Jump to content
tadzio

LWF [linear workflow-discussion]

Recommended Posts

Jako ze LWF wzbudza sporo (lol) kontrowersji, piszcie tu swoje komenty na ten temat, uwagi i sposoby zastosowania LWF w praktyce. Mozecie rowniez wrzucac swoje rendery. Moze sie wspolnie czegos nauczymy;P

 

THEORY:

Gamma 2.2 setup: summary: workflow [from www.aversis.be - "gamma 2,2 setup tutorial"]

1. In max preferences enable gamma/lut correction and set gamma to 2.2.

2. Check affect color selectors and affect material editor.

3. Leave input and output gamma = 1.0.

4. In Vray color mapping, leave it set to linear, and set gamma to 2.2.

5. When loading a normal texture, specify it is gamma 2.2 in the bitmap loader.

6. HDRI maps don't need this correction as they are 1.0 textures.

7. Or use color correct plugin and specify gamma 2.2 there (don't do both!)

wiecej informacji:

http://www.gijsdezwart.nl/tutorials.php

http://3dlight.blogspot.com/2007/12/linear-workflow-introduction.html

http://asgvis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=57

http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm

 

pozdrawiam serdecznie

tadzio

 

 

 

Edited by tadzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

LWF to jest imho fetyszyzm - nie jest poprawny fizycznie i można o wiele lepsze efekty osiągnąć na expotencial mapingu. Sam zauważyłeś że sporo z tym problemu. I tak jest w istocie jak się ktoś przyzwyczaił do pracy w skali logarytmicznej. LWF chyba będzie tylko łatwiejszy dla osób które faktycznie pracowały dawniej na linearnej skali światła i jest sposobem na szybkie naniesienie fizycznej poprawności dla jasności obrazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LWF to jest imho fetyszyzm

 

Może trochę, ale wizualnie dostarcza takiego 'realizmu' poprzez wrażenie jakiejś abberacji i niedoskonałości 'zdjęcia'.

 

Jak ktoś ma jakąś obszerniejszą wiedzę to chętnie posłucham.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
HYNOL . no to jak jest w końcu...

,,nie jest poprawny fizycznie ,, czy ,,jest sposobem na szybkie naniesienie fizycznej poprawności dla jasności obrazu.,,

JA Uważam,że LWF nie jest do końca poprawny,tak jak ,,imitowanie,, przez nas różnych rodzajów oświetleń w naszych scenach.Jednak to dobre NARZĘDZIE,dające ciekawe efekty.Rendering przy tym jest znacznie bardziej naturalny,co zdążyło się już potwierdzić.

 

Bardzo jestem ciekaw gdzie się to potwierdziło :D. Bo na każdy jeden dobry obrazek z LWFem można pokazać podobny bez niego. Co do mojej wypowiedzi to jak najbardziej nie jest poprawny fizycznie, od świateł i rozkładu energii poczynając na kolorach obiektów kończąc. Korekcja gammy to symoulowanie efektu skali e^x i faktycznie nie jest naniesieniem fizycznej poprawności a jedynie metodą jej przybliżenia.

 

Oczywiście każdy powinien pracować tak jak mu wygodnie. Ja akurat nie widze problemu z osiągnięciem zadowalających rezultatów bez użycia LWF. Dopóki nie zobacze obrazke który mnie zmieli psychicznie, pozostane wierny metodom logarytmicznej kontroli ekspozycji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHVETI - Masz w sumie rację.Dodatkowo potraktować można zakończony renderin programem PT LENS , który dodaje wymienione przez Ciebie efekty.Kiedyś dałem taki wlaśnie rendering z przesadzonym efektem abberacji.Przykład poniżej.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31885&page=110

A tutaj poniżej-dla przykładu daję obrazek prze i po postprodukcji w photoshopie...dla porównania.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31885&page=136

 

Obrazków nie obejrzę bo mam ustawione maxymalne wyświetlanie postów na stronę - Ty masz stron 136 a ja 38 :)

 

Ale dzięki za info o programie - wydaje się być przydatny.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam gdziesz czy to bedzie poprawnie fizycznie czy nie, ma sie podobac klientowi/sobie/forum :p

LWF daje wieksze możliwości przy zabawie w charakterystyke kolorystyczna renderu, można łatwym sposobem wyciągnąć więcej color bleedingu zamiast mozolnie męczyć się testami ustawien rendera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie wiem czy ma głębszy sens w zagłębianie się w fizyczne właściwości tego...podnosi realizm i myślę że liczy się jednak efekt.

 

Poczytam trochę, potestuję i coś niecoś wrzucę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej.

Załączam mój mały test zabawy z fetyszyzmem (LWF) nie wiem czy jest to poprawne i czy wogulę widać te LWF, ale.. Próbowałem.

 

http://img153.imageshack.us/my.php?image=mooikaipo1ptem3.jpg

 

Co i jak zrobiłem..?! Generalnie nie ma tam jakiś zasadniczych zmian odnośnie samego typu pracy, załączam skrina,

 

http://img151.imageshack.us/my.php?image=gammasetkq2.jpg

 

którą gamę należy włączyć a jest ich parę.. Rederowałem to irr i lc. Maping na linear i generalnie to wszystko, puźnjiej pobawiłem się krzywymi w vrey, bufer ( często gubiłem kolor obrazka) i resztę w szkapie montowałem i tu sadze ze jest to najważniejsze zadanie, jaki należy wykonać stosując LWF.Mogę się mylić jest to moja pierwsza zabawa z LWF, więc chętnie wysłucham uwag i moich błędów, jakie popełniłem.

 

Wspólnie z pinero stwierdziliśmy ze przydałaby się jakaś prosta scenka tak do testowania, wiec dziś w pod wieczór postaram się ja powiesić gdzieś na serwerze w wersji max9 i 3dsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arch515:proszę wrzuć to gdzieś indziej a nie na imageshacka :( imageshack mi nie działa :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widze to wy głównie chromatic aberation próbujecie ładować na obrazki, a nie ma to nic wspólnego z LWF. To z kolei uważam za manieryzm. W dodatku nieporządany. Na marginesie dodam że CA występuje w zasadzie tylko w przypadku obiektywów szerokokątnych (38 lub mniej) i na obiektywach słabej jakości. Próba zbliżenia do fotorealizmu w ten sposób jest teoretycznie ok, tylko każdy fotograf powie wam że CA jest błędem który stara się wyeliminować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

arch fajne, podoba mi sie ten caly LWF. Z tego co wynika to typ color mapping musi byc linear i nie mozna exponentinala wtedy uzywac bo efektu nie bedzie widac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hynol czy Ty az tak jestes nastawiony "anty" do tego LWFa?

Nie pożądany dla fotografa, ale tu czemu nie...

Na forum mozna znalezc kilka pracek z aberacja i generalnie robia dobre wrazenie. Bo roznego rodzaju niedociagniecia fotograficzne fajnie wygladaja na renderze, nadajac mu klimat i wiekszy realizm.

Takze chodzi tu o realizm, ale takze o fajny/ciekawy efekt co juz nie raz wszyscy podkreslali...

pozdr

 

Nigdzie nie pisałem że jestem anty. Ja po prostu nie używam i nie widze potrzeby. Co kto woli. Ważny jest efekt a nie droga do niego. A już kompletnie nie rozumie skąd wyciągnołeś ten wniosek skoro pisałem o aberacji chromatycznej która ma się do LWF jak piernik do wiatraka. Co do "niedociągnięć" fotograficznych, to nie widze sensu stosowania ich tam gdzie być ich nie powinno. To co was podnieca i wydaje wam się ekstra "niedociągnieciem" fotograficznym mnie po prostu śmieszy, szczególnie gdy efekt nie powinien mieć miejsca (dalej nie dotyczy to LWFa, którego nie traktuje jako onego "niedociągnięcia" ;) ). Sporo osób wydaje się też nie rozróżniać pojęcia poprawności fizycznej i fotorealizmu. Sam pisałeś że robiąc wizualizacje dla klienta ważne jest takie ujęcie tematu i jego realizacja by spełniał on pewne kryteria (marketingowe, wizualne etc.) A wy tymczasem próbujecie robić zdjęcia do kalendarza Pirelli przy użyciu Zorki z plastikowym obiektywem przeciągniętym papierem ściernym. Bo efekt wygląda na fotografie. Tyle że bardzo kiepską.

 

Wracając do LWFa. Nie łudźcie się że włączycie go i od razu otrzymacie prace na poziomie prezentowanym przez najlepszych. Zakładacie że samo użycie LWFa prowadzi do osiągnięcia niesamowitych rezultatów. Ja natomiast jestem zdania że autorzy najlepszych prac LWFowskich byliby je w stanie bez problemu zrealizować w skali e^x. Co więcej uważam że LWF jest trudniejszy do opanowania od innych technik i nie mając podstaw oraz wyczucia światła i materiału, nic ciekawego nie zrobicie. Sami się śmiejecie z "noobów" proponując im instalacje "world creatora" jak tylko zapytają się o plugin do tworzenia skomplikowanych obiektów. Tutaj postępujecie podobnie, zakładając że za dotknięciem magicznego stuffa wasze źle oświetlone prace nagle ożyją i zachwycą publike. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki junior, no chyba tak..Z tego wychodzi tylko teraz nie wiem Np na przykład ma również wpływ, jakim silnikiem renderujesz.. To jest irr z lc.. Jak znajdę czas to spróbuje qmc z lc no i już na scence, którą przykładowo dałem..

Tadzio, – jeżeli nie możesz zassać z ripa podeślij mi mejla na Pm albo na gadu, zresztą napisałem ci to na gadu.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytajcie o LWF...odpowiem...

nie odpowiadaj. wrzuć zzipowaną scenę. będzie szybciej ;P

 

bardzo fajny projekt. obrazki trochę zbyt niebieskie. ciekawe jakby wyszło w wydruku. ale ta przekręcona kamera chyba jest najbardziej irytująca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba zacznę ( ustawianie kamery ,,, ) komuś zlecać...albo pójdę do lekarza od oczu...Trudno Ci nie przyznać racji ...

Camera Correction z reguły powoduje wysypywanie się i zamykanie sceny...nie mam pojęcia dlaczego,ale nie mogę używać,a to by zapewne coś zmieniło.

Jeżeli chodzi o wydruk,to myślę,że byłby napewno mniej niebieski ;)

Acha - Pytanie...może na forum jest zapytać o to lepiej...Starałem się dać na tej scenie w stojących lampach podobny materiał,jak Ty dałeś na lampie w łazience ( ostatnio pokazana na forum - lampa na blacie -pionowe pasy )

JAK GO ZROBIŁEŚ>?

z kamerą to było zupełnie bez złośliwości :)

ujęcie wygląda jakbyś miał "camera roll", elementy po prawej trzymają pion a po lewej chyla się. ale może to tylko moje zboczenie.

w temacie druku niebieskiego to też poważnie. może się okazać że cyjan przebije zbyt mocno i niebieskie "światła" będą mocniejsze od "cieni".

 

moja lampa to zwykły skan z katalogu wstawiony w selfilluminated stdmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje 2 pierwsze próby.

 

1 oświetlenie vrayplane.

2 vraysun +ps.

 

Obie IRRmap + Lc na dość wysokich ustawieniach tzn.

lc sampli 1500

 

irr HSph.70

Interp 10

 

Gamma 2,2

 

lwfep9.jpg

 

lwfsun1qu3.jpg

 

 

Pinero- Czy manipulujesz opcjami w color mappingu? Czy gdy oświetlasz scenę za pomocą vrayplane, na renderach pojawia ci się kasza, tak jak na mojej pierwszej próbie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy robisz cos dodatkowo z materialami/texturami? I czy renderujesz przy uzyciu frame buffera z wlaczonym 'display color in sRGB space'?

 

pytam bo zaczyna mnie sie to podobac : )

pozwolilem sobie pobawic sie Twoim obrazem, w razie czego wywale.

 

lwfka8.jpg

 

link: http://img522.imageshack.us/my.php?image=lwfpp0.jpg

 

czolem

pionier

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie ciekawi cos takiego, np w łazience wystarczy jedna żarówka żeby doświetlić dosć ładnie całość, mozna by odwzorowac wymiary pomieszczenia i moc zarówki i potem testować. Czy rzeczywiście sam exponential wystarczy rzeby doswietlić jak w rzeczywistości ? nie mam teraz maxa, więc sam tego nie przetestuje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się,czy nie załączyć tej sceny ( sklep ) do testów.

Byli byście skorzy do testowania świateł na niej ?

 

ofcourse ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak najbardziej ;]

male pytanko odosnie tego LWF

 

jakie kroki trzeba podjac zeby zaczac walczyc :

1. uzyc LINEAR MULTIPLY

2. ustawic game corection na 2.2

i czy mam uzywac vray frame bufor (czy jakos tak ;])

czy cos jeszcze ??

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, wyedytowalem post. Domyslilem sie ze odbiegne od glownego zalozenia dot. kolorystki, ot chcialem sprawdzic jak to wyjdzie po mojej zabawie w PS.

 

hm czyli wystarczy tylko zmienic ustawienia gamma i to wszystko, reszte dograc na zasadzie testow, az za proste to sie wydaje ;).

 

w PS pobawilem sie krzywymi, troche balansem kolorow, lekko wyostrzylem obrazek do tego pomieszalem nieco z warstwami, nic specjalnego. 'Ta fajna kasza' zdaje sie ze juz byla w Twoim renderze, po moich przerobkach tylko ja bardziej widac, tak mysle.

 

btw, niezle pracki na Twojej stronce mozna zobaczyc, gratki!

 

czolem

pionier

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Pinero a wogle fajne renderki robisz ;)

ale dalej cięzko mi skumac tego lwf`a calego.

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegancja-francja! Czuje sie luxus w tym wnetrzu. Wyczucie estetyki to Ty masz i to niezłe. Gratulacje:)...A z LWF-em jeszcze powalczymy ;)

PS. Nie ma za co;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy