Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 278
  • Wyświetleń 153,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

arch, super. skojarzyło mi się z serią filmów "cremaster". Klimat extra

Napisano

Dzięki chłopaki, RA niebawem twoje zasłonki pokarzemy, na razie jak czas jest to testy z nimi robie.:) Pozdro

Napisano

arch515 - fajny klimat ma dla mnie ta pracka. Wyszło wzorowo :)

Tylko prosiłbym o jakieś ustawienia

Napisano

wszytko o czym piszecie jest w fenomenalny sposób przedstawione na jednym z filmów Gnomona. " V-ray Lighting Techniques with Christopher Nichols"

w zasadzie tyle słów i wyjaśnień padło w tym wątku , że trudno określić co jest problemem i niejasnością.

Napisano

Zaczalem sie ostatnio bawic na wasz sposob i nie jestem do konca czy wychodzi mi to dobrze i czy to, co uzyskuje to faktycznie LWF. Dzialam przy pomocy tutoriali wymienionych wczesniej. Takie pytanko do was, czy kalibrujecie wasze monitory na gamme 2,2? Teraz bardziej indywidualnie:

 

tadzio: Twoje ostatnie rendery w tym dziale zrobily na mnie wrazenie. Moglbys napisac cos wiecej?

 

Pinero: Patrzac na Twoje wizki w dziale Architektura stwierdzilem, ze jeszcze dluga droga przede mna. Jak uzyskujesz ten fantastyczny, naturalny "glow" z okien np. Czy moglbys opisac swoja zasade walki z LWF? Napisac/nagrac krotki tutorial pt. "lwf by pinero" ;) ? Zdaje sobie sprawe, ze wiedza kosztuje, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze forum by na tym zyskalo troche....

 

Pozdrawiam!

Napisano

Dzieki wielkie.... To mi wystarczy :)

Napisano

tadzio dzieki za scenke ;] :

 

i987059_galeriatestlwf.jpg

 

Przejaralem ja strasznie w shopie, ale juz nie mam czasu teraz poprawiac ;):

Napisano

na `graina` jest bardzo prosta metoda w samych ustawieniach rendera o ile nie zależy komuś na czasie. swego czasu nawet qmc ustawione na 5 sampli było czyste jak szkło ...

Napisano

Pinero: Z tym cie odeśle do Gnomology. W filmiku o ustawieniach vraya gosc tlumaczy ten problem. Łazi o to że vray w ciemnych miejscach za uśrednia, bo przyjmuje że tam jest ciemno i nie bedzie widać, a jak później podciągniesz gamma to noise robi sie widoczny. Gosc pokazuje jak to rozwiązać że można ustawić gamme dla vraya tylko dla celu probkowania a nie dla celu wyświetlania/renderowania. Problem w tym że gość pracuje na RC4 a w RC3 jakoś tej opcji nie widziałem (chociaż przyznam się że nie testowałem też, bo ostatnio za duzo mam modelowania żeby się bawić w rendery testowe).

Mam nadzieje ze to to, jesli nie to to znaczy ze cos mi sie poplątało i bredze.

 

Edit: wstawilem malutkiego screena z tego filmiku zeby nie bylo ze bredze calkowicie, mam nadzieje ze taki wycinek nie lamie niczyich praw :)

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

patrząc na viz to szczerze nie widać zbytnio wyśrubowanych ustawień... wygląda jakbyś spong`a w ps dodał. Gdzieś pisałeś że używasz Irr pokaż ustawienia tego i AA

(to z kolei jest na bardzo niskich setach `co prawda używam qmc jako głownego` ale patrząc na noise na całości ten na wazie jest 'nie rażący')

6642ee96a1ff3d74.jpg

pzdr

Napisano

hi

a mi w ciemnych miejscach sie takie placki dziwne robia, dlaczego? :)

 

Render prosto z 3dsmax`a

2003448933108159136_rs.jpg

Po Photoshop`ie

2003470214389750393_rs.jpg

 

pozdrawiam i czekam na pomoc :]

Napisano

Mi wyszło coś takiego. Zaczynam dopiero z LWF'em więc chętnie dowiem się co nie tak zrobiłem.

Napisano

Czesc drogi Pinero :)

a chcialem rozjasnic i takie grzyby wyszly, to jezeli chce uzywac LWF`a to scenia nie moze byc za ciemna ? Zawsze myslalem ze lwf rozjasnia.

A co do Color Mapping to Linear, dlatego takie przepalenia na zaslonach, a probowales moze z Exponentinal ?

El0 :)

Napisano

...ta sama scena tyle że zbudowana raz jeszcze `ustawienia standardowe` przynajmniej na moim monitorze problem ziarna nie występuje

 

645ef94e18f2c528.jpg

pzdr

Napisano

Jeszcze raz to samo;):

 

galeriapsptyc7.jpg

 

moze byc??

 

Pozdro!

Napisano
obiektyw z butelki po piwie?

 

Ale o so chodzii

 

kompozycja, dof, perspektywa?

Napisano

Pewnie o totalnie nierealną i zakłócającą odbiór rendera aberrację. Gdyby nie to, to bardzo fajnie.

Napisano

George82 - ale trzeba przyznać że bardzo realistycznie wyszło, chociaż aberracja za mocna to fakt

Napisano

dzieki wszystkim, opamietam sie nastepnym razem ;)

 

Pozdrawiam!

Napisano

szczerze to z tym owym `ziarnem na ciemnych obiektach` nigdy nie miałem problemu i nigdy nie był on drastycznie większy niż na pozostałych powierzchniach, żeby się go pozbyć najzwyczajniej podkręcałem ustawienia rendera i noise znikał. Pisałeś że działasz na irr map popróbuj z qmc, kiedyś Pendzel próbował przemycić tu kilka prawd a propos samych nastaw/technikalii rendera ale jakoś mało kto chciał go wtedy słuchać a szkoda.....

Napisano

Pinero - tak sobie patrzę na ten render z "plamkami" który wrzuciłeś ostatnio i od czasu do czasu myślę jaka to może być przyczyna.

Jednak po tym zdaniu nasunęła mi się jedna myśl ponieważ wydawało mi się, że Ty jedziesz na QMC + LC :)

 

..Szczerze powiedziawszy to jestem Bardzo przyzwyczajony do IrrMapy...

 

Te "plamki" wyglądają tak jakbyś dał zbyt niski Interp. samples w Irradiance mapie - nie więcej jak 5-10 - tak strzelam:)

I pobawiłbym się jeszcze parametrem Color threshold (Clr thresh) być może jest zbyt wysoki na takie ciemne miejsca a przez to zbyt mało wrażliwy w miejscach słabo oświetlonych

 

Gdybyś był skłonny pokazać ustawienia IrrMapy to może wspólnymi siłami coś byśmy wykombinowali ;)

Napisano

Ja np uzywam caly czas qmc+lc i nie zauwazylem u siebie takiego problemu......

 

Pozdrawiam!

Napisano

Wszystkie przygody związane z małą ilością sampli w ciemnych miejscach powinno się dać zniwelować na trzy sposoby:

 

1. gamma=1 + srgb w vfb + wyższe ustawienia (wysokie czasy)

2. gamma=1 + srgb w vfb + opcja Don't affect colors (tylko rc4 i rc5)

3. gamma=2,2 czyli wypalenie gammy w render (bardzo ogranicza elastyczność LWF w post)

 

Dziwne placki wyglądają jak brak sampli, ale przy użyciu adaptive subdivision, a nie adaptive QMC.

 

Polecam oczywiście opcję 2 + adaptive QMC + HDR32

Napisano

tolas: zrobiłem kilka prób i sposób 3 nic nie daje - nie ma żadnych różnic (ani czasowych ani jakościowych), natomiast 3 sposób poprawia jakość jeśli chodzi o małą ilość sampli. No chyba że w tym 2 sposobie coś źle robie :P

ps. Co to HDR32?

Napisano

tzn co mam podciągnąć? w psie chyba sie nie da zrobić z obrazka, który ma ziarno na ciemnych miejscach idealnego??

Napisano

pioootras ---> Spróbuj podbić gammę do 2.2 i włączyć 'don't affect colors' jeśli masz dostępną tą opcję

Napisano

to co wrzuciłem to jest mega powiększenie tego fragmentu żeby było widać co się dzieje. Niestety podciąganie tego w psie nic nie daje (dalej jest kaszka), a jak widać na 3 próbce już tego nie ma (czyli da się to zrobić)

Napisano

to moje próby z LWF, nie wiem jeszcze do końca o co chodzi to ale prosze o konstruktywną krytykę:)

 

my.php?image=kuchpopriu5.jpg

Pierwszy post:)

Napisano

Witam.

Nie miałem ostatnio czasu zbytnio tu zaglądać i testować wspólnie z wami, więc

Postanowiłem w nawale pracy zmusić się i zapodać małe objaśnienie jak ja to robie z tym lVFe i czy wogulę dobrze rozumiem to. Mam nadziej ze zamieszczony tu materiał przybliży komuś wiedze odnośnie lWFA.

 

Pozdrawiam.

 

2002916962301910753_rs.jpg

 

2006363660386763151_rs.jpg

 

2006087984715502846_rs.jpg

 

2000891930680763801_rs.jpg

 

2003163298200673189_rs.jpg

 

2002011442211062508_rs.jpg

 

2005347919367795973_rs.jpg

Napisano
że jak, ten pierwszy niby jest czysto z rendera a ten drugi po PS-ie? ;> nie wierze;pp nie no, super;)

leci rep

 

dokladnie tak jak piszesz:) i dzieki.

Napisano

nie no arch515 super podpowiedz jezcze czego w Psie uzywasz do podkrecenia

jaki narzedzi Krzywa tonalna ?? :]

thx

Napisano

arch515: no i oczywiście podaj sprzęt i czas renderu... wtedy chyba będzie już komplet :)

Napisano

Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności.

Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min.

Pozdrawiam.

Napisano

Area tak do końca nie załatwia sprawy... rozmywa tylko obraz. W ten sposób traci się troche detali np. bump na teksturach jest gorszy.

Ale jak ktoś tak lubi :P

Napisano
No dobra...to rozkręćmy to trochę :)

LWF często powoduje ,,zacieranie,, się ostrości i jakości tekstur - szczególnie ciemnych..

chyba nie bardzo....

Napisano

żeby wyciągnąć jak najwięcej szczegółów powinieneś użyć catmull-rom

zrób sobie próbke z area i catmull, a sam zobaczysz

 

a co do kolorów i tekstur to zależy czy używasz input gamma i output gamma 2,2 czy 1 i czy używasz color correct... ja nie mam z tym problemów (tak mi się przynajmniej wydaje :P )

Napisano

na szybko porównanie jakości bumpu (a propos jakości textur)

61391daa4c9607b5.jpg

 

1) irr aa:catmull

2) qmc aa:catmull

3) irr aa: area 1,5

mam nadzieje że pomoże....

 

warto też odwiedzić kolegów...http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=117&unfold=exclusive

Napisano

routee już mnie uprzedził z tymi teksturkami, ale wrzucam jeszcze jeden przykład:

 

probagb7.jpg

 

po lewej to area, a po prawej catmull

przy cieńszych liniach (przerwach w boxie) area może spowodować, że w ogóle znikną.

 

Pinero: ustaw Twój ostatni render kuchni na catmull i spóbuj usunąć kaszke przez VFB (pisałem o tym niedawno w którymś poście).

Napisano
Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności.

Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min.

Pozdrawiam.

 

 

A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności