Napisano 6 Czerwiec 200717 l Dzięki chłopaki, RA niebawem twoje zasłonki pokarzemy, na razie jak czas jest to testy z nimi robie.:) Pozdro
Napisano 6 Czerwiec 200717 l arch515 - fajny klimat ma dla mnie ta pracka. Wyszło wzorowo :) Tylko prosiłbym o jakieś ustawienia
Napisano 12 Czerwiec 200717 l wszytko o czym piszecie jest w fenomenalny sposób przedstawione na jednym z filmów Gnomona. " V-ray Lighting Techniques with Christopher Nichols" w zasadzie tyle słów i wyjaśnień padło w tym wątku , że trudno określić co jest problemem i niejasnością.
Napisano 11 Lipiec 200717 l Zaczalem sie ostatnio bawic na wasz sposob i nie jestem do konca czy wychodzi mi to dobrze i czy to, co uzyskuje to faktycznie LWF. Dzialam przy pomocy tutoriali wymienionych wczesniej. Takie pytanko do was, czy kalibrujecie wasze monitory na gamme 2,2? Teraz bardziej indywidualnie: tadzio: Twoje ostatnie rendery w tym dziale zrobily na mnie wrazenie. Moglbys napisac cos wiecej? Pinero: Patrzac na Twoje wizki w dziale Architektura stwierdzilem, ze jeszcze dluga droga przede mna. Jak uzyskujesz ten fantastyczny, naturalny "glow" z okien np. Czy moglbys opisac swoja zasade walki z LWF? Napisac/nagrac krotki tutorial pt. "lwf by pinero" ;) ? Zdaje sobie sprawe, ze wiedza kosztuje, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze forum by na tym zyskalo troche.... Pozdrawiam!
Napisano 2 Sierpień 200717 l tadzio dzieki za scenke ;] : Przejaralem ja strasznie w shopie, ale juz nie mam czasu teraz poprawiac ;):
Napisano 2 Sierpień 200717 l na `graina` jest bardzo prosta metoda w samych ustawieniach rendera o ile nie zależy komuś na czasie. swego czasu nawet qmc ustawione na 5 sampli było czyste jak szkło ...
Napisano 2 Sierpień 200717 l Pinero: Z tym cie odeśle do Gnomology. W filmiku o ustawieniach vraya gosc tlumaczy ten problem. Łazi o to że vray w ciemnych miejscach za uśrednia, bo przyjmuje że tam jest ciemno i nie bedzie widać, a jak później podciągniesz gamma to noise robi sie widoczny. Gosc pokazuje jak to rozwiązać że można ustawić gamme dla vraya tylko dla celu probkowania a nie dla celu wyświetlania/renderowania. Problem w tym że gość pracuje na RC4 a w RC3 jakoś tej opcji nie widziałem (chociaż przyznam się że nie testowałem też, bo ostatnio za duzo mam modelowania żeby się bawić w rendery testowe). Mam nadzieje ze to to, jesli nie to to znaczy ze cos mi sie poplątało i bredze. Edit: wstawilem malutkiego screena z tego filmiku zeby nie bylo ze bredze calkowicie, mam nadzieje ze taki wycinek nie lamie niczyich praw :) pozdrawiam Mirach
Napisano 2 Sierpień 200717 l patrząc na viz to szczerze nie widać zbytnio wyśrubowanych ustawień... wygląda jakbyś spong`a w ps dodał. Gdzieś pisałeś że używasz Irr pokaż ustawienia tego i AA (to z kolei jest na bardzo niskich setach `co prawda używam qmc jako głownego` ale patrząc na noise na całości ten na wazie jest 'nie rażący') pzdr
Napisano 3 Sierpień 200717 l hi a mi w ciemnych miejscach sie takie placki dziwne robia, dlaczego? :) Render prosto z 3dsmax`a Po Photoshop`ie pozdrawiam i czekam na pomoc :]
Napisano 3 Sierpień 200717 l Mi wyszło coś takiego. Zaczynam dopiero z LWF'em więc chętnie dowiem się co nie tak zrobiłem.
Napisano 3 Sierpień 200717 l Czesc drogi Pinero :) a chcialem rozjasnic i takie grzyby wyszly, to jezeli chce uzywac LWF`a to scenia nie moze byc za ciemna ? Zawsze myslalem ze lwf rozjasnia. A co do Color Mapping to Linear, dlatego takie przepalenia na zaslonach, a probowales moze z Exponentinal ? El0 :)
Napisano 3 Sierpień 200717 l ...ta sama scena tyle że zbudowana raz jeszcze `ustawienia standardowe` przynajmniej na moim monitorze problem ziarna nie występuje pzdr
Napisano 5 Sierpień 200717 l obiektyw z butelki po piwie? Ale o so chodzii kompozycja, dof, perspektywa?
Napisano 5 Sierpień 200717 l Pewnie o totalnie nierealną i zakłócającą odbiór rendera aberrację. Gdyby nie to, to bardzo fajnie.
Napisano 5 Sierpień 200717 l George82 - ale trzeba przyznać że bardzo realistycznie wyszło, chociaż aberracja za mocna to fakt
Napisano 6 Sierpień 200717 l szczerze to z tym owym `ziarnem na ciemnych obiektach` nigdy nie miałem problemu i nigdy nie był on drastycznie większy niż na pozostałych powierzchniach, żeby się go pozbyć najzwyczajniej podkręcałem ustawienia rendera i noise znikał. Pisałeś że działasz na irr map popróbuj z qmc, kiedyś Pendzel próbował przemycić tu kilka prawd a propos samych nastaw/technikalii rendera ale jakoś mało kto chciał go wtedy słuchać a szkoda.....
Napisano 6 Sierpień 200717 l Pinero - tak sobie patrzę na ten render z "plamkami" który wrzuciłeś ostatnio i od czasu do czasu myślę jaka to może być przyczyna. Jednak po tym zdaniu nasunęła mi się jedna myśl ponieważ wydawało mi się, że Ty jedziesz na QMC + LC :) ..Szczerze powiedziawszy to jestem Bardzo przyzwyczajony do IrrMapy... Te "plamki" wyglądają tak jakbyś dał zbyt niski Interp. samples w Irradiance mapie - nie więcej jak 5-10 - tak strzelam:) I pobawiłbym się jeszcze parametrem Color threshold (Clr thresh) być może jest zbyt wysoki na takie ciemne miejsca a przez to zbyt mało wrażliwy w miejscach słabo oświetlonych Gdybyś był skłonny pokazać ustawienia IrrMapy to może wspólnymi siłami coś byśmy wykombinowali ;)
Napisano 7 Sierpień 200717 l Ja np uzywam caly czas qmc+lc i nie zauwazylem u siebie takiego problemu...... Pozdrawiam!
Napisano 18 Sierpień 200717 l Wszystkie przygody związane z małą ilością sampli w ciemnych miejscach powinno się dać zniwelować na trzy sposoby: 1. gamma=1 + srgb w vfb + wyższe ustawienia (wysokie czasy) 2. gamma=1 + srgb w vfb + opcja Don't affect colors (tylko rc4 i rc5) 3. gamma=2,2 czyli wypalenie gammy w render (bardzo ogranicza elastyczność LWF w post) Dziwne placki wyglądają jak brak sampli, ale przy użyciu adaptive subdivision, a nie adaptive QMC. Polecam oczywiście opcję 2 + adaptive QMC + HDR32
Napisano 20 Sierpień 200717 l tolas: zrobiłem kilka prób i sposób 3 nic nie daje - nie ma żadnych różnic (ani czasowych ani jakościowych), natomiast 3 sposób poprawia jakość jeśli chodzi o małą ilość sampli. No chyba że w tym 2 sposobie coś źle robie :P ps. Co to HDR32?
Napisano 20 Sierpień 200717 l tzn co mam podciągnąć? w psie chyba sie nie da zrobić z obrazka, który ma ziarno na ciemnych miejscach idealnego??
Napisano 20 Sierpień 200717 l pioootras ---> Spróbuj podbić gammę do 2.2 i włączyć 'don't affect colors' jeśli masz dostępną tą opcję
Napisano 20 Sierpień 200717 l http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=584484#post584484 tak zrobiłem i jakoś nie pomogło
Napisano 20 Sierpień 200717 l to co wrzuciłem to jest mega powiększenie tego fragmentu żeby było widać co się dzieje. Niestety podciąganie tego w psie nic nie daje (dalej jest kaszka), a jak widać na 3 próbce już tego nie ma (czyli da się to zrobić)
Napisano 23 Sierpień 200717 l to moje próby z LWF, nie wiem jeszcze do końca o co chodzi to ale prosze o konstruktywną krytykę:) Pierwszy post:)
Napisano 23 Sierpień 200717 l Witam. Nie miałem ostatnio czasu zbytnio tu zaglądać i testować wspólnie z wami, więc Postanowiłem w nawale pracy zmusić się i zapodać małe objaśnienie jak ja to robie z tym lVFe i czy wogulę dobrze rozumiem to. Mam nadziej ze zamieszczony tu materiał przybliży komuś wiedze odnośnie lWFA. Pozdrawiam.
Napisano 23 Sierpień 200717 l że jak, ten pierwszy niby jest czysto z rendera a ten drugi po PS-ie? ;> nie wierze;pp nie no, super;) leci rep
Napisano 23 Sierpień 200717 l że jak, ten pierwszy niby jest czysto z rendera a ten drugi po PS-ie? ;> nie wierze;pp nie no, super;) leci rep dokladnie tak jak piszesz:) i dzieki.
Napisano 24 Sierpień 200717 l nie no arch515 super podpowiedz jezcze czego w Psie uzywasz do podkrecenia jaki narzedzi Krzywa tonalna ?? :] thx
Napisano 24 Sierpień 200717 l arch515: no i oczywiście podaj sprzęt i czas renderu... wtedy chyba będzie już komplet :)
Napisano 24 Sierpień 200717 l Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam.
Napisano 25 Sierpień 200717 l Area tak do końca nie załatwia sprawy... rozmywa tylko obraz. W ten sposób traci się troche detali np. bump na teksturach jest gorszy. Ale jak ktoś tak lubi :P
Napisano 25 Sierpień 200717 l No dobra...to rozkręćmy to trochę :) LWF często powoduje ,,zacieranie,, się ostrości i jakości tekstur - szczególnie ciemnych.. chyba nie bardzo....
Napisano 25 Sierpień 200717 l żeby wyciągnąć jak najwięcej szczegółów powinieneś użyć catmull-rom zrób sobie próbke z area i catmull, a sam zobaczysz a co do kolorów i tekstur to zależy czy używasz input gamma i output gamma 2,2 czy 1 i czy używasz color correct... ja nie mam z tym problemów (tak mi się przynajmniej wydaje :P )
Napisano 25 Sierpień 200717 l na szybko porównanie jakości bumpu (a propos jakości textur) 1) irr aa:catmull 2) qmc aa:catmull 3) irr aa: area 1,5 mam nadzieje że pomoże.... warto też odwiedzić kolegów...http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=117&unfold=exclusive
Napisano 26 Sierpień 200717 l routee już mnie uprzedził z tymi teksturkami, ale wrzucam jeszcze jeden przykład: po lewej to area, a po prawej catmull przy cieńszych liniach (przerwach w boxie) area może spowodować, że w ogóle znikną. Pinero: ustaw Twój ostatni render kuchni na catmull i spóbuj usunąć kaszke przez VFB (pisałem o tym niedawno w którymś poście).
Napisano 29 Sierpień 200717 l Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam. A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto