Skocz do zawartości

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??  

127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 493
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Caustic:

Multipler: 1.0

Searh Dist: 126

Max Photons: 60

Max Density 0.0

 

 

 

pamietam kiedys starymi metodami robilem co dawalem 10.000 photonów i gorsze byly wyniki a tutaj taka prosta metoda.

Napisano

Maxwell test

Physical sun & sky

S.L. 7,25

Dlaczego kaustyka jest tak mało widoczna?? :(

Od słońca powinna być chyba o wiele mocniejsza...

3dde8354049b0393.jpg

 

EDIT

Mental Ray test

Sun & sky

be88689d729e7d5c.jpg

 

Kurde, za jasne podłoże zorbiłem :/ Jak chcecie zobaczyć kaustykę to przyciemnijcie sobie monitor :)

Napisano

Następne testy :)

Mental Ray

Mr sun & mr sky

Rendertime: 2h

Ehhh... nie polecam używanie mr sun i mr sky do kaustyki... liczy się baaardzo wolno :(

0635eaaf2e4d89e2.jpg

 

Dzisiaj jeszcze postaram się zrobić test tej samej scenki z normalnym directem i skylightem i jestem pewien, że wyjdzie lepiej i wyrenderuje się w max.30min.

PS a tak wogóle, dlaczego tak długo liczy się kaustyka przy mr sun i mr sky??

Napisano

SWRSC - mógłbyś trochę przybliżyć jak to zrobić?? Bo nie mam zielonego pojęcia :/

happy-angel - na pierwszym renderku bardzo fajna kaustyka :)

A tutaj taki teścik - 1 000 000 fotonów, promień na 5cm, a woda to glass(lume) (IOR na 1,33)

 

a3eca3b5e9346958.jpg

 

EDIT

Następny test - 1mln fotonów, radius na 5cm, metal to metal(lume)

 

4fa9aa06624d352f.jpg

Napisano

No i super! :)

Tak na speeda sobie zrobiłem renderka (ust. 15-20min, rendertime ok. 20min)

Mental Ray 3.5

1 źródło światła (mr area spot)

100 000 fotonów (tylko od kaustyki)

Szkło to glass (physic_pen) z IOR na 1,58

 

9a681e7f8effd3b4.jpg

 

PS. FAlcom - model fajny do testowania kaustyki, ale do szkła to już niebardzo :/ Gdyby może tak grubsze to szkło zrobić...?

Napisano

Wzorowałem go na oryginalnej szklaneczce jaką mam w barku, szkło robiłem podobnej grubości by było jak najdokładniej, wiem że to dość trudny model no ale mam nadzieję ze się komuś uda. Widziałem już coś takiego i myślę że po pewnej zabawie z materiałem uda się :)

Napisano

cc1te3.jpg

 

A o To taki mój test, jutro wrzucę może bardziej dorobioną wersję i ustawienia. Niestety trudno ustawić dość ostrą kaustyke przy v-ray lighcie... Oraz nie wiem czemu pokazują się takie małe jak by "cienie" w pewnych miejscach nie wiadomo z kąt...

 

EDIT....

 

No i zrobiłem popracowałem troszkę nad tym i oto efekt, niestety te małe cienie musiałem usunąć w photoshopie... :)

 

cc2.jpg

 

Jutro dodam ustawienia wszystkiego, póki co zdradzę że w scenie są 2 światła.

 

P.S. Nie kasuje tego co wcześniej napisałem oraz wcześniejszego rendera, tym samym chce pokazać co można zrobić, jak wrzucę ustawienia to będzie klarowniej :)

Napisano

Troszkę "zaszalałem" :D

 

93c724d0c5100df1.jpg

 

Mental Ray

2 źródła światła

Szkło - arch&design (IOR na 1,58)

Woda - glass (physic_pen) (IOR na 1,33)

Promień fotonów - 0,5cm, ilość - 500 000

Rendertime - ok. 1h

Napisano

A no to tak:

 

Otoczenie:

-HDRI (Jakaś Kuchnia)

-VRayLight (no visible, no caustic generate)

-Direct Light (za vr lightem, caustic on)

 

Renderer:

-VRay 1.5rc3

-Caustyka 150 photons

-Gi załączone IR z LC

 

Materiał:

-no tam troszkę tego jest, mogę przesłać screena :P

 

Obiekty:

-Szklanka Photons generate: 3k

 

render time to około 15 min z obliczaniem wszystkiego.

 

eh no i niestety na podłożu które macie w scenie v-ray wywalał mi te małe cienie bez powodu, dla tego zaktualizowałem troszkę scenę:

 

123123123xczsxxxx123vo0.jpg

 

Tyle, pozdrawiam xD

Napisano
A no to tak:

 

Materiał:

-no tam troszkę tego jest, mogę przesłać screena :P

 

Tyle, pozdrawiam xD

 

bardzo mi zalezy na tym screenie, bite schon

Napisano

Witam Wszystkich, czas odświeżyć własny temat, coś cisza zapadła tutaj. Trochę się zmieniło od ostatniego czasu, nowe bajery w systemach rendrerowania, nowe możliwości oraz nowa wiedza, myślę że może teraz rozkręcimy temat na nowo!

 

Na dniach odnowie co trzeba i zapodam jakimiś scenami. Pozdrawiam

Napisano

Kurcze dziś cały dzień siedziałem nad causticiem i rezultaty są żałosne mimo że przerobiłem chyba 7 tutków... Cały czas mam mam plamy zamiast krzywizn optycznych, albo ziarnistośc. Możecie napisac co tak na prawde przesądza o dobrym wykonaniu? Chodzi mi o opcje w renderingu. Czego sie trzymac i jakich wartości nie przekraczac?

Napisano

Możecie mi powiedziec ile zazwyczaj ustawiacie energy, żeby pojawił sie wyraźnie zarysowane caustyczne odbicie? Bo ja zawsze wklepuje bardzo wysokie wartości w tej opcji, ale wydaje mi sie, że powinienem zrównoważyc to w innych opcjach.

 

Energy: 9000000

Napisano

rob tak by bylo dobrze a parametr energy raczej nie ma zbytnio wplywu na liczenie sie rendera wiec zawsze oszczedzaj przy ilosci fotonow a z energia to tak by efekt wyszedl ciekawy

Napisano

francez dla każdej sceny będzie to inne ustawienie. Co zresztą żeśmy swego czasu w tym wątku udowodniali ( jak by to nie było oczywiste ;) ).

Proponuje przeglądnąć cały wątek mimo, że w większości postów z pewnością nie ma już obrazków.

Pozdrawiam.

Napisano

No cóż tak to bywa z żywotem wątków.

Coś Falcom miał jeszcze kombinować, ale jak widać...

Osobiście i całościowo podoba mi się obrazek nr4 :)

Napisano

Wybaczcie, ale ostatnimi czasy tak wiele się zdarzyło że trudno mi o wszystkim pamiętać, ale postaram się coś rozkręcić. Ten wątek nie może stać suchy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności