Marcin Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 hmm, chyba udalo mis sie jako tako poradzić sobie z tym materiałem ;] 1
dariusz Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 Marcinie mógłbyś podać ustawienia materiału tej zasłony? potrzebuje czegoś podobnego i mecze sie już cały dzień:/
Marcin Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 jak jedziesz na vrayu 1.5 to ci moge wysłać plik ;)
hcpiter Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 ooo ja tez bym prosił bo uzekł mnie twoj shader, a wogole to zasłona modelowana czy uzywałej jakiegos plugu do symulowania tkanin ?
dariusz Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 tak na Vrayu 1.5, adres: [email protected] z góry dzięki:*
Marcin Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 ok. to dam to tutaj bo i tak jest potrzebny lekki opis. podstawą tego materiału jest shellac, rozjaśnia caly materiał tak jak by rozprowadzając światło po tkaninie. uzyty jest tez gloossy w refract z interpolacją. ważne: ustawić refraction evoirment override na conajmniej 4 i kolor biały. materiał jest raczej przeznaczony do scen w których nie wykozystuje się vray lightów w oknach. moze to troche pokaszanić wszystko. z resztą baze podaje. resztą mozna sie pobawić. w zalączniku materiał i screen z zakładki evoirment. h - szmata zrobiona simclothem. Edit - jeśli ktoś bedize mial problem z tym materiałem i efektem to piszcie, nie wiem jak oświetlacie wnetrze a jest milion sposobów i nie wszędzie to musi działać. 2
JunioR Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 Marcin napewno sie przyda, dzięki :*
polka dot Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 ja też poproszę! potrzebuję zrobić firanki ale materiał mi wogóle nie wychodzi :/
dariusz Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 no nie działa mi, mam Vraya 1.5 RC2 i nie chce mi tego otworzyć:/
Marcin Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 ok macie tu drzewko w shellacu są oba takie same materiały. 3
chveti Napisano 28 Październik 2006 Autor Napisano 28 Październik 2006 Trochę się LC przy ścianach wysypuje chyba? A na białeś ścianie irr ;) Ale sie wyrabiasz w vrayu po przejściu z MW ;)
patry Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Fajnie Master, ale światło słoneczne jest stanowczo zbyt mocne :/
naeq Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 No to i ja wrzucam test :)) Testowy Model i test shaderów... VR 1.5 RC3 RT: z 5 minut, niepamietam ;P poprawione photoshopem by było wsyztsko widac, błędy itd... więc nie zależało mi na wygladzie renderingu :) Jak narazie to na tej "niby" skorze widac ziarno ktore spowodowane jest niezmienionymi opcjami smamplowania :)) mussze jeszcze nad tym porpawcowac A Tu daje jako ciekawostke render z samym materiałem bez niczego, bez zbendnych efektow itp... tak jakby renderowane Scylinem P.S. Te wgniecenie to nie Bump, mogelowałem sobie w 3desie :))
Vorek Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 ktrótki teścik nowego mentala, jego jakże pięknego materiału arch+design i systemu sun&sky :) Ambient oclussion w materiale arch+design. Bez GI i FG.
tweety Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 hmm... chyba już czas zassać wersję trial maxa9 :] vorek: podaj czas renderu i jakieś wrażenia odnośne mentala :]
Vorek Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 czasów dokładnie nie pamiętam, pierwszy render jakieś kilkanaście minut, drugi ok. minuty. Wrażenia jak na tak krótki czas obcowania z mentalem jak najbardziej pozytywne. Dwie rzeczy które narazie mnie wkurzyły: w dalszym ciągu sampling DoF'a zależy od samplinu całej sceny, w dalszym ciągu trzeba odblokowywać glare w pliku ;] Nie robiłem żadnych poważniejszych testów ale jak narazie najbardziej urzekającą zmianą jest materiał "arch+design", tak tak tweety, wkońcu mamy to o co tak się modliliśmy, czyli rozmyte odbicia z osobną kontrolą sampli ;] no i presety dla FG teżsię przydają, zwłaszcza do takich testów. Więcej napiszę później, jak już zapoznam się bardziej z nowym mentalkiem. Pozdrawiam
tweety Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 tak tak tweety, wkońcu mamy to o co tak się modliliśmy, czyli rozmyte odbicia z osobną kontrolą sampli ;] yeeeaaa! :D a jak z czasem? przyspieszył znacznie czy nie czuć róznicy w szybkości renderingu?
hcpiter Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 wczoraj odpaliłem max`a 9 i z nudow odpaliłem MR`a i powiem szczerze ze naprawde fajnie to wszystko wygląda, wogole max stał sie bardzo stabilny i nie wiem dlaczego ale jest wydajniejszy od 7 na ktorej wczesniej robiłem A rendery vorka bardzo fajne, pokaz testy car paintu bo fajnie wychodzi :D
Vorek Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Piter - proszę bardzo :) Co do prędkości renderu to wydaje mi się że jest sporo szybciej, nie robiłem jeszcze dokładnych porównań, ale takie odnoszę wrażenie. A tak off-topicowo to max9 dostał takiego kopa szybkości pracy w viewportach że hohoho ;] Carpaint z defaultowymi ustawieniami. studio: hdri: sun&sky: Pozdrawiam
hcpiter Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 dziękuje ;* co do szybkosci w viewportach to sam tez to zauwazyłem :] 3 render najlepszy !
mentaller Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 vorek, nieźle się to prezentuje ;]. moje pierwsze testy z vrayem rc2 ;]. 1
DraB Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Przy okazji robienia SMC #122 szukalem jakiegos fajnego chromiku ;)
Master Kiełbaster Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Misie patysie jak można przyśpieszyć rendering szkła w vrayu? To się robiło godzinę :/
hkropinski Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 vorek - i tu kolejny dowod ze menntal nie dla aut przeznaczony jest;) pozdr
polka dot Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 a ja myślę że jest :) © Jeff Garstecki © Production Renault Design
Predator Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 vorek - i tu kolejny dowod ze menntal nie dla aut przeznaczony jest;) pozdr To ze nikt na forum nie renderuje samochodow w mentalu nieznaczy ze nie jest dla aut przeznaczony. Anouk
Vorek Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 vorek - i tu kolejny dowod ze menntal nie dla aut przeznaczony jest;) pozdr no to jeszcze ja zripostuję ;] Ustawienia świateł, rendera i materiału na każdym renderze zajęły mi max 5 min. myślę że nie jest to żaden dowód czegokolwiek.
chveti Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 vorek - i tu kolejny dowod ze menntal nie dla aut przeznaczony jest;) pozdr nawet ja bym nie był takim rasistą ;]
hkropinski Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 UWAGA! PONIżSZY TEKST ZAWIERA WYJąTKOWO RASISTOWSKIE ODNIESIENIA, WIęC JEżELI MASZ SłABE NERWY, BADź JESTEś JEDNYCH Z ZATWARDNIAłYCH FANóW MENTALA;) NIE RYZYKUJ I NIE CZYTAJ TEGO! no ja sie z wami klocicnie zamierzam oczywiscie, ale swoje zdanie mam:) nadal twierdze ze mental nie jest stworzony do aut, uważam też ze v-ryjkowi autka są wiele bliższe wiec nie ma sensu katować się mentalem:D i nie twierdze tak, ponieważ bzyku swojego fluenca wyrenderowal w vrayu czy marcin robi piekne wizki w nim ale ponieważ mi tak jest najwygodniej. to moja opinia, ale potwierdzają ją tysiące prac i jeżeli ktoś mi pokaze niezłe auta z mentala to przysięgam na swoje 2000postów ze ja mu pokaze dwa inne, lepiej wizualnie wykonane autka z vraya;) Predator -> ja nie patrze co inni robią;) i powiem ci ze jak całe forum i wszystkie cgtalki zaczną renderować autka w mentalu to nie jestem pewien czy ja bym sie przesiadl na niego;) bo z vrayem u mnie to jest tak jak miłość od pierwszego wejrzenia;) pracowalem na wielu innych renderach, jednak zaden mi nie przypadł do gustu wcale a wcale:P Vorek -> to oczywiste ze z mentala idzie wycisnąć o niebo więcej, ale z vraya idzie wycisnąć dwa nieba więcej:P:P:P chveti -> :* kome ->
kozioo Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 hkropinski - zaden z tych renderow nie zblizyl sie chocby na kilometr do tego http://www.mentalimages.com/4_3_design/images/big/vel_satis/_004.jpg probuj dalej:>
Marcin Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 kozioo - http://www.suurland.com/portfolio_stills_peugeot107.htm http://www.suurland.com/portfolio_stills_peugeotmoovie.htm i chyba koniec tematu :) bo oftop sie zrobil. patry - czemu słabiej ?
patry Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Lol, znowu będzie kłótnie który renderer jest najlepszy?? o_O Z każdego renderera można wycisnąć to samo, alt w jednym trudniej a w drugim łatwiej i że w mentalu trudniej coś super wycisnąć to nie znaczy, że jest gorszy, tylko trudniejszy. I jeszcze jedno - nie ma czegośtakiego jak ten renderer jest od razu skazany na renderowanie np. aut lub interiorów !!! W każdym rendererze można wyrenderować co się chce. No to tyle chciałem powiedzieć ;) EDIT Marcin - te auta do których podałeś linki są słabiej wyrednerowane od tego co pokazał kozioo, więc nie wiem o co chodzi...
Predator Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Lol, znowu będzie kłótnie który renderer jest najlepszy?? o_O Z każdego renderera można wycisnąć to samo, alt w jednym trudniej a w drugim łatwiej i że w mentalu trudniej coś super wycisnąć to nie znaczy, że jest gorszy, tylko trudniejszy. I jeszcze jedno - nie ma czegośtakiego jak ten renderer jest od razu skazany na renderowanie np. aut lub interiorów !!! W każdym rendererze można wyrenderować co się chce. No to tyle chciałem powiedzieć ;) EDIT Marcin - te auta do których podałeś linki są słabiej wyrednerowane od tego co pokazał kozioo, więc nie wiem o co chodzi... Zgadzam sie z Toba w zupelnosciw w obu przypadkach. Ograniczeniem w uzyskiwaniu superealizmu nie jest oprogramowanie a tylko wiedza i umiejetnosci uzytkownika ! hkropinski rzeczy o ktorych niemasz pojecia. To ze - pare postow wyzej ktos wyrenderowal cos nieudolnie - ze niewidziales pracek wyrenderowanych za pomoca mentala - i nikt prawie go na max3d nieuzywa nieprzekresla tego rendera jesli chodzi o rendering furek. Vray jest prosty i mozna uzyskac za jego pomoca dobre efekty i chwala mu za to. Koniec off :)
hkropinski Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 przesiadl na inny render, ale nie pisz rzeczy o ktorych niemasz pojecia. bronisz po prostu swój render. zapewniam cie ze mam pijecie o tym co pisze, zapewniam cię również ze widzialem setki aut renderowanych mentalem, sam probowalem to robić ( czysto testowo ) i jednak widze róznice więc twoje komentarze ze nie wiem co pisze są bezsenswone. pare postow wyzej ktos wyrenderowal cos nieudolnie te rendery wcale nie są nieudolne, wiekszosc mentalowców renderująca auta nie zrobila by nawet w polowie czegos tak dobrego... Vray jest prosty i mozna uzyskac za jego pomoca dobre efekty i chwala mu za to. tutaj akurat ja osmiele sie stwierdzic ze nie wiesz co mowisz, a przynajmniej wygląda na to jakbys nigdy nie uzywał vraya. Render ten wcale nie jest prosty, kazda jego funkcja jest złozona i byc może dla niewymagających prac, efektów moze wydac sie prosty, ale zapewniam cię ze kiedy bedziesz chcial w nim uzyskać efekt ponadprzeciętny, imponujący będziesz musiał posiedzieć nie krócej niz w innych renderach. ps. nie usuwajcie tego posta, dzis postaram sie tu tu dac kilka testowych renderkow zeby nie bylo OT;) pozdr
maczuga Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 maaaaaatko... zdecydujcie sie: max3d.pl forum czy offtop3d.pl forum? już nie pierwszy raz sie spotykam z takim offtopem, w dziale o oobe gadali najpierw o oobe, potem dyskusja na temat WTC, potem ateistów, a potem wyłączyłem subskrypcje bo nic sensownego się nie dowiedziałem. Świętą prawdą jest to, że w każdym rendererze można uzyskać ten sam efekt, tyle że z różnym nakładem pracy. A teraz renderujcie w pokoju.
hcpiter Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 jaaaa :| i znow to samo ! hk zaczynasz OT to przynajmniej napisz dlaczego ! Bo mi sie wydaje ze mało renderow w MR widziałes ze tak piszesz. koniec OT :p
Hindus Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 narzędzie nie czyni artysty - prawda jest taka że jak jesteś dobry w tym co robisz to w każdej aplikacji stworzysz coś dobrego. Z tego co widziałem do tej pory najlepsze renderki czesze sub-zeuz http://www.subzeuz.nl/3d/Evo8/Varis/Evo8Varis-056.jpg http://www.subzeuz.nl/3d/Evo8/Varis/Evo8Varis-057.jpg http://www.subzeuz.nl/3d/Evo8/Varis/Evo8Varis-055.jpg http://www.subzeuz.nl/3d/ Ten gościu poprostu rządzi dla mnie w modelingu i renderingu. I piszcie co chcecie. koniec oftopa - każdy kto zacznie teraz dostaje nagrode ;)
damusTo Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Hubercie ty sie tak nie gorączkuj wyślij mi tę twoją ferarkę a zrobie na wolnej chwili lepsze rendery od tych które wrzuciłeś w Mentalu i zaryzykuje stwierdzenie ze zrobia sie one szybciej w dodatku. To że w mentalu (w maxie) nie ma gotowego car shadera o nicztm nie świadczy, Mantal jest bardziej wymagający wymaga wiekszej samodzielności ale też ma mocno nieskrepowany potencjał, nie rozumie powodów dla których atakujesz mentala ? Wielu na forum nie radzi sobie znim to fakt ale chciałem zauważyć ze są wśród nas tacy co renderują samochody w mentalu i ja do nich należę, owszem nie odnotowałem powalających efektów może ale ucze sie i jest coraz lepiej ba nie czuje powodów do przesiadki bowiem nie czuje sie w jakikolwiek sposób ograniczany to chyba tyle... Oł i może drobny przykład PS ato juz stary mental nadciaga całkiem nowy mający zdaje się całkiem nowe pazurki. EDIT: Hindus wkliknołem to nim pojawił sie twój pos jeszcze - więc nie strzelaj
Vorek Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 od czasu do czasu każdy musi sobie wyrenderować jakieś kulki ;] glass arch+design
chveti Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 ładne Vorek :) especially te 2. ---------- co za oftopowcy ;]
AGmakonts Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 hkropinski - weź przestan, to ze ja jade po tłitim bo jedzie na mentalu to tylko dla tego ze go lubie (tweety'iego) mental jest taki sam jak reszta a jak mówisz ze vray jest trudny to pokaz mi łatwy render, chyab maxwell. Najpierw poznaj rzeczy o których mówisz Vorek - ładnie tylko czemu bez kaustyki?
chveti Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 No tak niebardzo , ciemnawe , taki brzydki gradient :P weź ładniej to jakoś :D
Master Kiełbaster Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 hej misie :* Wiecie może czemu mi się skaszaniło szkło po włączeniu PPT w vrayu?
Rekomendowane odpowiedzi