Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Pracuję ostatnio nad modelem galeona do pewnego moda (The Dark Mod) na silniku Dooma 3 (kompletnie inne klimaty... ;) ). Sam model jest z grubsza skończony (brakuje tylko jakichś drzwi i okien). Polycount 5142 jak na razie. Ten szew idący przez środek oczywiście zniknie, a razem z nim trochę polygonów.

 

Moglibyście rzucić jakimś komentarzem i krytyką?

 

Z góry dzięki! :)

 

galleon_wip_001.jpg

 

galleon_wip_002.jpg

 

galleon_wip_003.jpg

 

galleon_wip_004.jpg

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a bedzie widać część podwodną?

Ja bym po bokach drabinek dał obiekt 3d coby nie znikaly

I chyba możesz spokojnie zniejszyć polycount wnętrza bocianich gniazd jak na mój gust

Napisano

Bardzo swietnie wyglada model jak na taka ilosc tri... hmm a no tak napisales ze masz na mysli poly, no ale nawet to i tak jak na 10k tri to swietnie jest :) J bym nic nie likwidowal, w koncu nie wiadomo jak ten objekt bedzie uzyty, moze przecierz tez lezec gdzies wywalony na plazy. Ja to mam chyba takie tez zboczenie ale dodal bym nawet wiecej detali, To duzy objekt wiec na pewno przysloni inne wiec co mu zalowac detalu, a jak bedzie dalej to w grach w koncu jest tez cos takiego jak LOD (choc nie wiem czy tutaj bedzie to obslugiwane) Tak czy inaczej swietnie :)

Jezeli skole juz mialbym cos dopowiedziec to hmm... nie wiem czemu na tych linkach doprowadzonych do bocianiego gniazda ze srodkowego masztu jest wiecej poly niz w tych bocznych, skoro to i tak tekstura z alpha. Pozatem na samych zaglach masz wieloboki wiec warto by bylo tam zrobic trojkaty badz czworokaty i ewentualnie lekko wygiac co by to nie wygladalo tak idealnie jakby bylo prasowane.

Dobra wiecej juz nie pisze bo post i tak za obszerny :>

POzdrawiam i powodzenia rzycze :)

Napisano

Dzięki za sugestie - przydadzą się :)

 

@gutek - Na części podwodnej się nie skupiam - nie ma tam wielce zresztą co modelować, prócz wygładzenia kadłubu, wydaje mi się...

 

@Konras - Polycount jest liczony w tris - sorry za zmyłkę. Idę w ogóle z nim ostrożnie, bo to nie jest model pod samo portfolio, tylko pod konkretny silnik, który w dodatku obsługuje same raytraysowane cienie...

Linki są podzielone, bo po prostu wygina teksturę, jeśli nie ma żadnych podziałów - gdyby to był prostokąt, to OK, ale w trapezie jeden trójkąt zawsze jest znacznie mniejszy niż drugi, a przypada tyle samo miejsca na UV, co powoduje spore zniekształcenie. A na bocznych dałem mniej podziałów, bo po prostu są mniejsze, więc to mniej widać... Jeszcze w to luknę i poszukam optymalnego podziału...

 

Pozatem na samych zaglach masz wieloboki wiec warto by bylo tam zrobic trojkaty badz czworokaty

Jest to kwestia życia i śmierci, czy bardziej dobrego zwyczaju? Oczywiście mogę pododawać krawędzie wewnątrz wielokątów, aczkolwiek zadbałem o triangulację, żeby mniej więcej równo się rozchodziła...

Napisano

@Vorek - Bede takze teksturowal.

 

@Tiger - nad pomieszczeniami pomysle - moze beda dwie wersje modelu - jedna tylko do ogladania, a druga do penetracji. Ale najprawdopodobniej zostawie otwory na drzwi, zeby mapperzy mogli sobie urzadzac wnetrze dowoli (model nie powstaje pod konkretna mape).

 

@ftorek - cienie w Doomie sa strasznie czasochlonne... A lubie jak modele sa z cieniami - zobacze, jak to w praniu wyjdzie...

 

(sorry za brak polskich liter - nie mam ich tym kompie...)

Gość Marioza
Napisano

świetna łódka, wygląda czyściutko, gut work, ciekaw jestm jak to będzie z texturkes ;)

Napisano

Model miodzio, ale strasznie mnie rażą te schody, zżerają chyba połowe trójkątów? zastąp je może nrmalami z alphą, a trisy wykorzystaj na inne detale? Kabestan, kotwice, może jakieś beczki?

Napisano

@Shogun - schody zawsze były skomplikowaną strukturą - coż mam na to poczynić... W tej chwili zjadają jakąś jedną dwudziestą trójkątów, a statek ma być nie tylko do oglądania z daleka, ale i do połażenia - muszą zatem jakoś wyglądać...

 

Zgodzę się natomiast, że na razie pusto na statku - dodam także jakieś wyposażenie jak również i otoczenie - jako osobne propsy.

Napisano

liny za cienkie? Ogólnie jeszcze dużo takielunku brakuje.

 

Nie brakuje żagla jednego?

 

Może daj screen z viewporta liny, bez edged faces(wireframa).

 

Sama baza statku super, tylko te liny.

Napisano

Liny są faktycznie za cienkie - sprawdzałem w grze... No i brakuje ich, brakuje... Jako że one robią klimat, a można dla nich spokojnie wyłączyć rzucanie cieni, to podorabiam ich jeszcze.

 

Brakuje żagla? Galeony miały 3 lub 4...

 

Kurcze, człowiek się bierze beztrosko za modelowanie, a kończy na wielogodzinnym szperaniu po sieci i wgryzaniu się w nieznane dotąd obszary... W ogóle te nazwy żeglarskie... jak je można spamiętać?!?

Napisano

masz tu oco mi chodzi:D tu zdjęty akurat, ale belke możesz dać

 

z tym żaglem, i ładny takielunek.

 

Najlepiej aby olinowanie był jak najbardziej realne.

 

I sam najlepiej to ująłeś dodaje klimatu strasznie:)

Napisano

fajny model - jak mozesz to moglbys jeszcze detali docisnac , rzezbka ateny/nike z przodu (czy innej kobitki) , liny, kola ratunkowe, kotwice (nie ma nawet dziur na kotwice!), co oni tam jeszcze na tych statkach mieli?

Napisano

Dzięki za komentsy!

 

Modelik na pewno jeszcze usprawnię, pododaję detali i różnych statkowo-portowych propsów. W ogóle robię nie sam statek, ale całą serię modeli w morskiej klimatyce, żeby mapperzy mogli swoje miasta o część portową wzbogacić.

 

Gdybym tylko tak czasu miał na to więcej... :(

Napisano

Witam wszystkich po długiej przerwie.Wróciłem ostatnio do modelu - pracuję teraz nad teksturami. Sam model również przeszedł kosmetyczne zmiany.

 

galleon_wip_019.jpg

 

galleon_wip_014.jpg

 

galleon_wip_015.jpg

 

galleon_wip_016.jpg

 

galleon_wip_017.jpg

 

galleon_wip_018.jpg

 

Wszystko ma w tej chwili 6840 tris. Dojdzie jeszcze trochę szczegółów. (m.in. liny, których część wykosiłem, robiąc od nowa).

 

Tak długo się to ciągnie, że czuję, iż potrzebuję jakiegoś świeżego spojrzenia.

Co sądzicie o tym modeliku? Byłbym wdzięczny za jakąś krytykę.

 

Dodam tylko, że model ma służyć nie tylko do oglądania, ale także jako przestrzeń do eksploracji. Zrobię później wnętrze, ale nie wiem, czy w tym statku, czy jako osobną scenkę.

Napisano

Z daleka fajne, chociaż trochę monotonnie to wygląda (ale z 2giej strony czym to urozmaicić skoro wszystko z desek jest)

Z bliska nie podoba mi się textura pokładu, albo ma taką słabą jakość w porównaniu z resztą, albo taka brzydka texturka tam jest.

Napisano

Ardeni - masz racje co do monotonnosci - tez mnie to dreczy. Sprobuje dac jakeis duze dekale z brudem. No i propsy powinny ozywic ta przestrzen. I co do tekstury pokladu - tylko potwierdzasz moje odczucia, ze cos jest z nia nie tak. Moze te seki sa za jasne i chaos wprowadzaja?

 

Empeck - tego modelu jeszcze nie testowalem, ale poprzednia wersje tak. Jak go skoncze, to wrzuce screeny z gry rowniez.

 

ognisty - gdybym czytal to u siebie w domu (na LCD) to nie wiedzialbym o czym mowisz, bo u mnie byly wrecz przepalone, ale akurat mam CRT przed soba i sa faktycznie jakies takie ciemne ... Sprobuje cos jasniejszego jeszcze zapodac, jak wroce do domu.

Napisano

OK, screeny rozjaśnione. Dodaję jeszcze 2 nieco ciekawsze renderki.

 

galleon_wip_020.jpg

 

galleon_wip_021.jpg

 

Szkoda, że nie wyszły dobrze normal mapy na takielunku - powinno być widać zakręcenia na linach...

 

A tak nawiasem mówiąc, widzę, że niezłe flaki z olejem zapodałem... nikt prawie nic nie pisze... :(

Napisano

Mi się podoba, ale brakuje jakiegoś kontrastu. Światło jest dość 'nudne', poza tym możnaby zróżnicować kolor drewna na przykład przyciemnić te grube belki, by odróżniały się od desek, po prostu jakoś 'złamać' ten jednolity brąz, IMHO wówczas statek wyglądałby ciekawiej.

Napisano

Możesz na te masztu dać kilka trójkątów więcej? małe chamfery pomogły by. Chodzi o to że w porównaniu z resztą okrętu widać na nich "kanciatość".

Napisano

Jest fajnie ale troche zbyt idealnie :) ja bym niektore deski lekko wygial, zdetachowal np pare z pokladu i dal je wyzstajace lekko, albo polamane... tak zamo z barierkami, gdziestam przydaloby sie jakies ciachniecie na desce jakis uszczerbek.., maszty tez sa takie proste jak zapalki... moze i takie maja byc ale wygladaja dziwnie ^^' nie wiem tez czy te sznurowane drabiny po bokach nie bylyby lepsze jakby troche zwisaly parabolicznie a nie byly takie idealnie sztywne... co do masztow to moze przydaloby sie cos przy ich styku z pokladem, cos moze bardziej masywnego. Praca jestsuper fajna i roboty przy tym bylo z pewnoscia wiele, ale stac Cie na pewno na jeszcze wycisniecie piekna z tego modelu :)

Napisano

Model bardzo fajny, tekstura, jak już koledzy wspomnieli, trochę monotonna. Na zbliżeniu widać, że jest sporo detalu, którego nie widać już z "normalnej" odległości. Wydaje mi się też, że pokład trochę się rozciągnął.

 

Nie wiem, jak dokładnie wyglądał Twój koncept, ale może spróbuj z malowaniem burty? Myślę że granat lub ciemny zielony by pasował.

 

clipboard01wg0.jpg

Napisano

Dzięki za sugestie! Wiem teraz w którym kierunku to pociągnąć.

Kuba - fajny stateczek. Mój koncept wyglądał tak:

galeon.jpg

ale oczywiście nie jechałem wg niego dokładnie. Prócz tego szereg zdjęć z detalami lin itp.

Spróbuję malowanego statku - ożywić to ożywi na pewno. Tylko tu się zaczyna mój dylemat - wiele tych statków było niesamowicie szczegółowo zdobionych, szczególnie rufa oraz dziób. Ja idę raczej w kierunku surowym, więc jak zacznę malować, to później będzie brakowało kolejnych upiększeń, a na totalne zmiany już za późno. (myślę, o zrobieniu innego statku, takiego bardziej eksluziv).

 

A detal z bliska też musi być, bo jak wspomniałem, statek jest do pochodzenia po nim także, więc musi trochę detalu być widać.

 

A co masz na myśli z rozciągnięciem pokładu? Na szerokość tak? Hmm... ja się bałem, żeby nie był za wąski, bo jak postawi się tam kilka propsów, to będzie ciasno bardzo (dla AI szczególnie). Pomyślę nad tym też.

 

Model trochę "ponadgryzam", maszty powyginam (tak jak na pierwszych zrzutach modelu). Te drabiny linowe bym takie zostawił - w końcu one trzymają te maszty w głównej mierze. Natomiast podorabiam jeszcze trochę zwiasających luźniej lin.

 

Jeszcze raz dzięki za komentsy - biorę się do roboty!

Napisano

Z tym rozciągnięciem chodziło mi o samą teksturkę. Na pokładzie, czyli tam gdzie będzie najbardziej widoczna, zdaje się być trochę rozmyta, może to tylko kwestia ujęcia :)

Napisano

Kuba - to tylko kwestia ujęcia - tekstura nie jest rozciągnięta. :) Ale i tak jest do bani i czeka na wymianę... :)

 

Empeck - chodzi Tobie o tą drugą kratkę, bardziej w tyle, tak? (bo tą przednią schowałem w ostatnich renderach). Miałem ją (patrz pierwsze screeny), ale jakoś tak ciasno było (AI się zacinało na niej), więc wychrzaniłem ją i wstawię tam coś innego, mniejszego - nie wiem, jak się to fachowo nazywa, więc powiedzmy taki "stojak na liny". ;)

Napisano

A tak przy okazji - macie pomysł jak zagospodarować przestrzeń na dziobie? Może jakąś klapę prowadzącą z dolnego pokładu? Jak teraz patrzę na swój koncept, to kabinę dałem zbyt małą, a ten przód, który jest bezużyteczny jest za długi...

 

Aha - i byłbym wzdzięczny, jakbyście podzielili się jakimiś linkami do stron, gdzie mógłbym znaleźć przekroje statków.

Gość Marioza
Napisano

według mnie textura jest do remontu, omasztowanie i liny mozna zostawic ale cale drewno do wywalenia, z blisko niby wygląda lepiej ale z daleka juz nie, polukaj moze np na prince of persja chyba czesc 3 tam jest akcja na podobnym statku, przy texturach podparłbym sie jako refkami zdjeciami modeli z reala zrobionymi przez modealrzy, widzaielm kilka takich na fotach i kolorystycznie wygladało to rewalycjnie i bardzo realistycznie, przede wszystkim u Cibie tam gdzie jest drewno występuja 2 zblizone odcienie kolorystyczne i nic wiecej patrzac na cały statek a to za mało

Napisano

Kuba - dzieki za obrazki. Przydadza sie na pewno. Pierwszy mi sie szczegolnie podoba. Troche pozno na calkowita zmiane koncepcji, ale moze we fragmentach cos do mojego modela przemyce...

 

mario don - no wlasnie te tekstury mnie doluja, bo zawsze myslalem, ze sobie z teksturkami radze. Glowne problemy przy teksturowaniu takiego kolosa to widoczna powtarzalnosc, jesli teksture wzbogaci sie jakims ciekawym brudkiem. A po drugie nie za bardzo mozna wypalac GI, przez co ta monotonia.... No, ale bede jeszcze walczyl.

Napisano

Odstawiłem galeona na razie do poczekalni i zająłem się propsami, czyli podchodzę temat z drugiej strony. :) (to nie będzie sam statek, ale całe portowe otoczenie też).

 

Jak na razie:

 

1) łódki (2 łódki + 1 wrak)

boats2.jpg

 

boats.jpg

 

 

2) lampa (taka, co jest na rufie statku)

shot00022_small.jpg

 

shot00020_small.jpg

 

ship_lamp_hipoly.jpg

 

 

3) zwój lin

zwoj_lin2.jpg

 

zwoj_lin_small.jpg

 

 

 

Komentarze mile widziane. Z góry dzięki! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności