Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 249
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie chce sie czepiać, ale dlaczego rozpoczynasz modelowanie wlasnie od gasienic ?? Potem ciezko będzie modyfikowac je by dobrze wspolgraly z podwoziem. Przewaznie zaczyna sie od podwozia poprzez koła a konczac na gasienicach. Dzieki mozna sie zabezpieczyc przed zbednym skalowaniem i modyfikowaniem ogniw gasienic w poznijszym etapie.

 

Kolejny tips- gdy skonczysz ogniwo to odrazu je zmapuj by nie robic tego pozniej...w wiekszej skali :P

 

Zycze powodzenia

 

Pozdrawiam

Napisano

Tak jak mówi Falcrum, a ja to moge potwierdzić z autopsji :]...

mapowanie wystarczy top, bottom + wszystkie segmenty w instance...

Napisano

Witam!

 

 

No faktycznie problem z nakładaniem gąsienic. Można zastosować dodatkowy silnik do ich naciągania, zamiast tzn. korby. Ale jest też inne wyjście, jak był by to Polski pojazd, to na pewno znalazł by się taki Gustlik ;),który naciągną by ją rękoma jak to robił przy Rudym 102.

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

Witam po dluzszej przerwie spowodowanej brakiem net'u. Zaczyna mnie to pomalu wk******, a w okolicy zadnych innych perspektyw internetowych nie ma.

 

Mimo, ze caly ten czas musialem przeznaczyc na inne zajecia, to wysuplalem go na tyle duzo, by w ramach nauki UVW mappingu i tworzenia tekstur zrobic ich pare. To sa moje pierwsze proby mapowania obiektow ,wiec nie rozgniedzcie mnie odrazu. ;)

 

Odnosnie kolejnosci tworzenia, to fakt zabieram sie troche od d*** strony, ale raczej wiekszych problemow z dalszymi etapami byc nie powinno, taka przynajmniej mam nadzieje.

 

Gasienice na naped nakladam recznie. :/

Mam nadzieje, ze to o to chodzilo. :)

 

I taki obrazek.

Tu jeszcze troche sie zmienie (np. wielkosc wglebien po kulach w srodkowej oslonie) oraz wiele dojdzie.

 

maszyna079up.jpg

Napisano

No no całkiem nieźle. Fajna texturka choć rozumiem, że to jeszcze nie finalna jej wersja.

Tak sobie pomyślałem, że będzie w tej bitwie dużo prac dopracowanych pod względem funcjonalności sprzętu, obawiałem się tylko czy będzie to szło w parze z artystycznym wyrazem tych prac. Ta niewielka próbka pokazała mi, że przynajmniej z twojej strony nie ma się czego obawiać w tej kwestii. Poczekamy co pokażą inni. Dobra robota, czekam na więcej.

Napisano

Witam!

 

 

WOW szczena mi opadła :D. Jak na razie błędów nie ma, a co do nakładani gąsienic to mi chodziło o to jak, załoga czołgu ją naciągnie, jak się zerwie :D, ale to pikuś :). Jest masakraycznie pięknie!

 

 

 

Pozdrawiam!

 

Napisano

hehe fajne tylko jak dla mnie za duzo tych ukaszen pociskow, to ma byc smaczek a nie norma, szcegolnie na kole, zamias w ilosc poszedl bym w jakos i zroznicowanie kalibru, jeszcze jedno bardzo wazne na srodku masz czarne, czy twoja maszyna zrobiona jest z blachy samochodowej?, bo tak moglo by wygladac na samochodzi na takiej kupie stali conajwyzej farba moze zejsc i tyle, zamalowal bym srodki na metaliczny kolor, No i ostatnie to chyba niepozalojesz rdzy hehehehe: ], pozdrawiam i piekna robota tylko pozazdroscic: ]

 

aaa nie jesczze ostatnie czepialstwo, moim zdaniem sprezyny sa za delikatne do ogromu masy jaka chcesz przedstawic w swoim pojezdzie,,,to chyba wszytko :] cze

Napisano

dzieki wszystkim. ;)

 

KoMic

Rdza, hehe, zobaczylem jej brak dopiero jak umieszczalem obrazek na imageshacku... ups. :D Tez bedzie.

Sprezyny chyba zostawie takie jakie sa, bo juz mam dosc tej szesci pojazdu (tzn. tych 7 kol i elementow je podtrzymujacych). ;)

 

Wielkie dzieki za wszelkie uwagi, zaraz abieram sie za porprawki i dokanczam teksturki.

 

pozdrawiam

Gość _Kreska_
Napisano

no textury wporzo, metal fajnie Ci wyszedl, i te slady po kulach... fajnie ze widac ze pod roznymi kątami pociski uderzaly.

Napisano

jo ja mam tylko uwage do ulorzenia gasiennicy, mozliwe jest zeby byla ustawiona pod katem 90, czy to jest funkcjonalne, oczywiscie az tak bardzo to dla mnie niewazne, wyglada oryginalnie, podoba mi sie...

Napisano

Rozwiązanie 90 stopniowego nachylenia gasienic funkcjonalne to to nie jest, ale biorąc pod uwage rozmiary i myśl artystyczną to moze się okazac plusem :)

 

RA - czekam na update :D

 

Pozdr

Napisano

ja mam jeszcze jedna prosbe RA:) moglys pokazac jedna czesc tej gasienicy wiesz o co chodzi jeden kawalek ktory pozniej jest kopiowany (najlepiej gdyby to byla siatka ale jak nie to choc screen jak ci sie nie chce)

a modeling perfect!!

pozdro

Napisano

Witam!

 

 

RA te ogniwa są normalnie pyszne :), wspaniała robota. 90 stopniowe nachylenie gąsienicy przy takich rozmiarach ogniw i kół napędowych ma plus, istnieje mniejsze prawdo podobieństwo, że gąsienica zostanie zerwana, bądź że spadnie. Jednak może mieć problem ta kwatera z wjazdem na górę lub coś większego, ale gdzie ona tam będzie jeździć :). Tak to super.

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

Wiesz jeśli to jest taka skala to nie uważasz ze choćby rysy na metalu powinny byc liczniejsze i mniejsze bo jak patrze na to oteksturowane ognwo to nie widze jego potęgi ale i tak jest super. Zycze powodzenia

Napisano

Masz racje AGmakonts, ale z tej odleglosci z jakiej te ogniwo bedzie widoczne i tak wszystko "zleje" sie w mniej wiecej jednolita calosc. Pozaztym w teksturze 256x256 niewiele widac...

 

pozdrawiam

Napisano

Wiesz nie maiłem na myśli tylko ogniwa głównym elemętem który nie oddaje skali jest ta belka ochronna czy co to jest no i kołpek tej wielkiej zębatki zaszalej i zrób teksturki 1024x1024

Napisano

Ten "kolpak" ma 1024x1024 a ta dluga oslona ma 140x2000 iles tam. :)

To moze tez tak wygladac w takim sterylnym renderze, ale ja planuje mocno zakurzyc finalna scene, wiec moze wygladac inaczej.

Jeszcze dzisiaj dam update ze "skonczonymi" teksturami ukladu jezdnego i wtedy sie zobaczy.

Napisano

Update.

Niby zrobilem tekstury ukladu jezdnego.

Nad rdza wciaz sie zastanawiam, bo scena, w ktorej bedzie ten pojazd ma byc mocno zakurzona. Klimaty ala Szeregowiec Ryan lub Kompania braci.

Szaro, pochmurno i duzo kurzu wokolo.

Narazie musze odpoczac od tej czesci pojazdu totez jade dalej z modelingiem. ;)

 

Obrazek:

 

maszyna093dr.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

hmmm masz racje, ale to wynika z tego, ze gdybym najpierw zrobil model, a potem chcial go teksturowac jest duze prawdopodobienstwo, ze albo bym skonczyl z bitwa lub poszedlbym z teksturami na latwizne i efekt bylby duzo gorszy od zamierzonego.

Czyli w skrocie, spowodowane jest to moim wygodnictwem. ;)

Napisano

No coraz piękniej, mam tylko prośbe o render z że tak powiem wewnątrz ukłądu tak bym te wszystkie bajery mógl zobaczyć jak są razem.

 

EDIT

 

Daj np: kamere międy te zebatki wielkie te przednie tak by było widać co jest międy gąsienicami tak

Napisano

No na prawdę nieźle - dopracowane teksturki, aczkolwiek wyglądają dość płasko tzn - przypominają te z obiektów low poly do gier - po prostu drobna korekta shadera i będzie robota na glanc :D. Polecam używać blenda - zwłaszcza przy prześwitach gołego metalu oraz "bezbolesnej" niwelacji powtarzających się elementów tekstury.

Oczywiście moge się mylić co do oceny shadera.

Pozdrawiam!

Napisano

właśnie przyuważyłem :P

na zaznaczonych kawałkach napedu tez musisz texturą przetrzeć metal

oczywiście jeżeli koła będą dość widoczne w finale.

Napisano

Post pod postem, ale trudno... update w edicie wyglada beznadziejnie.

 

Zaczalem szkrobac front pojazdu. Z uwagi na jego wielkosc moglem zaszalec z roznymi bajerami. ;)

Wiele oczywiscie da tekstura, dlatego modeling narazie nie powala.

Hakenkrojc moze szokowac (choc w sumie czemu?), ale ladnie mi sie komponuje z reszta.

 

Obrazek:

 

maszyna109ua.jpg

 

pozdrawiam

Napisano

Caly pojazd bedzie mial okolo 25 metrow dlugosci i 15 szerokosci. Sama "wrona" ma 6 metrow szerokosci.

Napisano

mi też to wygląda na otwory strzelinicze bunkra. skrzydła orła są wporządku ale główke, korpus i nogi powinieneś wymienić. czy twoja praca bedzie przedstawiała żeczywistość alternatywną czyli ze to np rok 1942 czy jest to w przyszłosci i ukazuje rodzącą się potęgę IV rzeszy niemieckiej? ja chętnie zobaczyłbym tę machinę zarówno w przeszłosci jak i w przyszłości :)

Napisano

Witam!

 

 

No ładnie, cieszy mnie to że zastosowałeś takie schodkowe otwory, bo już miałem cię o to truć, abyś o tym nie zapomniał. No ale trochę mnie załamałeś że to nie jest Polska machina, no ale cóż, i tak ładnie wygląda, tym bardziej jak dopadną ją polscy partyzanci, ja tyko nie umiem sobie za bardzo wyobrazić gdzie ona będzie umieszczona na pojeździe?, ona jest ze stali, czy żel-beton?

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

AGmakonts, hkropinski

kliment woroszyłow

"pomieszanie bunkra z pojazdem pancernym" to calkiem dobra interpretacja. ;)

Valery

HEKTOR

Ogolnie rzecz biorac, pojazd ten ma ukacywac potege. Wrodzy zolnierze maja sie tej jednostki bac. Stad rozmiary i przerozne wstawki a la art deco.

 

pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności