Ramsez Napisano 2 Maj 2007 Share Napisano 2 Maj 2007 Mozna troszeczke jasniej? Uzylem funkcji export> Wavefront(obj) i zbrush tego nie ,,widzi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 2 Maj 2007 Share Napisano 2 Maj 2007 w zbrushu importujesz model przez "tools"- > import musi widziec ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 2 Maj 2007 Share Napisano 2 Maj 2007 Obiekt się ładuje do Zb i go nie widać ,czy wcale się nie ładuje i wyświetlana jest informacja o błędzie? Jeśli się ładuje to być może trzeba użyć funkcji Flip normals w zakładce Tool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramsez Napisano 2 Maj 2007 Share Napisano 2 Maj 2007 Mersi :) juz rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakal555 Napisano 8 Maj 2007 Share Napisano 8 Maj 2007 modeluje twarz z pomocą tutkw w zbrushu 2. I doszedłem do momentu gdzie trzeba wkleic twarz człowieka z przodu i z boku,tylko w tym problem że tych twarzy nie moge znalezc w internecie,no tak jest jedna strona poświęcona im ale trzeba wykupić premium.Znacie jaskieś darmowe strony do tego?a i jak wkleic taka twarz,wystarczy import? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 Witam :) Mam zrobione mapowanie w maxie. Exportuje model do z-brusha i mapowanie szlag trafia:/ wie ktos o co come on? nie ma zadnych overlapped face`s. Jesli bylo juz takie pytanie to sorry ale nie chcialo mi sie czytac calego watku;) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 http://www.zbrush.info/wiki/index.php/ZBrush_to_3ds_Max#Model_Requirements_for_ZBrush Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 senk ju. poporwailem wszstkie overlapy i dalej to samo. jak daje uv check w zbrushu to mam takie cus a nie jest jeszcze jeden maly, ale zeby az tak uvalke rypal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 hmmm... koszmarek. Czym przerzucasz do Zbrusha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 z maxa8. przez export jako obj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 Włącz w zakładce Tool-Display Properties -funkcję Double Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 niestety nie pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 Wstaw może ten model na jakiś serwer to popatrzę co jest grane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlosss Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 mam pytanie, robię zsphere później następną na tej poprzedniej, i teraz, narzędziem move chę przesunąć tą kulę ostatnio utworzoną przesuwam ją np. w prawo, owszem przesuwa się, tylko też robi mi rotację tej kuli i później mam skręconą siatkę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 Nie wiem dlaczego sie obraca, ale co za problem, zeby ja z powrotem obrocic do odpowiedniej pozycji? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlosss Napisano 18 Maj 2007 Share Napisano 18 Maj 2007 no taki problem że inne też się zaczynają obracać :] no ale już chyba sobie poradziłem, bo już się nie obracają, ale nie wiem od czego to zależy, chyba od tego jak ustawimy zsphere tą pierwszą i skąd zaczniemy wyciągać drugą, innej możliwości nie ustaliłem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 Z3 popełniłem błęda ;) i mojego multilevelowego modela potraktowałem przyciskiem Make PolyMesh3D no i levele zniknęły, Reconstruction Subdiv nic nie dało więc trochę porzeźbiłem na 2 mln modeliku :) i przypomniałem sobie, że mam zapisanego basemesha gdzieś tam daleko na dysku i zastanawiam się jak, och jak to połączyć ;) widziałem na filmiku Z3 preview chyba mesh projection może to by dało rade? ale nie wiem gdzie to :) i drugie pytanie da się w Z3 narysować czy tam jakoś nadziubdziać nową topologie na siatce na powyższym filmiku też to widziałem ale też znaleźć nie mogę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 Nowa topologia siatki --------------------------------------------------------------------- W zakładce Sub Tool masz widoczny model na którym chcesz nanieść nową siatkę Klikasz Appened i w okienku wybierasz Zsphere tą dwukolorową kulkę :) pojawi się w oknie Sub tool i tam ją zaznaczasz. Na samym dole w ciągle w zakładce Tool pojawi się zakładka Topolgy w niej zaznaczasz Edit Topology. Na modelu w głównym oknie rysujesz nową topologię. Podgląd na nową siatkę w zakładce Adaptive skin po wciśnięciu Preview albo A z klawiatury, żeby nowa siata była dobrze widoczna w zakładce SubTool wyłącz widok na model bazę te oko z boku . ------------------------------------------------------------------------- Co do przenoszenia detalu na model bazowy, można to zrobić Przez Morph Target w tutorialach Klicka gdzies jest filmik jak to zrobić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 grunt to proste, intuicyjne rozwiązania :D Zbrush jest w tym bezkonkurencyjny :D dzięki zeet zaraz sprawdze czy podołam zadaniu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 Z3 - male pytanko odnosnie teksturek. Pytanie moje brzmi wlasie tak: Czy nadajac AUVT (auto uv tiles) na dany obiekcik jest jakas mozliwosc aby odczytac takie super kordynaty (mapowanie) w innym sofcie niz Zb? Czyli po tym super mapowaniu zbrushowym export do obj, no i juz w inym soficie mapa/teksturka sie odczytuje jak jedna wielka masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 Przed eksportem texturę trzeba obrócić Flip Vertical. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 21 Maj 2007 Share Napisano 21 Maj 2007 THcX - pewnie te pytanko juz padalo wiele razy i moje bylo nie na miejscu. Dzieki za odpowiedz, pewnie zaoszczedzilo mi to pare h wertowania i czytania wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlosss Napisano 22 Maj 2007 Share Napisano 22 Maj 2007 Z3 chce przesunąć pojedynczy vertex na najmniejszym SDiv a tu mi cały czas wyskakuje to narzędzie transpose no i o przesunięciu pojedynczego vertexa już nie ma mowy (tak jak to bez problemu w 2 można było zrobić). jak wyłączyć ten transpose, albo jak inaczej przesuwać pojedyncze ver? z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 22 Maj 2007 Share Napisano 22 Maj 2007 do przesówania pojedyńczych wertów teraz jest brush tweak możesz jeszcze zmniejszyć rozmiar do minimum żeby innego werta nie ruszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Bad Moon Napisano 22 Maj 2007 Share Napisano 22 Maj 2007 Pytanie: Zbrush 3 ma wbudowanego Zmappera? A jesli nie, to jak go zainstalować, bo wrzucenie go do startupa ja kw ZB2 nie działa, poza tym z zakładki tools -> normal map - nie chce wypalać normala, wtf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 22 Maj 2007 Share Napisano 22 Maj 2007 Nie, ale ma być "very soon"... za zbrushcentral.com albo czymś podobnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Pytanie: Czy da sie zmienić dysproporcje pomiędzy rozmiarem pędzla Std w normalnym trybie rzeźbienia a trybem z wciśniętym Shift? Bo wewnętrzne kółko pędzla (z Shift) zawsze ma rozmiar zewnętrznego kółka zwykłego pędzla. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlosss Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 hę? nie wiem czy dobrze to zrozumiałem, pobaw się focal shift i draw size tryb z wciśniętym shift to jest tryb wygładzania czyli smooth żeby szybko kontrolować rozmiar pędzla wciskasz "[" , "]" może któreś z tych wskazówek odpowiedziało na twoje pytanie :P zbush3 mam jeszcze pytanko, jak zrobić żebym widział referkę która jest na canvasie przez obiekt żeby był przeźroczysty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 OK, chodzi mi o to że po wciśnięciu shift pędzel sie powiększa. Regulacja jego rozmiaru z wcisnietym shiftem nic nie daje, bo zawsze pozostaje większy od zwykłego brusha bez shift. Nie chodzi mi o regulacje focal shift, to był tylko przykład jak różnią sie wielkości obu pędzli. Natomiast po ręcznym wyborze pędzla Smooth, czyli niby tego co jest normalnie pod Shift rozmiar pędzla jest taki sam jak tego zwykłego Std ale sam pędzel zachowuje sie podobnie. Również sie powiększa po wciśnięciu Shift. Konkludując chce normalnie malować pędzlem Std i wygładzać wciskając Shift z zachowaniem wilekości pędzla. Albo inaczej, mieć niezależną regulacją obu trybów pędzla Std. Uff...lepiej nie potrafie tego wytłumaczyć. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3,14-ter Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Witam W menu Brush opcja "Alt brush size" jest ustawiona na 2 domyślnie, zmien na 1 i bedzie ok. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 23 Maj 2007 Share Napisano 23 Maj 2007 Wow, dzięki! O to właśnie chodziło. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Witam Ja to generalnie w swiecie 3d zielony jestem ale dorwalem wczoraj u kumpla ZB3 i po prostu OMG, az mnie sila z domu wyganiac musial :] Po dwoch godzinach obcowania z programem takie cos mi sie udalo wymeczyc Wiem ze przekombinowane ale generalnie sprawdzalem kazda opcje po kolei co robi. Niestety mimo prostoty rzezbienia (z tabletem dziala jak marzenie) program jest miejscami "troche" toporny :/ I tu moje pytanie - czy wy renderujecie obiekty w ZB czy tylko modelujecie i eksportujecie do innych programow? Przeczytalem caly watek i nic na tematy oswietlenia/renderingu nie ma... Probowalem jakies swiatlo ustawic ale nic procz sunlight nie dawalo efektu (model caly czarny) i nie mam pojecia dlaczego. Same renderingi tez jakos tak wychodzily ze standardowy widok z viewporta lepsze wraznie sprawial... Jakies rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 ustawienia swiatla nie dzialaja z materialami typu Matcap. Wybierz se np BasicMaterial, daj 2 swiatlo w /light zwieksz ilosc rays do jakiejs 100 w light/shadow i klik w render/best jeszcze sie dokladnie nie bawilem w materialy/rendering w z3, ale z tego co widzialem to mozna robic fajne ilustracje w samym zbruszu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 O widzisz - od razu lepiej :] nawet nie wiedzialem - dzieki! Ale po drodze wyszedl jeszcze jeden problem. Nadalem kolesiowi material i - przy zrzucie tego Demonka Projection Masterem wszystko jest ok - zaznaczam opcje co ma przeniesc, maluje czesc obiektu innym materialem, ale jak podnosze obiekt to wszystkie dokonane w PM zmiany znikaja... nie mam pojecia dlaczego. Na testowej prostszej kulce robie wszystko to samo i dziala bez problemu... jakies rady moze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imprecis Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Czy da się mniej skokowo kontrolować rozmiar brusha ( za pomocaą [ ] ) ? Bo z 1 skacze aż na 11, a przydałby się taki podział jest w Photoshopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 probowalem przed chwila PM- najpierw material a pozniej kolor i dziala (tylko najpierw domaga sie utworzenia tekstury), pozniej cos powciskałem w tool/texture (chyba colorize i disable uv) i teraz mimo zalaczone tekstury nie zapisuje na niej zmian musze to zbadac :) Synuś: wcisnij S i przejedz suwakiem edit: obra znowu dziala PM - wcisnalem color/fill object i znowu da sie malowac , nie wiem dlaczemu ale działa edit2: cos sie kaszani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imprecis Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Łukasz - a nie da się tego [] ? Mam Intuosa 3 i ustawiłem sobie na zoomie zwiększanie i zmniejszanie pędzla - tak jest b.szybko. O 's' wiedziałem, ale to wolniej idzie. Idealnie byłoby gdyby były takie rozmiary na [] - 1,3,5,8,10,14, 20, 30, 40 itd. A obecnie to po 1 jest od razu 11 i to mi się b.nie podoba :/ Bo jednak b.często są w użyciu mniejsze brushe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 25 Maj 2007 Share Napisano 25 Maj 2007 Ja sobie po prostu przyblizam obiekt jak mam za duzy pedzel i gra Jakos niegdy nie przywaizywalem uwagi jaki dokladnie jest rozmiar pedzla, a zmieniam rozmiar tylko nawiasami[] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 25 Maj 2007 Share Napisano 25 Maj 2007 Powtarzam pytanie z innego watku - czy KTOKOLWIEK widzial gdzies tutorial lub sam wie jak wykorzystac cos co w filmiku reklamujacym Zbrush'a 3 bylo pokazane jako "concept sculpting"? Bede BARDZO wdzieczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Hehe, imho to polaczenie ZProject (concept na obiekt) z maskowaniem wg. jasnosci obiektu i wytlaczaniem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość ala* Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Sory za wtrącanie innego tematu, ale błagam o pomoc! nie moge otworzyć pliku. Przy włanczaniu pyta - An error has occurred and the application will now close. Do you want to attempt to save a copy of the current scene? Nastepnie - the contents of this file may not be intact depending on the severity of the error. I nie otwiera się. Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tego pliku? help! Za pomoc z góry dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 To ja jeszcze rzuce jedno zagadnienie - czy przy kolorowaniu obiektu - czy to Projection Masterem czy zwyklym Colorize da sie stosowac warstwy tak jak przy modyfikacji geometrii? Bo warstwy 3d trzymaja tylko informacje o znieksztalceniach siatki a nie o kolorze powierzchni I jeszcze jedno... dosyc lamerskie pytanie... jak zwiekszyc rozdzielczosc renderingu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 1. Nie wiem, nie używam, nie obchodzi mnie to 2. Musisz zwiększyć rozdzielczość canvasa w menu document Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Jak narazie layery dotycza tylko siatki. Trzeba poczekac na nowa wersje ZApplinka To taki plugin łączący ZB z PS. http://www.zbrush.info/wiki/index.php/ZApp_Link 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 I jeszcze jedno pytanko. Czy jest cos takiego jak autosave, bo nic takiego nie moge znalesc albo czy da sie wlaczyc cosik na zasadzie jak w maxie autobackup?? Moze i ver.2 byla stabilna ale ta juz chyba nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 @Reanimator - no jakis pomysl to jest - tylko mi jeszcze powiedz jak to polaczyc :D ProszEM ;) Najpierw tworza dwa plane'y z konceptami, potem szescian i na jego boki Zprojectem przenosza te koncepty. A pozniej? Wewnatrz czesciowo przezroczystego szescianu z konceptami maja sfere ktora podmodelowuja. Brakuje mi tylko wiedzy na temat tego jak podmaskowac ta sfere tak, zeby maska pobierala jasnosci z konceptow znajdujacych sie na bokach szescianu? Potem juz tylko wytlaczanko ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Otworz zakladke Masking, a tam masz cos takiego jak Mask by Intensity na przyklad :) Generalnie ten filmik to byla sciema. Jak sie przyjrzec dokladnie, to widac, ze miedzy pierwszymi pociagnieciami, a ujeciem pelnym detalu, jest olbrzymia roznica. To nic wiecej jak odpowiednie uzycie conceptu jako alphy. Ale pierwsze wrazenie to WOOOOW. Pixo troche przesadzil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Reanimator - dzieki, reanimowales moja chec do sprobowania tej opcji :D Jasne ze w pelnym detalu zostalo to podrasowane recznie i oczka dodane ale podoba mi sie sama idea wrzucenia konceptow na szescian i Z GRUBSZA przeniesienia wiekszej ilosci szczegolow. Jeszcze jedna sprawa - kiedy mam 2 subtoole i jeden z nich zamieniam na poly to mi ten drugi znika i potem jakos szukam i kombinuje... Dlaczego po wcisnieciu "make polymesh3D" jeden z subtooli "znika". Jak mi jeszcze to podpowiesz to bedziesz wielki i nieprzemakalny a ja na jakis czas sie zamkne :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Bo subtoolem od razu powinien byc mesh3d. Rozumiem, ze uzywasz Append. Zanim to zrobisz zamien obiekt na polymesh3d i dopierwo wtedy... On nie znika, tylko AFAIK przelacza Ci na mesh, ktory stworzyles. Poprzedni model zostaje w Toolach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 27 Maj 2007 Share Napisano 27 Maj 2007 Musze do tego przywyknac. Coz - podrzuce niebawem jakas pracke wydlubana w "trojce". Pomogles mi - co jest duzo fajniejsze od odeslania mnie do google. Dzieki ;) Podarowuje repjutejszyn point + :D Ale pewnie pojawie sie jeszcze kiedys z jakims pytaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się