Posted May 3, 200619 yr Jestem początkującym grafikiem i to jest moja już chyba 6 głowa 3D: http://www.biurko3d.republika.pl/glowa.jpg http://www.biurko3d.republika.pl/super_glowa2.jpg Wcześniejszych głów nie dam bo są tak słabe, że niewiem :) program: 3dsmax 6
May 4, 200619 yr Troche małpowato wygląda, chyba że tak ma być, mogłeś dać jakieś materiały, no i te włosy, ale jak na 6 głowe to nie jest tak źle.
May 4, 200619 yr No jeszcze musisz zrobić pare głów żeby się nauczyć modelować głowy ale trening czyni mistrza niepoddawaj się bo ta głowa jest mizerna ale tak jak pisze idż do przodu a kolejna napewno będzie lepsze :)
May 4, 200619 yr "Znaki wodne" są urzekające :), z reguły robi się tak by nachodziły (chroniły) sedno obrazka, przy czym wierz mi... nie są potrzebne. Albo źle to odebrałem... może to taka specyficzna forma podpisania się pod pracą... Pozdrawiam,
May 4, 200619 yr Hej Patry, nie przejmuj się :) Na twoim miejscu popracowałbym nad anatomią. Najlepiej przestudiuj każdą osobną partię ciała w odstępie czasu. Np. Nos, w jeden dzien, dalej oczy, w drugi dzien , itd... Narazie nie rób zadnych włosów i zębów, bo są one najmniej istotne. :) Polecam tego tutka, patrz uważnie jak przebiega topologia siatki. Jak opanujesz, będziesz na dobrej drodze. :) Trzymam kciuki. http://www.secondreality.ch/
May 4, 200619 yr Author dzięki za komentarze, jak chcecie zobaczyc moją pierwszą głowę to patrzcie :) http://www.biurko3d.republika.pl/glowa111.jpg
May 4, 200619 yr Author ale ja bym chciał komentarze do tej 6 głowy, a nie tej mojej pierwszej która wygląda jak yyy... no wiecie jak co :)
May 4, 200619 yr główka ma jakiś charakter, napewno widać wyraźny postęp w porównaniu do pierwszej. Daj sobie na początek spokój z detalami typu włosy itp. skup się na anatomii i poprawności siatki. Korzystałeś z jakichś referek czy modelowałeś z głowy ? Wrzuć screen siatki low-poly. Pozdrawiam
May 4, 200619 yr Moim zdaniem najlepszy sposób na naukę modelowania np. głowy to: 1. http://www.artnatomia.net/uk/index.html 2. Znjadź sobie na google albo zrób sam zdjęcie głowy, ale nie en face ani z proflu, tylko tak "z perspektywy" (mniej więcej tak, jednak koniecznie zdjęcie, a nie model). Najlepiej łysa głowa bez zarostu. 3. Mając takie zdjęcie, oczywiście w przyzwoitej rozdzielczości, otwórz sobie je w jakimś Photoshopie czy innym sofcie umozliwiającym rysowanie na warstwach i pędzelkiem majuj siateczkę. Linie siatki powinny nachodzić na różne zmarszczki czy mięśnie (przyda się znajomość anatomii - patrz pkt. 1). Wszelkie takie zmarszki dobrze widać na twarzach osób nieco w podeszłym wieku, podczas uśmiechu, złości itp. 4. Kiedy masz już siatkę namalowaną i uważasz, że jest dobra, to otwórz program do 3D i wymodeluj głowę, opierając się na stworzonej przez siebie referce.
May 5, 200619 yr Author no troche jednak ma (przecierz ktoś kto ma 6 lat nie będzie lepszy od tego co ma 20 lat)
May 5, 200619 yr haha moze byc taki przypadek ze osoba mająca 30 lat moze byc slabsza w 3d od 15 latka, wystarczy ze 15latek siedzi juz w 3d od 5 lat, a 30 latek dopiero zabiera sie za to całe 3d :]
May 5, 200619 yr btw patry, jak chcesz, zeby ktoś mógł coś zobaczyć to hostuj obrazki na http://imageshack.us/ albo gdize indziej bo ta republika ma za małe limity a sześciolatek naprawdę może być lepszym grafikiem niż 25 latek, ba nawet 60-latek ;)
May 8, 200619 yr nie jest dobry, jest tragiczny. nie zmuszaj ludzi do oceniania, tylko zacznij robić coś nowego.
May 8, 200619 yr Witam!! jesli to twoja 6 glowa to nie jest dobrze, nawet mozna powiedziec ze jest zle :)
May 8, 200619 yr No to może ocencie moją pracę ze względu na siedzenie w 3D? 3D zajmuje się TO NIE JEST USPRAWIEDLIWIENIE!! 2 LATA W GRAFICE?? JA SIEDZE 1 ROK I 7 DNI I SĄDZĘ ZE PO TYM CZASIE MOZNA ZROBIC NAPRAWDE DOBRE PRACE... A 2 LATA TO NAPRAWDE DUZO I Z TEGO CO WIDZĘ TO TŁUMACZYSZ SIĘ TYM W KAZDEJ SWOJEJ PRACY... ZAMIAST NIEPOTRZEBNEGO TLUMACZENIA BIERZ SIE DO ROBOTY!!
May 8, 200619 yr hmm chcialbym zaczac majac 13 lat hehe 7 lat do 20 stary bedziesz wymiatal za kilka lat spokojnie i do przodu bez tlumaczenia sie powinienes sie cieszyc i dziekowac Bogu ze masz 13 lat i juz 2 lata sie bawisz stary... nie pisz juz tego wiecej a no i chcialem jeszcze dodac cos co Ci pomoze naucz sie samokrytyki jak zrobisz model odczekaj 2 dni otworz go i zaczniesz sam dostrzegac te same bledy co uzytkownicy na forum, a no i pamietaj czym dluzej siedzisz przy modelu wiecej sie uczysz, robiac modele szybko uczysz sie programu, robiac model wolno uczysz sie i modelowania i programu i cierpliwosci :) powodzenia
May 8, 200619 yr a no i chcialem jeszcze dodac cos co Ci pomoze naucz sie samokrytyki jak zrobisz model odczekaj 2 dni otworz go i zaczniesz sam dostrzegac te same bledy co uzytkownicy na forum, a no i pamietaj czym dluzej siedzisz przy modelu wiecej sie uczysz, robiac modele szybko uczysz sie programu, robiac model wolno uczysz sie i modelowania i programu i cierpliwosci :) hehe ja mam tak--> robie model tego samego dnia mi sie podoba, ale patrze na nie niego drugi raz nastepnego dnia (na swiezo) i jak mi sie niepodoba to dokosza a jak podoba to wrzucam na forum :D
May 8, 200619 yr no tak KLICEK masz racje, jak patry będzie robił 50 aut dziennie to ile z nich bedzie dobrych?? przyłóż się troche czlowieku... pozdr
May 8, 200619 yr KLICEK - święta prawda, tylko czasem mam tendencję do przesadzania, bo na drugi dzień zawsze jest coś źle :>
May 10, 200619 yr Author Mówicie do roboty! Tylko, że ja nie mam dużo czasu na grafike 3D, bo zajmuje się jeszcze programowaniem w C++, programowaniem OpenGL, ćwiczę le parkour (taki sport http://www.leparkour.pl - bardzo dobra strona o tym sporcie) i jescze musze mieć czas na nauke! Więc nie tak łatwo!
May 10, 200619 yr patry--> czas na pewno masz gdyz popatrz zamiast robic 1000 prac (na forum jest pelno w galeri) zrob jedna ale porzadna poswiecisz na nia tyle samo czasu co na te 1000 czasu nie stracisz a pracka bedzie super :)
May 10, 200619 yr Author 1000 prac jeszcze nie zrobiłem, nie wiem czy zrobiłem przynajmniej 100 :) Narazie zrobiłem 34 prace przez te dwa lata.
May 10, 200619 yr omg nie wyobrazam sobie programowania i grafiki3d koszu, nie chodzi ze 2 dwie dziedziny sie wykluczaja ale o to ze zycia Ci nie starczy zeby byc dobrym w programowaniu i 3dsmax musisz sie na cos zdecydowac, no chyba ze jestes geniuszem ja niestety niestety jestem za malo zdolny na takie wygibasy wybralem 3d i jestem zadowolony :)
May 10, 200619 yr KLICEK - a tam, jam programista, obcykane pakiety graficzne, i jeszcze na boku rendermana się douczam :)
May 10, 200619 yr nie nie .. :P KLICEK ma racje ..albo rybki albo akwiarium. Inaczej będziesz marny i tu i tu ... mnie tak wciąga graffa3D że nie mam czasu nawet na rower. Wszystko kwestia zaangażowania w dziedzine
May 10, 200619 yr Author Najbardziej interesuje się programowaniem, potem matematyka, sport a dopiero na 4 miejscu jest grafika 3D.
May 10, 200619 yr Najbardziej interesuje się programowaniem, potem matematyka, sport a dopiero na 4 miejscu jest grafika 3D. Proponuje ci się zdecydować na konkretny kierunek. Co prawda można być "kobietą i mężczyzną" ale po co? :). Aczkolwiek mając 13 lat jest się "zwiewnym" niedługo może będziesz chciał byc kosmonautą :)
May 10, 200619 yr ja bym nie radził ci wybierać jednego kierunku. to jest wiek na nauke wszystkiego. a zajmiesz sie teraz np. programowaniem. co bedzie jak sie spalisz w tej dziedzinie, i tu nagle hyc, 17 lat, a musisz zaczynać 3d (jesli jesteś ambitny). masz ochote na c, to jedź to. a jak po miesiacu troche ci bedzie sie nudził, to wracaj do 3d. sport? ekstra odskocznia. a matmy sie ucz ;) ja wolałem polski i histe, a teraz przyszło mi wybrać klase mat/inf w liceum. i nadrabiam..;) hehe widze taki wątek bardziej życiowy :D
May 10, 200619 yr tam, można być dobrym w kilku dziedzinach, a ostatnio z tego co wiem poszukują nie tylko artystów ale i technicznych w studiahc graficznych, prawdą jest, ze jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, ale takie dziedziny jak matematyka, informatyka i grafika naprawdę się ze sobą łączą, jeszcze fizykę bym wtrącił, jasne, ze bardziej techniczny czy bardziej artysta, ale tu akurat nie ma aż tak wielkiego rozróżnienia, dla przykładu goście od renderingu, który robi shadery do rendermana w jakichś slimach? Wszyscy piszą ręcznie, jak na prgramistów przystało :)