Skocz do zawartości

Minibitwa nr 13: Odwzorowanie konceptu


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Minibitwa nr 13: Odwzorowanie konceptu

 

Witamy :)

 

Tym razem bitwa będzie polegała na odwzorowaniu konceptu, wybrałem 3 koncepty :

  • Dom
  • Postać
  • Pojazd

Mam nadzieje, że każdemu będą pasowały.

 

1.jpg

 

Domek : Limit do 3000 i 2048x2048 - lub rownowartosci 4x1024 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

2.jpg

 

Postać : Limit do 2000 i 1024x1024 - lub rownowartosci 4x512 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

 

3.jpg

 

Pojazd : Limit do 2000 i 1024x1024 - lub rownowartosc 4x512 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

 

Termin - do 28 kwietnia

 

Zapraszamy do wzięcia udziału !!!!!!!!!!!!!!

 

dziekujemy : Bruneqowi i Bro za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jak stworzysz nowy dokument w photoshopie i dasz mu wielkosc 1024x1024 to bedziesz mogl w niego wkleic 4 obrazki wielkosci 512x512. Czyli na glowe mozesz dac powiedzmy 512x512 na cialo i na bron tez po 512 ,jeszcze 512 Ci zostanie w kieszeni :D

 

Na kazda texture masz 1024x1024 czyli 1xdif (1024) 1x normal (1024) 1x spec(1024) 1x emissive (1024)

 

To tak w skrocie, bo rzeczywiscie troche slabo to tam ujałem, ale mysle ze wszyscy czaja ocb :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tri tri :p przecierz nigdy sie nie podaje poly, bo inaczej to ten domek mozna by zrobic z 500 poly (usunac wszytskie krawedzie z plaskich powierzchni itd:D) Wedlug mnie przesadziliscie z limitami i teraz wszyscy beda musieli ciac, a np te dwa modele krasnoludow zaczynaja sie prezentowac swietnie :) Burneq tez nie wiem jak sobie z wozem poradzi :p Najbardziej racjonalnie wybrac by bylo chate :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mialem nadizeje!:) bo juz wykorzystalem polowe limity i w sumei to mam powowe fury ....ale sam ksztalt! a gdzie tu detal?! Furex jest trudny! to musze przyznac! jest niesymetryczny i brakuje troche rzutu z gory!;\ wczoraj siedzialem dobra godzine zeby obczaic jak idzie jedna rzecz!:) no ale tak latwo sie nie poddam!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, chcialbym, jesli czas pozwoli, wziac udzial w bitwie, wszystkie szkice sa naprawde swietne ale bede probowal robic chate tylko mam pytanie na ktore nie znalazlem odpowiedzi - robimy cala chate - 4 strony ? czy tylko 2 widoczne na szkicu ? poza jak bardzo trzeba byc wiernym konceptowi - czy jak dodam "szpikulce przeciwgolebiowe (przeciwkrucze) na dachu albo zmienie sobie jedno okientk to bede disqualified albo pojedziecie mi po ocenie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze takie szczegoly nie graja roli, liczy sie raczej glowna bryla budowli (krora zreszta tak tylko z perspektywistycznego konceprtu uchwycic sie idealnie nie da), wazny jest rozklad okien i ich rozmiar, ksztalt dachu itd, detale nie sa wazne az tak, powinnes raczej skupic sie na klimacie tego obrazka i oddac jego charakter, tak aby ktos patrzac na koncept i Twa prace mogl powiedziec ze korzystales z tego obrazka jako wzoru do modelowania. A co do 4 stron to mysle ze jak nawet bys je dal bez okien to nikt Ci nie udowodni ze okna czy co kolwiek tam byc powinno, ale wymodelowac jako tako wypadaloby, tak wiec czy dasz tam detale czy tylko gole sciany to nie wazne, powinny te sciany natomiast tam byc :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz

 

wroce jeszcze do wspomnianych wczesniej poly/tris - dopoki organizator/opiekun bitwy nie stwierdzi inaczej poly rozumiem jako maksymalnie czworoboki i wlasnie do trisow i quadow bede sie ograniczal

 

/edit

 

 

ok jednak robie tylko trojkaty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzech tysięcy trisów chyba nie trzeba tłumaczyć :) Na teksturę (rozumianą jako color-diffuse) masz równowartość 2048x2048 i podział tego limitu zależy od Ciebie. Możesz sobie to dowolnie podzielić na mapy 1024, 512, 256 itp. A łączna suma map (diffuse) nie może przekroczyć 2048. Dodatkowo możesz użyć odpowiednich map specular, normal itp w równym stosunku do mapy diffuse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh tris to takie okreslenie odnoszace sie do scianek z jakich sklada sie nasza scena, sa one liczone w trojkatach, kazdy kwadrat to juz sa dwa trojktay, kazy pieciakat to sa juz 3 trojkaty, wyzej nie mowie bo to juz zalezne jest od tego jak podzieli sobie czlowiek ta siatke itd. Generalnie modelujesz sobie jak Ci sie podoba, tlyko musisz gdzies miec licznik tri, w maxie do wersji 8 wlancznie w ostatniej zakladce (taki mloteczek) z panelu po prawej musisz wybrac przycisk "more" i on pozwoli ci wybrac "poligon counter" tam przelanczasz na dole na tri a nie na poly i juz masz info ile dana scena ma trojkacikow. W maxie nowszym trzeba kliknac na opcje viewporta prawym przyciskiem myszy, dokladnie to na lewym gornym rogu tam gdzie jest nazwa widomu i przejsc do osytatniej zakladki i tam masz co ma vieport pokazywac, wybierasz ze triangles i dajesz na dole szhow statistics itd. Inne aplikacje maja troche inne echanizmy, ale to juz moge kto inny wytlumaczy :> A co do jeszcze potrzeby okreslania czgos w tri, no to hmmm, komputery a raczej karty graficzne i tak wszystko przetwarzaja w trojkatach a kazdy program graficzny takrze tylko niektore linie sa ukryte z powodu wygody :) ale zasada jest taka ze to pozwala na sprawiedliwa ocene bo np mozna zrobic jeden polygon ktory bedzie sciana z powycinnymi oknami, drzwiami itd... tylko ze patrzac na to z perspektywy trujkatow to ich juz bedzie jakies 50 :p NO wiec jakby co to pytaj :) na pewno ktos dopomorze:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, 3 dni do deadlina minibitwowego. Photoshop już działa. Wchodze sobie rutynowo do Biosa, temperatura procesora 80 stopni / i tak pewnie od czasu od kiedy photoshop mi się wiesza:). Radiator przyczepiony na 2 zaczepy z 4. Poprawiam i wszystko śmiga.

Więc moge się zabrać za teksturowanie mojego domostwa.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i'm plugged again and ready to fight :D

 

zostalo jeszcze pare godzin, to bedzie moj pierwszy speed texturing :)

 

pytanie natury technicznej - oceniamy rendery czy screeny z softu (opengl) ? wydaje mi sie ze to drugie powinno byc ale nie wiem jakie zwyczaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności