Napisano 2 Maj 200717 l Mozna troszeczke jasniej? Uzylem funkcji export> Wavefront(obj) i zbrush tego nie ,,widzi".
Napisano 2 Maj 200717 l Obiekt się ładuje do Zb i go nie widać ,czy wcale się nie ładuje i wyświetlana jest informacja o błędzie? Jeśli się ładuje to być może trzeba użyć funkcji Flip normals w zakładce Tool
Napisano 8 Maj 200717 l modeluje twarz z pomocą tutkw w zbrushu 2. I doszedłem do momentu gdzie trzeba wkleic twarz człowieka z przodu i z boku,tylko w tym problem że tych twarzy nie moge znalezc w internecie,no tak jest jedna strona poświęcona im ale trzeba wykupić premium.Znacie jaskieś darmowe strony do tego?a i jak wkleic taka twarz,wystarczy import?
Napisano 18 Maj 200717 l Witam :) Mam zrobione mapowanie w maxie. Exportuje model do z-brusha i mapowanie szlag trafia:/ wie ktos o co come on? nie ma zadnych overlapped face`s. Jesli bylo juz takie pytanie to sorry ale nie chcialo mi sie czytac calego watku;) pozdrawiam
Napisano 18 Maj 200717 l http://www.zbrush.info/wiki/index.php/ZBrush_to_3ds_Max#Model_Requirements_for_ZBrush
Napisano 18 Maj 200717 l senk ju. poporwailem wszstkie overlapy i dalej to samo. jak daje uv check w zbrushu to mam takie cus a nie jest jeszcze jeden maly, ale zeby az tak uvalke rypal?
Napisano 18 Maj 200717 l mam pytanie, robię zsphere później następną na tej poprzedniej, i teraz, narzędziem move chę przesunąć tą kulę ostatnio utworzoną przesuwam ją np. w prawo, owszem przesuwa się, tylko też robi mi rotację tej kuli i później mam skręconą siatkę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ;/
Napisano 18 Maj 200717 l Nie wiem dlaczego sie obraca, ale co za problem, zeby ja z powrotem obrocic do odpowiedniej pozycji? :)
Napisano 18 Maj 200717 l no taki problem że inne też się zaczynają obracać :] no ale już chyba sobie poradziłem, bo już się nie obracają, ale nie wiem od czego to zależy, chyba od tego jak ustawimy zsphere tą pierwszą i skąd zaczniemy wyciągać drugą, innej możliwości nie ustaliłem ;/
Napisano 21 Maj 200717 l Z3 popełniłem błęda ;) i mojego multilevelowego modela potraktowałem przyciskiem Make PolyMesh3D no i levele zniknęły, Reconstruction Subdiv nic nie dało więc trochę porzeźbiłem na 2 mln modeliku :) i przypomniałem sobie, że mam zapisanego basemesha gdzieś tam daleko na dysku i zastanawiam się jak, och jak to połączyć ;) widziałem na filmiku Z3 preview chyba mesh projection może to by dało rade? ale nie wiem gdzie to :) i drugie pytanie da się w Z3 narysować czy tam jakoś nadziubdziać nową topologie na siatce na powyższym filmiku też to widziałem ale też znaleźć nie mogę :)
Napisano 21 Maj 200717 l Nowa topologia siatki --------------------------------------------------------------------- W zakładce Sub Tool masz widoczny model na którym chcesz nanieść nową siatkę Klikasz Appened i w okienku wybierasz Zsphere tą dwukolorową kulkę :) pojawi się w oknie Sub tool i tam ją zaznaczasz. Na samym dole w ciągle w zakładce Tool pojawi się zakładka Topolgy w niej zaznaczasz Edit Topology. Na modelu w głównym oknie rysujesz nową topologię. Podgląd na nową siatkę w zakładce Adaptive skin po wciśnięciu Preview albo A z klawiatury, żeby nowa siata była dobrze widoczna w zakładce SubTool wyłącz widok na model bazę te oko z boku . ------------------------------------------------------------------------- Co do przenoszenia detalu na model bazowy, można to zrobić Przez Morph Target w tutorialach Klicka gdzies jest filmik jak to zrobić.
Napisano 21 Maj 200717 l grunt to proste, intuicyjne rozwiązania :D Zbrush jest w tym bezkonkurencyjny :D dzięki zeet zaraz sprawdze czy podołam zadaniu ;)
Napisano 21 Maj 200717 l Z3 - male pytanko odnosnie teksturek. Pytanie moje brzmi wlasie tak: Czy nadajac AUVT (auto uv tiles) na dany obiekcik jest jakas mozliwosc aby odczytac takie super kordynaty (mapowanie) w innym sofcie niz Zb? Czyli po tym super mapowaniu zbrushowym export do obj, no i juz w inym soficie mapa/teksturka sie odczytuje jak jedna wielka masakra.
Napisano 21 Maj 200717 l THcX - pewnie te pytanko juz padalo wiele razy i moje bylo nie na miejscu. Dzieki za odpowiedz, pewnie zaoszczedzilo mi to pare h wertowania i czytania wszystkiego.
Napisano 22 Maj 200717 l Z3 chce przesunąć pojedynczy vertex na najmniejszym SDiv a tu mi cały czas wyskakuje to narzędzie transpose no i o przesunięciu pojedynczego vertexa już nie ma mowy (tak jak to bez problemu w 2 można było zrobić). jak wyłączyć ten transpose, albo jak inaczej przesuwać pojedyncze ver? z góry dzięki za odpowiedź
Napisano 22 Maj 200717 l do przesówania pojedyńczych wertów teraz jest brush tweak możesz jeszcze zmniejszyć rozmiar do minimum żeby innego werta nie ruszyć
Napisano 22 Maj 200717 l Pytanie: Zbrush 3 ma wbudowanego Zmappera? A jesli nie, to jak go zainstalować, bo wrzucenie go do startupa ja kw ZB2 nie działa, poza tym z zakładki tools -> normal map - nie chce wypalać normala, wtf?
Napisano 23 Maj 200717 l Pytanie: Czy da sie zmienić dysproporcje pomiędzy rozmiarem pędzla Std w normalnym trybie rzeźbienia a trybem z wciśniętym Shift? Bo wewnętrzne kółko pędzla (z Shift) zawsze ma rozmiar zewnętrznego kółka zwykłego pędzla. :(
Napisano 23 Maj 200717 l hę? nie wiem czy dobrze to zrozumiałem, pobaw się focal shift i draw size tryb z wciśniętym shift to jest tryb wygładzania czyli smooth żeby szybko kontrolować rozmiar pędzla wciskasz "[" , "]" może któreś z tych wskazówek odpowiedziało na twoje pytanie :P zbush3 mam jeszcze pytanko, jak zrobić żebym widział referkę która jest na canvasie przez obiekt żeby był przeźroczysty?
Napisano 23 Maj 200717 l OK, chodzi mi o to że po wciśnięciu shift pędzel sie powiększa. Regulacja jego rozmiaru z wcisnietym shiftem nic nie daje, bo zawsze pozostaje większy od zwykłego brusha bez shift. Nie chodzi mi o regulacje focal shift, to był tylko przykład jak różnią sie wielkości obu pędzli. Natomiast po ręcznym wyborze pędzla Smooth, czyli niby tego co jest normalnie pod Shift rozmiar pędzla jest taki sam jak tego zwykłego Std ale sam pędzel zachowuje sie podobnie. Również sie powiększa po wciśnięciu Shift. Konkludując chce normalnie malować pędzlem Std i wygładzać wciskając Shift z zachowaniem wilekości pędzla. Albo inaczej, mieć niezależną regulacją obu trybów pędzla Std. Uff...lepiej nie potrafie tego wytłumaczyć. ;)
Napisano 23 Maj 200717 l Witam W menu Brush opcja "Alt brush size" jest ustawiona na 2 domyślnie, zmien na 1 i bedzie ok.
Napisano 24 Maj 200717 l Witam Ja to generalnie w swiecie 3d zielony jestem ale dorwalem wczoraj u kumpla ZB3 i po prostu OMG, az mnie sila z domu wyganiac musial :] Po dwoch godzinach obcowania z programem takie cos mi sie udalo wymeczyc Wiem ze przekombinowane ale generalnie sprawdzalem kazda opcje po kolei co robi. Niestety mimo prostoty rzezbienia (z tabletem dziala jak marzenie) program jest miejscami "troche" toporny :/ I tu moje pytanie - czy wy renderujecie obiekty w ZB czy tylko modelujecie i eksportujecie do innych programow? Przeczytalem caly watek i nic na tematy oswietlenia/renderingu nie ma... Probowalem jakies swiatlo ustawic ale nic procz sunlight nie dawalo efektu (model caly czarny) i nie mam pojecia dlaczego. Same renderingi tez jakos tak wychodzily ze standardowy widok z viewporta lepsze wraznie sprawial... Jakies rady?
Napisano 24 Maj 200717 l ustawienia swiatla nie dzialaja z materialami typu Matcap. Wybierz se np BasicMaterial, daj 2 swiatlo w /light zwieksz ilosc rays do jakiejs 100 w light/shadow i klik w render/best jeszcze sie dokladnie nie bawilem w materialy/rendering w z3, ale z tego co widzialem to mozna robic fajne ilustracje w samym zbruszu.
Napisano 24 Maj 200717 l O widzisz - od razu lepiej :] nawet nie wiedzialem - dzieki! Ale po drodze wyszedl jeszcze jeden problem. Nadalem kolesiowi material i - przy zrzucie tego Demonka Projection Masterem wszystko jest ok - zaznaczam opcje co ma przeniesc, maluje czesc obiektu innym materialem, ale jak podnosze obiekt to wszystkie dokonane w PM zmiany znikaja... nie mam pojecia dlaczego. Na testowej prostszej kulce robie wszystko to samo i dziala bez problemu... jakies rady moze?
Napisano 24 Maj 200717 l Czy da się mniej skokowo kontrolować rozmiar brusha ( za pomocaą [ ] ) ? Bo z 1 skacze aż na 11, a przydałby się taki podział jest w Photoshopie.
Napisano 24 Maj 200717 l probowalem przed chwila PM- najpierw material a pozniej kolor i dziala (tylko najpierw domaga sie utworzenia tekstury), pozniej cos powciskałem w tool/texture (chyba colorize i disable uv) i teraz mimo zalaczone tekstury nie zapisuje na niej zmian musze to zbadac :) Synuś: wcisnij S i przejedz suwakiem edit: obra znowu dziala PM - wcisnalem color/fill object i znowu da sie malowac , nie wiem dlaczemu ale działa edit2: cos sie kaszani
Napisano 24 Maj 200717 l Łukasz - a nie da się tego [] ? Mam Intuosa 3 i ustawiłem sobie na zoomie zwiększanie i zmniejszanie pędzla - tak jest b.szybko. O 's' wiedziałem, ale to wolniej idzie. Idealnie byłoby gdyby były takie rozmiary na [] - 1,3,5,8,10,14, 20, 30, 40 itd. A obecnie to po 1 jest od razu 11 i to mi się b.nie podoba :/ Bo jednak b.często są w użyciu mniejsze brushe.
Napisano 25 Maj 200717 l Ja sobie po prostu przyblizam obiekt jak mam za duzy pedzel i gra Jakos niegdy nie przywaizywalem uwagi jaki dokladnie jest rozmiar pedzla, a zmieniam rozmiar tylko nawiasami[]
Napisano 25 Maj 200717 l Powtarzam pytanie z innego watku - czy KTOKOLWIEK widzial gdzies tutorial lub sam wie jak wykorzystac cos co w filmiku reklamujacym Zbrush'a 3 bylo pokazane jako "concept sculpting"? Bede BARDZO wdzieczny za pomoc.
Napisano 26 Maj 200717 l Hehe, imho to polaczenie ZProject (concept na obiekt) z maskowaniem wg. jasnosci obiektu i wytlaczaniem :)
Napisano 26 Maj 200717 l Sory za wtrącanie innego tematu, ale błagam o pomoc! nie moge otworzyć pliku. Przy włanczaniu pyta - An error has occurred and the application will now close. Do you want to attempt to save a copy of the current scene? Nastepnie - the contents of this file may not be intact depending on the severity of the error. I nie otwiera się. Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tego pliku? help! Za pomoc z góry dzieki i pozdrawiam
Napisano 26 Maj 200717 l To ja jeszcze rzuce jedno zagadnienie - czy przy kolorowaniu obiektu - czy to Projection Masterem czy zwyklym Colorize da sie stosowac warstwy tak jak przy modyfikacji geometrii? Bo warstwy 3d trzymaja tylko informacje o znieksztalceniach siatki a nie o kolorze powierzchni I jeszcze jedno... dosyc lamerskie pytanie... jak zwiekszyc rozdzielczosc renderingu :P
Napisano 26 Maj 200717 l 1. Nie wiem, nie używam, nie obchodzi mnie to 2. Musisz zwiększyć rozdzielczość canvasa w menu document
Napisano 26 Maj 200717 l Jak narazie layery dotycza tylko siatki. Trzeba poczekac na nowa wersje ZApplinka To taki plugin łączący ZB z PS. http://www.zbrush.info/wiki/index.php/ZApp_Link
Napisano 26 Maj 200717 l I jeszcze jedno pytanko. Czy jest cos takiego jak autosave, bo nic takiego nie moge znalesc albo czy da sie wlaczyc cosik na zasadzie jak w maxie autobackup?? Moze i ver.2 byla stabilna ale ta juz chyba nie jest.
Napisano 26 Maj 200717 l @Reanimator - no jakis pomysl to jest - tylko mi jeszcze powiedz jak to polaczyc :D ProszEM ;) Najpierw tworza dwa plane'y z konceptami, potem szescian i na jego boki Zprojectem przenosza te koncepty. A pozniej? Wewnatrz czesciowo przezroczystego szescianu z konceptami maja sfere ktora podmodelowuja. Brakuje mi tylko wiedzy na temat tego jak podmaskowac ta sfere tak, zeby maska pobierala jasnosci z konceptow znajdujacych sie na bokach szescianu? Potem juz tylko wytlaczanko ;)
Napisano 26 Maj 200717 l Otworz zakladke Masking, a tam masz cos takiego jak Mask by Intensity na przyklad :) Generalnie ten filmik to byla sciema. Jak sie przyjrzec dokladnie, to widac, ze miedzy pierwszymi pociagnieciami, a ujeciem pelnym detalu, jest olbrzymia roznica. To nic wiecej jak odpowiednie uzycie conceptu jako alphy. Ale pierwsze wrazenie to WOOOOW. Pixo troche przesadzil.
Napisano 26 Maj 200717 l Reanimator - dzieki, reanimowales moja chec do sprobowania tej opcji :D Jasne ze w pelnym detalu zostalo to podrasowane recznie i oczka dodane ale podoba mi sie sama idea wrzucenia konceptow na szescian i Z GRUBSZA przeniesienia wiekszej ilosci szczegolow. Jeszcze jedna sprawa - kiedy mam 2 subtoole i jeden z nich zamieniam na poly to mi ten drugi znika i potem jakos szukam i kombinuje... Dlaczego po wcisnieciu "make polymesh3D" jeden z subtooli "znika". Jak mi jeszcze to podpowiesz to bedziesz wielki i nieprzemakalny a ja na jakis czas sie zamkne :D
Napisano 26 Maj 200717 l Bo subtoolem od razu powinien byc mesh3d. Rozumiem, ze uzywasz Append. Zanim to zrobisz zamien obiekt na polymesh3d i dopierwo wtedy... On nie znika, tylko AFAIK przelacza Ci na mesh, ktory stworzyles. Poprzedni model zostaje w Toolach.
Napisano 27 Maj 200717 l Musze do tego przywyknac. Coz - podrzuce niebawem jakas pracke wydlubana w "trojce". Pomogles mi - co jest duzo fajniejsze od odeslania mnie do google. Dzieki ;) Podarowuje repjutejszyn point + :D Ale pewnie pojawie sie jeszcze kiedys z jakims pytaniem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto