bojar Napisano 26 Czerwiec 2005 Napisano 26 Czerwiec 2005 Dobre pytanie Bad Moon też chętnie się dowiem :)
Falcrum Napisano 26 Czerwiec 2005 Napisano 26 Czerwiec 2005 Nie chce sie czepiać, ale dlaczego rozpoczynasz modelowanie wlasnie od gasienic ?? Potem ciezko będzie modyfikowac je by dobrze wspolgraly z podwoziem. Przewaznie zaczyna sie od podwozia poprzez koła a konczac na gasienicach. Dzieki mozna sie zabezpieczyc przed zbednym skalowaniem i modyfikowaniem ogniw gasienic w poznijszym etapie. Kolejny tips- gdy skonczysz ogniwo to odrazu je zmapuj by nie robic tego pozniej...w wiekszej skali :P Zycze powodzenia Pozdrawiam
MF Napisano 26 Czerwiec 2005 Napisano 26 Czerwiec 2005 Tak jak mówi Falcrum, a ja to moge potwierdzić z autopsji :]... mapowanie wystarczy top, bottom + wszystkie segmenty w instance...
HEKTOR Napisano 26 Czerwiec 2005 Napisano 26 Czerwiec 2005 Witam! No faktycznie problem z nakładaniem gąsienic. Można zastosować dodatkowy silnik do ich naciągania, zamiast tzn. korby. Ale jest też inne wyjście, jak był by to Polski pojazd, to na pewno znalazł by się taki Gustlik ;),który naciągną by ją rękoma jak to robił przy Rudym 102. Pozdrawiam!
RA Napisano 1 Lipiec 2005 Autor Napisano 1 Lipiec 2005 Witam po dluzszej przerwie spowodowanej brakiem net'u. Zaczyna mnie to pomalu wk******, a w okolicy zadnych innych perspektyw internetowych nie ma. Mimo, ze caly ten czas musialem przeznaczyc na inne zajecia, to wysuplalem go na tyle duzo, by w ramach nauki UVW mappingu i tworzenia tekstur zrobic ich pare. To sa moje pierwsze proby mapowania obiektow ,wiec nie rozgniedzcie mnie odrazu. ;) Odnosnie kolejnosci tworzenia, to fakt zabieram sie troche od d*** strony, ale raczej wiekszych problemow z dalszymi etapami byc nie powinno, taka przynajmniej mam nadzieje. Gasienice na naped nakladam recznie. :/ Mam nadzieje, ze to o to chodzilo. :) I taki obrazek. Tu jeszcze troche sie zmienie (np. wielkosc wglebien po kulach w srodkowej oslonie) oraz wiele dojdzie.
Simple_man Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 No no całkiem nieźle. Fajna texturka choć rozumiem, że to jeszcze nie finalna jej wersja. Tak sobie pomyślałem, że będzie w tej bitwie dużo prac dopracowanych pod względem funcjonalności sprzętu, obawiałem się tylko czy będzie to szło w parze z artystycznym wyrazem tych prac. Ta niewielka próbka pokazała mi, że przynajmniej z twojej strony nie ma się czego obawiać w tej kwestii. Poczekamy co pokażą inni. Dobra robota, czekam na więcej.
HEKTOR Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 Witam! WOW szczena mi opadła :D. Jak na razie błędów nie ma, a co do nakładani gąsienic to mi chodziło o to jak, załoga czołgu ją naciągnie, jak się zerwie :D, ale to pikuś :). Jest masakraycznie pięknie! Pozdrawiam!
Falcrum Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 Robi sie coraz ciekawiej :). Ładen teksturki. Napewno będe to rowniez często zagladał ;) Pozdrawiam
hkropinski Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 Wspaniały pojazd, widze tu niezłą pracę, tak trzymaj, zyczę powodzenia
KoMic Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 hehe fajne tylko jak dla mnie za duzo tych ukaszen pociskow, to ma byc smaczek a nie norma, szcegolnie na kole, zamias w ilosc poszedl bym w jakos i zroznicowanie kalibru, jeszcze jedno bardzo wazne na srodku masz czarne, czy twoja maszyna zrobiona jest z blachy samochodowej?, bo tak moglo by wygladac na samochodzi na takiej kupie stali conajwyzej farba moze zejsc i tyle, zamalowal bym srodki na metaliczny kolor, No i ostatnie to chyba niepozalojesz rdzy hehehehe: ], pozdrawiam i piekna robota tylko pozazdroscic: ] aaa nie jesczze ostatnie czepialstwo, moim zdaniem sprezyny sa za delikatne do ogromu masy jaka chcesz przedstawic w swoim pojezdzie,,,to chyba wszytko :] cze
RA Napisano 1 Lipiec 2005 Autor Napisano 1 Lipiec 2005 dzieki wszystkim. ;) KoMic Rdza, hehe, zobaczylem jej brak dopiero jak umieszczalem obrazek na imageshacku... ups. :D Tez bedzie. Sprezyny chyba zostawie takie jakie sa, bo juz mam dosc tej szesci pojazdu (tzn. tych 7 kol i elementow je podtrzymujacych). ;) Wielkie dzieki za wszelkie uwagi, zaraz abieram sie za porprawki i dokanczam teksturki. pozdrawiam
JohnZi Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 no mi sie te teksturki podobaja, tylko to duze boczne zadrapanie(biale) wyglada jakby namalowane kreda, tak to spoczkinson
Gość _Kreska_ Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 no textury wporzo, metal fajnie Ci wyszedl, i te slady po kulach... fajnie ze widac ze pod roznymi kątami pociski uderzaly.
nielot007 Napisano 1 Lipiec 2005 Napisano 1 Lipiec 2005 RA moglbys pokazac siatke tych no jak to sie nazywa gasienic ?? a najlepiej to amo ujecie jak wyzej tlylko siatke:D pozdro
asfalton Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 jo ja mam tylko uwage do ulorzenia gasiennicy, mozliwe jest zeby byla ustawiona pod katem 90, czy to jest funkcjonalne, oczywiscie az tak bardzo to dla mnie niewazne, wyglada oryginalnie, podoba mi sie...
Falcrum Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Rozwiązanie 90 stopniowego nachylenia gasienic funkcjonalne to to nie jest, ale biorąc pod uwage rozmiary i myśl artystyczną to moze się okazac plusem :) RA - czekam na update :D Pozdr
RA Napisano 3 Lipiec 2005 Autor Napisano 3 Lipiec 2005 Dopiero dzisiaj moge sie zabrac za cos, bo ostatnie dni bylem zajety przeprowadzka. :/
nielot007 Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 ja mam jeszcze jedna prosbe RA:) moglys pokazac jedna czesc tej gasienicy wiesz o co chodzi jeden kawalek ktory pozniej jest kopiowany (najlepiej gdyby to byla siatka ale jak nie to choc screen jak ci sie nie chce) a modeling perfect!! pozdro
HEKTOR Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Witam! RA te ogniwa są normalnie pyszne :), wspaniała robota. 90 stopniowe nachylenie gąsienicy przy takich rozmiarach ogniw i kół napędowych ma plus, istnieje mniejsze prawdo podobieństwo, że gąsienica zostanie zerwana, bądź że spadnie. Jednak może mieć problem ta kwatera z wjazdem na górę lub coś większego, ale gdzie ona tam będzie jeździć :). Tak to super. Pozdrawiam!
RA Napisano 3 Lipiec 2005 Autor Napisano 3 Lipiec 2005 Ta przednia "zebatka" ma srednice ponad 3 metrow, wiec o podjazdy bym sie nie martwil. ;)
JohnZi Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 fest szczegolowe to ogniwo, niezle obciazy ci to kompa, ale fajnie ze dbasz o szczegoly:)
AGmakonts Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Wiesz jeśli to jest taka skala to nie uważasz ze choćby rysy na metalu powinny byc liczniejsze i mniejsze bo jak patrze na to oteksturowane ognwo to nie widze jego potęgi ale i tak jest super. Zycze powodzenia
RA Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Masz racje AGmakonts, ale z tej odleglosci z jakiej te ogniwo bedzie widoczne i tak wszystko "zleje" sie w mniej wiecej jednolita calosc. Pozaztym w teksturze 256x256 niewiele widac... pozdrawiam
AGmakonts Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 Wiesz nie maiłem na myśli tylko ogniwa głównym elemętem który nie oddaje skali jest ta belka ochronna czy co to jest no i kołpek tej wielkiej zębatki zaszalej i zrób teksturki 1024x1024
RA Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Ten "kolpak" ma 1024x1024 a ta dluga oslona ma 140x2000 iles tam. :) To moze tez tak wygladac w takim sterylnym renderze, ale ja planuje mocno zakurzyc finalna scene, wiec moze wygladac inaczej. Jeszcze dzisiaj dam update ze "skonczonymi" teksturami ukladu jezdnego i wtedy sie zobaczy.
RA Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 Update. Niby zrobilem tekstury ukladu jezdnego. Nad rdza wciaz sie zastanawiam, bo scena, w ktorej bedzie ten pojazd ma byc mocno zakurzona. Klimaty ala Szeregowiec Ryan lub Kompania braci. Szaro, pochmurno i duzo kurzu wokolo. Narazie musze odpoczac od tej czesci pojazdu totez jade dalej z modelingiem. ;) Obrazek: pozdrawiam
Pionier Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 hmm, mam nadzieje ze wiesz co robisz - chodzi mi o to ze zabierasz sie za teksturowanie jak jeszcze nie masz skonczonego modelowania itd itp
RA Napisano 4 Lipiec 2005 Autor Napisano 4 Lipiec 2005 hmmm masz racje, ale to wynika z tego, ze gdybym najpierw zrobil model, a potem chcial go teksturowac jest duze prawdopodobienstwo, ze albo bym skonczyl z bitwa lub poszedlbym z teksturami na latwizne i efekt bylby duzo gorszy od zamierzonego. Czyli w skrocie, spowodowane jest to moim wygodnictwem. ;)
AGmakonts Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 No coraz piękniej, mam tylko prośbe o render z że tak powiem wewnątrz ukłądu tak bym te wszystkie bajery mógl zobaczyć jak są razem. EDIT Daj np: kamere międy te zebatki wielkie te przednie tak by było widać co jest międy gąsienicami tak
ArTooRo Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 No na prawdę nieźle - dopracowane teksturki, aczkolwiek wyglądają dość płasko tzn - przypominają te z obiektów low poly do gier - po prostu drobna korekta shadera i będzie robota na glanc :D. Polecam używać blenda - zwłaszcza przy prześwitach gołego metalu oraz "bezbolesnej" niwelacji powtarzających się elementów tekstury. Oczywiście moge się mylić co do oceny shadera. Pozdrawiam!
chveti Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 właśnie przyuważyłem :P na zaznaczonych kawałkach napedu tez musisz texturą przetrzeć metal oczywiście jeżeli koła będą dość widoczne w finale.
JohnZi Napisano 4 Lipiec 2005 Napisano 4 Lipiec 2005 mam nadzieje, ze uzyskasz ten klimat z szeregowca Ryan'a. Tam bylo bardzo szaro, ahh ten film:)
RA Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 Post pod postem, ale trudno... update w edicie wyglada beznadziejnie. Zaczalem szkrobac front pojazdu. Z uwagi na jego wielkosc moglem zaszalec z roznymi bajerami. ;) Wiele oczywiscie da tekstura, dlatego modeling narazie nie powala. Hakenkrojc moze szokowac (choc w sumie czemu?), ale ladnie mi sie komponuje z reszta. Obrazek: pozdrawiam
AGmakonts Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 Hmmmm...... no ciekawe nie powiem, ale można znać skale tego cuda?
RA Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 Caly pojazd bedzie mial okolo 25 metrow dlugosci i 15 szerokosci. Sama "wrona" ma 6 metrow szerokosci.
RA Napisano 5 Lipiec 2005 Autor Napisano 5 Lipiec 2005 Przed spaniem zamieszczam to. Moze bardziej obrazujace, niz poprzedni obrazek.
kliment woroszyłow Napisano 5 Lipiec 2005 Napisano 5 Lipiec 2005 czy te otwory schodkowe po bokach to strzelnice? na takie wygladaja...ciekawy pomysł...takie pomieszanie bunkra z pojazdem pancernym....
Valery Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 mi też to wygląda na otwory strzelinicze bunkra. skrzydła orła są wporządku ale główke, korpus i nogi powinieneś wymienić. czy twoja praca bedzie przedstawiała żeczywistość alternatywną czyli ze to np rok 1942 czy jest to w przyszłosci i ukazuje rodzącą się potęgę IV rzeszy niemieckiej? ja chętnie zobaczyłbym tę machinę zarówno w przeszłosci jak i w przyszłości :)
HEKTOR Napisano 6 Lipiec 2005 Napisano 6 Lipiec 2005 Witam! No ładnie, cieszy mnie to że zastosowałeś takie schodkowe otwory, bo już miałem cię o to truć, abyś o tym nie zapomniał. No ale trochę mnie załamałeś że to nie jest Polska machina, no ale cóż, i tak ładnie wygląda, tym bardziej jak dopadną ją polscy partyzanci, ja tyko nie umiem sobie za bardzo wyobrazić gdzie ona będzie umieszczona na pojeździe?, ona jest ze stali, czy żel-beton? Pozdrawiam!
RA Napisano 6 Lipiec 2005 Autor Napisano 6 Lipiec 2005 AGmakonts, hkropinski kliment woroszyłow "pomieszanie bunkra z pojazdem pancernym" to calkiem dobra interpretacja. ;) Valery HEKTOR Ogolnie rzecz biorac, pojazd ten ma ukacywac potege. Wrodzy zolnierze maja sie tej jednostki bac. Stad rozmiary i przerozne wstawki a la art deco. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi