Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Minibitwa nr 13: Odwzorowanie konceptu

 

Witamy :)

 

Tym razem bitwa będzie polegała na odwzorowaniu konceptu, wybrałem 3 koncepty :

  • Dom
  • Postać
  • Pojazd

Mam nadzieje, że każdemu będą pasowały.

 

1.jpg

 

Domek : Limit do 3000 i 2048x2048 - lub rownowartosci 4x1024 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

2.jpg

 

Postać : Limit do 2000 i 1024x1024 - lub rownowartosci 4x512 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

 

3.jpg

 

Pojazd : Limit do 2000 i 1024x1024 - lub rownowartosc 4x512 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone

 

 

Termin - do 28 kwietnia

 

Zapraszamy do wzięcia udziału !!!!!!!!!!!!!!

 

dziekujemy : Bruneqowi i Bro za pomoc ;)

  • Odpowiedzi 74
  • Wyświetleń 9,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No I Gitara! Szybkosc i Dobra Decyzja sprawila ze mamy co robic na swieta!:) Olac lany Poniedzialek!

Napisano

Ja zawsze taki domek chciałem zrobić, niestety nie moge powiedziec "Count me in" ... ale powodzenia :)

Napisano

ja mam dylemat! bo chciłoby sie zrobic Krasnala, ale do pracy Lic bardozej pasuje mi ten wozik! echh...

Napisano

Bruneq, myślę że nikt się nie obrai, jeśli przygotujesz oba :p Jeden z obowiązku, drugi z czystej przyjemności.

Napisano

Ee, no spoko koncepciki!

A ten limit, co znaczy 4x512???

Że jak chce uzyc dif+norm+spec+cośtam to mam na nie wszystkie razem 1024 (czyli po 512 na sztukę) czy na kazdą PO 1024??

Napisano
  • Autor

jak stworzysz nowy dokument w photoshopie i dasz mu wielkosc 1024x1024 to bedziesz mogl w niego wkleic 4 obrazki wielkosci 512x512. Czyli na glowe mozesz dac powiedzmy 512x512 na cialo i na bron tez po 512 ,jeszcze 512 Ci zostanie w kieszeni :D

 

Na kazda texture masz 1024x1024 czyli 1xdif (1024) 1x normal (1024) 1x spec(1024) 1x emissive (1024)

 

To tak w skrocie, bo rzeczywiscie troche slabo to tam ujałem, ale mysle ze wszyscy czaja ocb :D

Napisano

Sieć siecią [pisanie i nie patrzenie na znaki] ale Klicek przemianowany na Klocka mi nie podchodzi... [sorry za małą złośliwość ;)]

Napisano

Fajna bitewka - szkoda, że nawet w święta nie mam czasu :(

Napisano

Klicek bedzie jest klocek bo mi zmienia miniaturki!:)

 

BTW: mam nadzieje ze limit to jest poly a nie tri!?!?

Napisano

Tri tri :p przecierz nigdy sie nie podaje poly, bo inaczej to ten domek mozna by zrobic z 500 poly (usunac wszytskie krawedzie z plaskich powierzchni itd:D) Wedlug mnie przesadziliscie z limitami i teraz wszyscy beda musieli ciac, a np te dwa modele krasnoludow zaczynaja sie prezentowac swietnie :) Burneq tez nie wiem jak sobie z wozem poradzi :p Najbardziej racjonalnie wybrac by bylo chate :)

Napisano

a ja mialem nadizeje!:) bo juz wykorzystalem polowe limity i w sumei to mam powowe fury ....ale sam ksztalt! a gdzie tu detal?! Furex jest trudny! to musze przyznac! jest niesymetryczny i brakuje troche rzutu z gory!;\ wczoraj siedzialem dobra godzine zeby obczaic jak idzie jedna rzecz!:) no ale tak latwo sie nie poddam!:)

Napisano

Klicor mozesz podac zrodlo tego pierwszego konceptu? Jest rewelacyjny. A moze znajdzie sie tam troche innych , podobnych stylem. Uwielbiam klimat medieval.

Napisano

witam, chcialbym, jesli czas pozwoli, wziac udzial w bitwie, wszystkie szkice sa naprawde swietne ale bede probowal robic chate tylko mam pytanie na ktore nie znalazlem odpowiedzi - robimy cala chate - 4 strony ? czy tylko 2 widoczne na szkicu ? poza jak bardzo trzeba byc wiernym konceptowi - czy jak dodam "szpikulce przeciwgolebiowe (przeciwkrucze) na dachu albo zmienie sobie jedno okientk to bede disqualified albo pojedziecie mi po ocenie? :)

Napisano

Mysle ze takie szczegoly nie graja roli, liczy sie raczej glowna bryla budowli (krora zreszta tak tylko z perspektywistycznego konceprtu uchwycic sie idealnie nie da), wazny jest rozklad okien i ich rozmiar, ksztalt dachu itd, detale nie sa wazne az tak, powinnes raczej skupic sie na klimacie tego obrazka i oddac jego charakter, tak aby ktos patrzac na koncept i Twa prace mogl powiedziec ze korzystales z tego obrazka jako wzoru do modelowania. A co do 4 stron to mysle ze jak nawet bys je dal bez okien to nikt Ci nie udowodni ze okna czy co kolwiek tam byc powinno, ale wymodelowac jako tako wypadaloby, tak wiec czy dasz tam detale czy tylko gole sciany to nie wazne, powinny te sciany natomiast tam byc :)

Napisano

dzieki za odpowiedz

 

wroce jeszcze do wspomnianych wczesniej poly/tris - dopoki organizator/opiekun bitwy nie stwierdzi inaczej poly rozumiem jako maksymalnie czworoboki i wlasnie do trisow i quadow bede sie ograniczal

 

/edit

 

 

ok jednak robie tylko trojkaty :)

Napisano

KLICEK ty zyjesz??? juz myslalem ze zmarles z braku dostepu do sieci! ;) zrob to szybko jak sie nalezy!

Napisano

mam pewną propozycje

może dać 1 główną "nagrode" dla najlepszego modelu overall i 2 mniejsze za pozostałe dwa koncepty

 

co o tym myślicie??

Napisano

a ja sie zastanawiam jak bedzie mozna oceniac pomiedzy tak roznymi modelami - moze bedzie trzech zwyciescow w kazdej kategorii? jest w tym momencie po 3 startujacych w kazdej

Napisano

Sorry za takie głupie pytanie, ale może mi ktoś wytłumaczyć jak debilowi o co chodzi: "Limit do 3000 i 2048x2048 - lub rownowartosci 4x1024 - pamiętajcie, że speculary i normale itp wszystko dozwolone"

Napisano

Trzech tysięcy trisów chyba nie trzeba tłumaczyć :) Na teksturę (rozumianą jako color-diffuse) masz równowartość 2048x2048 i podział tego limitu zależy od Ciebie. Możesz sobie to dowolnie podzielić na mapy 1024, 512, 256 itp. A łączna suma map (diffuse) nie może przekroczyć 2048. Dodatkowo możesz użyć odpowiednich map specular, normal itp w równym stosunku do mapy diffuse.

Napisano
Trzech tysięcy trisów chyba nie trzeba tłumaczyć :) .

sorry,ale miało być jak debilowi.

właśnie się zastanawiam co ja tu robię skoro nawet tych trisów nie znam:(

Napisano

Oh tris to takie okreslenie odnoszace sie do scianek z jakich sklada sie nasza scena, sa one liczone w trojkatach, kazdy kwadrat to juz sa dwa trojktay, kazy pieciakat to sa juz 3 trojkaty, wyzej nie mowie bo to juz zalezne jest od tego jak podzieli sobie czlowiek ta siatke itd. Generalnie modelujesz sobie jak Ci sie podoba, tlyko musisz gdzies miec licznik tri, w maxie do wersji 8 wlancznie w ostatniej zakladce (taki mloteczek) z panelu po prawej musisz wybrac przycisk "more" i on pozwoli ci wybrac "poligon counter" tam przelanczasz na dole na tri a nie na poly i juz masz info ile dana scena ma trojkacikow. W maxie nowszym trzeba kliknac na opcje viewporta prawym przyciskiem myszy, dokladnie to na lewym gornym rogu tam gdzie jest nazwa widomu i przejsc do osytatniej zakladki i tam masz co ma vieport pokazywac, wybierasz ze triangles i dajesz na dole szhow statistics itd. Inne aplikacje maja troche inne echanizmy, ale to juz moge kto inny wytlumaczy :> A co do jeszcze potrzeby okreslania czgos w tri, no to hmmm, komputery a raczej karty graficzne i tak wszystko przetwarzaja w trojkatach a kazdy program graficzny takrze tylko niektore linie sa ukryte z powodu wygody :) ale zasada jest taka ze to pozwala na sprawiedliwa ocene bo np mozna zrobic jeden polygon ktory bedzie sciana z powycinnymi oknami, drzwiami itd... tylko ze patrzac na to z perspektywy trujkatow to ich juz bedzie jakies 50 :p NO wiec jakby co to pytaj :) na pewno ktos dopomorze:>

Napisano

wielkie dzięki!

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie programów: używa ktoś tutaj Blendera, czy wszyscy mają studenckie wersje np. max'a?

Jeśli jest to nieodpowiednie miejsce na to pytanie to szczerze przepraszam.

Napisano

używają Blendera, używają.

czy wszyscy mają studenckie wersje np. max'a?

studenckie ? wszyscy mają pełne wersje

Napisano

blendera, wings'a itd ^^' ale dzial odnosnie oprogramowania jest nizej niz dzialy z pracami, a hmm, tutaj to raczej sa zagadnienia poruszane niezalezne od oprogramowania :)

Napisano

Hanzo ja takiego OT'a malego zapodam.

Jezeli chcesz sie udzielac tylko na maxie to ok, ale jak bedziesz chcial tez na zagranicznych forach, to juz taka osoba jest z takim nickiem :)

EOT

Napisano

Nudzisz Porachu, to mi przypomina jak dzieci sie kluca ktore z nich pierwsze z nich wymyslilo sobie nicka Sephiroth, czy nie jestesmy wszyscy za duzi na takie ploty... nick to tlyko nick, liczy sie tylko pesel :D

Napisano

kto się wyrobi do 28? mam nadzieje, że nie będziemy tym razem przeciągać terminów. ;)

Napisano

Ja się tak napaliłem na modelowanko a nawet wystartować nie zdążę:/

A taki fajny krasnoludek:/

Napisano

heh, 3 dni do deadlina minibitwowego. Photoshop już działa. Wchodze sobie rutynowo do Biosa, temperatura procesora 80 stopni / i tak pewnie od czasu od kiedy photoshop mi się wiesza:). Radiator przyczepiony na 2 zaczepy z 4. Poprawiam i wszystko śmiga.

Więc moge się zabrać za teksturowanie mojego domostwa.

 

Pozdro

Napisano

no ja ze wzgledu na zeszłotygodniowa chorobe troche jestem do tyłu! zobaczy sie, jeszce nei koniec!:)

Napisano

caaaały tydzien wolny bedize....moze presuniemy terin bitwy?!:D Przeciez wiem ze chcecie!:)

Napisano

ja chetnie powalcze z teksturami jeszcze jak termin bedzie do polnocy niedziela/poniedzialek (moze uda sie troche pradu zalatwic :p )

Napisano

i'm plugged again and ready to fight :D

 

zostalo jeszcze pare godzin, to bedzie moj pierwszy speed texturing :)

 

pytanie natury technicznej - oceniamy rendery czy screeny z softu (opengl) ? wydaje mi sie ze to drugie powinno byc ale nie wiem jakie zwyczaje ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności