Skocz do zawartości

Vray 1.5 testy ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Już troche mineło od ukazania się vraya 1.5 RC2. Więc możnaby potestować nowe ficzery.

 

001 (phisical sky, phisical camera, caustic):

001.jpg

 

002 (vrayblendmtl, phisical sky, phisical camera, caustic):

002.jpg

 

niedlugo wiecej ;)

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A tutaj mój test:

 

Porównanie czasu renderinu i jakości. Sceny renderowane z jednego pliku o takich samych ustawieniach.

 

fr06346rubokr281tfinaldl6.jpg

 

fr06346rubokr281tfinal15bi4.jpg

 

Do porównania najlepiej jest zgrać pliki na dysk i przeglądać je najpeir jeden puźniej drugi w dowolnej przeglądarce grafiki. Widać pare różnic. No i (wreszcie) skorygowali (na przykładzie tego rendera) opcje rozpowszechniania kolorów w GI. Czyli Secondary Bounces. Wcześniej trzeba bylo dawać na mniejsze wartości by było realistyczniej :))

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie wiem ale ja zawsze w moim v-rayu miałem dość duże odbijanie kolorów i czytałem że inni użytkownicy tez mieli taki problem :)) z resztą porównajcie sobie te rendery, w obydwóch jest wartość ustawiona na 0,8, czyli tak samo :)) pozdro

Napisano

Na moim przykładzie jest to różnica około 25 sekund, ale w większych scenach różnica może być znaczna. Nowy V-Ray jest troszke wolniejszy ale bardziej dorobiony. Ma dodatkowa opcje do GI, by wyostrzać szczegóły co jest bardzo fajnym i przydatnym bajerkiem. W nowym v-rayu polepszyli realistyke. Co widać na moich renderach, nawet odbicia są troszke inne. No i te Secondary Bounces... Nie chce nic narazie mówić, to tylko moje takie wnioskowania :)) Czekamy na więcej testów !! Pozdrawaim wszytkich zaainteresowanych :))

Napisano

Właśnie testuje i lipa. coś mi nie wychodzi. Wszystko przepalone i nie dam rady użyć tego phisical sky, sun. Może jakaś wskazówka by mi pomogła i zaoszczędziła czasu na błądzenie.

Napisano

U FAlcom'a troszkę wolniejszy

 

jasne że wolnijszy bo zmieniły się standardy wartości subdv, teraz juz sceny ze starego vraya powinny być poprawione.

 

tak samo jak to byłow betach.

Napisano

serwus :)

srubokrecik fajny :)

ta dirtmapa ciekawie wyglada - czy to jest nowosc w 1,5 ? - czy bylo moze wczesniej ?

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

kannu tak to jest nowosc dodana w 1.5 ale sam juz przeszedłem na tego vraya i jakiejs tam roznicy czasowej nie widać, chociaz jakosc sie polepszyła np przy oswietlaniu sky i sun.

P.S co daje dirt mapa ?

  • Like 1
Napisano

Ale V-Ray ma chyba najwięcej fanów więc chyba więcej ich nie może być :P Każdy idzie za tym co wszyscy... A sam V-Ray nie zawsze jest dobry i nie jest do wsyztskiego... choć jest dobry :))

Napisano

No to powiem wam tak!!! Na tym 1.48 miałem czas 7 godzin a na 1.5 (v-ray)mam 34 i 20 min!!!!!! ta sama scena!! fajnie co nie!! Morze ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi , i jeszcze ktoś chce napisać że jest troszkę wolniejszy ! i nie pytajcie o sprzęt bo jest ok.:)

Napisano
No to powiem wam tak!!! Na tym 1.48 miałem czas 7 godzin a na 1.5 (v-ray)mam 34 i 20 min!!!!!! ta sama scena!! fajnie co nie!! Morze ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi , i jeszcze ktoś chce napisać że jest troszkę wolniejszy ! i nie pytajcie o sprzęt bo jest ok.:)

 

hehe przecztaj pare postów wyzej a bedziesz wiedział dlaczego długo :]

Napisano

Materiał SSS bardzo fajnie działa. Słońce i niebo w końcu ok. IBL mapa - bardzo przydatne narzędzie przy oświetlaniu scen z HDRI. Coś potestuje jutro konkretniej to speeda wkleje.

Napisano

R2 ma jeden problem, czasem z niewiadomych przyczyn plami cały model, jkaies dziwne odpały takie, pozatym to jest nieco inny (w pozytywnym aspekcie)

Napisano

Z modelu się nie śmiać :). Speed do testu organiki.

 

VrayBlend -> VraySSS + VrayMtl (shellac mode) + VrayDisplacementMod

Czas: około 10 mnut

Światło: Globalne HDRI

 

galaretaen8.th.jpg

Napisano

mrkrzysiek: 1 - 20 min, 2 - 3 h :P, 3 - 25 min...

QMC + LC, 3 x Pentium D 2,8 Ghz

Wieczorem pobawie sie studyjnym oswietleniem czegos bardziej skomplikowanego.

Pozdrawiam

Napisano
[...]morał taki że nie da się oświetlić ładnie samochodu samym Vray Sky/Sun:*
Powiedziałbym więcej, tym zestawem vrayowych bajerów nie da się wyrenderować czegoś takiego jak samochód i zachować dobre właściwości lakieru. :)

Tu już lepiej spreparować jakąś hdrkę z chmurami, otoczeniem w tle. Efekt będzie lepszy.

Vray Sun i Sky nadają się imo tylko do wizek.

Napisano

buu dalej nie mozna renderowac kazdego obiektu z osobna

 

zaraz ktos madry powie ze "przeciez mozna wyrenderowac 231153 razy przez "isolate" " hehe ;)

 

edit

Hynol- kul shader ; tylko ja sie ciebie boje jak na mnie patrzysz z avatara?:D

Napisano

edit

Hynol- kul shader ; tylko ja sie ciebie boje jak na mnie patrzysz z avatara?:D

 

Zmienie niebawem. Nie obawiaj się - ze mnie człek łagodny jest :).

Napisano

Co do VRay sun i sky to ze względu na prosty setup jest to całkiem przyjemne rozwiązanie. Jedyny problem to dostęp do kontroli wzajemnej jasności słońce/niebo i paru innych bajerów które lubie mieć oddzielnie i pod kontrolą. Scenka bez żadnego HDRI itd...

 

suncopygt2.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności