Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trójke, trójkę wybierz panie :P

 

Nieważne jaki soft, wszystkie są dobre. Z maxem masz tą przewagę że jest do niego dużo tutoriali po polsku. Po co ja to znów piszę?

 

XSI rulez :P

 

A na poważnie to ściągnij sobie i zainstaluj Wingsa: http://www.wings3d.com, jest on na tyle prosty że łatwo się zapoznać z 'orientacją w przestrzeni 3d', zarazem ma parę fajnych opcji, no i jest darmowy.

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

3500$ !!?? Chyba jakaś promocja ;)

Ja widziałem coś koło 5000$... dwa razy poproszę, a niech będzie - dorzuci Pan jeszcze AutoCADa (najwyżej się kredyt pod hipotekę weźmie ;))

Napisano

ech Caligari True Space! pod win 95! to były czasy! albo migrografix 3D pod DOS! to była grafika!!! :)

a może ktoś wie co się stało z Imagine 4.0 pod DOS?? są nowsze kontynuacje czy może zmieniła sie nazwa??

Napisano

zassalem wingsa i zainstalowalem i wlacza sie tylko jakies okno erlang :( nie wiem co to i nic mi nie chodzi poprosze o strony z innymi free softami :(

Napisano

Ściągnij Mayę PLE (Personal Learning Edition), bo na Wingsie to za daleko nie pojedziesz, natomiast co do Blendera to już w ogóle porażka. Stronę domową Mayi pewnie dasz radę sam znaleźć.

Napisano

hmmmm i badz tu madry ;) moze napisze o co mi dokaldnie chodzi chce najpierw zaznajomic sie z grafika 3d jestem w miare bystry wiec nie bede chyba mial az takich duzych trudnosci, chce wykonywać trojwymiaroe obrazki np. dzial średniowiecznych, nie sa to az tak skomplikowane bryly, wiec tak mi sie zdaje ze nie trzeba chyba jakiegos super programu, prosze niech kazdy wpisze swoj typ, ja poprobuje, sciagne i zobacze, wszystkim z gory dziekuje za wpisy

 

aha czy zanajomosc photoshopa i coreldrawa pomoze mi w waszej 3d dzialce ????

Napisano

ja tez zaczalem niedawno.. zainstalowalem maxa6 z gazety i zrobilem domek.. pozwolilo nauczyc sie manipulowac figurami i orientowac troche w interfejsie.. pozniej byl czolg, niby wioska majow, poczatki motocykla i pare innych pierdolek.. maxa7 znalazlem w necie.. chyba jakas mini wersja bo wazy tylko 60mb ale dziala i narazie nie mam problemow ze mi jakiejs funkcji brakuje... ;) do nauki najlepsze tutoriale chociaz na poczatku tez nie wiadomo o co chodzi czesto :/ generalnie chyba najpierw najlepiej samemu sie pobawic.. porysowac, pociac, powyginac, pokombinowac, i dopiero za tutoriale... bo jak sie na poczatek wezmiesz za tutki i przeczytasz - robimy boxa 3/5/4 scinamy krawedzie i dajemy quickslice na bokach, pozniej extrude z top - srodkowy plane itp to i tak nie bedziesz wiedzial o co chodzi... a jak pocwiczysz sam to stanie sie jasne ;)

 

 

ps. graficy i maniacy 3d jakims dziwnym jezykiem sie posluguja i musisz sie go najpierw poduczyc zeby odpowiedzi rozumiec ;))

Napisano

blender na początek chyba nie jest najlepszy, to trudny program. ściągnij sobie "g-maxa" za strony discret-a. jest darmowy i jest to środowisko pracy max-a do modelingu jest idealny z renderem jest gorzej.

Napisano

ech. Wiesz, ja rozumiem że zaczynasz, ale nie rób z siebie ofiary. Niemal każdy soft 3d ma wersję demo albo darmową z limitami, nie jest tak trudno pościągać sobie wszystko, popatrzeć, poczytać forum, użyć wyszukiwarki. Nich będzie, mam dobry dzień, główne programy do 3d to:

 

kombajny czyli wszystko w jednym (co za tym idzie są dość skomplikowane w obsłudze i drogie jak ch..lera :P):

Maya: http://www.alias.com - jest darmowa wersja PLE, do nauki w sam raz

Softimage XSI: http://www.softimage.com - jest darmowa wersja, jw.

Lightwave: http://www.newtek.com

3dsMAX: http://www.discreet.com - jest demo, bądź okrojona wersja w postaci Gmaxa, nie zrobisz nim obrazków, ale modelować się nauczysz.

Blender: http://www.blender3d.com

Carrara: http://www.eovia.com/products/carrara.asp - program 'niszowy', ale za to niezbyt drogi.

Cinema4d: http://www.maxon.net - nie używałem go w sumie to niewiele pogę powiedzieć, ale jeżeli poszukasz, to z archiwalnym numerem pisma Computer Arts może Ci się uda znaleźć darmową wersję 6

 

modelery:

Silo: http://www.nevercenter.com - program tylko do modelowania, ale przejrzysty w obsłudze

Wings: http://www.wings3d.com - nie wiem dlaczego Ci nie poszedł, ale uważam że jest to genialny program w swej prostocie.

hexagon: http://www.eovia.com/products/hexagon/hexagon.asp - nowy modeler, w sumie nic o nim nie wiem, ponoć całkiem fajny w obsłudze.

Modo: http://www.luxology.com - program byłych pracowników Newtek, twórców Lightwave, bardzo dobry.

 

Najwięcej polskich tutoriali (co to jest tutorial to już chyba wiesz, jeżeli nie to na głównej max3d masz dział tutoriale - i tam też Cię teraz wysyłam) jest do 3dsMAX'a

 

Oczywiście to nie są wszystkie programy, jest ich więcej.

 

nara.

 

PS. Więcej inicjatywy, nikt Ci nie poda wszystkiego na tacy.

 

PS2. Jak ja zaczynałem to nawet internetu nie miałem :P, ani nikogo kto by mnie za rączkę prowadził.

Napisano

EMPECK - wielkie dzieki!!!!!!!! nie chce aby mnie ktos naraz oswiecil, ale na poczatek potrzebowalem takich walsnie informacji, reszta to juz przeciez moje osobiste zaangazowanie i wytrwalosc ;) oczywiscie bede teraz wiecej grzebac sam i uzywac funkcji szukaj - jeszcze raz dziekuje i mam nadzieje ze nastepnym razem objawie sie juz z czyms konkretnym, oczywiscie nie tak zaraz ;)

Napisano

Paulos, renderowanie to jest proces przetwarzania zrobionego modelu, lub po prostu sceny, razem z wszystkimi, lub tylko wybranymi jej elementami na gotowy obraz.

Na początek jak juz wybrałeś sobie Gmaxa, to postaraj sie o książkę do niego. Uważam, że książka o podstawa, ja na przykład zaczynając, kupiłem sobie 3dsmax 5 Projekty i rozwiązania, wyd. Helion. Książka gruba i ciężka jak cegła, ale się opłaciło, i na dodatek już teraz widzę, że jej zawartość to i tak dopiero wierzchołek góry lodowej wiedzy o maxie. Ale podstaw się z niej nauczysz na 100%. Pozdrawiam. :)

Napisano

mnie nie stac na ksiązki wiec korzystałem z metody prób i błędów :> , w miare pomogło i teraz mniej wiecej coś w tym maxie wiem ..

 

pozdrawiam :)

Napisano

azazyl, maxio jest tak potęznym programem i tak skomplikowanym, ze metodą prób i błedów to Ty daleko nie zajdziesz, albo zajmie Ci to wieki. Są na rynku równiez tańsze ksiązki o maxie, jakl poszukasz, to nawet za 35 zł. znajdziesz. :)

Gość kosmokwak
Napisano

Mistrzowie witajcie!!

 

nie ma dla mnie dobrego działu wiec w modelowaniu napisze.

jestem zielony w 3d ale chcialbym sie nauczyc. Nie bardzo wiem od czego zacząc. mam 3ds max 5,6, photoshopa, psp8. czy z softwearu bedzie mi jeszcez cos na początek potrzebne?? no i od czego rozpocząc nauki - startować od tutoriali z 3ds czy ksiazki może jakieś polecicie??

Napisano

Witaj, mój uczniu ;)

 

Wejdź na stronę max3d.pl i kliknij na tutoriale. Przerob pare i pod zadnym pozorem nie dawaj wynikow na forum. I nie zapominaj o magicznym Helpie, jak i o FAQ'u na forum :) . Jak sie nauczysz, to mozesz zabrac się za coś bardziej advenced, za jakis swoj wlasny projekt moze ;) Ew. robiąc coraz lepsze tutki, badź uczyc się samemu... w co wątpie ;) Dopiero po tym wrzuc cos na forum i będziemy pomagac :)

 

Pozdrawiam i witamy na forum!

mw4d

Napisano

Przerob pare i pod zadnym pozorem nie dawaj wynikow na forum.

...

Dopiero po tym wrzuc cos na forum i będziemy pomagac :)

 

Święte słowa ;)

 

PS. mw4d gratuluję tysięcznego posta ;)

Napisano

soft nie tak ważny jak chęci i wytrwałość - nie myśl sobie że dobry model to siadasz o 12 a przed obiadem masz skończony :P bardzo dużo ludzi myśli że to tak z miejsca zaraz zrobisz :] tutki , tutki, jeszcze raz tutki - no i wspaniałe google ;)

 

witamy na forum. powodzenia.

Napisano

Witam na forum, Nie przejmuj sie docinkami, tutaj to standard, zwłaszcza ze strony nieco starszych wyjadaczy, którzy na widok pytania o najbardziej elementarne kwestie odsyłają do helpa, mając na myśli diabła. No, ale nie martw się i sie ucz. Tutki masz na forum, ksiąźki do maxia na rynku są, więc źródeł wiedzy, przynajmniej tej elementarnej jest zatrzęsienie. Pozdrawiam.

Gość kosmokwak
Napisano

dzięki :) ale pewnie "starsi" mają racje z tymi docinkami. A "mistrzowie" to nie podlizywanie :> popatrzylem na samochody - po megane musialem usiasc, a po fluence zacząłem żałowac ze o cos sie Was pytam x_x

Napisano

Myślę, że śmiało możesz pokazywać swoje rzeczy, byle nie te robione na podstawie tutoriali. Chyba najbardziej ekonomiczną sprawą jest próba robienia własnych rzeczy od samego początku, choćby dlatego, że własne prace kwalifikują się do sygnowanego własnym imieniem portfolio. Poza tym metodą prób i błedów, próbując tworzyć coś swojego masz szansę wypracować swoje, najbardziej Ci odpowiadające metody pracy i zorientować się co Ci tak naprawdę najlepiej idzie. Często ulega się złudzeniu, kiedy patrzy się na cudze rozwiązania, że "faktycznie, miałem to na końcu języka" albo "dokładnie tak, jak myślałem". Kiedy zaś nie ma tutoriala pod ręką i trzeba coś zrobić zaczynają się schody. Dlatego zachęcam Cię do czytania tutoriali ale umiarkowanie, częściej na twoim miejscu zaglądałbym do help'a i próbował na podstawie wiedzy tam zdobytej tworzyć samodzielnie od początku. Trochę się podenerwujesz, ale za to potem szybciej będziesz pracował.

 

A co do wrzucania pracek na forum to jest to niezbędne ;) Konstruktywna krytyka pracek, zarówno od strony technicznej jak i artystycznej napewno pomoże Ci zauważać w swoich pracach dobre i złe strony. Tego niestety nie dadzą Ci książki, help czy tutoriale, a tylko inni bardziej doświadczeni użytkownicy.

 

Pozdro

Napisano

A z książek, jeśli chodzi o polski rynek wydawniczy, to "3ds max5. Projekty i rozwiązania" wydana przez Helion cegiełka (ok. 1000 stron) kosztuje 99 zeta, ale w zasadzie mając ją, innych książek kupować nie musisz. Co do tutków, to raczej ostrożnie, lepiej z nimi nie przesadzać, zwłaszcza, że duża część pokazuje tylko jak, a nie dlaczego.

 

Pozdrawiam

Napisano

bukovsky i slate -> obydwaj macie racje, tutoriale trzeba przefiltrować, pod względem tego co nam bedzie potrzebne i użyteczne, no ale jakieś podstawy trzeba mieć - tutaj help, albo jeszcze lepiej tłumaczenia (np. na exodus-art, poszukaj, bo zapomniałem adresu) sam też napisałem o edit poly. A na sam początek to właśnie 3ds max5 projekty i rozwiazania, dorwałem ją po roku zabawy w maxie i wiele sie nauczyłem...

Napisano

Dokładnie tak, jak piszą Streaker, Slate i Bukovsky. Ja sam zaczynałem od wspomnianej cegły i jeszcze mi pozostało wieeeele do nauczenia. Niemniej jednak zaopatrzyłem sie niedawno w Czarną Księgę Animatora, która ponoć też jest super, ale już na wyższym poziomie zaawansowania. Spodziewam się, ze otrzymam ją pocztą najpóźniej w poniedziałek. :)

Napisano

cos co sie wystawia na forum powinno byc pracą twórczą ... tutoriale są po to zeby sie dokształcac ... zwykle pokazywanie ich wynikow na forum nie wprowadza nic nowego ... ceniona jest własna pomysłowosc a nie technika "wykonania czegoś z ... "

 

ot to ;]

Napisano

Witam, Dopiero uruchomiłem program 3ds max 7 i szukam jakiejś prostej, polskiej książki która wprowadziła by mnie w tajniki modelowania. Możecie podać mi tytuł tej książki, lub link do polskiego poradnika?

Napisano

Witam na forum :)

 

Na http://www.max3d.pl (niezła stronka :D ) jest sporo tutoriali które wprowadzą Cię w świat maxa, i nie patrz za bardzo na to że do innych wersji, jak nie będziesz mógł znaleźć jakieś funkcji to wciskasz f1 i po problemie.

 

Poza tym przeszukaj dokładnie forum, temat "jak zacząć" był już wałkowany setki razy a i w wątkach z tutorialami napewno coś ciekawego znajdziesz.

 

jako że kolega bugas na dole wspomniał o video tutkach to zwrócę też uwagę na

http://www.3dbuzz.com - kurs video maxa od podstaw :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Po pierwsze - wejdź na http://www.helion.pl/ - napewno coś dla siebie znajdziesz...

Po drugie - Zapoznaj się z zasadami regulaminu - http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43

Przed zapostowaniem sprawdź za pomocą opcji "Szukaj" czy już ktoś wcześniej nie napisał podobnego tematu, bo był on wałkowany już setki razy...

 

Pozdro!

 

Edit:

Vorek -> Kurcze, musiałeś mnie wyprzedzić o te sekundy.. Niedobry jesteś! :P




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności