Skocz do zawartości

Scena 3D: Stara, dobra radziecka technologia...


tweety

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Trzeba przyznać, że render jest bardzo przekonujący, ale jestem ciekaw jak to wszystko przedstawisz, by oddać temat pracy. Myślę, że kolor tła i oświetlenia będzie miał tu olbrzymie znaczenie.

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Updejt:

Próba materiału i mapowania:

 

obiektyw3gt.jpg

 

Być może dzisiaj dorobię resztę body.

 

Master: a w ząbki chcesz? ;)

ArTooRo: dzięki :) światło i finalna kompozycja będą odgrywać kluczową rolę. jest to trudne ale przewiduję też dość spory post w PSie (głównie korekcj kolorów, rozbłyski, przejaśnienia etc)

hcpiter: w sumie okazuje się, że wcale Mental nie jest taki trudny. a za mieszanie materiałów pomiędzy sobą prawie go pokochałem :D

RA: myślałem o tym. nie wykluczone, że to wykorzystam :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za komentarze. cieszę się, że się podobają shaderki. :)

Vorek: wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;)

Falcom: obiecuję raz jeszcze że udostępnię po Bitwie wszystkie shaderki jak i również tutki do ich tworzenia. w sumie to nie jest taka ciężka sprawa. wystarczy trochę pogłówkować :)

 

okazuje się, że z małym kompaktem mam więcej problemów niż z Zenitem. wzorowanie się na zdjęciach i referkach nigdy nie było moja mocną stroną. ma ktos dobre referki jakiegos ładnego prostego kompakta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co na to Greg ;-)
Co ja na to?;) Ładnie zrobione materiały :)

 

wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;)

Już odpisałem :) i jak coś (tak jak mówiłem) mogę wrzucić sposób w jaki zrobiłem swój materiał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiedziałem, tak też robię:

 

 

Jeżeli chcecie zrobić ciekawy metal to:

przede wszystkim musicie wykorzystać to co daje mental ray, czyli możliwość tworzenia złożonych materiałów.

 

Mapy do poszczególnych slotów musza być dość wysokiej rozdzielczości (po to, by w razie potrzeby wyrenderować coś w przyzwoitej wielkości, albo dać zbliżenie na obiekt pokryty tworzonym materiałem i oczywiście- by upakować więcej detali, które pozwolą wyglądać "lepiej" całemu obiektowi, jednak bez przesady z rozmiarem map, szczególnie przy wielości elementów w scenie i ograniczonej powierzchni dyskowej ;) ).

 

 

To taki wstęp. Tweety mówił, by tylko naprowadzić, więc:

 

Do swojego metalu użyłem DGS`a (Glossy Highlights malowane w PS`ie, w części obiektów również Specular), w "D" -> "metal (lume)" (Surface Material i Reflectivity malowane w PS`ie). Przykładowa rozdzielczość mapy 1 elementu: 9600 x 800 (malowane kilka godzin - duża ilość detali w postaci zabrudzeń, rys itp). Pracy jest dość sporo, ale warto się pobawić :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha! wiedziałem,że to DGS :]

 

Od siebie dodam, że można też łączyć materiały mentalowskie ze standardowymi: oryen-nayar-blinn, blinn, anistrophic, raytrace w różnych kombinacjach mogą dać naprawdę ciekawe efekty. :)

 

Pozdrawiam

 

[+]

gotowa "idioten kamera". Projekt własny.

Zrezygnowałem z jakiejkolwiek marki, żeby uiknąć późniejszych dyskusji o wyższości Zenita nad Nikonem i wiernościa modelu do oryginału.

Starałem się jednak wzorować (np: tylni panel) na istniejących aparatach aby to wszystko miało i ręce i nogi.

 

6669qt.jpg

 

A teraz kilka pytań:

Zastanawiam się nad obiektywem: zewnętrzny z Zoomem czy po prostu wenwętrzny jak rybie oko. Jak wyglądało by lepiej?

Kolorystyka: czarny matowy z chromowanymi guziczkami i aluminiowym obiektywme czy srebrny metallic z czarnymi guziczkami i aluminiowym obiektywem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hcpiter3d: dzięki właśnie pracuję nad obiema wersjami. zobczymy która jest lepsza.

Master:zoom jest już praktycznie w każdym modelu: sprawdź choćby Nikona Coolpix'a. To nad obiektywem to flash: w małych aparatach nie ma wizjera optycznego: brakuje na niego miejsca.

 

Pozdrawiam

 

[+]

test z wczoraj wersja czarna:

 

6669na.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spokojny

"Większy pożytek z osła, niż z głupca, Lepiej osla poganiać, niż z głupcem dyskutować" - Sokrates

No cóz ja jestem i osłem (bo upacie chce sie czegoś nauczyć w 3D) oraz jednocześnie głupcem (bawie sie w 3D dopiero 2 tyg), to z kim chcesz rozmawiać ;)

Wracając do efektu pracy tweety to... no cóz sam bym tego lepiej nie zrobił (dlaczego? patrz wyżej ;)) Mimo wszystko cos mi tu jeszcze brakuje?... Może spróbuj jakoś bardziej efektownie pokazać ten aparat... nie wiem moze z innego ujęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pomysł z odbiciami nie jest taki zły. pytanie tylko jak bardzo można skupić się na odbiciu ignorując całe otoczenie?

dlatego myslę o drugim pomyśle:

wykorzystać technologię cyfrzaka:

pierwszy plan: idioten kamera tyłem - na wyświetlaczu widać to co przed nią czyli Zenita. wyżej w kadrze można zobaczyć to co kamera widzi czyli Bestię Zenita.

koncept finalnej sceny:

6661xo.jpg

 

o ile cyfrzak będzie ładnie rozświetlony (pojedynczy promień światła)o tyle Zenita pozostawię w półcieniu, złowieszczo błyskającego szkłami swych obiektywów :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej żeby to idiotka się odbijała w soczewce obiektywu Zenitka :] robisz wtedy ładne zbliżenie na bestię, w tle akcesoria (poza DoF'em) Ja bym to tak wstępnie widział. No i oczywiście nie tak centralnie z przodu.

 

Coś na zasadzie "Może i już odszedłem w niepamięć ale mam cię na oku huehuehue " ;-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem próbne zdjęcia z Zenitem i jakoś nie widzę tego :(

rzecz w tym, że aż 3/4 kadru musiałby zajmowac obiektyw żeby dokładnie wyodrębnić szczegóły idiotki:

 

6665sz.jpg

 

poza tym jakoś nie czuję tego kadru. gdzie tutaj tytułowa Piękna? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. no wiesz, fizykę można by trochę "nagiąć" i odbicie wcale nie musi być takie jak w rzeczywistości :) Ale ten kadr jest spoko, lepszy niż poprzedni, można by teraz nieco oddalić, a w lewy dolny róg wrzucić "piękną" i na wyświetlaczu tać zenitka. Zgodnie z Twoim wcześniejszym pomysłem. No może jeszcze zenita przesunąć bardziej w prawo :) W ten sposób ujęcie będzie ciekawsze, nie takie płaskie jak poprzednie.

 

Ale to tylko moje sugiestie, ja się nie znam...:P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tweety, wg mnie pomysl jest bardzo dobry.

Zenith - wyszedl ci elegancko, ale ta piekna... widzialem wiele cyfrowek, i mysle ze moze twoj wybor nie padl na odpowiednia:) Nie pasuje mi jej wyglad, szczegulnie ( a moze szczególnie - nigdy nie wiem) objektyw.

 

Jest to tylko moja opinia, mam nadzieje ze nie wplynie ona ani troche na twoj zapal do pracy nad tym projekem, ani na twoje zdanie o nim.

 

Jednemu z nażyczliwszych userow tego forum, zycze powodzenia i zdobycia 1 miejsca, postaraj sie!

 

Narx, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takie ujęcie mi chodziło, chociaż zbliżenie możesz dać jeszcze większe.

W dużej rozdzielczości będzie wszystko dobrze widać ;)

to po co ja modeluję tego całego cyfrzaka? mogłem tam postawic plane'a z teksturką jakiegoś Nikona i po sprawie! ;)

Ale na serio: greg chyba nie skorzystam z tej porady, a przynajmniej jak na razie nie jest ona opcją dominującą. Pokażę jeszcze te testy kadru kilku znajomym fotografom: niechaj oni wydadzą werdykt. Co nie oznacza, że Twój pomysł idzie do lamusa. Po prostu na razie idzie w rezerwę :)

 

Deshu: dzięki. co do biektywu to wciąż zastanawiam się nad jego wyglądem. byc może nawet nie będzie go widać :)

 

BTW: sczególnie ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: sczególnie ;)

 

Dziekuje, bardzo bym chcial zapamietac.

 

6667gs.jpg

 

To ujecie wpozo, ale w takim przypadku zycze sprawnego ustawienia swiatel, bowiem nie bedzie to latwe:)

 

BTW: z gory dziekuje za te tutki ktore obiecales, az sie nie moge doczekac konca bitwy:)

 

+++

 

Hmm kurde jak przyspieszyc czas renderow w mentalu? Bo o tych probach materalow, pisales tak jakbys co chwile po zmianie jednego parametru robil probny render, czy tak to tylko zabrzmialo?

 

Jezeli odpowiedz miala by byc dluga, to moge zrobic watek w odpowiednim dziale:)

THX from mountian - dzięki z góry :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że czekam na rendering mogę oodpisać dłużej:

 

Praca z materiałami nie jest łatwa. To żmudne sprawdzania każdego parametru w określonych warunkach:

Wyobraź sobie, że tworzysz piękne złoto: świeci się wspaniale, nawet kaustykuje itp. Ale co z tego, kiedy tak naprawdę 3/4 z tego piękna uleci w źle skonstruowanej scenie? Dlaczego? Bo janse HDRI (np: kitchen_probe) jakie używaliśmy w testach zupełnie nie pasowało do ciemnej stylistyki sceny. A więc złoto wyszło jak żółty, rozmyty raytrace i zupełnie nie wyglądało naturalnie. Dlatego często metal i szkło - pieknie wyglądające na próbnych renderach - w finale traci coś ze swej platyki: staje się szare, bezosobowe - nudne i płaskie.

Najlepiej jest mieć przy sobie jakiś przedmiot na którym się wzorujesz: w moim przypadku jeśli chodzi o aluminium to były zdjęcia i realne przedmioty takie jak np: aluminiowy garnek czy oprawa od lampki. Obserwacja otoczenia pozwala zaobserwować reakcje takiego metalu na zmiany kąta oświetlenia, kolorystyki innych obiektów, połyskliwości powierzchni etc. Jeśli dobrze się przypatrzysz zauważysz, że np: stal nierdzewna zupełnie inaczej zachowuje się na powierzchni płaskiej a upełnie inaczej jesli ma pow. cylindryczną.

Pamiętam jak w knajpie obserwowałem otwarte zaplecze: kominy od wentylacji ze stali nierdzewnej wspaniale odbijały całe otoczenie - co dziwniejsze: pomimo tego, że obraz odbijalny był w ogóle nieczytelny.

Próby materiałów to zmiana jednego parametru - testowy render - zmiana drugiego parametru - testowy render - potem zmiana trzeciego i zmiana pierwszego - testowy render - itd...

Owszem nie robi sie nic na ślepo: jeśli wiesz co do czego służy i który parametr odpowiada za jaka funkcję, dość szybko zajmiesz się tylko interesującym Cię efektem.

Co do przyspieszania czasów w Mentalu: optymalny sampling w menu rederera dla materiału DGS to 16x16. Przynajmniej ja tak ustawiam. Inny sampling ustawiłbym już dla szkła 1/4x4, a inny dla metalu z blurem a jeszcze inny dla metalu bez blura. Musisz sam ustalić sobie własne standardy według których możesz eksperymentować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł z tym "widzeniem" starego aparatu w nowym, ale moim zdaniem kadr nie odaje tematu pracy. A może by tak kadr pionowy? A gdyby tak "bestia" czaiła się z cienia przy czym "piękna" w blasku światła by tonęła ;) ?

Takich tylko parę pomysłów z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności