MF Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Już troche mineło od ukazania się vraya 1.5 RC2. Więc możnaby potestować nowe ficzery. 001 (phisical sky, phisical camera, caustic): 002 (vrayblendmtl, phisical sky, phisical camera, caustic): niedlugo wiecej ;)
dariusz Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 to już jest nowy Vray? jestem w tyle:D myślałem że dopiero demo
Master Kiełbaster Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Gwiazdka na kulce to też phisical-coś-tam? Pierwszy renderek jak z bety maxwella :* Jakie czasy?
MF Napisano 27 Sierpień 2006 Autor Napisano 27 Sierpień 2006 Gwiazdka to blend, mix paru materialow, a czasy, pierwszy 20, drugi mniej niz 10.
polka dot Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 to moze powiedz jeszcze na jakim sprzecie ;)
naeq Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 A tutaj mój test: Porównanie czasu renderinu i jakości. Sceny renderowane z jednego pliku o takich samych ustawieniach. Do porównania najlepiej jest zgrać pliki na dysk i przeglądać je najpeir jeden puźniej drugi w dowolnej przeglądarce grafiki. Widać pare różnic. No i (wreszcie) skorygowali (na przykładzie tego rendera) opcje rozpowszechniania kolorów w GI. Czyli Secondary Bounces. Wcześniej trzeba bylo dawać na mniejsze wartości by było realistyczniej :)) Pozdrawiam
polka dot Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 co ty wogole gadasz FAlcom :D jakie mniejsze wartosci? zawsze pisali ze rozne od 1 beda bardziej fejkowac. i prawie zawsze tak bylo :D
naeq Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Nie wiem ale ja zawsze w moim v-rayu miałem dość duże odbijanie kolorów i czytałem że inni użytkownicy tez mieli taki problem :)) z resztą porównajcie sobie te rendery, w obydwóch jest wartość ustawiona na 0,8, czyli tak samo :)) pozdro
naeq Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 A ja zakonczyłem zabawe z Śrubokrętem i wyrenderowałem finałowa scene, RT 10 min. V-Ray 1.5 RC2 ;]
piotrek Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Patrzę na te testy i pytam: dobry ten nowy vray? U FAlcom'a troszkę wolniejszy, warto było wydawać tyle kasy?
naeq Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Na moim przykładzie jest to różnica około 25 sekund, ale w większych scenach różnica może być znaczna. Nowy V-Ray jest troszke wolniejszy ale bardziej dorobiony. Ma dodatkowa opcje do GI, by wyostrzać szczegóły co jest bardzo fajnym i przydatnym bajerkiem. W nowym v-rayu polepszyli realistyke. Co widać na moich renderach, nawet odbicia są troszke inne. No i te Secondary Bounces... Nie chce nic narazie mówić, to tylko moje takie wnioskowania :)) Czekamy na więcej testów !! Pozdrawaim wszytkich zaainteresowanych :))
siwy Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Właśnie testuje i lipa. coś mi nie wychodzi. Wszystko przepalone i nie dam rady użyć tego phisical sky, sun. Może jakaś wskazówka by mi pomogła i zaoszczędziła czasu na błądzenie.
Marcin Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 U FAlcom'a troszkę wolniejszy jasne że wolnijszy bo zmieniły się standardy wartości subdv, teraz juz sceny ze starego vraya powinny być poprawione. tak samo jak to byłow betach.
kannu Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 serwus :) srubokrecik fajny :) ta dirtmapa ciekawie wyglada - czy to jest nowosc w 1,5 ? - czy bylo moze wczesniej ? pozdrawiam i zycze powodzenia :)
hcpiter Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 kannu tak to jest nowosc dodana w 1.5 ale sam juz przeszedłem na tego vraya i jakiejs tam roznicy czasowej nie widać, chociaz jakosc sie polepszyła np przy oswietlaniu sky i sun. P.S co daje dirt mapa ? 1
dariusz Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 hcpiter3d na ten obiekt nałożyłem tylko jeden materiał z dirtmapą w diffuse: (modelarze naywają to "suchym pędzlem")
Bobby_digital Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 siwy w physical camera masz dobra kontrole exposure.
Master Kiełbaster Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Ta dirt mapa wygląda jak rozpaćkane GI
JunioR Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 hihi ale sie teraz fanów vraya narobi ;] MFajna kaustyka, czekam na wiecej.
naeq Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Ale V-Ray ma chyba najwięcej fanów więc chyba więcej ich nie może być :P Każdy idzie za tym co wszyscy... A sam V-Ray nie zawsze jest dobry i nie jest do wsyztskiego... choć jest dobry :))
dariusz Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 siwy zmniejsz intensity multiplier w opcjach VraySun
JunioR Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 siwy zadna lipa, wystarczy zmniejszyc intensywność swiatla np na 0,01 tak samo w sky.
siwy Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Dzięki. późno było jak sie bawiłem i mi nie wychodziło. Już doszedłem co i jak. Niedługo coś podrzuce.
arch515 Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 No to powiem wam tak!!! Na tym 1.48 miałem czas 7 godzin a na 1.5 (v-ray)mam 34 i 20 min!!!!!! ta sama scena!! fajnie co nie!! Morze ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi , i jeszcze ktoś chce napisać że jest troszkę wolniejszy ! i nie pytajcie o sprzęt bo jest ok.:)
voyager Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Ustawienia: Duron 1300, 512 RAM, włączony antyvir, komunikatory i Firefox
JunioR Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 No to powiem wam tak!!! Na tym 1.48 miałem czas 7 godzin a na 1.5 (v-ray)mam 34 i 20 min!!!!!! ta sama scena!! fajnie co nie!! Morze ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi , i jeszcze ktoś chce napisać że jest troszkę wolniejszy ! i nie pytajcie o sprzęt bo jest ok.:) hehe przecztaj pare postów wyzej a bedziesz wiedział dlaczego długo :]
Hynol Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 Materiał SSS bardzo fajnie działa. Słońce i niebo w końcu ok. IBL mapa - bardzo przydatne narzędzie przy oświetlaniu scen z HDRI. Coś potestuje jutro konkretniej to speeda wkleje.
mrkrzysiek Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 MF pierwszy render fajny, drugi nie wiem co to jest ale mi się podoba, trzeci tylko kolor tła nie taki mozesz podać jakieś czasy i czy QMC czy IRR
dariusz Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 ciekawiło mnie jakbędzie wyglądał samochód oświetlony tylko Vray Sun'em i Sky'em. oto on: model pochodzi z mini bitwy i nie jest mój:)
Master Kiełbaster Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Hoo! A tak wogóle to brzydko :* po prawej jak screen z viewporta.
BizU Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 R2 ma jeden problem, czasem z niewiadomych przyczyn plami cały model, jkaies dziwne odpały takie, pozatym to jest nieco inny (w pozytywnym aspekcie)
Hynol Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Z modelu się nie śmiać :). Speed do testu organiki. VrayBlend -> VraySSS + VrayMtl (shellac mode) + VrayDisplacementMod Czas: około 10 mnut Światło: Globalne HDRI
Jonasz_Real Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Piękne Hynol, na początku miałem dziwne skojarzenie tego modelu ekhem. ;)
BizU Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 kurde, juz myslalem ze tylko ja jestem zboczony :P
dariusz Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Hoo! A tak wogóle to brzydko :* po prawej jak screen z viewporta. nie neguje:* morał taki że nie da się oświetlić ładnie samochodu samym Vray Sky/Sun:*
JunioR Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 Hynol rewelka, ale model dosc nietypowy ;]
Hindus Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 jakie skojarzenia ? no chyba takiego nie macie ;) joke MF wypaśne te shadery i renderki !!!! :o ale i tak se nie przesiąde ;)
MF Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 mrkrzysiek: 1 - 20 min, 2 - 3 h :P, 3 - 25 min... QMC + LC, 3 x Pentium D 2,8 Ghz Wieczorem pobawie sie studyjnym oswietleniem czegos bardziej skomplikowanego. Pozdrawiam
RA Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 [...]morał taki że nie da się oświetlić ładnie samochodu samym Vray Sky/Sun:*Powiedziałbym więcej, tym zestawem vrayowych bajerów nie da się wyrenderować czegoś takiego jak samochód i zachować dobre właściwości lakieru. :) Tu już lepiej spreparować jakąś hdrkę z chmurami, otoczeniem w tle. Efekt będzie lepszy. Vray Sun i Sky nadają się imo tylko do wizek.
flesz_gordon Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 buu dalej nie mozna renderowac kazdego obiektu z osobna zaraz ktos madry powie ze "przeciez mozna wyrenderowac 231153 razy przez "isolate" " hehe ;) edit Hynol- kul shader ; tylko ja sie ciebie boje jak na mnie patrzysz z avatara?:D
Hynol Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 edit Hynol- kul shader ; tylko ja sie ciebie boje jak na mnie patrzysz z avatara?:D Zmienie niebawem. Nie obawiaj się - ze mnie człek łagodny jest :).
naeq Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 Następny Test, V-Ray Sun, Evenoment Niebieski. Enhencement w GI i takie tam...
Hynol Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Co do VRay sun i sky to ze względu na prosty setup jest to całkiem przyjemne rozwiązanie. Jedyny problem to dostęp do kontroli wzajemnej jasności słońce/niebo i paru innych bajerów które lubie mieć oddzielnie i pod kontrolą. Scenka bez żadnego HDRI itd...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się