Skocz do zawartości

Szybkie pytania nt. Softimage XSI


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1. Jak połączyć 2 obiekty w jeden? Taki ekwiwalent attach. Bo jak zaznaczam 2 poligony z boxa i cylindra i daje bridge to się nic nie dzieje :>

 

2. Mam zaznaczone 2 równoległe krawędzie obok siebie, jak stworzyć krawędź przechodzącą przez zaznaczone krawędzie? Taki odpowiednik C w Wingsie.

  • Odpowiedzi 501
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Merge? Model -> Create -> Poly. Mesh -> Merge

 

2. Jeżeli dobrze rozumiem to subdivide edges. PPM na obiekcie, gdy masz zaznaczone krawędzie które chcesz przeciąć. To tworzy dokładnie na środku. Jeżeli chcesz bardziej dowolnie to zostaje cut, czy jak to tam się nazywa, poprzez naciśnięcie "\".

Napisano

A ja dalej nie wiem dlaczego w animacji przelotu kamery przez pomieszczenie fotony mi sie roznie na roznych klatkach licza i wszystko radosnie miga...

Czy moze to byc wina:

- zbyt malej ilosci fotonow?

- tego ze pomieszczenie nie ma "grubosci" scian

- tego ze pomiszczenie jest pociete (np sufit jest osobno, zebym sobie go mogl wylaczyc podczas pracy w srodku pomieszczenia, sciany sa przeciete na wysokosci lamperii - kazda sciana to 2 obiekty.

Probowalem z reemisja fotonow przy kazdej klatce i bez - zawsze cos tam pomiguje...

Napisano

Przeczytałem jakiś czas temu, że w nowej wersji vraya lub brazila wyeliminowano efekt migotania przy renderowaniu animacji. Być może w mentalu ten błąd funkcjonuje nadal? Ale to tylko domysł.

Napisano

hmm.. no ok, ale sorki wielkie nie wiem gdzie to się zapisuje :P

Save as, export itp nie ma takich opcji zeby zapisac w rozszerzeniu np PSD. Prosiłbym o wytłumaczenie jak mam trafić do tego zapisu... :)

Napisano

Czy próbował ktoś pisać własne shadery ? Chodzi mi głównie o podpinanie shaderów (o pisaniu własnych nawet nie myśle na razie ;) ) np. z mymentalray, tworzenie do nich spdl itd. czytałem troche dokumentacji i jest to dla mnie niejasne... jeśli jest ktoś obeznany w tych tematach, to założymy osobny wątek dla tego :)

Napisano

Witam.

 

Są dwie strony polygonu jedna jest "front" widoczna i oświetlana a druga back niedoświetlana. Jak zrobić aby polygon był "dwustronny" .

 

Przykład bryła w środku niej podłoga i źródło światła . Podłoga jako inny obiekt jest ładnie doświetlona ścianki choć mają kolor biały wyglądają na czarny :/

Napisano

Defaultowo obie strony są widoczne, oświetlane, cieniowane itd, a jak tak nie masz to visibility obiektu, zakładka rendering i na samym dole geometry; jeszcze w opcjach rendera na zakładce optimize grupa geometry

Napisano

Jak ustawić rozmycie cieni.

W opcjach render nic takiego nie zauważyłem prze świetle także .Mogę tylko regulować intensywność cieni.

 

>>>Kurde mam jakiś większy problem z cieniami. Na podglądzie (q) wszystko ok . Jak robie render wszystko się sypie.

 

Jest taka opcja raytraced jak mam none brak cieni , cokolwiek innego cienie paskudne :/

Napisano

Nie mam przy sobie teraz iksesaja, ale w opcjach swiatlach powinna byc zakladka area light, czy area shadow, na pewno cos z area.

 

A jak przeniesiesz ustawienia z region tool'a do normalnego rendera to tez sie sypie?

Napisano

Jedną z metod nadania tego samego materiału na inny obiekt jest:

 

Zakładam, że na jednym obiekcie masz już materiał, który chcesz skopiować. Zaznaczasz obiekt na którym jeszcze nie ma tego materiału, wybierasz z menu material "assign material" i klikasz na obiekt na którym masz już materiał.

Napisano

Ponieważ przesiadam sie z Blendera na XSI Foundation i czekam na dostawę programu zainstalowałem sobie tymczasem wersję trial i mam takie pytanie:

 

Gdzie w XSI jest odpowiednik Maxowego "Collapse mesh", czyli komenda, która zamienia mesha low-poly z nadanym subsurfem na "zwykłego", czyli hi-poly bez subsurfa?

Napisano

Pytanie: Czy są w xsi jakieś obiekty do mierzenia odległości między obiektami (coś jak maxowy taper) ? Nic takiego nie udało mi się znaleźć, a wydaje mi się to dość podstawowym narzędziem.

Napisano
Ja mam dwa skrypty:

"meDistance.js" i "Meangle.js"

 

Mogę wrzucic jak ktoś chce. Zapomniałem że serwera nie mam :(

 

Gordy - bardzo bym prosił. Co do serwera, to zawsze możesz do forumowych załączników wrzucić :)

 

andy_a - dzięki za linka :)

Napisano

właściwie to zrobiłbym złożenie dwóch (albo więcej w zależności od ubodobania) emiterów, jeden do dużych particli (bilboard z radial gradient w opacity złożony z fractal noisem, na diffuse też fractal noise) + drugi emiter na małe particle (sphere)

Napisano

Czy istnieje możliwość ignorowania alphy z pliku, tj. mam plik z alphą i po nałożeniu na obiekt robni mi go przezroczystym zgodnie z alphą zapisaną w pliku, a chcę, żeby był jednolity ?

Napisano

channels -> ostatni channel (5) to alpha -> delete (photoshop)

Dziwne, bo mi zawsze robi problemy z alphą. Może masz kliknięte Alpha w materiale?

Napisano

Dzięki za odpowiedzi :)

Wiem, że moge w ps'ie usunąć alphe, ale zastanawiałem się, czy nie można byłoby tego zrobić bez konieczności skakania co chwilę do ps, jakaś opcja albo nod

 

Może masz kliknięte Alpha w materiale?

Szczerze mówiąc, nie wiem o co chodzi... Możesz jaśniej ?

 

To troche szczególny przypadek, bo chodzi mi o testurowanie particli, tak jak na obrazku poniżej(bilboard), albo z użyciem sprite'a (wychodzi tak samo, jeśli chodzi o alphe), jeśli chodzi o standardowe materiały, to ok, bo mam dodatkowy kanał na transparency (kopiuje nod image i zaznaczam copy alpha to rbg i to wpinam to transparency), a w particlach od razu mi ją dokłada z automatu

 

o tutaj przykład:

particlean2.jpg

 

ps. zauważyliście buga w render managerze, nie można przechodzić w hierarchi niżej, tj. mam materiał particle cloud a nie mogę przejść do particle type (w render tree jest ok)

Napisano

blood - specjalnie dla ciebie napisałem ;)

dodałem też komenty, żeby każdy się połapał

aha, jakby ktoś nie wiedział, to trzeba język w prefsach zmienić na jscript

 

 

SKRYPT DO LOSOWEGO ROZMIESZCZANIA OBIEKTÓW W SCENIE:

var nazwa = "cylinder"; //tu kopiujemy nazwe rozmieszczanego elementu
var ilosc = 4 // tutaj wpisujemy ilosc kopiowanych obiektow
var i = 1;
var myObject = nazwa;
//----------------------------------------------------------
Duplicate(myObject, ilosc, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); //ta linijke wykonuje tylko raz, potem jak chcemy zmieniac lozowe polozenie obiektow, to komentujemy ja uzywajac "//" na poczatku linijki
for (i; i{
myObject = nazwa + i;
selectObj (myObject, null, true);
var random_number1= Math.random(); // defaultowo math.random genetuje wartosci pomiedzy 0 i 1,
var random_number2= Math.random(); // wiec zeby dostac oczekiwany rzad wartosci nalezy
var random_number3= Math.random(); // na koncu pomnozyc wartosc przez liczbe np "*0.5" (uwaga na "." i ",")
Translate(null, random_number1, random_number2, random_number3, siAbsolute, siPivot, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); // jak nie chcemy zmieniac polozenia w konkretnej plaszczyznie, to zamiast random_number1,2,3 dajemy 0 (odpowiednio X,Y,Z oczywiscie)
}

 

 

...:::EDIT:::...

dziś na drodze do kościoła dotarło do mnie, że powyższy skrypt jest bez sensu, bo raz, że można tylko w jednej płaszczyźnie obiekt rozmieścić (a nie na innym obiekcie), dwa, że przy dużej ilości robi się to dość wolne (ale jako, że jest to mój pierwszy działający skrypt dla xsi, to i tak jestem dumny ;) ).

Ale można wykorzystać particle (ktoś pamięta mój tutek do maxa o robieniu dywanu ?), dowolny obiekt jako emiter, dowolny jako instance, particle follow velocity (bodajże w opcjach emisji) i będzie gitara ;)

  • Like 1
Napisano

Cześć.

Mam dość poważny problem z modelowaniem.

Otóż okazało się że niektóre części mają za dużo polygonów .

 

Normalnie na zaznaczeniu jest widoczne 6 poly ale XSI informuje ze tam jest 12 poly :/ Jest jakieś narzędzie do ponaprawiania tego ?

Próbowałem redukcje poly ale nie działa poprawnie .

 

Przydało by się coś co łączy punkty o tych samych współrzędnych.

 

>Texturowanie

Co nalezy zrobić aby rozkłady siatek były w jednej skali . Używam np Planar Subprojec do rozłozenia płaskiej powierzchni obiektu , oraz innej opcji do innych powierzchnie. Teraz siatki nie są równe :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności