Vorek Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 jeżeli taki temat był to proszę tak to o skasowanie zablowoanie czy co tam potrzeba aby tego tematu nie było. Bierzesz pełną odpowiedzialność za to co piszesz ? ;) Przeszukaj forum, takich tematów były SETKI
hcpiter Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Dobra dobra mam Blendera ale chętnie poczytam jak nim mam się bawić bo w końcu nie jestem obeznany;) no mozna go glaskac, wolac, czesac, on nieraz sika i szczeka o tak sie nim baw. A na serio to wez odpal google i sam sobie znajdz bo tak jak pisal vorek tematow byla setka !
maxofp2p Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 No dobra wiem co nim mogę na początek zrobić i wybrałem sobie ćwiczenie z piernikowym guesem lecz mam jeden problem bo musze zrobc nogi lecz gdy chce je wykonać to wychodzą mi połączone;/
Temporal Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 to wez noz i odetnij xD wiesz my tu jestesmy strasznie pomocni no ale bez przesady jasnowidzami nie jestesmy nie opisales dokladnie problemu i skad mam wiedziec o co ci chodzi? jakies screeny, glebszy opis, link do tego tutka itd by naprowadzic na tego problema bo tak to mozna zgadywac i zgadywac.
Ex3 Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 Na YouTubie masz fajne tutoriale blender dla początkujących czy jakoś tak. Poszukaj, poszukaj i jeszcze raz poszukaj, google, youtube i inne. Masz też fajne forum blender.pl tak możesz znaleźć DUŻO odpowiedzi. POzdro
maxofp2p Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 No super to mi się przydało umiem zrobic pionki od szachów drewniane koła gwiazdę śmierci itp ale czy jest możliwe takie coś: mam obrazek taki typowy art i chciałbym go zrobić w wymiarze 3D to jak to można zrobić?
hcpiter Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 wymodelowac go ? albo nalozyc ta mape na boxa i masz obraz w 3d :p
Gomez Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 mam obrazek taki typowy art i chciałbym go zrobić w wymiarze 3D to jak to można zrobić? Pomeczysz 3 lata blenderka to zrobisz. Nie jestesmy magami i nie potrafimy tego przyspieszyc zadna odpowiedzia, ktora swoja droga podwoila by objetosc tego forum.
Temporal Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 trudno odpowiedziec jesli pytajacy nie wie jak zadac pytanie :/
maxofp2p Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 trudno odpowiedziec jesli pytajacy nie wie jak zadac pytanie :/ Albo trudno zrozumieć pytanie lecz to już jest nie ważne bo kupiłem sobie Książke bllendera i już wiem jak to zrobić oraz zrobiłem fajny modelik książki która wygląda tak
hcpiter Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 mozna troszke z ta mapka powalczyc i dac jakis tekst do ksiegi :p
Gość sisinhios14 Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Witam.Jestem Patryk!!Pisze z prośbą o pomoc w 3ds max'e.Robiłem na BLENDERZE ale jego opcje nie zrobiły na mnie wrażenia!Chciałem na nim zrobić jakeiś autko ale doszłem do wniosku że jest to trudne.Widziałem kilka filmików w kturych kolo zrobił takie fury ale to na 3ds max'ie .Zciekawiło mnie to ale dopiero będe ten program instalował.Mam prośbe.Niech ktoś mi wytłumaczy jak sie w 3ds max'ie auta robi.
piotrek Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Ściągasz, instalujesz, uruchamiasz i robisz.
Gość sisinhios14 Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 NIE NIE NIE!!!TO UMIEM tylko w jednym tutku na tej stronce http://www.max3d.pl/tut.php?id=85 widziałem jak kolo zrobił peugota! a mi jest właśnie potrzebne wytłumaczenie tego wszystkego.Gdzie co jest jak sie robi! PLISSSSSSSS
heaven Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 to nie ten dzial. nikt ci niepowie przeciez jak sie robi samochody. wlaczasz i modelujesz. przejrzyj tutki, video. poczytaj. proboj. i cwicz cwicz cwicz. od razu sie nierobi samochodow bo nigdy to niewyjdzie. naucz sie podstaw modelowania. ja po 5 miesiacach wziolem sie za pierwszy samochod bo kiedys probowalem i nieumialem poradzic sobie z niektorymi problemami, a raczej jak latwo je rozwiazac. na 3d-palace.com masz tutek o modelowaniu samochodu .
Ania Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Przecież w tutorialu o peugeocie jest wszystko ładnie wytłumaczone, jak jakiegoś pojęcia nie znasz to wystarczy poszukać w helpie (F1) Przy czym Heaven ma rację że lepiej zacząć od czegoś prostego.
tweety Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 sisinhios14: wątek został przeniesiony do działu Pomoc. w dziale WIP prezentujemy prace a nie zadajemy pytania jak coś zrobić. poza tym proszę wykaż odrobinę inicjatywy i przeglądnij help programu. na początku będzie ciężko ale modelowanie to nie jest nauka w weekend. mniej więcej po 2-3 miesiącach nauki wymodelujesz coś co będzie tylko przypominało samochód. a dalej pójdzie już z górki. i błagam nie pisz "PLISSSSSSSSSSSS"... dziękuję :) Pozdrawiam
mirach Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 .Robiłem na BLENDERZE ale jego opcje nie zrobiły na mnie wrażenia!Chciałem na nim zrobić jakeiś autko ale doszłem do wniosku że jest to trudne.Widziałem kilka filmików w kturych kolo zrobił takie fury ale to na 3ds max'ie Kurcze, twardy jestes, Bledner zadziwia polowe swiata grafiki. Ja za to blagam o nie pisanie "ktury"
Gość Sebal Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Witam, wszystkich... Jestem nowy/zielony w świecie 3D...mam program 3DS Max. I chciałem sie dowiedzieć od czego proponowalibyście by mi zacząć? W sensie taki, jakiego tutka proponowalibyście? Byłbym wdzięczny za pomoc...
piotrek Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Z tutków - od dowolnego, a w ogóle, zacznij od szukajki.
Temporal Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Konkretnego tutka to hmmm jesli choc troche znasz podstawy anglika to proponuje zaczac od maxowego helpa jest doskonale napisany dla zaczynajacych przygode z tym softem. Ja zaczynalem od jakis konkretnych tutow w sieci i pozniej sie tylko wkurzalem a gdy odkrylem ze maxowy help jest swietnie napisany to tylko zalowalem straconego wczesniej czasu na przerabianie tych tutow z sieci. Na poczatek trzeba rozkinic ogolne zasady robia proste obiekty i odkrywajac podstawowe przydatne pojecia jak mapowania itp.
Drakon Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Ja bazowalem na tutkach w tej stronki www.max3d.pl :D ... ale niewiedzialem ze istnieje cos takiego jak help w 3DMAX ... musze to sprawdzic czy jest taki dobry jak Temporal przedstawil :D
Temporal Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 bez obrazy dla max3d.pl ale te tutki na samym portalu nie sa najlepsze (choc niektore nawet w miare) ale natomiast te na samym forum to juz ciekawa sprawa choc dla ich przerobienia wypadaloby zapoznac sie jednak z maxowym zestawem. Najepierw tuty i help z maxa a pozniej dla bardziej zaawansowanych i konkretnych rzeczy to tuty z tego forum oraz z google.
tweety Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Temporal: bez urazy ale całe rzesze grafików uczyły się na tych tutkach. I choć może nie pokazują jak zrobić mega miażdżący efekt z Matrixa, to jednak mi swego czasu uratowały tyłek przez powieszeniem się z rozpaczy na kablu od myszki ;)
Temporal Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 To jest moje zdanie nie musi sie nikt z nim zgadzac. Ja zaczynalem od tych tutkow i teraz zaluje ze moglem odrazu przejsc na maxowy help.
tweety Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 i tutaj tkwił błąd. zanim poszukasz w sieci - przerób helpa. a Twoje zdanie szanuję tylko nie zgadzam się z nim przedstawiając swoje. peace :)
Temporal Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 a zgodzisz sie chociaz z tym ze na samym forum sa lepsze tuty niz na stronie glownej?:>
Matrixus17 Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 sam nie tak dawno zacząłem :0 natrafiłem na te tutki jak już prawie na tyle wiedzy miałem co w nich jest :) i ciśniesz tutki tego użytkownika :) Pozdro :) edit: a wujek google odpowie na inne pytania z pewnością :)
rafallos Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 Ja zaczynałem od tutkow z 3ds'a 8 (tych doalczonych do niego) i wydaje mi się że są wystarczjąco dobre, aby nauczyć podstaw modelowania. Takie jest moje zdanie- ja ich używałem i nie żałuje poświęconego im czasu (chociaż żadnego nie skończyłem xDDDD).
Matrixus17 Napisano 30 Kwiecień 2008 Napisano 30 Kwiecień 2008 ja tam zacząłem od kupienia na helionie ćwiczeń praktycznych do max 9 :) tam jest dużo podstaw :) uważam, że 20 zł + koszt przesyłki to nie była duża sumka :) a co do tych tutków co są w zakładce touriale to też z nich można się ciekawych rzeczy nauczyć :) np.: ten o boxmodelingu głowy :) fajna sprawa
Gość Sebal Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 sam nie tak dawno zacząłem :0 natrafiłem na te tutki jak już prawie na tyle wiedzy miałem co w nich jest :) Chyba z tego skorzystam, i tak dzięki za pomoc :P
maxofp2p Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 No dobra teraz mam inny problem mam model postaci z programu Maya a chciałbym dostosować do blender czy ktoś wie czy da rade to zrobić???
Gomez Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Mozesz poprosic kogos zeby otworzyl w Mayi i wyeksportowal do obj. Chyba ze jest tam cos wiecej niz model, np animacja - tego juz sie nie da zrobic. Sprawdz najpierw czy nie ma tam pliku w formacie *.obj , taki plik mozesz w kazdym programie otworzyc.
maxofp2p Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Mozesz poprosic kogos zeby otworzyl w Mayi i wyeksportowal do obj. Chyba ze jest tam cos wiecej niz model, np animacja - tego juz sie nie da zrobic. Sprawdz najpierw czy nie ma tam pliku w formacie *.obj , taki plik mozesz w kazdym programie otworzyc. A po co bym sie pytał jak bym mógł bez problemu w blender otworzyć???? A jeżeli ktoś będzie chciał mi pomóc to ma tu link pobraniowy do tego modelu: http://www.highend3d.com/maya/downloads/character_rigs/Free-Renamon-Character-Rig-V-0-4563.html będę bardzo wdzięczny.
Gomez Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Bo mozesz nie wiedziec ze mozesz otworzyc??? Obj nie otwiera sie tak jak normalny plik blendera.
maxofp2p Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 Bo mozesz nie wiedziec ze mozesz otworzyc??? Obj nie otwiera sie tak jak normalny plik blendera. No to mi tak to powiedz jeźeli to pomoże.
maxofp2p Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 użyj IMPORT A możesz jaśniej??? Asz tak dobrze blendera nie znam niestety;/
JmTm00 Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 nie wierze.....RTFM* ! god demit (*rid de fakin manual)....nie to zebym był chamem ale trochę własnej inicjatywy na boga!
odnetniN Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 "Liw him alon" maxofp2p chodzi im oto zebys wykazal sie sprytem, i nie szedl na latwizne "SEARCH">F1 :), niestety ale niema lekko :P PS Nie jestem obeznany w Blenderze, wiec ci nie pomoge:P jedynie moge doradzic to co inni Google oraz Youtube, tyle powinno ci narazie wystarczyc :) pzdr i powodzenia
Gomez Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 file>import>wavefront (.obj) - ostatnia pozycja na dole.
Gość kazuniu Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Witam widziałem na tym forum fajne prace (najlepsza to "wściekły toster" o ile sie nie mylę :))i zawsze chciałem coś takiego umieć wiec pobrałem program 3dmax studio i tu zaczyna sie mój problem ponieważ kompletnie nie wiem o co chodzi, nie wiem nawet jak zrobić prosty kwadrat a już nie wspomnę o jakiejkolwiek innej figurze. Szukałem tutoriali dla początkujących ale znalazłem tylko takie z czego nic nie rozumiałem :( wiec proszę o jakieś linki czy własny tutortial jak zrobić kwadrat czy inna figurę. Z góry przepraszam jak jest już taki temat ale naprawdę nie zauważyłem.
zgred Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=626941#post626941 - felga http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=35147 - opona http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=46730 - tarcza hamulcowa Proste tutki mojego autorstwa, opisujace w jasny i przejrzysty sposob stworzenie wyzej wymienionych przedmiotow. 1
pecet Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 wiec proszę o jakieś linki czy własny tutortial jak zrobić kwadrat czy inna figurę. OMG co za pyatania już dzisiaj kolejny taki "nowy", też jestem za moderacją pierwszych postów
mirach Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Hu hu, no skoro takim komplementem mi sie dostalo, to nawet odpowiem :) Wiec jestem autorem tego wscieklego tostera :) I podobnie jak ty, kiedy pierwszy raz wlaczylem 3Ds Maxa to nie wiedzialem jak zrobic cos poza boxem. Ale juz 3-4 lata pozniej luznej znajomosci z tym programem umialem zrobic owego tostera. Wiec uzbroj sie w cierpliwosc i manual (F1) i jazda :) edit: a, nie doczytalem, NIE umiesz zrobic Boxa... oj... to bedzie bolalo.
Gość kazuniu Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 ok :D nauczyłem sie robić boxy i inne figury ;] oto moja pierwsza praca:
hcpiter Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 zaraz cie ukamieniują :) heheh nie no co ty :D Co do modelu to bardzo fajnie !, przypomina mi hulka mogles pomeczyc ta siateczke w zbrushu to niezly kosmos by z tego byl :D
Rekomendowane odpowiedzi