Lucek Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Słuchajcie, co zrobić kiedy jakiś dziwny błąd sprawia że mam 1 poly na całym modelu z maską i nie mam jej jak wyłączyć. Zdarzyło się komuś coś takiego?
claude Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 a sprawdzałeś w tool-masks- clear mask jakos tak to jest
zgred Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 witam, importuje do zbrusha model obj z rozłożonym unwrapem. Po zmianach zrobionych w zbrushu chce go ponownie wyexportować do obj. Po tej operacji unwrap rozbija się na pojedyncze polygony. Jak temu zapobiec?
Gość Morte Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Pierwsze slysze zeby zbrush unwarp rozbija, szczegolnie 3.5 r3.. moglbys pokazac ustawienia w zkaladce import export?(menu preferences).
Levus Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Słuchajcie, co zrobić kiedy jakiś dziwny błąd sprawia że mam 1 poly na całym modelu z maską i nie mam jej jak wyłączyć. Zdarzyło się komuś coś takiego? tak jak claude pisze, lub control+klik+drag w wolną przestrzeń
mafida Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 witam, importuje do zbrusha model obj z rozłożonym unwrapem. Po zmianach zrobionych w zbrushu chce go ponownie wyexportować do obj. Po tej operacji unwrap rozbija się na pojedyncze polygony. Jak temu zapobiec? Włącz w menu Tool>export>mrg ---merge uv coordinates. Pozdr:) 1
Gość Morte Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 mafida spedzasz zdecydowanie za duzo czasu z zbrushem, a mnie przy tymw kompleksy wpedzasz... nawet nie wiedzialem ze jest taki guziczek:(...
mafida Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 mafida spedzasz zdecydowanie za duzo czasu z zbrushem, a mnie przy tymw kompleksy wpedzasz... nawet nie wiedzialem ze jest taki guziczek:(... Che,che dobrze by było,ostatnie co zrobiłem w Zbrushu to główka obcego na speed sculpting ze 2 miechy temu:D.O tym guziczku ktoś tu na forum już kiedyś pisał:p
ttaaddeekk Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 od tego czy masz parę regionów uvw. w maxie to wygląda tak ze masz np głowę w głównym kwadracie jak włączysz okno unvrap uvw-edit a tulów obok. przesuniety np o 1, 0 w uv space
zgred Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 no mam kilka regionów uvw. To jak teraz zmapować to? zaznaczać w zbrushu te regiony recznie? Jak to ominąć?
zgred Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Jak podmienić mapowanie modelu w zbrush? Męczę się już z tym dłuższy czas.
ttaaddeekk Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 eksportujesz najniższy level mapujesz w maxie, przy exporcie odznaczasz optimize vertickes coordinates i costam jeszcze i importujesz do zetki
Lucek Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 I w exporcie najlepiej wyłącz grupy bo strasznie to siatę kaszani.
Tomala Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Wie ktoś może co się w zb3.5 r3 porobiło z image plane? W 3.1 tworzyłem sobie texturę, włączałem projection mastera, następnie w image plane klikałem load image i mogłem sobie narzędziem move dopasowywać texturę do modelu. W 3.5 po włączeniu projection mastera i próbie załadowania obrazka w image plane wyskakuje że nie działa on z projection masterem. Jak normalnie kliknę load image to sie ten obrazek pojawia za modelem, wtf?
mafida Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 A coś tam namotali w 3.5 z imageplane,gdzies tam był o tym wątek na Zcentral,lepiej zrób w 3.1 texturke:D http://www.pixologic.com/docs/index.php/Image_Plane
Tomala Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 wiem, widziałem, ten sposób o którym piszą jest jakiś strasznie zakręcony. Chyba zapomnieli do czego jest image plane.
mafida Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Noo,szczerze mówiąc to w połowie czytania tej ich metody już mi sie odechciało :p.Z tego co pamiętam to gdzieś pisali że image plane zostanie zastąpione w 4 przez lightboxa a póki co w 3.5 nie ma ani lightboxa ani starego dobrego image plane z 3.1...
Tomala Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 A ja w ogóle nie rozumiem niektórych zmian w tym zbrushu. Kiedyś image plane'a tak promował Ryan Kingslien który przecież doradza ludziom z pixologic a praktycznie zmarnowali ten plugin. A szkoda gadać. Mówiłem już że kropkowanie sucks? :D
Levus Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 Jest w nowym zbrushu coś takiego jak shell w maxie? Nadawnie grubości powierzchni? No totalnie do dupy kropkowanie. Dam standard od Ciebie Mafida też średnio na jeża na to pomaga. Zauważyłem też spadek wydajności jak się ukryje część modelu, możliwe, że gdy się obraca to nie zeskakuje z wyświetlaniem poziom niżej, ale pewien nie jestem. Bugu nie ma przy polygrupach i chowaniu za ich pomocą.
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) W menu subtool jest Extract. Ustawiasz grubość, klikasz i siedzi :) Działa też z maskowaniem. Mi dam od Mafidy się podobał do póki się zbrush nie zaczął sypać pewnie przez lazy mouse. Podobno nie wszystkim się sypie. A wszystko przez kropkowanie :( :D Edytowane 11 Styczeń 2010 przez Tomala
mafida Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Dam standard od Ciebie Mafida też średnio na jeża na to pomaga. To go podkręć jak jeszcze kropkuje,zmniejsz lazy step.Specjalnie zrobiłem średnio na jeża żeby nie zwalniał za bardzo na wysokim subdivide:) Zauważyłem też spadek wydajności jak się ukryje część modelu, możliwe, że gdy się obraca to nie zeskakuje z wyświetlaniem poziom niżej, ale pewien nie jestem. A nie było tak samo w 3.1,chyba nawet Wizz gdzieś tu w tym wątku kiedyś na to narzekał... Mi dam od Mafidy się podobał do póki się zbrush nie zaczął sypać pewnie przez lazy mouse. Podobno nie wszystkim się sypie. A wszystko przez kropkowanie :( :D Kurde,mi się już ze 2 tygodnie nie wysypał:).Aczkolwiek zauważyłem że czasem jak go nie wyłącze ze 2,3 dni to zaczyna dziwnie zamulać i muszę go zrestartować...A jaki masz windows-tak z ciekawości? Pozdro:)
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Mafida ja ostatnio robiłem dwa sculpty tak około 15mln poly na model i cały czas jechałem na Twoim dam_standarcie i muszę przyznać że przy tym co robiłem nie odczułem wcale kropkowania. Niestety tak ze trzy razy dziennie mi się wysypywał zbrush właśnie podczas używania tego brusha. Po zmianie na normalnego dama pojawiły sie tragiczne kropki i musiałem mazać z prędkością 5pixeli na godzinę żeby to jakoś wygladało. Ktoś miał zaj... genialny pomysł z tym całym samplingiem brushy. Dodatkowo strasznie mnie wku.... jak za szybko maznąłem dwa razy w krótkim odstępie czasu a przecież dama używa się głównie z altem i się frame window robiło. Po takiej akcji nie wiesz czy nie maznąłeś z rozpędu po całym modelu i czy nie trzeba wcisnąć undo ze dwa razy. A zapomniałem, Windows 7 home premium. Levus ukrywanie części modelu ma sens jak ta widoczna część jest nie za duża. Np. mając model całego człowieka zostawiasz sobie same dłonie żeby nad nimi popracować, albo samą twarz. Rzeczywiście po ukryciu części modelu ta widoczna nie zeskakuje z poziomem w dół w czasie obracania i tak samo było we wcześniejszych wersjach. Pozdro.
Levus Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Tomala, a na jakim sprzęcie te 15 mln jeśli mogę spytać? U mnie na quadzie 6600 2,4Ghz, 8GB ramu, xp 64, już ciężko jest przy 8 mln. Mafida, no jak tak mówisz, to popróbuje jeszcze. Na razie w 3.1 jeszcze dłubie niektóre rzeczy, powoli i nieśmiało przestawiam się na 3.5 Generowanie displace raz mi nie wyszło, muszę sprawdzić o co chodziło. Pozdrówki!
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Levus ja to robiłem na lapku asusa z procesorem core duo T6600 (2,2Ghz) i 4gb ramu na windzie 7 home premium, zb3.5 r3. Modelik miał ponad 15mln i większość roboty na najwyższym lv robiłem bez żadnego ukrywania siatki nad która nie pracowałem. Polypainting tylko na najwyższym lv(przy malowaniu skakać po lv nie warto z wiadomych powodów ;) ) beż żadnego ukrywania odbywał się płynnie. Jedynie zaraz po zapisaniu był 2 sekundowy zakrzak ale to normalka. Właśnie chciałem kupować kompa zastępczego takiego średniej wydajności i myślałem żeby wziąć tego quada co piszesz + 4gb ramu bo więcej i tak nie ma znaczenia przy zbrushu no chyba że kombinujesz z ram dyskiem. Dziwi mnie tak słaba wydajność w porównaniu do lapka o którym piszę. Chętnie bym poczytał jak się sprawuje zbrush na konkretnych konfiguracjach, głównie chodzi mi o maksymalną ilość poly przy której da się coś zrobić. Piszcie kto ma ochotę jak jest u was z wydajnością w zbrushu. Co do zb 3.5 to dispa się napaliłem już sporo i jest spoko ;) Ale image plane to totalna porażka a ja tego używam i to + kropkowanie sprawia że cały czas 3.1 mam pod reką. Pozdro :)
Levus Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 A na xp64 pewnie wcześniej pracowałeś? Jak było z wydajnością? Bo ostatnia rzecz jaką mi się teraz chce robić to reinstal systemu. Kurde, no na wydajność narzekać niemogę, ale mogłoby być lepiej.
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 No właśnie nie pracowałem bo ja wcześniej miałem nie więcej niż 1gb ramu na kompie stacjonarnym :D i na tym kompie to w zbrushu 4mln to już było bardzo ciężko ;) Dlatego chciałbym poczytać o różnych konfiguracjach userów to byśmy zobaczyli co lubi zbrush i czy windows ma aż takie znaczenie.
vrocker Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Hej, ja działam na lapku Toshibie a200 z 2 giga ramu na Windows Vista. Zbrush zaczyna kaszleć przy 6mil. poly i regularnie ma klikusekundową zawieszkę przy zapisywaniu. ;)
mafida Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Ja mam viste 64.Chciałem się przesiąść na win 7 ale Jak Tomali się wywala lazy mouse to chyba sobie daruję:).Na 15 mln poly chodzi fajnie,przed chwilą sprawdziłem na demo soldier,przy 33 mln da się jeszcze sculptować,nawet duże brushe nie przycinają,ale po obróceniu modelu sekundę trwa zanim przeskoczy na normalny widok.Undo przy 33 mln to juz masakra ze 20 sekund mielenia po dysku...Ale sprzęt taki sobie core2duo 8200/2.66 GHz,8GB ramu 800MHz i raczej badziewne dyski. Pozdro:)
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Mafida to że się u mnie wywala to może być też kwestia konfiguracji sprzętu i ustawienia komputera na biurku czy fazy księżyca ;) Z tego co piszesz to masz sprzęt porównywalny z Levusem a w zbrushu lepiej śmiga. Czyżby to była wina windowsa? Może ktoś jeszcze ma 8gb ramu, podobny procek i xp64? Przy okazji kolejny raz mnie zb3.5 wku.... mówiąc delikatnie. Paliłem ao z modelu coś ponad 3mln poly i się chyba z godzinę paliło co jest lekką przeginką moim zdaniem a na koniec nie mogłem tego zapisać bo po kliknięciu na przycisk export w menu texture czy alpha nic sie nie dzieje. Miałem tak już wiele razy. Czasami już chwilę po włączeniu zbrusha jak chę np. zaimportować jakąś alphę, przycisk import przestaje "działać" i trza restartować program. vrocker dzięki za konfigurację.
mafida Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Mafida to że się u mnie wywala to może być też kwestia konfiguracji sprzętu i ustawienia komputera na biurku czy fazy księżyca ;) Może,może ale po co ryzykować:p Przy okazji kolejny raz mnie zb3.5 wku.... mówiąc delikatnie. Paliłem ao z modelu coś ponad 3mln poly i się chyba z godzinę paliło co jest lekką przeginką moim zdaniem a na koniec nie mogłem tego zapisać bo po kliknięciu na przycisk export w menu texture czy alpha nic sie nie dzieje. Miałem tak już wiele razy. Czasami już chwilę po włączeniu zbrusha jak chę np. zaimportować jakąś alphę, przycisk import przestaje "działać" i trza restartować program. Właśnie zrobiłem test z AO,za trzecim razem jak wypaliłem export przestał działać,bosko:D.
Lucek Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Cholera to ja mam coś z kompem chyba bo 3gb ramu a 4mln poly już się tnie jak cholera. Może to wina windows czy coś (windows xp 64) cały czas virtual memory itd. Macie może jakiś sposób na to?
Tomala Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 mafida ja nie chciałem drugi raz tego wypalać więc przeniosłem kolor z textury na polygony i zapisałem toola. Okazało sie jednak że jak otworzyłem to po restarcie zbrusha to texturka z ao była cały czas w menu tool>texture i sobie ją normalnie zapisałem. A jak u Ciebie z czasami maskowania AO? Też lecą w dziesiątki minut? Lucek ja na kompie sprzed 7lat z 1gb ramu ddr1 zrobiłem sporo modeli po 4 mln poly więc coś musi być bardzo nie tak u Ciebie.
mafida Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 mafida ja nie chciałem drugi raz tego wypalać więc przeniosłem kolor z textury na polygony i zapisałem toola. Okazało sie jednak że jak otworzyłem to po restarcie zbrusha to texturka z ao była cały czas w menu tool>texture i sobie ją normalnie zapisałem. Sprytnie:) A jak u Ciebie z czasami maskowania AO? Też lecą w dziesiątki minut? Za bardzo się tym jeszcze nie bawiłem ale czytałem ze raczej wolno to działa. U mnie dla testu super average man na 4 subdivide (222759 poly),AO scan distance 0,5 -21 sekund.Na 3 mln.poly i ao scan distance 1.0 pokazało że bedzie 21 minut i wyłączyłem bo mi się nie chciało czekac;) Cholera to ja mam coś z kompem chyba bo 3gb ramu a 4mln poly już się tnie jak cholera. Może to wina windows czy coś (windows xp 64) cały czas virtual memory itd. Macie może jakiś sposób na to? Dołóż z 5 giga ramu:D
Levus Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 W takim razie ja mam coś nie tak z systemem już pewnie, mam też na lapku (jakiś dual core celeron czy cuś i 2gb ram, xp 32bit, i tam się zupełnie nie da pracować. Wracając do z3.5 zauważyłem właśnie problem z symetrią jak rzeźbiłem palce, że się sculpt nie pokrywa z drugą stroną. Chyba, że mam model krzywy.
Tomala Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Jeszcze by tego brakowało żeby zbrush symetrię gubił. Ja się na szczęście z tym nie spotkałem ale popatrzę na zbc czy ktoś zgłaszał podobne problemy.
Levus Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 No to Ci powiem, że mi się to nie pierwszy raz zdarzyło, raz zaimportowałem siatke głowy z maxa, tuż po zrobieniu symetrii i model nie był symetryczny, to jeszcze w 3.1 się zdarzyło.
Tomala Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Na zbc nic o błędach symetrii nie znalazłem ale w wątku o lazy mouse ludzie piszą o crashach w różnych systemach. Czyli windows 7 nie jest przyczyną. Ja w 3.1 chyba nigdy nie korzystałem z lazy mouse. Teraz przez kropkowanie z niektórymi brushami sie bez lm nie obejdzie niestety. Nawalili ficzersów a zwykłe sculptowanie kuleje.
Levus Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Ale dobre te ficzersy:) Wiesz, 3.5 to beta, nie ma się co oszukiwać. Doczekamy się 4-ki, powinno być git przynajmniej z większością niedociągnięć. Jak by nie było, zbrush 3.1 był bardzo stabilny i wygodny, przynajmniej jak dla mnie. To z symetrią to mogła być moja nieuwaga, sprawdzę to jeszcze raz przy okazji.
Lucek Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 (edytowane) Nie ma ktoś czasem pomysłu jak zmusić Zapplink do działania z gimpem? Gimp włącza się i wywala jakieś błędy. Jestem skazany na shopa? EDIT: Da się. Trzeba nic nie zmieniając ani nie wskazując Zaapplinkowi programu, trzeba ustawić GIMP'a jako standardowy program do edycji PSD w windowsie. Do tego uruchamiać i Zbrusha i GIMP'a jako administrator. Z działających alternatyw dla shopa spokojnie daje radę Paint.Net. Edytowane 23 Styczeń 2010 przez Lucek
Luki Luki Napisano 3 Luty 2010 Napisano 3 Luty 2010 (edytowane) Ma ktoś pomysł dlaczego obiekt po exporcie z zbrusha ma inną skalę? Czy gdzieś chociaż można sprawdzić o ile jest zmniejszony (w moim przypadku)? Co ciekawe, mam 3 subtoole, 2 exportują się z poprawną skalą a 1 nie. Znalazłem w menu export opcje skali i o wartość tam wypisaną skaluje obiekt i siedzi. Tzn chyba siedzi, bo jeszcze jest przesunięty, przy czym wpisywanie wartości które znajduję w menu export nie umieszcza obiektu we właściwym miejscu. Edit: Ok, poradzilem sobie. Jak zwykle w zbrushu złapałem się lewą ręką za prawe ucho. Czyli zaimportowałem jeszcze raz model. Mimo wszystko może ktoś kojarzy dlaczego tak się dzieje? Coś mi się kołacze że ma to coś wspólnego z ustawianiem pivota w zbrushu, tylko że w tym obiekcie raczej tego nie robiłem... Edytowane 3 Luty 2010 przez Luki Luki
zgred Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Próbuje wymodelować jakiś kształt przy pomocy Zsphere's. Jaki skrót jest odpowiedzialny za przerobienie tego na zwykłego mesh'a?
zgred Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Dlaczego tworzą mi się takie dziwne kształty? Na moje obiekt powinien być symetryczny względem dołu.
mafida Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Dlaczego tworzą mi się takie dziwne kształty? Na moje obiekt powinien być symetryczny względem dołu. To Z 3.1?Dołóż 1 zspherke nad ta gdzie tworzy sie dziura. Skrót do previewu adaptive skin to chyba [A] było. Pozdr:)
Nezumi Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 (edytowane) Masz tez poprzekrecane wzgledem siebie z-kulki - staraj sie dodawac je starannie a nie w takim chaosie bo ci zawsze beda babole wyskakiwac (widzisz jak ta siatka sie przekreca?). Nie wiem jak je dodawales ale od tej pierwszej najlepiej dodac jedna na gorze i druga na dole (czy po bokach - w kazdym razie ta pierwsza ma byc w centrum. wlacz sobie symetrie i dodaj po jednej z kazdej strony). Ustaw tez sobie ta pierwsza w jakiejs ladnej pozycji (z shiftem) bo jak zaczniesz dodawac na poprzekrecanych kulkach to ci sie predzej czy pozniej cos gdzies rozleci. Tu masz tutorialik pierwszy z brzegu o zspheres - zwroc uwage w jakim sa polozeniu wobec siebie i jak sa przesuwane zeby nie niszczyc siatki. Powodzenia. Edytowane 17 Luty 2010 przez Nezumi 1
Nezumi Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 Fajna? Dla mnie to najwieksza rewolucja od czasow wynalezienia hamburgera! ;) A zobacz co mozna wystrugac w zsketch, na ktory masa ludzi narzekala ze to taki dodatek nie wiadomo po co itd: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=79160&page=1&pp=15 Przejrzyj kolejne strony watku az do finalu - jak dla mnie super. Dodatkowo majac ten szkielet z zsheres mozna latwo zmieniac pozy. Genialna sprawa.
Lucek Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 (edytowane) Siema! 1.Może wie ktoś z was w jaki sposób wyeksportować ze zbrusha kanał alpha (Ale nie zdepth)? 2.Istnieje jakiś sposób ustawienia oświetlenia w zbrushu oprócz malowania tych matcapów? Zależy mi żeby zrobić 3 punktowe oświetlenie, a nie chcę renderować tego w zewnętrznym sofcie. Edytowane 10 Marzec 2010 przez Lucek
Szczery. Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Ustaw czarny kolor a potem w document kliknij na back, tło zrobi się czarne. Znowu ustaw biały kolor i materiał flat color. Masz białego toola na czarnym tle czyli maskę czy tam alphę. Ze światłami to sie musisz pobawić. W zakładce lights możesz zmieniać pozycję świateł ale to działa tylko na renderze best. Pewnie będziesz musiał renderować to kilka razy i sklejać w shopie. Tak samo możesz porobić inne passy używając odpowiednich materiałów dla ao, speculara itp. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się