Skocz do zawartości

LWF [linear workflow-discussion]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wszytko o czym piszecie jest w fenomenalny sposób przedstawione na jednym z filmów Gnomona. " V-ray Lighting Techniques with Christopher Nichols"

w zasadzie tyle słów i wyjaśnień padło w tym wątku , że trudno określić co jest problemem i niejasnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

Zaczalem sie ostatnio bawic na wasz sposob i nie jestem do konca czy wychodzi mi to dobrze i czy to, co uzyskuje to faktycznie LWF. Dzialam przy pomocy tutoriali wymienionych wczesniej. Takie pytanko do was, czy kalibrujecie wasze monitory na gamme 2,2? Teraz bardziej indywidualnie:

 

tadzio: Twoje ostatnie rendery w tym dziale zrobily na mnie wrazenie. Moglbys napisac cos wiecej?

 

Pinero: Patrzac na Twoje wizki w dziale Architektura stwierdzilem, ze jeszcze dluga droga przede mna. Jak uzyskujesz ten fantastyczny, naturalny "glow" z okien np. Czy moglbys opisac swoja zasade walki z LWF? Napisac/nagrac krotki tutorial pt. "lwf by pinero" ;) ? Zdaje sobie sprawe, ze wiedza kosztuje, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze forum by na tym zyskalo troche....

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinero: Z tym cie odeśle do Gnomology. W filmiku o ustawieniach vraya gosc tlumaczy ten problem. Łazi o to że vray w ciemnych miejscach za uśrednia, bo przyjmuje że tam jest ciemno i nie bedzie widać, a jak później podciągniesz gamma to noise robi sie widoczny. Gosc pokazuje jak to rozwiązać że można ustawić gamme dla vraya tylko dla celu probkowania a nie dla celu wyświetlania/renderowania. Problem w tym że gość pracuje na RC4 a w RC3 jakoś tej opcji nie widziałem (chociaż przyznam się że nie testowałem też, bo ostatnio za duzo mam modelowania żeby się bawić w rendery testowe).

Mam nadzieje ze to to, jesli nie to to znaczy ze cos mi sie poplątało i bredze.

 

Edit: wstawilem malutkiego screena z tego filmiku zeby nie bylo ze bredze calkowicie, mam nadzieje ze taki wycinek nie lamie niczyich praw :)

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na viz to szczerze nie widać zbytnio wyśrubowanych ustawień... wygląda jakbyś spong`a w ps dodał. Gdzieś pisałeś że używasz Irr pokaż ustawienia tego i AA

(to z kolei jest na bardzo niskich setach `co prawda używam qmc jako głownego` ale patrząc na noise na całości ten na wazie jest 'nie rażący')

6642ee96a1ff3d74.jpg

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc drogi Pinero :)

a chcialem rozjasnic i takie grzyby wyszly, to jezeli chce uzywac LWF`a to scenia nie moze byc za ciemna ? Zawsze myslalem ze lwf rozjasnia.

A co do Color Mapping to Linear, dlatego takie przepalenia na zaslonach, a probowales moze z Exponentinal ?

El0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to z tym owym `ziarnem na ciemnych obiektach` nigdy nie miałem problemu i nigdy nie był on drastycznie większy niż na pozostałych powierzchniach, żeby się go pozbyć najzwyczajniej podkręcałem ustawienia rendera i noise znikał. Pisałeś że działasz na irr map popróbuj z qmc, kiedyś Pendzel próbował przemycić tu kilka prawd a propos samych nastaw/technikalii rendera ale jakoś mało kto chciał go wtedy słuchać a szkoda.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinero - tak sobie patrzę na ten render z "plamkami" który wrzuciłeś ostatnio i od czasu do czasu myślę jaka to może być przyczyna.

Jednak po tym zdaniu nasunęła mi się jedna myśl ponieważ wydawało mi się, że Ty jedziesz na QMC + LC :)

 

..Szczerze powiedziawszy to jestem Bardzo przyzwyczajony do IrrMapy...

 

Te "plamki" wyglądają tak jakbyś dał zbyt niski Interp. samples w Irradiance mapie - nie więcej jak 5-10 - tak strzelam:)

I pobawiłbym się jeszcze parametrem Color threshold (Clr thresh) być może jest zbyt wysoki na takie ciemne miejsca a przez to zbyt mało wrażliwy w miejscach słabo oświetlonych

 

Gdybyś był skłonny pokazać ustawienia IrrMapy to może wspólnymi siłami coś byśmy wykombinowali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przygody związane z małą ilością sampli w ciemnych miejscach powinno się dać zniwelować na trzy sposoby:

 

1. gamma=1 + srgb w vfb + wyższe ustawienia (wysokie czasy)

2. gamma=1 + srgb w vfb + opcja Don't affect colors (tylko rc4 i rc5)

3. gamma=2,2 czyli wypalenie gammy w render (bardzo ogranicza elastyczność LWF w post)

 

Dziwne placki wyglądają jak brak sampli, ale przy użyciu adaptive subdivision, a nie adaptive QMC.

 

Polecam oczywiście opcję 2 + adaptive QMC + HDR32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie miałem ostatnio czasu zbytnio tu zaglądać i testować wspólnie z wami, więc

Postanowiłem w nawale pracy zmusić się i zapodać małe objaśnienie jak ja to robie z tym lVFe i czy wogulę dobrze rozumiem to. Mam nadziej ze zamieszczony tu materiał przybliży komuś wiedze odnośnie lWFA.

 

Pozdrawiam.

 

2002916962301910753_rs.jpg

 

2006363660386763151_rs.jpg

 

2006087984715502846_rs.jpg

 

2000891930680763801_rs.jpg

 

2003163298200673189_rs.jpg

 

2002011442211062508_rs.jpg

 

2005347919367795973_rs.jpg

  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności.

Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyciągnąć jak najwięcej szczegółów powinieneś użyć catmull-rom

zrób sobie próbke z area i catmull, a sam zobaczysz

 

a co do kolorów i tekstur to zależy czy używasz input gamma i output gamma 2,2 czy 1 i czy używasz color correct... ja nie mam z tym problemów (tak mi się przynajmniej wydaje :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko porównanie jakości bumpu (a propos jakości textur)

61391daa4c9607b5.jpg

 

1) irr aa:catmull

2) qmc aa:catmull

3) irr aa: area 1,5

mam nadzieje że pomoże....

 

warto też odwiedzić kolegów...http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=117&unfold=exclusive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

routee już mnie uprzedził z tymi teksturkami, ale wrzucam jeszcze jeden przykład:

 

probagb7.jpg

 

po lewej to area, a po prawej catmull

przy cieńszych liniach (przerwach w boxie) area może spowodować, że w ogóle znikną.

 

Pinero: ustaw Twój ostatni render kuchni na catmull i spóbuj usunąć kaszke przez VFB (pisałem o tym niedawno w którymś poście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności.

Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min.

Pozdrawiam.

 

 

A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności