Skocz do zawartości

Samochody - kompendium


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość koziorozec69
Napisano

Witajcie! Mam prośbę.Potrzebuję pomoc w przekonwertowaniu pliku z 3ds(*.max) na taki by odtworzyć to w AutoCadzie (dxf, dwg). Jesli ktos moze mi pomóc , prosze dajcie mi znac a ja prześlę model Dodge'a Caravana, plik ok. 9M.

Z góry dziekuję :-))

Napisano

Próbuję robić swój pierwszy model samochodu. Oczywiście jestem świeżak w 3D. Szukałem odpowiedniego przykładowego tutoriala. Próbowałem tego z "Samochodem rajdowym Pegueot 206 WRC" ale mi nie szło, motałem się z tym wszystkim.

Znalazłem w końcu coś od czego ruszyłem z miejsca, stworzyłem ogólną bryłę auta ale nie wiem co dalej bo tutek się skończył ;) Chodzi o ten tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=JiBgGS4Bt28 Nie ma więcej części, pisałem do kolesia, nie wstawione bo limit 10min na YT. Na tym na razie stanąłem. Polecicie mi jakiś dobry tutorial z którym mogę kontynuować to co zacząłem.

Napisano

Mam pytanie, nie wiem czy było, jak się powtarzam to sorry.

Czy do zrobienia opony trzeba modelować bieżnik czy wystarczy nałożyć odpowiednią teksturę?

Napisano
Mam pytanie, nie wiem czy było, jak się powtarzam to sorry.

Czy do zrobienia opony trzeba modelować bieżnik czy wystarczy nałożyć odpowiednią teksturę?

 

Jeżeli planujesz jakieś zbliżenia to wymodeluj. Jeżeli nie to wystarczy teksturka i jakiś bump

 

Pozdro

Gość danon.14
Napisano

Chciałbym zrobić model auta, lecz nie sposobem obrysowywania go splineami ale plane ,tak jak na większości tutorialach. Tylko mam (dla was zapewne banalny) problem: jak oni to robią ,że ciągnąc za krawędz robi się druga tworząc następny polygon.Pomóżcie plis!

Napisano

 

w tym tutorialu autor używa często narzędzia cut. Jednak ten cut nie jest taki zwykły, bo stworzone vertexy łączy mu w trójkąty z resztą siatki...

Ja jak nie spróbuję użyć cut'a to zawsze vertexy zostają "wolne" tworząc poligony złożone z wielu krawędzi...

Czy tam jest włączona jakaś opcja specjalna czy to jakiś plugin?

ktoś wie może? :) priti priti please :)

Napisano

Ciągle szukam na bluprints.com jakiś BP żeby były z boku, przodu tyłu i GÓRY, i nie moge znaleść zawsze któregoś z tych nie ma ;/ Mógłby ktoś zapodać BP jakiegoś easy do wykania autka?

Napisano

Witam wszystkich. Jestem bardzo poczatkujacy w 3d maxie zaczolem robi jakis miesiac temu i od tamtego czasu poswiecam jakies 3-4h w tygodniu na maxa. Chcialbym sobie wymodelowac jakis samochod, jednak sam nie jestem w stanie. Prosze o podanie jakiegos w miare prostego tutoriala najlepiej po polsku. :] Widzialem na poczatku tego tematu mase linkow ale niestety wiekszosc juz nie dziala. Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc :]

Napisano

http://www.youtube.com/watch?v=2qCXlbCxp0s&feature=related

Uważam to za przystępny tutek, ponieważ może nie należy do najprostszych ale, poruszą wiele zagadnień z zakresu modelowania samochodów. Od ustawienia sobie Blueprintów przez modeling do oświetlenia i renderu.w 64 kawałkach

 

No i można przejrzeć forumowe tutki do maxa, też pare ciekawostek jest, na którejś stronie jest przeszukaj http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max

Pozdro

Gość MajkelB
Napisano

Mam pytanko, zabrałem się za tworzenie samochodu z tego tutoriala http://vimeo.com/6865165 i utknąłem w 3:41... a dokładnie gdzie znajdę te opcję, która została użyta. Prosiłbym o konkretną odopwiedź.

Napisano

Witam,

Zaczynam modelować samochód w poly i są to moje pierwsze poczynania z trójwymiarem.

Coś już tam mam i chcę sobie to odbić przez symmetry, wszystko działa, druga strona też się modyfikuje, ale jak widać na załączonym obrazku ta część dodana przez program nie jest tak do końca wielkości części pierwotnej. Próbowałem przedłużać tą pierwotną część, żeby przesunąć też oś symetrii i dopiero wtedy podziałać poleceniem symmetry, a ta oś symetrii i tak uparcie zostaje w tym samym miejscu...utknąłem, pomocy.

 

http://img713.imageshack.us/img713/3271/gtrw.jpg

Napisano

Dzięki! Tak właśnie myślałem, że mój problem jest banalny- już wszystko działa. Wcześniej nie potrafiłem przesunąć odbicia. :)

Napisano

Na forum CGCars o ile dobrze pamiętam, znalazłem linka do pdfa, w którym jest objaśnione jak zrobić samochód przy pomocy boxmodelingu autorstwa LionTR'a. Wtedy jak pobierałem to albo linki były padnięte, albo wiecznie zajęte przez osiedlówkę (hosting).

 

Zarzucam tutaj z multiupload, pewnie niejednemu się przyda :)

 

~8MB dobrego tutoriala

 

http://www.multiupload.com/857MV80AWW

Gość Nataku04
Napisano

Macie może jakieś materiały do ICEMSurfa?? :)

Napisano

Witam

Jestem zielony w tworzeniu grafiki 3d ale mam pytanie i zarazem prośbę. Kwestia jest tego typu że chcę zrobić model samochodu w skali 1:5 (konkretnie Audi R8) i znalazłem na "you tube" filmik jak gość chyba robi replikę samochodu, a na jego filmikach jest właśnie zrobiony model na komputerze w programie "3D Max 2009" gdzie auto ma zrobioną siatkę którą później można wydrukować i skleić z tego szkielet auta który w późniejszej fazie można wypełnić gliną. Więc moje pytanie brzmi jak duży jest to problem, aby wykonać taki szkielet 3D ? ewentualnie ile kosztowałoby zlecenie zrobienia takiego projektu 3D ??

ps:

a tu jest link o co mi chodzi:

oczywiście z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) pozdrawiam

Napisano

troszkę wczoraj pogrzebałem u wujka Google :) no i mam już model mojego Audi R8, tylko teraz mała prośba jak zrobić tą siatkę do szablonów żebym mógł sobie wydrukować tak jak to jest na tym filmiku -

-

a tu fotka z mojego monitora 3dsmaxaudir8.jpg

Napisano

te modelowanie nissana wyglada niezle, sam sie podejme tego wyzwania, zobaczymy co wyjdzie




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności