Gość koziorozec69 Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Witajcie! Mam prośbę.Potrzebuję pomoc w przekonwertowaniu pliku z 3ds(*.max) na taki by odtworzyć to w AutoCadzie (dxf, dwg). Jesli ktos moze mi pomóc , prosze dajcie mi znac a ja prześlę model Dodge'a Caravana, plik ok. 9M. Z góry dziekuję :-))
3D man Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 (edytowane) Moge to zrobić: [email protected] - pisz nawet teraz. edit: Jutro w piątek jestem do 9 rano, a potem przy kompie bede po 20. Ale bardziej rano. Edytowane 11 Marzec 2010 przez 3D man
slide Napisano 21 Czerwiec 2010 Napisano 21 Czerwiec 2010 Próbuję robić swój pierwszy model samochodu. Oczywiście jestem świeżak w 3D. Szukałem odpowiedniego przykładowego tutoriala. Próbowałem tego z "Samochodem rajdowym Pegueot 206 WRC" ale mi nie szło, motałem się z tym wszystkim. Znalazłem w końcu coś od czego ruszyłem z miejsca, stworzyłem ogólną bryłę auta ale nie wiem co dalej bo tutek się skończył ;) Chodzi o ten tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=JiBgGS4Bt28 Nie ma więcej części, pisałem do kolesia, nie wstawione bo limit 10min na YT. Na tym na razie stanąłem. Polecicie mi jakiś dobry tutorial z którym mogę kontynuować to co zacząłem.
triathlon Napisano 22 Czerwiec 2010 Napisano 22 Czerwiec 2010 Chodzi o ten tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=JiBgGS4Bt28 Nie ma więcej części, pisałem do kolesia, nie wstawione bo limit 10min na YT. Zajrzyj tu : Chyba jest całość. Pozdrawiam! 1
slide Napisano 22 Czerwiec 2010 Napisano 22 Czerwiec 2010 Dzięki wielkie, o to właśnie chodziło. Że też wujek google mi tego nie pokazał... Browar! No to będe sobie dłubał powoli.
Filippo Napisano 23 Czerwiec 2010 Napisano 23 Czerwiec 2010 Mam pytanie, nie wiem czy było, jak się powtarzam to sorry. Czy do zrobienia opony trzeba modelować bieżnik czy wystarczy nałożyć odpowiednią teksturę?
blinq Napisano 23 Czerwiec 2010 Napisano 23 Czerwiec 2010 Mam pytanie, nie wiem czy było, jak się powtarzam to sorry. Czy do zrobienia opony trzeba modelować bieżnik czy wystarczy nałożyć odpowiednią teksturę? Jeżeli planujesz jakieś zbliżenia to wymodeluj. Jeżeli nie to wystarczy teksturka i jakiś bump Pozdro
Gość danon.14 Napisano 27 Czerwiec 2010 Napisano 27 Czerwiec 2010 Chciałbym zrobić model auta, lecz nie sposobem obrysowywania go splineami ale plane ,tak jak na większości tutorialach. Tylko mam (dla was zapewne banalny) problem: jak oni to robią ,że ciągnąc za krawędz robi się druga tworząc następny polygon.Pomóżcie plis!
slide Napisano 27 Czerwiec 2010 Napisano 27 Czerwiec 2010 Przeciągasz z Shiftem :) Obczaj przykładowy tutorial pare linków wyżej. Pozdrawiam.
Lorilay Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 w tym tutorialu autor używa często narzędzia cut. Jednak ten cut nie jest taki zwykły, bo stworzone vertexy łączy mu w trójkąty z resztą siatki... Ja jak nie spróbuję użyć cut'a to zawsze vertexy zostają "wolne" tworząc poligony złożone z wielu krawędzi... Czy tam jest włączona jakaś opcja specjalna czy to jakiś plugin? ktoś wie może? :) priti priti please :)
Wizzardius Napisano 26 Wrzesień 2010 Napisano 26 Wrzesień 2010 Ciągle szukam na bluprints.com jakiś BP żeby były z boku, przodu tyłu i GÓRY, i nie moge znaleść zawsze któregoś z tych nie ma ;/ Mógłby ktoś zapodać BP jakiegoś easy do wykania autka?
woody Napisano 27 Wrzesień 2010 Napisano 27 Wrzesień 2010 Tutaj szukaj tylko tych pozycji przy których są 4ry zielone ptaszki (kolumny F, T, R, S)
filroz Napisano 26 Październik 2010 Napisano 26 Październik 2010 Witam wszystkich. Jestem bardzo poczatkujacy w 3d maxie zaczolem robi jakis miesiac temu i od tamtego czasu poswiecam jakies 3-4h w tygodniu na maxa. Chcialbym sobie wymodelowac jakis samochod, jednak sam nie jestem w stanie. Prosze o podanie jakiegos w miare prostego tutoriala najlepiej po polsku. :] Widzialem na poczatku tego tematu mase linkow ale niestety wiekszosc juz nie dziala. Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc :]
Smoku Napisano 26 Październik 2010 Napisano 26 Październik 2010 http://www.youtube.com/watch?v=2qCXlbCxp0s&feature=related Uważam to za przystępny tutek, ponieważ może nie należy do najprostszych ale, poruszą wiele zagadnień z zakresu modelowania samochodów. Od ustawienia sobie Blueprintów przez modeling do oświetlenia i renderu.w 64 kawałkach No i można przejrzeć forumowe tutki do maxa, też pare ciekawostek jest, na którejś stronie jest przeszukaj http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max Pozdro
filroz Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 Tutorial naprawde swietny, szkoda tylko ze nie po polsku :]
Smoku Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 Tam jest to robione tak po woli że mogli by mówić po chińsku. Wszystko widać :) Ja nie znając angielskiego wszystko zrozumiałem
Gość MajkelB Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 Mam pytanko, zabrałem się za tworzenie samochodu z tego tutoriala http://vimeo.com/6865165 i utknąłem w 3:41... a dokładnie gdzie znajdę te opcję, która została użyta. Prosiłbym o konkretną odopwiedź.
GrandPa Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 @Smoku, czy moglbys mi powiedziec jakiego stopnia Iteration uzywasz w MS podczas robienia swoich pracek? Z gory dziekuje :)
Bubu Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 GrandPa przewaznie kazdy robi x2, jeszcze zalezy jaka technika robiony jest model ;]
Kubajaniak Napisano 8 Marzec 2011 Napisano 8 Marzec 2011 Mam pytanko, zabrałem się za tworzenie samochodu z tego tutoriala http://vimeo.com/6865165 i utknąłem w 3:41... a dokładnie gdzie znajdę te opcję, która została użyta. Prosiłbym o konkretną odopwiedź. Prawy myszki i "cut"
Smoku Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 GrandPa x2. Ale mówimy o modelu już scolleapsowanym z x1 więc jakoby x3 :)
Gość Limon Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Witam, Zaczynam modelować samochód w poly i są to moje pierwsze poczynania z trójwymiarem. Coś już tam mam i chcę sobie to odbić przez symmetry, wszystko działa, druga strona też się modyfikuje, ale jak widać na załączonym obrazku ta część dodana przez program nie jest tak do końca wielkości części pierwotnej. Próbowałem przedłużać tą pierwotną część, żeby przesunąć też oś symetrii i dopiero wtedy podziałać poleceniem symmetry, a ta oś symetrii i tak uparcie zostaje w tym samym miejscu...utknąłem, pomocy. http://img713.imageshack.us/img713/3271/gtrw.jpg
Kubajaniak Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Rozwiń symmetry plusikiem, kliknij mirror i przesuń np w widoku top miejsce od którego ma się zaczynać odbicie.
Gość Limon Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Dzięki! Tak właśnie myślałem, że mój problem jest banalny- już wszystko działa. Wcześniej nie potrafiłem przesunąć odbicia. :)
o_r_z_e_c_h Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 Witam, Czy moja siatka jest poprawna, czy lepiej zacząć od nowa? Co robię źle? https://picasaweb.google.com/105243332659178233856/MercedesSL500# Dopiero zaczynam naukę blendera i nigdy nie robiłem autek, tutaj mój model: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/9/9b/20090812122344!Mercedes_SL_500_front.JPG
Simple_man Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 Zły dział. A Model tragedia. przerób tutka jakiegoś i będzie lepiej.
o_r_z_e_c_h Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Dzięki za odpowiedź, trochę się pouczę z tutków i na wakacjach może jakiegoś wipa wrzucę.
Dobrotek Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Na forum CGCars o ile dobrze pamiętam, znalazłem linka do pdfa, w którym jest objaśnione jak zrobić samochód przy pomocy boxmodelingu autorstwa LionTR'a. Wtedy jak pobierałem to albo linki były padnięte, albo wiecznie zajęte przez osiedlówkę (hosting). Zarzucam tutaj z multiupload, pewnie niejednemu się przyda :) ~8MB dobrego tutoriala http://www.multiupload.com/857MV80AWW
Gość Nataku04 Napisano 7 Luty 2012 Napisano 7 Luty 2012 Macie może jakieś materiały do ICEMSurfa?? :)
pit33 Napisano 1 Marzec 2012 Napisano 1 Marzec 2012 Witam Jestem zielony w tworzeniu grafiki 3d ale mam pytanie i zarazem prośbę. Kwestia jest tego typu że chcę zrobić model samochodu w skali 1:5 (konkretnie Audi R8) i znalazłem na "you tube" filmik jak gość chyba robi replikę samochodu, a na jego filmikach jest właśnie zrobiony model na komputerze w programie "3D Max 2009" gdzie auto ma zrobioną siatkę którą później można wydrukować i skleić z tego szkielet auta który w późniejszej fazie można wypełnić gliną. Więc moje pytanie brzmi jak duży jest to problem, aby wykonać taki szkielet 3D ? ewentualnie ile kosztowałoby zlecenie zrobienia takiego projektu 3D ?? ps: a tu jest link o co mi chodzi: oczywiście z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) pozdrawiam
Hooch Napisano 1 Marzec 2012 Napisano 1 Marzec 2012 Modele 3d można znaleźść już za darmo w interncie.
pit33 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 troszkę wczoraj pogrzebałem u wujka Google :) no i mam już model mojego Audi R8, tylko teraz mała prośba jak zrobić tą siatkę do szablonów żebym mógł sobie wydrukować tak jak to jest na tym filmiku - - a tu fotka z mojego monitora
pit33 Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 fotka - http://imageshack.us/photo/my-images/210/3dsmaxaudir8.jpg/
pit33 Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 (edytowane) Witam Udało mi się zrobić przekroje maski przy pomocy filmiku z youtube -http://www.youtube.com/watch?v=dTg5kpzXkJg - tylko teraz mam pytanie gdzie zapisują się moje przekroje ? tu zdjęcie z pulpitu - http://imageshack.us/photo/my-images/197/maskab.jpg/ - z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam Edytowane 14 Marzec 2012 przez pit33
pit33 Napisano 14 Marzec 2012 Napisano 14 Marzec 2012 hmmm nikt nie potrafi pomóc w kwestii przekrojów ??
pred497 Napisano 2 Kwiecień 2014 Napisano 2 Kwiecień 2014 [video=youtube;OI-mUCaPevk] [video=youtube;ZQ79jiD3-4w] [video=youtube;gRMNqE-WnG4]
Gość Krysia26 Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 te modelowanie nissana wyglada niezle, sam sie podejme tego wyzwania, zobaczymy co wyjdzie
natas Napisano 6 Marzec 2016 Napisano 6 Marzec 2016 Gdzie znaleźć bardzo dokładne blueprinty samochodowych części najlepiej z wymiarami?
Rekomendowane odpowiedzi