Obywatel Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 1. Jak połączyć 2 obiekty w jeden? Taki ekwiwalent attach. Bo jak zaznaczam 2 poligony z boxa i cylindra i daje bridge to się nic nie dzieje :> 2. Mam zaznaczone 2 równoległe krawędzie obok siebie, jak stworzyć krawędź przechodzącą przez zaznaczone krawędzie? Taki odpowiednik C w Wingsie.
blood_brother Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 1. Merge? Model -> Create -> Poly. Mesh -> Merge 2. Jeżeli dobrze rozumiem to subdivide edges. PPM na obiekcie, gdy masz zaznaczone krawędzie które chcesz przeciąć. To tworzy dokładnie na środku. Jeżeli chcesz bardziej dowolnie to zostaje cut, czy jak to tam się nazywa, poprzez naciśnięcie "\".
Nezumi Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 A ja dalej nie wiem dlaczego w animacji przelotu kamery przez pomieszczenie fotony mi sie roznie na roznych klatkach licza i wszystko radosnie miga... Czy moze to byc wina: - zbyt malej ilosci fotonow? - tego ze pomieszczenie nie ma "grubosci" scian - tego ze pomiszczenie jest pociete (np sufit jest osobno, zebym sobie go mogl wylaczyc podczas pracy w srodku pomieszczenia, sciany sa przeciete na wysokosci lamperii - kazda sciana to 2 obiekty. Probowalem z reemisja fotonow przy kazdej klatce i bez - zawsze cos tam pomiguje...
blood_brother Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 Hm... skoro rusza Ci się tylko kamera, to może spróbuj raz przeliczyć GI, a potem korzystaj już z tego wyliczonego.
Obywatel Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Przeczytałem jakiś czas temu, że w nowej wersji vraya lub brazila wyeliminowano efekt migotania przy renderowaniu animacji. Być może w mentalu ten błąd funkcjonuje nadal? Ale to tylko domysł.
Gość k0b3 Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Hej.. Dopiero zaczynam z 3D i mam lamerski porblem. Jak wyeksportować obiekt np. do psd lub jpg. Żeby było czarne tło itp. Np tak jak tu... http://www.evermotion.org/tutorials/hair/xsi_hair/final.jpg z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za zaśmiecanie
Gordy Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 zapisujesz obraz z alphą (przeźroczystością). PIC, TIFF, TGA czy takie PSD.
Gość k0b3 Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 hmm.. no ok, ale sorki wielkie nie wiem gdzie to się zapisuje :P Save as, export itp nie ma takich opcji zeby zapisac w rozszerzeniu np PSD. Prosiłbym o wytłumaczenie jak mam trafić do tego zapisu... :)
xeav Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 render>regions>region tool>save as - czarny trójkąt poczytaj w helpie o renderingu
streaker Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Czy próbował ktoś pisać własne shadery ? Chodzi mi głównie o podpinanie shaderów (o pisaniu własnych nawet nie myśle na razie ;) ) np. z mymentalray, tworzenie do nich spdl itd. czytałem troche dokumentacji i jest to dla mnie niejasne... jeśli jest ktoś obeznany w tych tematach, to założymy osobny wątek dla tego :)
Muminek Napisano 25 Listopad 2007 Autor Napisano 25 Listopad 2007 Witam. Są dwie strony polygonu jedna jest "front" widoczna i oświetlana a druga back niedoświetlana. Jak zrobić aby polygon był "dwustronny" . Przykład bryła w środku niej podłoga i źródło światła . Podłoga jako inny obiekt jest ładnie doświetlona ścianki choć mają kolor biały wyglądają na czarny :/
streaker Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 Defaultowo obie strony są widoczne, oświetlane, cieniowane itd, a jak tak nie masz to visibility obiektu, zakładka rendering i na samym dole geometry; jeszcze w opcjach rendera na zakładce optimize grupa geometry
Nezumi Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 streaker - jak to obie strony defaultowo? A nie przypadkim zaleznie od normali?
streaker Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 No właśnie defaultowo działa jak double-sided w maxie box z usuniętą jedną ścianką, w środku grid i point light (area, żeby był widoczny):
Nezumi Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 dzieki streaker - zastanawiajace ze defaultowo to mam tylko jedna strone...
Muminek Napisano 29 Listopad 2007 Autor Napisano 29 Listopad 2007 Jak ustawić rozmycie cieni. W opcjach render nic takiego nie zauważyłem prze świetle także .Mogę tylko regulować intensywność cieni. >>>Kurde mam jakiś większy problem z cieniami. Na podglądzie (q) wszystko ok . Jak robie render wszystko się sypie. Jest taka opcja raytraced jak mam none brak cieni , cokolwiek innego cienie paskudne :/
blood_brother Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 Nie mam przy sobie teraz iksesaja, ale w opcjach swiatlach powinna byc zakladka area light, czy area shadow, na pewno cos z area. A jak przeniesiesz ustawienia z region tool'a do normalnego rendera to tez sie sypie?
witkowski Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 Muminek: a pozatym masz operator switch w rendertree ktory ustawia niezalerznie front, back.
Muminek Napisano 10 Grudzień 2007 Autor Napisano 10 Grudzień 2007 Witam. Jak kilku obiektom przypisać ten sam materiał ? Albo inaczej jak zrobić własny materiał (z teksturą itp.) i dodać go do biblioteki
blood_brother Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 Jedną z metod nadania tego samego materiału na inny obiekt jest: Zakładam, że na jednym obiekcie masz już materiał, który chcesz skopiować. Zaznaczasz obiekt na którym jeszcze nie ma tego materiału, wybierasz z menu material "assign material" i klikasz na obiekt na którym masz już materiał.
blood_brother Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Czemu jak dodaję volume fog to przestaje być widać na renderze physical sky, a właściwie każde tło staje się czarne? Nawet gdy ustawię przezroczystość na 1.
blood_brother Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 W poszukiwaniu jakiejś odpowiedzi na mój problem znalazłem filmik o physical sky shader. Bardzo przydatne przy outdoorowym oświetleniu. http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video.php?v=900 Są tam też inne ciekawe filmiki. A co do mojego problemu to wciąż aktualny.
Muminek Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 Cześć. W kali sposób z tych krzywych zrobić powierzchnię ?
streaker Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 loftem na przykład, jak jak nie będzie robił dostatecznie dokładnych wyników, to skopiuj mu ten profil jeszcze pare razy (ze snapem idzie bez problemów)
mrys Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Ponieważ przesiadam sie z Blendera na XSI Foundation i czekam na dostawę programu zainstalowałem sobie tymczasem wersję trial i mam takie pytanie: Gdzie w XSI jest odpowiednik Maxowego "Collapse mesh", czyli komenda, która zamienia mesha low-poly z nadanym subsurfem na "zwykłego", czyli hi-poly bez subsurfa?
streaker Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Musisz nowy obiekt utworzyć: Create -> PolyMesh -> subdivision
streaker Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Pytanie: Czy są w xsi jakieś obiekty do mierzenia odległości między obiektami (coś jak maxowy taper) ? Nic takiego nie udało mi się znaleźć, a wydaje mi się to dość podstawowym narzędziem.
andy_a Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Pytanie: Czy są w xsi jakieś obiekty do mierzenia odległości między obiektami (coś jak maxowy taper) ? Nic takiego nie udało mi się znaleźć, a wydaje mi się to dość podstawowym narzędziem. nie można mieć wszystkiego – byłoby za pięknie :P Co prawda gotowca nie ma ale może ten topic Ci trochę pomoże: http://www.xsibase.com/netview_forum/index.php?board=16;action=display;threadid=19448
Gordy Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Ja mam dwa skrypty: "meDistance.js" i "Meangle.js" Mogę wrzucic jak ktoś chce. Zapomniałem że serwera nie mam :(
Levus Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Interesuje mnie futerko w foundation.. Deafultowo nie ma, może jest jakaś darmowa, rozsądna alternatywa?
Gordy Napisano 4 Styczeń 2008 Napisano 4 Styczeń 2008 http://www.shaders.moederogall.com/BHairy/index.html 1
streaker Napisano 4 Styczeń 2008 Napisano 4 Styczeń 2008 Ja mam dwa skrypty: "meDistance.js" i "Meangle.js" Mogę wrzucic jak ktoś chce. Zapomniałem że serwera nie mam :( Gordy - bardzo bym prosił. Co do serwera, to zawsze możesz do forumowych załączników wrzucić :) andy_a - dzięki za linka :)
Gordy Napisano 4 Styczeń 2008 Napisano 4 Styczeń 2008 Zamienic z .txt na .js nie pamiętam czy z tego korzystałem, więc musicie sobie poradzić z manualem.
blood_brother Napisano 4 Styczeń 2008 Napisano 4 Styczeń 2008 Znacie jakiś sposób na zrobienie dymu, a konkretniej kurzu spod jakiegoś sunącego obiektu?
streaker Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 właściwie to zrobiłbym złożenie dwóch (albo więcej w zależności od ubodobania) emiterów, jeden do dużych particli (bilboard z radial gradient w opacity złożony z fractal noisem, na diffuse też fractal noise) + drugi emiter na małe particle (sphere)
blood_brother Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Jakby ktoś się kiedyś bawił physical sky'em i chciał uzyskać zaniebieszczenie atmosfery to wystarczy do kamery dodać jeszcze physical sky i tam bawić się visibility distance.
streaker Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Czy istnieje możliwość ignorowania alphy z pliku, tj. mam plik z alphą i po nałożeniu na obiekt robni mi go przezroczystym zgodnie z alphą zapisaną w pliku, a chcę, żeby był jednolity ?
blood_brother Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 Kiedys w szopie pozbywalem sie alphy, ale juz nie pamietam jak.
Gordy Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 channels -> ostatni channel (5) to alpha -> delete (photoshop) Dziwne, bo mi zawsze robi problemy z alphą. Może masz kliknięte Alpha w materiale?
streaker Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 Dzięki za odpowiedzi :) Wiem, że moge w ps'ie usunąć alphe, ale zastanawiałem się, czy nie można byłoby tego zrobić bez konieczności skakania co chwilę do ps, jakaś opcja albo nod Może masz kliknięte Alpha w materiale? Szczerze mówiąc, nie wiem o co chodzi... Możesz jaśniej ? To troche szczególny przypadek, bo chodzi mi o testurowanie particli, tak jak na obrazku poniżej(bilboard), albo z użyciem sprite'a (wychodzi tak samo, jeśli chodzi o alphe), jeśli chodzi o standardowe materiały, to ok, bo mam dodatkowy kanał na transparency (kopiuje nod image i zaznaczam copy alpha to rbg i to wpinam to transparency), a w particlach od razu mi ją dokłada z automatu o tutaj przykład: ps. zauważyliście buga w render managerze, nie można przechodzić w hierarchi niżej, tj. mam materiał particle cloud a nie mogę przejść do particle type (w render tree jest ok)
blood_brother Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Jest w iksesaju jakaś funkcja do rozrzucania obiektów po scenie? Taki maxowy scatter?
streaker Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 blood - specjalnie dla ciebie napisałem ;) dodałem też komenty, żeby każdy się połapał aha, jakby ktoś nie wiedział, to trzeba język w prefsach zmienić na jscript SKRYPT DO LOSOWEGO ROZMIESZCZANIA OBIEKTÓW W SCENIE: var nazwa = "cylinder"; //tu kopiujemy nazwe rozmieszczanego elementu var ilosc = 4 // tutaj wpisujemy ilosc kopiowanych obiektow var i = 1; var myObject = nazwa; //---------------------------------------------------------- Duplicate(myObject, ilosc, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); //ta linijke wykonuje tylko raz, potem jak chcemy zmieniac lozowe polozenie obiektow, to komentujemy ja uzywajac "//" na poczatku linijki for (i; i{ myObject = nazwa + i; selectObj (myObject, null, true); var random_number1= Math.random(); // defaultowo math.random genetuje wartosci pomiedzy 0 i 1, var random_number2= Math.random(); // wiec zeby dostac oczekiwany rzad wartosci nalezy var random_number3= Math.random(); // na koncu pomnozyc wartosc przez liczbe np "*0.5" (uwaga na "." i ",") Translate(null, random_number1, random_number2, random_number3, siAbsolute, siPivot, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); // jak nie chcemy zmieniac polozenia w konkretnej plaszczyznie, to zamiast random_number1,2,3 dajemy 0 (odpowiednio X,Y,Z oczywiscie) } ...:::EDIT:::... dziś na drodze do kościoła dotarło do mnie, że powyższy skrypt jest bez sensu, bo raz, że można tylko w jednej płaszczyźnie obiekt rozmieścić (a nie na innym obiekcie), dwa, że przy dużej ilości robi się to dość wolne (ale jako, że jest to mój pierwszy działający skrypt dla xsi, to i tak jestem dumny ;) ). Ale można wykorzystać particle (ktoś pamięta mój tutek do maxa o robieniu dywanu ?), dowolny obiekt jako emiter, dowolny jako instance, particle follow velocity (bodajże w opcjach emisji) i będzie gitara ;) 1
Muminek Napisano 15 Styczeń 2008 Autor Napisano 15 Styczeń 2008 Cześć. Mam dość poważny problem z modelowaniem. Otóż okazało się że niektóre części mają za dużo polygonów . Normalnie na zaznaczeniu jest widoczne 6 poly ale XSI informuje ze tam jest 12 poly :/ Jest jakieś narzędzie do ponaprawiania tego ? Próbowałem redukcje poly ale nie działa poprawnie . Przydało by się coś co łączy punkty o tych samych współrzędnych. >Texturowanie Co nalezy zrobić aby rozkłady siatek były w jednej skali . Używam np Planar Subprojec do rozłozenia płaskiej powierzchni obiektu , oraz innej opcji do innych powierzchnie. Teraz siatki nie są równe :/
blood_brother Napisano 15 Styczeń 2008 Napisano 15 Styczeń 2008 Streaker: repik dla Cię:) Muminek: Odnośnie texturowania to wydaje mi się, że trzebaby skalować projekcje, albo od początku do końca ręcznie mapować.
Muminek Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 Frustrujące :/ Za cały dzień zmapowałem kilka elementów .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się