siwy Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 arch, super. skojarzyło mi się z serią filmów "cremaster". Klimat extra
arch515 Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 Dzięki chłopaki, RA niebawem twoje zasłonki pokarzemy, na razie jak czas jest to testy z nimi robie.:) Pozdro
pionix Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 arch515 - fajny klimat ma dla mnie ta pracka. Wyszło wzorowo :) Tylko prosiłbym o jakieś ustawienia
Jim mee Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 wszytko o czym piszecie jest w fenomenalny sposób przedstawione na jednym z filmów Gnomona. " V-ray Lighting Techniques with Christopher Nichols" w zasadzie tyle słów i wyjaśnień padło w tym wątku , że trudno określić co jest problemem i niejasnością.
Gość George82 Napisano 11 Lipiec 2007 Napisano 11 Lipiec 2007 Zaczalem sie ostatnio bawic na wasz sposob i nie jestem do konca czy wychodzi mi to dobrze i czy to, co uzyskuje to faktycznie LWF. Dzialam przy pomocy tutoriali wymienionych wczesniej. Takie pytanko do was, czy kalibrujecie wasze monitory na gamme 2,2? Teraz bardziej indywidualnie: tadzio: Twoje ostatnie rendery w tym dziale zrobily na mnie wrazenie. Moglbys napisac cos wiecej? Pinero: Patrzac na Twoje wizki w dziale Architektura stwierdzilem, ze jeszcze dluga droga przede mna. Jak uzyskujesz ten fantastyczny, naturalny "glow" z okien np. Czy moglbys opisac swoja zasade walki z LWF? Napisac/nagrac krotki tutorial pt. "lwf by pinero" ;) ? Zdaje sobie sprawe, ze wiedza kosztuje, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze forum by na tym zyskalo troche.... Pozdrawiam!
Hindus Napisano 31 Lipiec 2007 Napisano 31 Lipiec 2007 Dzieki wielkie tadzio !! potraktuje ją maxwellem i pochwale :-*
Gość George82 Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 tadzio dzieki za scenke ;] : Przejaralem ja strasznie w shopie, ale juz nie mam czasu teraz poprawiac ;):
routee Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 na `graina` jest bardzo prosta metoda w samych ustawieniach rendera o ile nie zależy komuś na czasie. swego czasu nawet qmc ustawione na 5 sampli było czyste jak szkło ...
mirach Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 Pinero: Z tym cie odeśle do Gnomology. W filmiku o ustawieniach vraya gosc tlumaczy ten problem. Łazi o to że vray w ciemnych miejscach za uśrednia, bo przyjmuje że tam jest ciemno i nie bedzie widać, a jak później podciągniesz gamma to noise robi sie widoczny. Gosc pokazuje jak to rozwiązać że można ustawić gamme dla vraya tylko dla celu probkowania a nie dla celu wyświetlania/renderowania. Problem w tym że gość pracuje na RC4 a w RC3 jakoś tej opcji nie widziałem (chociaż przyznam się że nie testowałem też, bo ostatnio za duzo mam modelowania żeby się bawić w rendery testowe). Mam nadzieje ze to to, jesli nie to to znaczy ze cos mi sie poplątało i bredze. Edit: wstawilem malutkiego screena z tego filmiku zeby nie bylo ze bredze calkowicie, mam nadzieje ze taki wycinek nie lamie niczyich praw :) pozdrawiam Mirach
SWRSC Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 don't affect colors (adaptation only) - tego nie ma w RC3 :/ fuck!
routee Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 patrząc na viz to szczerze nie widać zbytnio wyśrubowanych ustawień... wygląda jakbyś spong`a w ps dodał. Gdzieś pisałeś że używasz Irr pokaż ustawienia tego i AA (to z kolei jest na bardzo niskich setach `co prawda używam qmc jako głownego` ale patrząc na noise na całości ten na wazie jest 'nie rażący') pzdr
JunioR Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 hi a mi w ciemnych miejscach sie takie placki dziwne robia, dlaczego? :) Render prosto z 3dsmax`a Po Photoshop`ie pozdrawiam i czekam na pomoc :]
Nash23 Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 Mi wyszło coś takiego. Zaczynam dopiero z LWF'em więc chętnie dowiem się co nie tak zrobiłem.
JunioR Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 Czesc drogi Pinero :) a chcialem rozjasnic i takie grzyby wyszly, to jezeli chce uzywac LWF`a to scenia nie moze byc za ciemna ? Zawsze myslalem ze lwf rozjasnia. A co do Color Mapping to Linear, dlatego takie przepalenia na zaslonach, a probowales moze z Exponentinal ? El0 :)
routee Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 ...ta sama scena tyle że zbudowana raz jeszcze `ustawienia standardowe` przynajmniej na moim monitorze problem ziarna nie występuje pzdr
Gość George82 Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 Jeszcze raz to samo;): moze byc?? Pozdro!
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2007 Napisano 4 Sierpień 2007 obiektyw z butelki po piwie? a reszta ujdzie :P
Gość George82 Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 obiektyw z butelki po piwie? Ale o so chodzii kompozycja, dof, perspektywa?
kozioo Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 Pewnie o totalnie nierealną i zakłócającą odbiór rendera aberrację. Gdyby nie to, to bardzo fajnie.
pionix Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 George82 - ale trzeba przyznać że bardzo realistycznie wyszło, chociaż aberracja za mocna to fakt
Gość George82 Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 dzieki wszystkim, opamietam sie nastepnym razem ;) Pozdrawiam!
routee Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 szczerze to z tym owym `ziarnem na ciemnych obiektach` nigdy nie miałem problemu i nigdy nie był on drastycznie większy niż na pozostałych powierzchniach, żeby się go pozbyć najzwyczajniej podkręcałem ustawienia rendera i noise znikał. Pisałeś że działasz na irr map popróbuj z qmc, kiedyś Pendzel próbował przemycić tu kilka prawd a propos samych nastaw/technikalii rendera ale jakoś mało kto chciał go wtedy słuchać a szkoda.....
pionix Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Pinero - tak sobie patrzę na ten render z "plamkami" który wrzuciłeś ostatnio i od czasu do czasu myślę jaka to może być przyczyna. Jednak po tym zdaniu nasunęła mi się jedna myśl ponieważ wydawało mi się, że Ty jedziesz na QMC + LC :) ..Szczerze powiedziawszy to jestem Bardzo przyzwyczajony do IrrMapy... Te "plamki" wyglądają tak jakbyś dał zbyt niski Interp. samples w Irradiance mapie - nie więcej jak 5-10 - tak strzelam:) I pobawiłbym się jeszcze parametrem Color threshold (Clr thresh) być może jest zbyt wysoki na takie ciemne miejsca a przez to zbyt mało wrażliwy w miejscach słabo oświetlonych Gdybyś był skłonny pokazać ustawienia IrrMapy to może wspólnymi siłami coś byśmy wykombinowali ;)
Gość George82 Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 Ja np uzywam caly czas qmc+lc i nie zauwazylem u siebie takiego problemu...... Pozdrawiam!
pioootras Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 a mam pytanie Panowie: jakich używacie ustawień QMC i rQMC sampler?
tolas Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 Wszystkie przygody związane z małą ilością sampli w ciemnych miejscach powinno się dać zniwelować na trzy sposoby: 1. gamma=1 + srgb w vfb + wyższe ustawienia (wysokie czasy) 2. gamma=1 + srgb w vfb + opcja Don't affect colors (tylko rc4 i rc5) 3. gamma=2,2 czyli wypalenie gammy w render (bardzo ogranicza elastyczność LWF w post) Dziwne placki wyglądają jak brak sampli, ale przy użyciu adaptive subdivision, a nie adaptive QMC. Polecam oczywiście opcję 2 + adaptive QMC + HDR32
pioootras Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 tolas: zrobiłem kilka prób i sposób 3 nic nie daje - nie ma żadnych różnic (ani czasowych ani jakościowych), natomiast 3 sposób poprawia jakość jeśli chodzi o małą ilość sampli. No chyba że w tym 2 sposobie coś źle robie :P ps. Co to HDR32?
pioootras Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 tzn co mam podciągnąć? w psie chyba sie nie da zrobić z obrazka, który ma ziarno na ciemnych miejscach idealnego??
Touch Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 pioootras ---> Spróbuj podbić gammę do 2.2 i włączyć 'don't affect colors' jeśli masz dostępną tą opcję
pioootras Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=584484#post584484 tak zrobiłem i jakoś nie pomogło
pioootras Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 to co wrzuciłem to jest mega powiększenie tego fragmentu żeby było widać co się dzieje. Niestety podciąganie tego w psie nic nie daje (dalej jest kaszka), a jak widać na 3 próbce już tego nie ma (czyli da się to zrobić)
jacekdrze Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 to moje próby z LWF, nie wiem jeszcze do końca o co chodzi to ale prosze o konstruktywną krytykę:) Pierwszy post:)
arch515 Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 Witam. Nie miałem ostatnio czasu zbytnio tu zaglądać i testować wspólnie z wami, więc Postanowiłem w nawale pracy zmusić się i zapodać małe objaśnienie jak ja to robie z tym lVFe i czy wogulę dobrze rozumiem to. Mam nadziej ze zamieszczony tu materiał przybliży komuś wiedze odnośnie lWFA. Pozdrawiam. 2 1
Orangegraphics Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 że jak, ten pierwszy niby jest czysto z rendera a ten drugi po PS-ie? ;> nie wierze;pp nie no, super;) leci rep
arch515 Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 że jak, ten pierwszy niby jest czysto z rendera a ten drugi po PS-ie? ;> nie wierze;pp nie no, super;) leci rep dokladnie tak jak piszesz:) i dzieki.
demigod Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 nie no arch515 super podpowiedz jezcze czego w Psie uzywasz do podkrecenia jaki narzedzi Krzywa tonalna ?? :] thx
pioootras Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 arch515: no i oczywiście podaj sprzęt i czas renderu... wtedy chyba będzie już komplet :)
arch515 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam.
arch515 Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 zajebiste pod wzgledem wykonania :) a pod arch dobre:)
pioootras Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 Area tak do końca nie załatwia sprawy... rozmywa tylko obraz. W ten sposób traci się troche detali np. bump na teksturach jest gorszy. Ale jak ktoś tak lubi :P
routee Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 No dobra...to rozkręćmy to trochę :) LWF często powoduje ,,zacieranie,, się ostrości i jakości tekstur - szczególnie ciemnych.. chyba nie bardzo....
pioootras Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 żeby wyciągnąć jak najwięcej szczegółów powinieneś użyć catmull-rom zrób sobie próbke z area i catmull, a sam zobaczysz a co do kolorów i tekstur to zależy czy używasz input gamma i output gamma 2,2 czy 1 i czy używasz color correct... ja nie mam z tym problemów (tak mi się przynajmniej wydaje :P )
routee Napisano 25 Sierpień 2007 Napisano 25 Sierpień 2007 na szybko porównanie jakości bumpu (a propos jakości textur) 1) irr aa:catmull 2) qmc aa:catmull 3) irr aa: area 1,5 mam nadzieje że pomoże.... warto też odwiedzić kolegów...http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=117&unfold=exclusive
pioootras Napisano 26 Sierpień 2007 Napisano 26 Sierpień 2007 routee już mnie uprzedził z tymi teksturkami, ale wrzucam jeszcze jeden przykład: po lewej to area, a po prawej catmull przy cieńszych liniach (przerwach w boxie) area może spowodować, że w ogóle znikną. Pinero: ustaw Twój ostatni render kuchni na catmull i spóbuj usunąć kaszke przez VFB (pisałem o tym niedawno w którymś poście).
jacekdrze Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam. A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się