to trzeba przez inne softy przepuscic by to naprawić.

Zeby nie bylo soft jest super ale wpi...ja sie tam gdzie nie powinni a powinni usprawnic to co jest dodac porzadne retopo i UV.




Dlatego mam wyjebane na nowe feature jak starą są niedokońćzone. Mam dla was ooOo woo ale działa uuu i nigdy tego nie uzyjecie bo jest toporne i chujowe.
Mozesz edytować w symetri ale musisz go postawic jako instancje na planie. Nie no qrwa.

Ej ja ci nie kaze przestac lubic zetki. Nie jestem fanboyem blendera i go nie uzywam ale jako uzytkownik Zetki moge ci powiedziec ze ten soft to dinozaur i nie powinie tak wyglądac. Zaś blender widać ze sie rozwija a zetka to kupa i wciaz uzywam w wiekrzosci starych featerów bo nie mam ochoty nap... na około w Zbrush.


Zetke tez lub ale jak nie musze miec techniczne poprawnego asetu w projekcie.
I qrwa platny bridge do tego by przerzucic pliki do renderfu we w chuj platnym rendererze. Ja pierdole to powinno byc za darmo a opcja
kupna renderera platana. To jest poprostu debilizm ktory jako pierwszy zrazil mnie do pixologica. Tu za free update a tu gowno za kupe kasy. Gdzie jest logika?

Jak dla mnie jak jestes szybki i zapiedalasz to mzoesz nawet modele robic w TURBO PASCALU. Ogólnie ma w d...  kto w jakim sofcie robi. Na koncu interesuje mnie dowieziony aset i publish z pipeline reszta mnie nie interesuje. 

Jako user róznych softów jest w stanie powiedzieć , że miłość do nich przemija z biegiem czasu. Jedyne co broni przed przesiadką to przyzwyczajenia i chęć nauczenia się softów równoległych lub skryptowania.


SZCZERZE JESTEM CIEKAW CO ONI POKAZA MOZE ZMIENIE BIEGUN. NARAZIE JESTEM SCEPTYCZNY CO DO ZDROWOROZSADKOWEGO MYSLENIA TYCH PANOW. SZCZEGOLNIE ZE CO KOLEJNY ZBRUSH SUMMIT TO JAKIS STAND UP COMMEDY CENTRAL. 

Lepiej zeby coś konkretnego pokazali.

 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)
23 minutes ago, Sebazx6r said:

Ciężko mi się z tobą gada.

To nie gadaj 😄 Rob se na czym chcesz. Zylka Ci peknie a mnie nie przekonasz ze to jest kiepski soft (mega zgoda ze moglby byc lepszy, ale jak mowi JackTheRippy - lepszego nie ma niestety).
Jako koles co dlubie w domu figurki dam wam jeden patent, zebyscie sie tam "w produkcji" nie musieli sie meczyc 🤣
Jak chcesz dodac obj (albo inny wspierany format) bez zabawy z insert tool a pozniej import - uzyj multiinsert z subtool mastera. Mozesz pojedynczy obiekt tez tak dodac. Wyciagniesz sobie na UI i masz problem z glowy.
Wracam do ZBrusha. Najzajebistrzego softu evaaaaaa! 🤭

Edytowane przez Nezumi
  • Confused 1
Napisano (edytowane)
19 minut temu, JackTheRippy napisał:

Sorka, za offtop, ten addon to blendka, jak wyglada meshe ktore eksportuje ? Posypią sie w zbrushu ? 😄

Noale po co zbrush skoro jest blender.... 😄
Natomiast jeśli serio pytasz to serio odpowiem- niestety nie wiem.

Edytowane przez RaVirr
dodałem mądry wyraz na początku zdania
  • Haha 1
Napisano (edytowane)
Cytat

Jak chcesz dodac obj (albo inny wspierany format) bez zabawy z insert tool a pozniej import - uzyj multiinsert z subtool mastera. Mozesz pojedynczy obiekt tez tak dodac. Wyciagniesz sobie na UI i masz problem z glowy.
Wracam do ZBrusha. Najzajebistrzego softu evaaaaaa! 🤭

Tyle samo kliknięć by zaciagnac 1 obj na skopiowany subtool. Uzywam do importowania innych ztl lub grupy obj.  Żaden tam patent. Tu 3-4 klikniecia i tam 3-4 klikniecia. Zapomniales by napisac bym se postawil 1 boxa by trzymac nazwe pliku  by mi nazwy subtoola nie zmieniało na którym pracuje.
Spróboj zrobic GOZ majac foldery. Powodzenia. 

Dzióbiesz coś sobie chałupie to dziób wtedy też bym miął wyjebane. Soft jest fajny do szybkiego prototypowania jak zaczynają się kwestie techniczne i reżim zaczynają się schody.
 

Cytat

To nie gadaj 😄 Rob se na czym chcesz. Zylka Ci peknie

Bycie wrednym nie boli co? Robisz to zwodowo? Byleby by podłapać temat i siać ferment? Niestety podłapałem twój haczyk nienauczony doświadczenie sprzed paru lat. 

"Edytowane na prośbe operatora"
 

 

Cytat

Wracam do ZBrusha. Najzajebistrzego softu evaaaaaa! 🤭

 

No i super. Ciesze siętwoim szczęściem

"Edytowane na prośbe operatora"
 

Cytat

Sorka, za offtop, ten addon to blendka, jak wyglada meshe ktore eksportuje ? Posypią sie w zbrushu ? 😄

Jakub z tego co wiem robi trojkaty, ale jak nie ma Ngonow to nic ci sie nie stanie.  W tym ,że jak przerzucisz do zetki stracisz normalki. Ogólnie używałbym go albo do szybkie topo do Hardów i potem retopo bake i textury w substancie. Bo do zetki to trzeba bedize zdynameshować lub sculptris pro ale za nim nie przepadam.

Odnośnie ciuchów w pluginie , nie wiem bo tak jak pisze kupili tańszy addon i tego nie ma.  Ręce mi opadły jak koleżanka napisała o tym fakcie ;/.  Musze przycisną producenta by to odkręcili bo głownie chodziło mi o clothy. Fajnie by tym pikowane cuda robić jakieś rękawiczki etc.  I nie ogranicza się człowiek gęstościa siatki bo zmienia ją dynamicznie z tego co oglądałem.
Sprawdziłbym w domu ale jakoś mnie nie ciągnie jeszce do Blendka ;/ ,a powinno.



 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

Ło panowie chbya za dużo piątkowego browara.

 

No ale Seba ma sporo racji choć nie ze wszystkim się zgadzam.

Zbrush to soft do sculptingu. Wszelkie dodatki typu uv, fibers, polypaint są po to żeby na szybko coś stworzyć. Tak jak tradycyjna rzeźba w animacji czy filmie - spełnia dokładnie tą samą rolę.

Pixo nie raz to udowadniał dodając takie mega ficzery jak zsketch, shadowbox, zspheres lub akurat świtny dynamesh.

Jest wiele żartów jak kontrola i jej brak nad krzywymi,

to że trzeba często chodzićna około bo bezpośrednich sposobów nie ma itd itp

 

a problemy z integracja innymi softami to wina pipeline i braku doświadczenia. Jeśli walisz na oślep export import to tak masz. Jak na spokojnie przemyślisz sprawę to unikniesz w przyszłości wiele problemów.

Napisano

@michalono ja sie zgadzam z wami wszystkimi tak naprawde 🙂 Perspektywa jest taka ze kazdy ma racje w zaleznosci od tego co potrzebuje i co robi. Jezeli robisz sobie modeliki, pozniej je pozujesz i tyle to zbrush jest do tego genialny.  Wiec taka osoba ma problemy ze zrozumienim  osoby, ktora robi cos wiecej z tymi modelami i "wice wersja" hehe. No,  nie ma co robisz szopek, ze moja racja jest najmojsza.

Generalnie zbrush od updatu do updatu nie zmienia sie praktycznie nic i zgadzam sie ze pixologic nie slucha ludzi. Generalnie zb potrzebuje konkurencji i licze ze za niedlugo jakas sie pojawi.

 

 

Napisano

@Sebazx6r masz rację, że na pewnym poziomie wszystkie te programy są chusteczkowe, tzn. jak trzeba coś robić w dobrej jakości przy totalnym braku czasu, a wszystko się sypie i nie działa jak powinno. O blenderze to już nie wspominam, bo tam wszystko jest zawsze pod górkę 🙂Pixologic ściga się sam ze sobą i to jest niezdrowe. Wszystkie te softy się kończą Mudbox, 3Dcoat. Pokolenie zdolnych i napalonych na 3D i jeszcze robiących jakieś softy in-housowe, które wychodziły na światło dzienne zaczyna się starzeć (coś pewnie bliżej 60-tki). Biednie ten rynek i wybór wygląda.

@Nezumi zetka jest bezkonkurencyjna, mimo swojego osobliwego interfejsu. Natomiast jakby blender łykał polycount na poziomie 100 mln w sculpcie to pewnie nawet Ty byś się nawrócił 🙂

Napisano

Jutro pokażą symulację cieczy i raytracing 😉 + filtr do bpr.
A ja i tak czekam na nową paczkę bruszhy od ZBrushGuides 😉

 

Ale na poważnie, tak jak mówi @KLICEK

dla kogoś takiego jak ja co robi modele do druku, zbrush to niebo i ziemia i właściwie gdyby nie potrafił harddcorowo namieszać w siatce wystarczył by mi w 100% (a tak to wspomagam sie netfabbem).

Mam w pytkę ficzerów właśnie do takiej roboty i ciągle wprowadza nowe udogodnienia więc generalnie nie widzę jeszcze konkurencji w Blenderze. Nawet jak udźwignie 100 pierdyliardów poly 😉  bo po prostu zbrush ma mega narzędzia i możliwości.

  • Like 1
Napisano (edytowane)
Cytat

ej no seba jest nas 5 osob na forum, mozna takie sprawy zalatwiac bardziej elegancko, wyzywanko jest mega slabe. 

Z całym szacunkiem Klicek także mogłeś zareagować wcześniej. Koleś ewidentnie podjudza. 
Trochę mnie poniosło, ale przez takich włąśnie ludzi upadają fora.

Edytowałem.

Cytat

a problemy z integracja innymi softami to wina pipeline i braku doświadczenia. Jeśli walisz na oślep export import to tak masz. Jak na spokojnie przemyślisz sprawę to unikniesz w przyszłości wiele problemów.

jeżyk programowania w zetce i pisania skryptów robi swoje. Tzn xD przeszkadza.

Tylko powiedzmi jak ja mam uważać na x osób nad którymi jestem. Wiesz to bywa męczące pamiętać o wszystkich bugach. W tym ,że często od pamiętania jestem ja 🙂 a i userzy softów czesto poza artyzm w technicznym stuff za daleko nei wybiegają.

P.S. jaka sprawdzisz vertex ordeder na oko xD a obj ci wskoczy bez errora ( w mudboxie nei wskoczy)

Odnosnie braku konkurencji. 
Niech popatrzą na to co jest w dobre w tych "zdeklasowanych" softach bo mogą dodać wiele dobrego nawet z durnego Mudboxa.

Niestety czuje ,że kolejny Zbrush summit bedzie rozczarowaniem.
Na widowni nooby z nadzieja na zatrudnienie (been there done that - xD tylko na autodeska prezentacjach w Wawie), zaś na prezentacji ludzie nie uzywający nowych featerów i używajacy zewnetrznych softów do retopo  a i stand up comedian.



 

 
Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

@Sebazx6r - Ale mi powiedzial, norrrmalnie... Po szkole obiad i widzimy sie na podworku, kolo piaskownicy! Nie ma to tamto, z ta duza czcionka miarka sie przebrala! 😆

Nie ma idealnego softu. Ale wszyscy rzezbia w zetce bo alternatyw brak. Najlepszym dowodem na to jest fakt, ze sam @Sebazx6r korzysta z niego. I nie do jakiegos dziubdziania tylko w PRODUKCJI! Zaciska zeby, tamuje lzy, zyla na skroni wzbiera i pulsuje ale napiera dzielnie. Bo Blender sie posmarka niestety jak chcesz cos powazniejszego zrobic. Ja bym sobie jeszcze mogl cos podziubdziac w nim ale w produkcji... Nawet Tangent Animation, ktore slynie z uzywania Blendera - uzywa ZBrusha do rzezby.

Nie ulega watpliwosci, ze to moglby byc lepszy soft. Na glupie foldery ludzie czekali latami. Mnie osobiscie, jak "se tak dziubdziam na chacie" krew zalewa, ze nie ma wymiarow realnych jakos normalnie zaimplementowanych tylko z transpose line sie trzeba bawic. Byloby fajnie zaznaczyc sobie recznie seamy skoro juz mamy zmodeler. A skoro o Zmodelerze to mi brakuje zeby byl snap do jakiejs powierzchni czy vertexa. O retopo nawet nie wspomne - jest lepiej ale w porownaniu z Maya czy Retopoflow to nadal jest zart. I tak sobie mozna wymieniac tylko... co to da? I tak bedziemy wszyscy uzywac zetki bo jest NAJLEPSZA NA SWIECIE! Znaczy sie... 😅😂
Bo wszystko inne softy tez sa kiepskie w tym czy owym. Tez sie wyp...dalaja na plecy, zawieszaja i co tam jeszcze.
Z tym zachwalaniem innych softow jest troche jak z mascia na porost wlosow - gdyby istniala faktycznie to by lysych nie bylo. Jakby istnial jakis soft lepszy od Zetki do rzezby to bysmy jarali sie teraz jego updatem zamiast plakac nad tym co moznaby poprawic w Zetce. I tyle.
Ide cos podziubdziac, bo jutro updacik. Moze cos fajnego dodadza. A jak nie? Bedzie mozna ponarzekac ze slaby update jest i sie wszyscy przesiadziemy na...

No wlasnie.

@alex3d Chyba jednak troche wiecej bym potrzebowal niz polycount. Ale co ja tam wiem - dziubdziam tylko na tym niszowym ZBrushu podczas gdy cala reszta produkuje w Blenderze... 😉

Napisano

A po co UV w zbrushu wogóle? Booleany w Z są do highpolek/dynamesh/polish. boxy i bevele w blenderze to troche co innego.  Bool/bevel dobrze działa na boxach na filmiku, przyjdzie wycinac w pogiętej kulce i wszystkie bevele się rozjadą, a w Z wyjebane:D

  • Like 1
Napisano
1 hour ago, Arturborubar said:

A po co UV w zbrushu wogóle?

Zeby nie trzeba wychodzic z niego jak chcesz polypaint zamienic na texture na szybko 😉

Napisano

No to z UV masterem i modlitwą na ustach, żeby się nie wywalił możesz zdziałać wszystko 😉

@Nezumi ZB nie ma problemów ze skalą.. no ma bo np 50mm zamieni na 49,8989839 cholera wie czemu ale jak korzystasz z scale mastera od początku projektu, robisz sobie tym samym pluginem boxa 1x1x1 mm to ci nic nie ucieknie.

Jeszcze export do stla 3d print hubem i tam też musisz updatować wielkość za każdym razem.

Ja to robię tak, ze jak eksportuję (a nigdy nie ufam zbrushowi do końca) to eksportuje razem z tym boxem co ma 1mm i na jego podstawie robię skalę  w 3d print hub. Nigdy nie ucieka, pivot się nie zmienia jeśli eksportujesz różne części.

  • Like 1
Napisano

@michalo Nie chodzi mi o to ze cos zle wypuszcza bo tez nie mam z tym klopotu. Bardziej o to jak to mierzenie jest rozwiazane. W Mayi widze po prostu ile co ma dokladnie. Fajnie jakbym mogl po prostu miec taki szecian naokolo obiektu, i mogl go sobie skalowac. Nie wiem jakos mi to nie pasuje od poczatku jak jest rozwiazane w ZB.

Napisano
Cytat

@Sebazx6r - Ale mi powiedzial, norrrmalnie... Po szkole obiad i widzimy sie na podworku, kolo piaskownicy! Nie ma to tamto, z ta duza czcionka miarka sie przebrala! 😆

Miarka się przebrała już kilka lat do tyłu tylko zapomniałem. Na tym temat kończe

Inna sprawa jak maci model asymetryczny i nie macie bounding boxa okalajacego model np box ktory jest symetryczny. To ucieknie symetria nawet na symetrycznych modelach. Nie wiem jak ten sof liczy symetrie ale musi byc coś co jest najwiekrze i symetrczne. inaczej poprzesuwa pivoty w symetri na poszczegolnych subtoloach.

Randomowa zmiana skali w modelu to inna sprawa. Szczegolnie problematyczne jak 2 osoby robia model.

  • Haha 1
Napisano

Jak masz symetryczną siatkę ale upozowaną to jest takie coś jak posable symetry.
Jeśli siatka nie jest symetryczna i ten box też , no to nic się nie zrobi.

 

Zmiana skali to wina użytkownika. Jest taki bug (zgłaszałem go już) gdy wklejamy subtoola do innego toola (copy, paste) to on się tam wkleja z zachowaniem skali obu obiektów. Więc jak jeden miał 10 mm a drugi 1000 mm to różnica będzie znaczna i będzie ją widać- a tak jest jak się robi chaotycznie, w różnych jednostkach lub bez uwagi na to.

Co się dzieje, i jest to bug,  zbrush ma takie coś jak scale unify. Proporcjanalnie dostosowuje model do wilkości grida lecz jego skalę w jednostkach zostawia niezmienioną. Ma to znaczenie bo brush size też jest zależny od wielkości grida. Tzn jak model jest za maciupki na gridzie to brush size 1 może być za duży, dynamesh za słaby itp

 

Więc jak się wkleja się taki  subtool do innego to on już ignoruje wielkość grida/wordla a bierze pod uwagę rzeczywistą skalę. Co robi wielu użytkownikó? Jest jedno dostępne undo. Kiedy je wciskamy model wraca do poprzedniego rozmiaru względem grida tylko, że jego wielkość w jednostkach nie ulega zmianie.

Co przy eksportch potrafi nieźle namieszać.

 

Dlatego, ze każdy obiekt ma swoją skalę zapisaną w tool>>export>scale  I ten slider dla wszyskich subtooli w projekcie musi być taki sam bo inaczej dzieją się kosmiczne rzeczy. Właśnie ten slider zmienia się do tego z przed wklejenia kiedy wciskamy undo.

Zobacz na filmiku jak wklejam dużego psa na mniejszego
https://streamable.com/r8wlcg

Napisano

Dodatkowo, jeśli byśmy pilnowali, żeby ten slider miał wartość 1/10/100/1000 to pewnie eksportowany plik by się otwierał normalnie w innych softach. Bo zwykle on ma kildziesiąt jednostek.

obraz.thumb.png.cdbbf0d5d9741c15e0540831da3928cf.pngI to cała skalo-magia

 

Napisano

ja nie wiem o co te klotnie 🙂 

 

Zbrush jest super to fakt 🙂 ale jako soft do pracy w duzym teamie, jest totalnie nieprzewidywalny i koniec. 

Soft ktory nie ma skali, nie ma perspektywy, nie ma 3d, wszystko jest fejkowane. No, sorry nie da sie tego softu obronic 🙂

 

Ale TAK fajnie sie w nim pracuje i kocham go i nienawidze w jednym czasie

  • Thanks 1
Napisano

Ej, Chłopacy, jest opcja ignoruj użytkownika i z głowy 😛

Chciałbym kiedyś ogarnąć zetkę i wiedzieć o czym dokładnie mówicie, ale co ją otworzę to jakoś tak wewnętrzny ja krzyczy "nieee!" 😛

Napisano

@blood_brother jest 5 użytkowników a ty chcesz ignorować? TO co byś czytał? 😛

 

back to zbrush..

Ale to to tak jest z każdym softem którego używa się do konkretnej roboty - kocha się go i nienawidzi. Ma się ochotę roztrzaskać komputer.  Każdy jeden soft. Udowodnijcie, ze się mylę 😉

 

Zbrush, pozat tym, że to super narzędzie, świetnie rozkręcił na siebie hype. Pamiętam jak z każdej strony zasypywany byłem artworkami z ZBrusha. Od razu go pokochałem. Chyba wiele osób przekonała wersja 3,1 czy 3,5 i w górę.  I ta miłość wygrywa z jego wadami. 

Chciałem tworzyć takie kreatury i postacie. Musiałem 😉

Mudbox pomimo, że wiele osób twierdziło, ze jest lepszy pod wieloma względami nie miał takiego zaplecza. Może dal tego przegrywał, a użytkowicny autodesków mieli przecież do niego bliżej niż zbrusha. 

Podobnie artystyczny hype kręcił toolbag, painter i wyszło im to na dobre.

Blenmder też trochę próbował ale chyba już za późno. Teraz mam wrażenie, że juz narzędzie, przy oglądaniu grafik, nie ma takiego znaczenia jak kiedyś.

Może dla tego, żę fora juz nie istnieją, wipów nie ma itp itd.

Napisano (edytowane)

 

Cytat

Ej, Chłopacy, jest opcja ignoruj użytkownika i z głowy 😛

Done that. Tylko po zmianie forum mi go odblokowało. Done that again.

 

Cytat

Zbrush, pozat tym, że to super narzędzie, świetnie rozkręcił na siebie hype.



No tak w sumie Zbrush real to jest hudy rendery mayki Arnolda xD... ale nei to było robione w zetce...

To tak jakbym oglądał real lightera lub  shading artisty po grubym compo kogoś innego.

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

Własnie oglądam ... jezu jaki dramat... 
Jakies kolejne funkcje rozsiane znowu w pizdu. Powinni pomyslec o jakims marking menu per brush.

 

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

Zajebiste rzeczy 😄 To jest kurna przejscie z wersji .5 na .6 wiec sie cudow nie spodziewalem.  Brakuje mi mozliwosci przyostrzenia tych rogow jedynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności