Napisano 18 Styczeń 200619 l Trzeba przyznać, że render jest bardzo przekonujący, ale jestem ciekaw jak to wszystko przedstawisz, by oddać temat pracy. Myślę, że kolor tła i oświetlenia będzie miał tu olbrzymie znaczenie. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy!
Napisano 18 Styczeń 200619 l heheh Tweety przez ciebie i greg`a zastanawiam sie czy nie renderenowac w mentalu mojego zenita bo twoje materiały są wypaśne !
Napisano 18 Styczeń 200619 l Autor Updejt: Próba materiału i mapowania: Być może dzisiaj dorobię resztę body. Master: a w ząbki chcesz? ;) ArTooRo: dzięki :) światło i finalna kompozycja będą odgrywać kluczową rolę. jest to trudne ale przewiduję też dość spory post w PSie (głównie korekcj kolorów, rozbłyski, przejaśnienia etc) hcpiter: w sumie okazuje się, że wcale Mental nie jest taki trudny. a za mieszanie materiałów pomiędzy sobą prawie go pokochałem :D RA: myślałem o tym. nie wykluczone, że to wykorzystam :) Pozdrawiam
Napisano 18 Styczeń 200619 l Super super, ale... napis sony jest za bardzo sciśnięty ;) A na serio to pięknie ! jak na mentala to dopsze :P To samo kiedyś powiedziałem Vorkowi i była identyczna odpowiedz :D
Napisano 18 Styczeń 200619 l W necie mozna znalezc wektorek prawdziwego loga Sony trzeba tylko troche poszperac :) mam go na dysku ale nie na tym kompie niestety :(
Napisano 18 Styczeń 200619 l Autor ej no bez przesady. jak już pisałem to jest tylko próba mapowania literek (czy aby są na swoim miejscu). zresztą sprawdzcie podpis pod napisem Sony :]
Napisano 18 Styczeń 200619 l nie czytałem wszytskiego, ale moge tylko dodać od siebie Tweety, byś dodał karty pamięci... po stronie nowej technologii :))
Napisano 19 Styczeń 200619 l Bardzo fajnie to sie prezentuje. Shaderki miodzio :). czekam na postęp prac ... a jest na co czekać :).
Napisano 19 Styczeń 200619 l tweety - za te aparaty jestem za tobą ;) narazie b.ładne materiałki i modelik zenitka, temat milusi a wykonanko będzie ładniusie. heyah.
Napisano 19 Styczeń 200619 l ciekawe co na to Greg ;-) Świetne materiały robisz, naprawdę będzie ładnie :) Podpis pod Sony extra :D Pozdrawiam
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor dzięki wszystkim za komentarze. cieszę się, że się podobają shaderki. :) Vorek: wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;) Falcom: obiecuję raz jeszcze że udostępnię po Bitwie wszystkie shaderki jak i również tutki do ich tworzenia. w sumie to nie jest taka ciężka sprawa. wystarczy trochę pogłówkować :) okazuje się, że z małym kompaktem mam więcej problemów niż z Zenitem. wzorowanie się na zdjęciach i referkach nigdy nie było moja mocną stroną. ma ktos dobre referki jakiegos ładnego prostego kompakta?
Napisano 19 Styczeń 200619 l ciekawe co na to Greg ;-) Co ja na to?;) Ładnie zrobione materiały :) wysłałem do niego PMa o prawa autorskie, ale się nie odezwał ;) Już odpisałem :) i jak coś (tak jak mówiłem) mogę wrzucić sposób w jaki zrobiłem swój materiał.
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor dzięki za PMka i za opinię greg. :) [+] testing, testing... reactor: teraz zobaczymy co potrafi SimCloth :] Pozdrawiam
Napisano 19 Styczeń 200619 l Jak powiedziałem, tak też robię: Jeżeli chcecie zrobić ciekawy metal to: przede wszystkim musicie wykorzystać to co daje mental ray, czyli możliwość tworzenia złożonych materiałów. Mapy do poszczególnych slotów musza być dość wysokiej rozdzielczości (po to, by w razie potrzeby wyrenderować coś w przyzwoitej wielkości, albo dać zbliżenie na obiekt pokryty tworzonym materiałem i oczywiście- by upakować więcej detali, które pozwolą wyglądać "lepiej" całemu obiektowi, jednak bez przesady z rozmiarem map, szczególnie przy wielości elementów w scenie i ograniczonej powierzchni dyskowej ;) ). To taki wstęp. Tweety mówił, by tylko naprowadzić, więc: Do swojego metalu użyłem DGS`a (Glossy Highlights malowane w PS`ie, w części obiektów również Specular), w "D" -> "metal (lume)" (Surface Material i Reflectivity malowane w PS`ie). Przykładowa rozdzielczość mapy 1 elementu: 9600 x 800 (malowane kilka godzin - duża ilość detali w postaci zabrudzeń, rys itp). Pracy jest dość sporo, ale warto się pobawić :) Pozdrawiam.
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor ha! wiedziałem,że to DGS :] Od siebie dodam, że można też łączyć materiały mentalowskie ze standardowymi: oryen-nayar-blinn, blinn, anistrophic, raytrace w różnych kombinacjach mogą dać naprawdę ciekawe efekty. :) Pozdrawiam [+] gotowa "idioten kamera". Projekt własny. Zrezygnowałem z jakiejkolwiek marki, żeby uiknąć późniejszych dyskusji o wyższości Zenita nad Nikonem i wiernościa modelu do oryginału. Starałem się jednak wzorować (np: tylni panel) na istniejących aparatach aby to wszystko miało i ręce i nogi. A teraz kilka pytań: Zastanawiam się nad obiektywem: zewnętrzny z Zoomem czy po prostu wenwętrzny jak rybie oko. Jak wyglądało by lepiej? Kolorystyka: czarny matowy z chromowanymi guziczkami i aluminiowym obiektywme czy srebrny metallic z czarnymi guziczkami i aluminiowym obiektywem? Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Oo Bardzo fajny modelik, Ja mysle ze srebrny z czarnymi guziczkami bedzie ciekawie sie prezentował w obecnosci czarnego zenita :) Pozdr !
Napisano 20 Styczeń 200619 l zooma wciskają raczej do trochę większych modeli.. to nad obiektywem to wizjer czy flesz?
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor hcpiter3d: dzięki właśnie pracuję nad obiema wersjami. zobczymy która jest lepsza. Master:zoom jest już praktycznie w każdym modelu: sprawdź choćby Nikona Coolpix'a. To nad obiektywem to flash: w małych aparatach nie ma wizjera optycznego: brakuje na niego miejsca. Pozdrawiam [+] test z wczoraj wersja czarna:
Napisano 20 Styczeń 200619 l srebrna będzie lepsza, większy kontrast z zenitem :) daj zbliżenie na detale :) [+] spokojny - chyba nie zrozumiałeś sensu tego cytatu
Napisano 20 Styczeń 200619 l "Większy pożytek z osła, niż z głupca, Lepiej osla poganiać, niż z głupcem dyskutować" - Sokrates No cóz ja jestem i osłem (bo upacie chce sie czegoś nauczyć w 3D) oraz jednocześnie głupcem (bawie sie w 3D dopiero 2 tyg), to z kim chcesz rozmawiać ;) Wracając do efektu pracy tweety to... no cóz sam bym tego lepiej nie zrobił (dlaczego? patrz wyżej ;)) Mimo wszystko cos mi tu jeszcze brakuje?... Może spróbuj jakoś bardziej efektownie pokazać ten aparat... nie wiem moze z innego ujęcia?
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor ujęcie na pewno będzie inne: patrz pierwsza strona i konspekt. Vorek: jakie detale? chcesz renderowane zbliżenie na guziczki czy samą siatkę w high res?
Napisano 20 Styczeń 200619 l guziczki, guziczki, one są najlepsze w takich aparatach, widzę że się strasznie błyszczące, mi by pasowały bardziej matowe :) Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Co do ujęcia to ciekawie by wyglądało, gdybyś tak rozmieścił aparaty, aby w zbliżeniu jednego drugi odbijał się na szkłach obiektywu i tylko w ten sposób byłby widoczny. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi ;)
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor ten pomysł z odbiciami nie jest taki zły. pytanie tylko jak bardzo można skupić się na odbiciu ignorując całe otoczenie? dlatego myslę o drugim pomyśle: wykorzystać technologię cyfrzaka: pierwszy plan: idioten kamera tyłem - na wyświetlaczu widać to co przed nią czyli Zenita. wyżej w kadrze można zobaczyć to co kamera widzi czyli Bestię Zenita. koncept finalnej sceny: o ile cyfrzak będzie ładnie rozświetlony (pojedynczy promień światła)o tyle Zenita pozostawię w półcieniu, złowieszczo błyskającego szkłami swych obiektywów :] Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Lepiej żeby to idiotka się odbijała w soczewce obiektywu Zenitka :] robisz wtedy ładne zbliżenie na bestię, w tle akcesoria (poza DoF'em) Ja bym to tak wstępnie widział. No i oczywiście nie tak centralnie z przodu. Coś na zasadzie "Może i już odszedłem w niepamięć ale mam cię na oku huehuehue " ;-) Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor robiłem próbne zdjęcia z Zenitem i jakoś nie widzę tego :( rzecz w tym, że aż 3/4 kadru musiałby zajmowac obiektyw żeby dokładnie wyodrębnić szczegóły idiotki: poza tym jakoś nie czuję tego kadru. gdzie tutaj tytułowa Piękna? :/
Napisano 20 Styczeń 200619 l hmm. no wiesz, fizykę można by trochę "nagiąć" i odbicie wcale nie musi być takie jak w rzeczywistości :) Ale ten kadr jest spoko, lepszy niż poprzedni, można by teraz nieco oddalić, a w lewy dolny róg wrzucić "piękną" i na wyświetlaczu tać zenitka. Zgodnie z Twoim wcześniejszym pomysłem. No może jeszcze zenita przesunąć bardziej w prawo :) W ten sposób ujęcie będzie ciekawsze, nie takie płaskie jak poprzednie. Ale to tylko moje sugiestie, ja się nie znam...:P Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor tak? w sumie to teraz wyszło tak: piekna przed surowym obliczem Bestii. :) ja się nie znam jaki skromny ;) Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Właśnie o takie ujęcie mi chodziło, chociaż zbliżenie możesz dać jeszcze większe. W dużej rozdzielczości będzie wszystko dobrze widać ;)
Napisano 20 Styczeń 200619 l Tweety, wg mnie pomysl jest bardzo dobry. Zenith - wyszedl ci elegancko, ale ta piekna... widzialem wiele cyfrowek, i mysle ze moze twoj wybor nie padl na odpowiednia:) Nie pasuje mi jej wyglad, szczegulnie ( a moze szczególnie - nigdy nie wiem) objektyw. Jest to tylko moja opinia, mam nadzieje ze nie wplynie ona ani troche na twoj zapal do pracy nad tym projekem, ani na twoje zdanie o nim. Jednemu z nażyczliwszych userow tego forum, zycze powodzenia i zdobycia 1 miejsca, postaraj sie! Narx, pozdro.
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor Właśnie o takie ujęcie mi chodziło, chociaż zbliżenie możesz dać jeszcze większe. W dużej rozdzielczości będzie wszystko dobrze widać ;) to po co ja modeluję tego całego cyfrzaka? mogłem tam postawic plane'a z teksturką jakiegoś Nikona i po sprawie! ;) Ale na serio: greg chyba nie skorzystam z tej porady, a przynajmniej jak na razie nie jest ona opcją dominującą. Pokażę jeszcze te testy kadru kilku znajomym fotografom: niechaj oni wydadzą werdykt. Co nie oznacza, że Twój pomysł idzie do lamusa. Po prostu na razie idzie w rezerwę :) Deshu: dzięki. co do biektywu to wciąż zastanawiam się nad jego wyglądem. byc może nawet nie będzie go widać :) BTW: sczególnie ;) Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l BTW: sczególnie ;) Dziekuje, bardzo bym chcial zapamietac. To ujecie wpozo, ale w takim przypadku zycze sprawnego ustawienia swiatel, bowiem nie bedzie to latwe:) BTW: z gory dziekuje za te tutki ktore obiecales, az sie nie moge doczekac konca bitwy:) +++ Hmm kurde jak przyspieszyc czas renderow w mentalu? Bo o tych probach materalow, pisales tak jakbys co chwile po zmianie jednego parametru robil probny render, czy tak to tylko zabrzmialo? Jezeli odpowiedz miala by byc dluga, to moge zrobic watek w odpowiednim dziale:) THX from mountian - dzięki z góry :) :)
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor Z racji tego, że czekam na rendering mogę oodpisać dłużej: Praca z materiałami nie jest łatwa. To żmudne sprawdzania każdego parametru w określonych warunkach: Wyobraź sobie, że tworzysz piękne złoto: świeci się wspaniale, nawet kaustykuje itp. Ale co z tego, kiedy tak naprawdę 3/4 z tego piękna uleci w źle skonstruowanej scenie? Dlaczego? Bo janse HDRI (np: kitchen_probe) jakie używaliśmy w testach zupełnie nie pasowało do ciemnej stylistyki sceny. A więc złoto wyszło jak żółty, rozmyty raytrace i zupełnie nie wyglądało naturalnie. Dlatego często metal i szkło - pieknie wyglądające na próbnych renderach - w finale traci coś ze swej platyki: staje się szare, bezosobowe - nudne i płaskie. Najlepiej jest mieć przy sobie jakiś przedmiot na którym się wzorujesz: w moim przypadku jeśli chodzi o aluminium to były zdjęcia i realne przedmioty takie jak np: aluminiowy garnek czy oprawa od lampki. Obserwacja otoczenia pozwala zaobserwować reakcje takiego metalu na zmiany kąta oświetlenia, kolorystyki innych obiektów, połyskliwości powierzchni etc. Jeśli dobrze się przypatrzysz zauważysz, że np: stal nierdzewna zupełnie inaczej zachowuje się na powierzchni płaskiej a upełnie inaczej jesli ma pow. cylindryczną. Pamiętam jak w knajpie obserwowałem otwarte zaplecze: kominy od wentylacji ze stali nierdzewnej wspaniale odbijały całe otoczenie - co dziwniejsze: pomimo tego, że obraz odbijalny był w ogóle nieczytelny. Próby materiałów to zmiana jednego parametru - testowy render - zmiana drugiego parametru - testowy render - potem zmiana trzeciego i zmiana pierwszego - testowy render - itd... Owszem nie robi sie nic na ślepo: jeśli wiesz co do czego służy i który parametr odpowiada za jaka funkcję, dość szybko zajmiesz się tylko interesującym Cię efektem. Co do przyspieszania czasów w Mentalu: optymalny sampling w menu rederera dla materiału DGS to 16x16. Przynajmniej ja tak ustawiam. Inny sampling ustawiłbym już dla szkła 1/4x4, a inny dla metalu z blurem a jeszcze inny dla metalu bez blura. Musisz sam ustalić sobie własne standardy według których możesz eksperymentować. Pozdrawiam
Napisano 20 Styczeń 200619 l Hmm masz talent i ciekawie opowiadasz, wlasnie zobaczylem ze w scence jesty tylko troche DGS wiec sampling zmiejszylem na 1/4x16 :) to co sie renderowalo 2h teraz mniej niz 30min... Sorx za gadanie nie na temat.
Napisano 20 Styczeń 200619 l Fajny pomysł z tym "widzeniem" starego aparatu w nowym, ale moim zdaniem kadr nie odaje tematu pracy. A może by tak kadr pionowy? A gdyby tak "bestia" czaiła się z cienia przy czym "piękna" w blasku światła by tonęła ;) ? Takich tylko parę pomysłów z mojej strony.
Napisano 20 Styczeń 200619 l Autor ArTooRo: taki był mój pierwotny zamysł :) Pierwsze nieśmiałe podejście do świateł: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Co o tym sądzicie? Co dalej? Pozdrawiam
Napisano 21 Styczeń 200619 l e hemmmm idz na piwo bo przekombinowujesz :) heh modeliki miodzio ale jak ty to biedaku wykadrujesz??? bo narazie jeszcze tego jako calosc nie widze...:) to bylem ja spiacy rowr :)
Napisano 21 Styczeń 200619 l no moim zdaniem tylko 1, 2 i 3 do czegoś się nadaje w 1 renderze kamera powinna być niżej moim zdaniem żeby cyfrówkę było lepiej widać a 2 i 3 powinien być szerszy kadr
Napisano 21 Styczeń 200619 l A może nie robić jednego kadru tylko 2-3 ujęcia sceny jak na karcie komiksu i jakoś to fajnie skomponować? Coś jak pstryknięcie kilku zdjęć. Myślę, że mogło by być ciekawie...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto