Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 66
  • Wyświetleń 6,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Arturborubar
    Arturborubar

    eee...co mają dac nowego, ujową wydajnosc z blundera? to by była nowość:D nowe w ciagu roku, przyjdzie czas bedzie bifrost. Lepiej robic wolno i dobrze niz dodawac bezuzyteczne halfassed fic

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    to jest Hiszpan! XD

  • Arturborubar
    Arturborubar

    Nawet, kurde, działa to smart extrude, 10 minut robie dziury w kulce i jeszcze nie rypło:)

Posted Images

Napisano
3 hours ago, KLICEK said:

Zabili sofcik, no zle zainwestowalem czas i nie potrzebnie sie go uczylem

ja korzystałem z modo w wersji 1 do 3 gdy był głównie modelerem i miał podstawowe renderowanie, było też tanie ale potem zaczęli rozwijać je we wszystkich kierunkach a modelowanei praktycznie stanęło a cena rosła i zbliżała siedo mayki czy maxa a na każdym kroku było widać, że początkowa architektura nie była przemyślana pod soft do wszystkiego. Modelowało mi się bardzo sprawnie i szybko i nie żałuję bo wtedy w majce to były dwie opcje na krzyż i nie było dużego wyboru, do tej pory nawet majka nie ma wielu narzędzi które modo miało już wtedy ale i tak mocno podgoniła po kupieniu i zintegrowaniu NEXa i stała się good enough żeby nie przeskakiwać na coraz droższe modo do modelowania. Modo samo się zabiło chyba jeszcze przed przejęciem przez Foundry planami podboju rynku industry standard 🙂 trochę szkoda softu bo swego czasu był bardzo dobry i nawet przy filmie " po rozum do mrówek" używali głównie modo do modelowania a potem to już tylko spadek 😕

@MaxymilianMax część z tego pamiętam jak się uzcyłem na maxie 3 od kinetixa czy 4 od descreeta 🙂 Nostalgia hit like a train 😛 Jakie to wtedy robiło wrażenie a teraz już niekoniecznie 🙂 

 

Napisano
8 godzin temu, KLICEK napisał:

... modo zniknelo, kazdy update #nikogo. Zabili sofcik, no zle zainwestowalem czas i nie potrzebnie sie go uczylem.

chyba jednak coś tam żyje 

 

Napisano

Ale nawet po forach czy innych facebookach się modo przewijało a teraz to nawet nie pamiętam żeby ktoś o modo wspomniał że na nim coś robił, oczywiście nadal ludzie z tego korzystają ale lata świetności i popularności ma już daleko za sobą " to już było i nie wróci więcej: 🙂

Edytowane przez Destroyer

Napisano

To na pewno kwestia, że zrobił to się wysoce wyspecjalizowany soft, dla bardzo wąskiej grupy 😛 Pamięta ktoś jeszcze Rhino? Też wciąż żyje 😛

Napisano

Modo nie jest wysoce wyspecjalizowany, houdini jest wyspecjalizowany, rino też i o dziwo nawet na polskich grupach facebookowych rino się przewija od czasu do czasu a modo nie kojarzę. Gdyby modo rzeczywiście było w czymś wyspecjalizowane jak np na początku w modelowaniu i nie miałby sobie równych pod tym względem to nadal by było szerzej w użyciu, ale stało się do wszystkiego i do niczego, bo jak masz używać softu do wszystkiego to są dalece bardziej dojrzałe pakiety z ogromem pluginów, skryptów, tutoriali i ludzi za nimi a modo rozszerzając swoje możliwości zawężało grono swoich użytkowników 🙂

Poza tym aż sprawdziłem modo kosztuje 1717 E za licke permanentną + 1 rok maintance, pełna maya 1700$ rocznie ale jest też indie za 250$ a modo już 600E rocznie albo przy licencji permanentnej tylko 400 za kolejny rok updatów i to są ceny dla indywidualistów a studia 2-50 osób mają inne ceny tylko nie wiadomo czy większe czy mneijsze bo nie podają, tak czy tak z modo kiedyś dużo korzystali freelancerzy i mniejsze studia bo było to zdecydowanie tańsze już nie jest a też nie robi nic na tyle dobrze żeby przy nim zostawać, meshfusion jest fajne ale zivadynamic nii ma, tyflow też nie. Kiedyś było świetne do robienia renderów produktowych ale teraz nawet blender z cycles potrafi wypluć świetne wizki, albo nawet zbrush bezpośrednio do keyshota więc i renderer modo przestał być selling point a cząsteczki, włosy, rigi chyba nikogo nie przekonają, są ale nie słyszałem żeby było to jakoś szczególnie wybitne. 

Edytowane przez Destroyer

Napisano

A dodatkowo ceny Maya indie sa dostosowane do zarobkow w roznych krajach. Mnie w Meksyku wychodzi za Maye Indie jakies $170 wiec przy tym cena Modo delikatnie mowiac nie zachwyca. A do samego modelowania i renderu to na prawde mozna bez najmniejszych problemow uzyc Blendera i masz za free... Maja spoko narzedzia do modelowania ale nie moga po prostu konkurowac z takimi cenami... I pelna zgoda z tym, ze zamiast dodawac animacje, czasteczki, rigi powinni sie skupic na modelowaniu, zmniajszyc cene i byloby super. A tak jest... jak jest.

Napisano

Rhino żyje i nawet newsletera mi spamuje (błędy młodości) ale to nawet w tych mailach wygląda jak zatrzymane dekadę temu 😉

Napisano

zajumane z bifrostowego slacka, ktoś wcześniej wspominał, że brakuje xgen w maxsie 

image.png

Edytowane przez Skyrush

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności