alwayslags Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 no pogrzebalem troche i znalazlem fajne tutki. tylko ze mam problem taki ze wiekszosc z nich zaczyna sie juz np: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/nokiatutorial/part1-2.html gosciu zaczyna robic projekt z wrzuconymi zdjeciami tego telefonu z przodu/tylu w innych tutkach boczne zdjecia wrzucaja. no a ja nie moge dojsc jak to zrobic zeby przed rozpoczeciem tej zabawy tez wrzucic takie zdjecia:) pomoze ktos?:) dziekiz gory za pomoc!
hcpiter Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 ehhh co nowy te same pytania i problemy... Nie latwiej jest zobaczyc polskie tutoriale ze strony max3d o podstawach 3ds maxa ? A nie brac sie za tak zaawansowany model jak na poczatkujacego, zielonego usera ? Nie lepiej zrobic, ksiazke, jaskinie czy innne tego typu kultowe tutki ? Poznasz podstawy i zrozumiesz ogolna zasade tworzenia prostych modeli, zrozumienie poly modelingu i pozniej dopiero brac sie za tego typu sprawy ?
alwayslags Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 (edytowane) no skorzystalem z twojej rady zaczalem od podstaw. robie sobie jakis obiekt skladajacy sie z 2 elementow. jeden z nich ukrylem (piknalem element+hide) i zaczalem prace nad drugim obiektem no i oczywiscie niewiem jak teraz przywrocic poprzedni element zeby byl widoczny:) gdy zaznaczam ten widoczny element i wybieram unhide nic sie niepojawia niestety:P jak to rozwiazac?:) dodam ze gdy biore render oba obiekty sa widoczne:) ok juz sobie poradzilem wystarczy troche poczytac:P i tak pewnie bede jeszcze walil z rownie glupimi pytaniami wiec jak ktos ma cierpliwosc do mnie to moze czasem odpisac na moje pytania:) dzieki z gory:) Edytowane 1 Październik 2008 przez alwayslags
alwayslags Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 witam zglaszam sie z kolejnym problemem:D staram sie polaczyc 2 obiekty tzn 2 vertexy z 2 roznych obiektow za pomoca target weld czytalem ze powinno sie polaczyc u mnie niestety niechca sie przesuwac te vertexy ani jeden ani drugi:) mozecie mi powiedziec co zle robie?:)
mrkrzysiek Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 target weld to w ramach jednego obiektu działa wiec musisz drugi objekt dodać do pierwszego za pomocą atach chyba że coś źle zrozumiałem
alwayslags Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 no wlasnie z attach staram sie to zrobic inaczej niewidzialbym vortexow z obu obiektow;) robie tak: zaznaczam oba obiekty za pomoca ctrl+ klikniecie na oba obiekty wchodze w modify tak zaznaczam attach nastepnie vertex i zaznaczam 1 kropke biore weld target no i nic dalej sie niedzieje. probuje przeciagnac jedna kropke na druga pojawia sie tylko kreska przerywana a nic sie nie dzieje;)
mrkrzysiek Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 mhy jakoś dziwnie to robisz jesteś w jednym obiekcie w edible poly a jego opcji wybierasz Attach i klikasz na drugi obiekt i potem target weld klikasz bez zaznaczania żadnych vertexów klikasz i trzymając przesuwasz tego vertexa którego masz weldować do vertexa z którym ma on być połączony i chyba w miedzu czasie pojawia sie przerywana linia łaczenia
alwayslags Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 robie tak: zaznaczam jeden obiekt wchodze w edit poly no i pikam attach no i niemoge niestety zaznaczyc wtedy drugiego obiektu niewiem czemu:(
mrkrzysiek Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 wyślij może plik z sceną to się zobaczy
alwayslags Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 no wiec : http://img515.imageshack.us/my.php?image=34814870ga5.jpg (przypadkiem przesunal mi sie screen i drugi z tylu wyszedl na wierzch:P) dalej: http://img515.imageshack.us/my.php?image=80316070pr8.jpg i no na koncu: http://img148.imageshack.us/my.php?image=55821440rx0.jpg dodam ze vertexy z jednego obiektu lacza sie bez problemu, prawdopodobnie chodzi o attach ale nei wiem czemu niechce mi polaczyc gdy wybieram attach np to moge np wybrac jeden kolor dla obu obiektow jednoczesnie:)
alwayslags Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 http://rapidshare.com/files/151099744/felga_nowa.max.html :)
mrkrzysiek Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 sceny nie otworze nie mam dostępu do maxa 2009 ale źle robisz już widzę bo masz na grupę obiektów nadany edit poly a to trzeba tak wybierasz jeden obiekt klikasz prawym z menu wybierasz "convert to" i tam "convert to edible poly" wtedy klikasz na Attach dodajesz drugi obiekt i wtedy target weld 1
alwayslags Napisano 5 Październik 2008 Napisano 5 Październik 2008 oo wreszcie dzieki wielkie:D myslalem ze to nierobi roznicy czy wejde w modify i tam wezme edit poly czy prawym i convert to:D no wreszcie moge sie bawic dalej. ale wpierw lech- legia skoncze dzieki mistrzu:)
alwayslags Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 ok kolejne glupie pytanie. jak polaczyc 2 obiekty?!:P tzn przeniesc obiekt z jednego dokumenty do drugiego? chcialem oba zrobic osobno a pozniej wrzucic oba do jednego dokumentu ale niemoge znalezc takiej opcji help pls;)
mrkrzysiek Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 opcja File\Merge i wybierasz plik a potem interesujący cie obiekt z tego pliku
Gość fux Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 hej, chciał bym się zająć animacją - tak w ramach własnej rozrywki, czy ktoś mógłby mi polecić od czego zacząć, czy jest jakiś program typu krok po kroku dla kompletnie zielonych? z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
adam_m Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Od początku: F1, tutoriale (z google), książki, forum max3d.
alwayslags Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 witam. mam kolejne pytanko czy jest jakis inny sposob polaczenia 2 obiektow ze soba tzn zrobilem felge i opone no i niechce mi sie to zlozyc w jedna calosc:) felga przeswituje przez opone bawilem sie zmiana rozmiaru no ale niemoge dopasowac;) dzieki z gory za odp.
mrkrzysiek Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 pokaż screena jakiegoś bo nie bardzo łapie o co chodzi
alwayslags Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 jestem na wykladach aktualnie bede wieczorem w domu to wrzuce;]
alwayslags Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 (edytowane) http://img363.imageshack.us/my.php?image=12rm1.jpg ;] powiekszanie pomniejszanie nic nie daje;] http://img93.imageshack.us/my.php?image=12cc0.jpg Edytowane 23 Październik 2008 przez miriam
mrkrzysiek Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 jak pomniejszanie nic nie daje prawym na ikonkę i masz opcje powiększania i procentowo dokładnie ustalasz ile ma ci powiększyć na danej osi czy cały obiekt
alwayslags Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 (edytowane) ok jakos sie uporalem z tym wszystkim;) teraz pytanko co dalej?! gdzie szukac informacji jak np zrobic zeby moja felga wygladala metalowo jakos ladnie;) pod jakimi haslami szukac tego na forum/google?;] ok niewazne;] Edytowane 23 Październik 2008 przez miriam
piksar Napisano 23 Październik 2008 Napisano 23 Październik 2008 Alwayslag - czytaj więcej nim zadasz pytanie, używaj F1 i nie pisz post pod postem
Gość kreol Napisano 12 Listopad 2008 Napisano 12 Listopad 2008 Polecam nowo powstałe forum ( http://maxfx.pl ) dotyczące efektów specjalnych, animacji 3D, grafiki 3D. Niedługo pojawią nowe tutoriale do popularnych aplikacji 3D (3ds max, Modo, XSI, Zbrush).
anusia86 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Witam mam prosbe potrzebuje do jutra nauczyć się podstaw 3d maxa. Potrzebuje prosty ale efektywny tutorial, który przybliży mi podstawy
Bruneq Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 to tak jakbys chciala sie nauczyc podstawe prowadzenia auta w jeden dzien....da sie....ale nic to nie da:) poprzwegladaj tutki na max3d.pl powinno pomoc, mozesz jeszcze na youtube wpisac 3dmax podstawy, tam powinno cos tez byc
sly Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Przeczytaj pomoc programu. Podstawą jest zrozumienie interfejsu... Do czego służą poszczególne przyciski i jakie wogóle możliwości oferuje dany program. Jeśli masz naprawdę mało czasu na to, musisz poszukać VideoTutoriali na ten temat... jeśli będą dobre to szybciej przyjdzie ci zrozumienie Funkcji programu, niż lektura nic nie mówiących określeń. Podstawy jesteś w stanie opanować w 1-2 tygodnie. Najlepiej wyposażyć się w Korepetytora, który najlepiej zrozumie Twoje potrzeby i zdecyduje co Musisz wiedzieć, bo wiele informacji które znajdziesz w internecie może nigdy Ci się nie przydać. Pozdrawiam. P.S. Jeśli musisz znać podstawy 3D na jutro, bo powiedziałaś komuś że znasz... to nie brnij w to... ;) Powiedz prawdę. hihii.
buber Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Witam, jestem nowy i czy mogl by mi ktos wyjasnic na czym polega w ogole modelowanie i animacja. czy postac najpierw sie maluje na kartonie czy mozna od razu ja tworzyc w programie takim jak bryce 5.5??????? 1
hcpiter Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Nie, no najpierw musisz na kartonie wszystko ! To jest podstawa, dobrze wyciety karton ulatwi znacznie modelowanie w bryce 5.5 :) Pozdrawiam
Ania Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Przejrzyj tutoriale (link u góry strony w tym pomarańczowym pasku, możesz jeszcze użyć szukarki google), tam się dowiesz jak najlepiej zginać karton.
mirach Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Tylko karton musi byc dobrej jakosci. Bo jak za twardy to nie zegniesz, jak za miekki to rozmieknie jak go bedziesz malowal farbkami. Ps: dzisiejsze watki dobre byc.
adek Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Czy to odpowiednie forum na taki wątek? Sam temat nie wskazuje na powiązanie z modelingiem. Poszukaj na forum, były wątki dla początkujących takie jak: jak zacząć przygodę z 3D... Przykład: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=36616&highlight=zaczynali%C5%9Bcie
sly Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Ja tam jestem zwolennikiem wracania do korzeni... buber - >TU powinieneś znaleść wszystko czego Ci potrzeba. pozdrawiam.
BLADE Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 fajna ironia :) a tak na poważnie.. bryce sie do modelowania nie nadaje.. zapoznaj sie z normalnym softem i technikami modelowania np w blenderze, wings 3d czy jednym z komercyjnych softów typu max 3d, maja. wątek tektury pomine :)
Sjon Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Hej Ja polecam tak jak Ania, przede wszystkim tutoriale. Jednak nie klikaj na początek w tutoriale u góry bo kompletnie się pogubisz co jest grane. Jeżeli rozumiesz cokolwiek po angielsku to leć na stronę http://www.3dtotal.com i w zakładce u góry po lewej w 'free stuff' są do wyboru tutoriale. To jest bdb przygotowane miejsce do rozeznania. Od góry zobaczysz spis programów (możesz przeglądać tutoriale w różnych programach co da Ci wgląd jaki efekt można w jakim programie uzyskać i jak dużo tutoriali jest do danego programu), ale co jest dużo bardziej istotne zaraz pod nazwami programów są działy dla początkujących , animacja, renderowanie chyba i jakieś nawet całe projekty. Taki podział jest bardzo wygodny i czytelny w poszukiwaniu tego czego potrzebujesz. Możliwe, że w przyszłości na max3d też pojawi się takie rozwiązanie ale puki co ODRADZAM początkującemu zaglądanie w dział tutoriali tutaj:).
Gość Shpaq Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 Witam. domyslam się że zaraz będziecie krzyczeć ze google nie gryzą żebym szukał tutoriali itd... jednak zaryzykuje bo juz niestety ale mam dosc szukania;/ wiec tak... chciałbym zacząc uczyc się modelowac różne rzeczy w 3d max. i niestety nie znam nikogo kto mógłby mi cokolwiek podpowiedziec czy cos. wpadłem na pomysł żeby wymodelowac swoj "przyszły" pokój... jest on teraz w remoncie i nie wygląda na cos w czym zamieszkam i wymarzyłem sobie aby zrobic jego model 3d... pozniej bede mogł sobie np porównywac. a wybrałem pokoj ponieważ mysle ze bede miał okazje poznawac rozne techniki i wogole nabrac troszeczke doswiadczenia przy tworzeniu każdego jego elementu... bardzo prosze was o życzliwosc i jakies podpowiedzi jak sie wogole za to zabrac . dodam ze jestem zielony... na bazie tutoriala (bardzo szczegółowego) potrafie cos zrobic ale samodzielnie jestem ograniczony do... boxa albo kulki... pozdrawiam
indian Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 tu lunkij , powinno pomóc http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879 ale jeżeli nie wystarcza to proszę bardzo http://evermotion.org/?unfold_exclusive=302&unfold=exclusive
mirach Napisano 6 Kwiecień 2009 Napisano 6 Kwiecień 2009 przerabiaj tutki i czytaj manual tak dlugo az z zieleni przejdziesz w jasny blekit, wtedy powoli bierz sie za wlasne projekty.
Gość Shpaq Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 (edytowane) mam pytanko takie... zrobiłem rame na okno: box podzielony na 2 widh segs--> convert to poly--> insert i mam boxa i tak jakby dwie dziury w nim i pytanie czy jest możliwośc zebym znowu mógł to wziąc jako całosc i skalowac w 3 wymiarach? szerokośc, grubość, wysokośc (w cm) Edytowane 9 Kwiecień 2009 przez Shpaq
Gość rGx Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 Siemka, szukam tutoriali być może są na forum ale nie znalazłem... :/. Więc tak szukam o to takich: - Mapowanie - Teksturowanie - Oświetlanie - Ustawienie Vray'a Będę bardzo wdzięczny za takie które są dobrze wyjaśnione i z których się nauczę. Pozdro
Ania Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 A szukałeś w dziale Tutoriale? I na Google? I na oficjalnej stronie vraya?
Gość rGx Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 ta szukałem w google ale tam jest dla trochę bardziej zaawansowanych ... a na oficjalnej stronie vraya nie.. kiepsko trochę z angolem więc bym się nie pokapował :D
mrkrzysiek Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 słabo szukasz :) Texturowanie mapowanie http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=60172 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45541 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37507 Vray http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25245 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=49221
lisek8 Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Witam Serdecznie. Jestem początkującym grafikiem i nie bardzo wiem od czego zacząć. Czytam forum i terminy których tutaj używacie wogóle nie rozumiem. Prosze o pomoc bo widze że są tutaj ludzie którzy naprawde znają temat znakomicie. Jak narazie wyposażyłem się w literature kóra opisuje funkcje 3d maxa i skrupulatnie ją przerabiam. Moje pytania od jakie sprzętu zacząć? Jak najskuteczniej nauczyć się tchniki modelowania, jak Wy zaczynaliście??? Pozdrawiam serdecznie i będe wdzięczny za odpowiedzi. Wierze że te forum pomoże mi w znaczącym stopniu się rozwinąć. W nim siła i nadzieja.
Raju Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Ja zaczalem od Tutoriali zawartych w Helpie 3DS Maxa, wiele osob poleca rowniez "Biblie". W internecie jest sporo videotutoriali i zwyklych, ale dobrze opisanych tutkow - tez polecam :)
ignotus Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Witam. Jako, że jestem nowy, a do tego dopiero zaczynam cokolwiek z 3dsmax'em prosiłbym Was o pomoc dot. poniższych pytań ;) Zapewne już macie dość takich jak ja i powtarzających się pytań ale... ;) 1. Jak obracać kamerę w okół danego obiektu? 2. Jak przybliżać aby te skoki nie były takie duże? 3. Jakie są najprzydatniejsze skróty klawiszowe (chodzi mi o przemieszczanie, obracanie, obracanie w sferze, itp) 4. Porady dla początkującego :) Z góry dzięki za odpowiedź ;)
sebx Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 1 przytrzymaj alt + kółko na myszce 2.w prawym dolnym rogu jest llupa chyba wiesz do czego służy 3.r-skalowanie e-obracanie ,w-poruszanie obiiektu 1
gumis Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Mogę tylko do 4 punktu się odnieść. Poczytaj helpa i faq, to dużo daje.
Rekomendowane odpowiedzi